اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

چند روز در سال هوای تهران آلوده است؟


دکتر کورش اعتماد رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیردار وزارت بهداشت،گفت: بر اساس آمار ثبت شده تعداد روزهای آلوده تهران بیش از 200 روز در سال است.

خبرگزاری مهر: دکتر کورش اعتماد رئیس مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیردار وزارت بهداشت،گفت: بر اساس آمار ثبت شده تعداد روزهای آلوده تهران بیش از 200 روز در سال است.

در همین حال، دکتر سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفته اگر امروز مشکلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا، ریزگردها و... را در کشور داریم قطعا با یک برنامه مشخص قابل حل است و هیچ مشکل تکنولوژیکی در این بخش نداریم.

وی با اشاره به اینکه حدود 10 سال قبل طرح جامع آلودگی هوا برای 8 کلانشهر کشور تدوین شد گفت: خوشبختانه در سالهای اولیه اجرای این طرح به اهدافی رسیدیم که شاید 10 سال برای اجرای آنها زمان نیاز بود.

متصدی افزود: حذف سرب، استاندارسازی خودروها، استارت خروج خودروهای فرسوده و... از جمله این برنامه‌ها بود این در حالیست که هم اکنون می‌بینیم آلودگی هوا از 8 کلانشهر به 9 کلانشهر حداقل افزایش یافته و قطعا باید در حوزه محیط زیست انسانی تحولات جدی صورت گیرد.


ویدیو مرتبط :
دوربین تقریباً مخفی! - هوای تهران را اینها آلوده میکنند! 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای پاک تهران، تنها 13 روز از سال


معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: هوای پایتخت از ابتدای امسال تا دیروز 13 روز پاک را تجربه کرده این در حالی است که آمار سال گذشته تنها 3 روز پاک را در این مدت نشان می دهد.

خبرگزاری ایرنا: معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: هوای پایتخت از ابتدای امسال تا دیروز 13 روز پاک را تجربه کرده این در حالی است که آمار سال گذشته تنها 3 روز پاک را در این مدت نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، محمد رستگاری گفت: هوای تهران در این مدت 197 روز سالم و همچنین 89 روز ناسالم را پشت سر گذاشته است، در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته از 172 روز سالم و 124 روز ناسالم برخوردار بود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود: این آمار نشان دهنده افزایش تعداد روزهای پاک هوای تهران در سال جاری و کاهش روزهای ناسالم آن نسبت به سال گذشته است.