اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش یک مرجع تقلید به اهانت روزنامه بهار


آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به توهین روزنامه بهار به ساحت قدسی امامت و ولایت، گفت: همه باید بدانند اعتقادات، خط قرمز ماست.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به توهین روزنامه بهار به ساحت قدسی امامت و ولایت، گفت: همه باید بدانند اعتقادات، خط قرمز ماست.

این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به این‌که «متاسفانه در یکی از روزنامه‌های کشور، حملات شدیدی به اعتقادات تشیع شده که در نوع خود کم سابقه است» اظهار کرد: ملت ایران به حضرت علی بن ابیطالب(ع) عشق می‌ورزند و نویسنده گستاخ حرف‌های زشتی در مورد امیرالمومنین(ع) زده است. باید این فرد طبق قانون مورد تعقیب قرار گیرد؛ نباید فکر کنند هر کسی می‌تواند هر چیزی را که خواست بنویسد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «همه باید بدانند اعتقادات، خط قرمز ماست» تصریح کرد: اگر کسی دین هم نداشته باشد و تنها به این مملکت علاقه داشته باشد، باید عقاید را تقویت کند تا کشور حفظ شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به این‌که «امام خمینی(ره) با رهبری مذهبی، قیام خود را آغاز کردند نه با رهبری سیاسی» یادآور شد: اعتقادات مذهبی جنگ تحمیلی را اداره کرده و به پیروزی رساند.

وی با بیان این‌که «اعتقاد به ولایت و عاشورا ضامن بقای ماست» افزود: امروز چیزی که دشمن از آن هراس دارد، عقاید مذهبی و عاشورای ملت ایران است.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به ناامنی‌های کشورهای مختلف گفت: در همه جا آتش و فتنه برپا است، اما در ایران اسلامی امنیت برقرار می‌باشد؛ اگر عقاید را از ما بگیرند، این مملکت و نظام نیز آسیب پذیر خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه از جمله رسانه‌ها و نهادهای مسئول، با هوشیاری کامل اجازه ندهند دست‌های آلوده، مقدسات مذهبی مردم را مورد خدشه قرار دهند.


ویدیو مرتبط :
اهانت به قرآن کریم | واکنش میثم مطیعی به اهانت به ساحت قرآن کریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش دولت به مقاله روزنامه بهار


سیدرضا اکرمی در واکنش به مقاله موهن روزنامه بهار که روزچهارشنبه هفته گذشته به مناسبت عید غدیر خم منتشر شد، گفت: من معتقدم نویسنده این مقاله اطلاعات اعتقادی و کلامی اش بسیار کم بوده و نتوانسته تفاوت بین انتخاب و انتصاب را تشخیص دهد.

خبرگزاری مهر: سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در واکنش به مقاله موهن روزنامه بهار که روزچهارشنبه هفته گذشته به مناسبت عید غدیر خم منتشر شد، گفت: من معتقدم نویسنده این مقاله اطلاعات اعتقادی و کلامی اش بسیار کم بوده و نتوانسته تفاوت بین انتخاب و انتصاب را تشخیص دهد.

وی افزود: ما درباره پیغمبر و ائمه اطهار به انتصاب معتقدیم، که خداوند متعال آنان را آفریده و توسط پیمبر به دیگران معرفی کرده است و انسان نقشی در این انتصاب  نداشته است و در واقع به این انسانها، انسانهای زمینی آسمانی گفته می شود .

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد:  بعد از پیامبر و ائمه اظهار نوبت به انتخاب می رسد که آدمهای زمینی از علما، فقها و خبرگان  به عنوان ولی فقیه انتخاب می شوند لذا این نویسنده نتوانسته این تفاوت را تشخیص دهد و مرتکب خطا و اشتباه شده است.

وی با بیان اینکه نوبسنده این مقاله آیه" وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا" را نتوانسته درک کند، گفت: افرادی که کارشناس مسائل کلامی و اعتقادی نیستند نباید وارد این گونه مباحث شوند و آن را به کارشناس خود واگذار کند. ما اگرچه باید در طب به متخصص مراجعه کنیم و در فقه هم همین گونه است و افرادی که علم و آگاهی ندارد نباید وارد این مقوله شوند.

اکرمی اقدام روزنامه بهار را در انتشار این مقاله کار نادرست و اشتباهی دانست و خاطرنشان کرد: البته روزنامه بهار جزء روزنامه های کثیرالانتشار و پر تیراژ نیست و بعد از انتشار این مقاله خودش انتشارش را متوقف کرده است و با این کار سعی کرد به نوعی از مردم عذرخواهی کند.