اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش دولت به مقاله روزنامه بهار


سیدرضا اکرمی در واکنش به مقاله موهن روزنامه بهار که روزچهارشنبه هفته گذشته به مناسبت عید غدیر خم منتشر شد، گفت: من معتقدم نویسنده این مقاله اطلاعات اعتقادی و کلامی اش بسیار کم بوده و نتوانسته تفاوت بین انتخاب و انتصاب را تشخیص دهد.

خبرگزاری مهر: سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در واکنش به مقاله موهن روزنامه بهار که روزچهارشنبه هفته گذشته به مناسبت عید غدیر خم منتشر شد، گفت: من معتقدم نویسنده این مقاله اطلاعات اعتقادی و کلامی اش بسیار کم بوده و نتوانسته تفاوت بین انتخاب و انتصاب را تشخیص دهد.

وی افزود: ما درباره پیغمبر و ائمه اطهار به انتصاب معتقدیم، که خداوند متعال آنان را آفریده و توسط پیمبر به دیگران معرفی کرده است و انسان نقشی در این انتصاب  نداشته است و در واقع به این انسانها، انسانهای زمینی آسمانی گفته می شود .

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد:  بعد از پیامبر و ائمه اظهار نوبت به انتخاب می رسد که آدمهای زمینی از علما، فقها و خبرگان  به عنوان ولی فقیه انتخاب می شوند لذا این نویسنده نتوانسته این تفاوت را تشخیص دهد و مرتکب خطا و اشتباه شده است.

وی با بیان اینکه نوبسنده این مقاله آیه" وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّی جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا" را نتوانسته درک کند، گفت: افرادی که کارشناس مسائل کلامی و اعتقادی نیستند نباید وارد این گونه مباحث شوند و آن را به کارشناس خود واگذار کند. ما اگرچه باید در طب به متخصص مراجعه کنیم و در فقه هم همین گونه است و افرادی که علم و آگاهی ندارد نباید وارد این مقوله شوند.

اکرمی اقدام روزنامه بهار را در انتشار این مقاله کار نادرست و اشتباهی دانست و خاطرنشان کرد: البته روزنامه بهار جزء روزنامه های کثیرالانتشار و پر تیراژ نیست و بعد از انتشار این مقاله خودش انتشارش را متوقف کرده است و با این کار سعی کرد به نوعی از مردم عذرخواهی کند.


ویدیو مرتبط :
معاونیان -جواب مقاله گریاندن به هر قیمتی؟ روزنامه خراسان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه دولت: شهرداری تهران تبلیغ «بهار» را ممنوع کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

روزنامه دولت: شهرداری تهران تبلیغ «بهار» را ممنوع کرد

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت در شماره دیروز خود، یکی از تیترهای خود را به «شهرداری تهران: تبلیغ بهار ممنوع» اختصاص داد و زیر عنوان فرعی «آلرژی بهار به سازمان تحت امر قالیباف رسید»، نوشت: شهرداری تهران در اقدامی عجیب دستور داد عبارت «استقبال از بهار» از تمام بیلبوردها و تبلیغات نوروزی حذف شود. روزنامه دولت این اقدام را مرتبط با انتقادها از کاربرد شعار «زنده باد بهار» توسط محمود‌احمدی‌نژاد دانسته است./دنیای اقتصاد