اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به مجوز اکران فیلم جنجال برانگیز


حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک گفت: ما از دولت حمایت می‌کنیم و رابطه خوبی هم با آنها داریم اما موضوعاتی که خط قرمز است قابل تعارف نیست و وزارت ارشاد اگر به نصایح توجه نکند طبعا ما هم از ابزارهای لازم استفاده خواهیم کرد.

خبرگزاری فارس: احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اکران فیلم عصبانی نیستم گفت: وقتی از طریق رسانه ها مطلع شدم که قرار است فیلمی که به فرازهایی از فتنه می پردازد قرار است اکران شود تعجب کردم که چطور می شود چنین فیلمی با حمایت مسئولان مجوز نمایش بگیرد.

وی با بیان اینکه در روزهایی هستیم که چند فیلم در خارج و با پول دشمنان ایران بصوت مستقیم درباره فتنه ساخته شده و حالا در داخل هم یک فیلم حامی فتنه مجوز نمایش می گیرد افزود: این اتفاق بدی است که مسئولان سینمایی ما برخی از ابتدایی ترین موارد را رعایت نمی کنند و حاضرند برای یک فیلمی که غیر منصفانه و تحریف آمیز به مقطعی از اتفاقات کشور پرداخته این طور هزینه سازی کنند.

سالک گفت: من نمی دانم در وزارت ارشاد خط قرمز دقیقا چیست چون احیانا خط قرمز نظام برای آنها محلی از اعراب ندارد.

وی افزود: من نمی خواهم کارهای خوب آقایان را نادیده بگیرم اما چرا باید به فیلمی که خودشان هم می دانند مساله دار است مجوز دهند.

رییس کمیسیون فرهنگی ادامه داد: اینکه ما بگوییم فلان فیلم اجتماعی است از بار آن کم نمی کند و ما باید مسایل را آنطورکه هست تحلیل و رائه کنیم نه آنطورکه دلمان می خواهد.

وی افزود: مجلس نه فرصت دارد و علاقمند است به مصادیق وارد شود اما بالاخره یک جایی باید جلوی این جریان گرفته شود و فردی که از روی ناآگاهی یا موارد دیگر دروغی را درباره نظام دامن می زند نباید اینطور توسط مسئولان حمایت شود.

سالک با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد اینکه نباید تا این حد به تولید یا پخش یک اثر هنری مثل فیلم حساسیت نشان داد گفت: موقع گرفتن بودجه و در سخنرانی ها هنر و مخصوصا سینما از مهمترین امور هستند که البته ما هم می گوییم درست است اما وقتی کار به اینجاها می رسد می گویند این فیلم ها تاثیر ندارد و بگذارید بی سر و صدا اکران شود.

وی گفت: اگر آقایان واقعا به این مساله اعتقاد دارند باید بگویم که اشتباه می کنند چون تاثیر فرهنگی فقط شامل تاثیر مستقیم روی مخاطب فیلم نمی شود بلکه ابعاد دیگری هم دارد.

وی افزود: ظاهر ماجرا این است که برخی مسئولان فرهنگی ما به نام جذب حداکثری منافع کشور و مردم را فدا مصالح افراد می کنند و این البته همه ماجرا نیست و به نظر می رسد که نگاه فرهنگی شان هم با این موارد جور درمی آید.

رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه این کمیسیون اتفاقات فرهنگی و عملکرد سازمانها و ارگانهای فرهنگی را با جزییات رصد می کند گفت: آقایان باید بدانند که کمیسیون فرهنگی مسایل فرهنگی را رصد می کند و در مورد این قبیل رفتارهای خارج عرف و بی مبالات وزارت ارشاد سکوت نخواهد کرد.

وی گفت: ما از دولت حمایت می کنیم و رابطه خوبی هم با آنها داریم اما موضوعاتی که خط قرمز است قابل تعارف نیست و وزارت ارشاد اگر به نصایح توجه نکند طبعا ما هم از ابزارهای لازم استفاده خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
سكانس جنجال برانگیز فیلم زندگی خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش جنتی به فیلم جنجال برانگیز


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های فیلم سینمایی «رستاخیز» تاکید کرد که برای اکران عمومی این فیلم، نظرات علما درنظر گرفته و نگرانی‌ها مرتفع می‌شود.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های فیلم سینمایی «رستاخیز» تاکید کرد که برای اکران عمومی این فیلم، نظرات علما درنظر گرفته و نگرانی‌ها مرتفع می‌شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های اخیر درباره اکران فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش گفت: درباره نشان دادن چهره معصومین یا کسانی که منتسب به آنها هستند آرای مختلفی وجود دارد، حتی در بین فقها نیز آرای مختلفی وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی فقها نشان دادن تصاویر منتسبین به ائمه را در صورتی که حرمت آنها حفظ شود و توهینی صورت نگیرد، جایز می‌دانند. بعضی از بزرگان دین هم معتقد هستند که باید قداست ائمه و کسانی که مانند حضرت ابوالفضل (ع) منسوب به ائمه هستند، حفظ کرد و نباید چهره ایشان را نشان داد.

جنتی در توضیح بیشتر این موضوع عنوان کرد: ما هر چهره‌ای را که بخواهیم به‌نام معصوم و منتسبان به ائمه عرضه بکنیم، نمی تواند شان والای آنها را به خوبی نشان دهد و این یک عقیده است. ساخت فیلم «رستاخیز» هم از چندین سال پیش آغاز شده و همانطور که می دانیم تولید آن نیز سالها به طول انجامیده و امروز به نتیجه رسیده و ما در واقع از ثمرات کارهایی که در گذشته صورت گرفته استفاده می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: «رستاخیز» در مجموع فیلمی است که تا اندازه زیادی می‌تواند منعکس‌کننده حماسه عاشورا باشد. ما باید هنرمندان و سینماگران خودمان را تشویق کنیم که در این وادی وارد شوند تا بتوانند آثار تاریخی دینی و عمیقی را که داریم، منعکس کنند. در عین حال با توجه به واکنشی که مراجع عظام تقلید قم نشان دادند دغدغه ها و نگرانی‌هایی مطرح شده که طبیعتا اگر این فیلم بخواهد اکران شود باید به نحوی باشد که بتواند این نگرانی ها را مرتفع کند.