اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش جنتی به فیلم جنجال برانگیز


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های فیلم سینمایی «رستاخیز» تاکید کرد که برای اکران عمومی این فیلم، نظرات علما درنظر گرفته و نگرانی‌ها مرتفع می‌شود.

خبرگزاری مهر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های فیلم سینمایی «رستاخیز» تاکید کرد که برای اکران عمومی این فیلم، نظرات علما درنظر گرفته و نگرانی‌ها مرتفع می‌شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه‌های اخیر درباره اکران فیلم «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش گفت: درباره نشان دادن چهره معصومین یا کسانی که منتسب به آنها هستند آرای مختلفی وجود دارد، حتی در بین فقها نیز آرای مختلفی وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی فقها نشان دادن تصاویر منتسبین به ائمه را در صورتی که حرمت آنها حفظ شود و توهینی صورت نگیرد، جایز می‌دانند. بعضی از بزرگان دین هم معتقد هستند که باید قداست ائمه و کسانی که مانند حضرت ابوالفضل (ع) منسوب به ائمه هستند، حفظ کرد و نباید چهره ایشان را نشان داد.

جنتی در توضیح بیشتر این موضوع عنوان کرد: ما هر چهره‌ای را که بخواهیم به‌نام معصوم و منتسبان به ائمه عرضه بکنیم، نمی تواند شان والای آنها را به خوبی نشان دهد و این یک عقیده است. ساخت فیلم «رستاخیز» هم از چندین سال پیش آغاز شده و همانطور که می دانیم تولید آن نیز سالها به طول انجامیده و امروز به نتیجه رسیده و ما در واقع از ثمرات کارهایی که در گذشته صورت گرفته استفاده می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تصریح کرد: «رستاخیز» در مجموع فیلمی است که تا اندازه زیادی می‌تواند منعکس‌کننده حماسه عاشورا باشد. ما باید هنرمندان و سینماگران خودمان را تشویق کنیم که در این وادی وارد شوند تا بتوانند آثار تاریخی دینی و عمیقی را که داریم، منعکس کنند. در عین حال با توجه به واکنشی که مراجع عظام تقلید قم نشان دادند دغدغه ها و نگرانی‌هایی مطرح شده که طبیعتا اگر این فیلم بخواهد اکران شود باید به نحوی باشد که بتواند این نگرانی ها را مرتفع کند.


ویدیو مرتبط :
سكانس جنجال برانگیز فیلم زندگی خصوصی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کیهان به یک فیلم جنجال برانگیز


یک فیلم ضدقومیتی که بدون رعایت قانون تولید شده است در نوبت اکران در سینما‌ها قرار دارد.

روزنامه کیهان: یک فیلم ضدقومیتی که بدون رعایت قانون تولید شده است در نوبت اکران در سینما‌ها قرار دارد.

فیلم «عصبانی نیستم» که علاوه بر نمایش تصویری منفی و خلاف واقعیت از مردم ایران، به جعل وقایع سیاسی سال 88 پرداخته و به قوم محترم کُرد نیز توهین می‌کند بنابر اعلام پخش‌کننده این فیلم، هیچ مشکلی برای اکران ندارد!

این در حالی است که این فیلم به دلیل مشکلات محتوایی مذکور، در زمان دریافت پروانه ساخت، مشمول اصلاحیه شده بود. با این حال، سازنده فیلم بدون اعمال اصلاحات لازم فیلم خود را ساخته به جشنواره‌های خارجی و داخلی ارسال کرد.

گفتنی است، در فیلم «عصبانی نیستم» تقریبا همه مردم ایران انسان‌هایی بی‌رحم و متوحش به نمایش درآمده‌اند. در این میان قوم «کُرد» تنها دو نماینده دارد که یکی از آ‌نها فردی جامعه‌ستیز و روانی است و دیگری هم یک دلال اقتصادی به نمایش درآمده است.