اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

شاخص بورس تهران افت کرد


شاخص کل بورس که روز گذشته با عبور از مرز 61 هزار واحد رکورد جدیدی را به ثبت رسانده بود، امروز با افت 483 واحدی به کانال 60 هزار واحد بازگشت و در نهایت روی عدد 60 هزار و 680 واحد ایستاد.

خبرگزاری مهر: شاخص کل بورس که روز گذشته با عبور از مرز 61 هزار واحد رکورد جدیدی را به ثبت رسانده بود، امروز با افت 483 واحدی به کانال 60 هزار واحد بازگشت و در نهایت روی عدد 60 هزار و 680 واحد ایستاد.

در نتیجه معاملات روز دوشنبه، سرمایه گذاران تالار شیشه ای بیش از ۵۷۸ میلیون برگه سهم و حق تقدم را معامله کردند که ارزش این مبادلات به بیش از ۲ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال رسید. همچنین این داد و ستدها در ۶۶ نوبت معاملاتی انجام شد.

همچنین در روزی که گذشت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، مپنا، ملی مس، پتروشیمی پردیس، تاپیکو و فولاد مبارکه با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث شدند تا دماسنج بازار ۴۸۳ واحد افت کند و در عدد ۶۰ هزار و ۶۸۰ واحد قرار بگیرد.

این در حالی بود که هلدینگ خلیج فارس با تاثیر مثبت ۲۷ واحدی، تلاش کرد تا مانع افت شاخص شود. شاخص صنعت نیز امروز ۳۸۹ واحد و شاخص بازار های اول و دوم به ترتیب ۳۸۵ و ۷۸۷ واحد نزولی شدند.


ویدیو مرتبط :
افت بی سابقۀ شاخص بورس تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افت شدید شاخص بورس تهران


در بازار امروز بورس تهران روند نزولی قیمت ها با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با ریزش 438 واحدی مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: در بازار امروز بورس تهران روند نزولی قیمت ها با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با ریزش 438 واحدی مواجه شد.

در معاملات سومین روز هفته روند نزولی بورس تهران شدت گرفت و قیمت سهام شرکتها با شدت بیشتری به افت خود ادامه داد به طوری که اغلب سهام شرکتها به رنگ قرمز درآمد و دماسنج بازار سرمایه با ریزش 438 واحدی مواجه شد.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،مخابرات،ملی مس،تاپیکو،نفت و گاز پارسیان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی را در افت بورس گذاشتند از سوی دیگر تنها شرکتهای بانک صادرات و اقتصاد نوین بار مثبت شاخص را به دوش کشیدند و با رشد اندک خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز پارس الکتریک،لامپ پارس و گلوکوزان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پارس پامچال،کاغذ سازی کاوه و صنعتی آما بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز همچنین تعداد 11 میلیون و 327 هزار سهم معادل 22.65 درصد از سهام شرکت سیمان سفید نی ریز از طرف شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 24 هزار و 21 ریال و 14.8 درصد از سهام شرکت سیمان خزر از طرف شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 7 هزار و 393 ریال در عرضه شد.

در مجموع در بازار منفی امروز بیش از 457 میلیون سهم به ارزش 165 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 327 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.