اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افت شدید شاخص بورس تهران


در بازار امروز بورس تهران روند نزولی قیمت ها با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با ریزش 438 واحدی مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: در بازار امروز بورس تهران روند نزولی قیمت ها با شدت بیشتری ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با ریزش 438 واحدی مواجه شد.

در معاملات سومین روز هفته روند نزولی بورس تهران شدت گرفت و قیمت سهام شرکتها با شدت بیشتری به افت خود ادامه داد به طوری که اغلب سهام شرکتها به رنگ قرمز درآمد و دماسنج بازار سرمایه با ریزش 438 واحدی مواجه شد.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،مخابرات،ملی مس،تاپیکو،نفت و گاز پارسیان و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر منفی را در افت بورس گذاشتند از سوی دیگر تنها شرکتهای بانک صادرات و اقتصاد نوین بار مثبت شاخص را به دوش کشیدند و با رشد اندک خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در بازار امروز پارس الکتریک،لامپ پارس و گلوکوزان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و پارس پامچال،کاغذ سازی کاوه و صنعتی آما بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز همچنین تعداد 11 میلیون و 327 هزار سهم معادل 22.65 درصد از سهام شرکت سیمان سفید نی ریز از طرف شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 24 هزار و 21 ریال و 14.8 درصد از سهام شرکت سیمان خزر از طرف شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 7 هزار و 393 ریال در عرضه شد.

در مجموع در بازار منفی امروز بیش از 457 میلیون سهم به ارزش 165 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 327 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.


ویدیو مرتبط :
افت بی سابقۀ شاخص بورس تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش شدید شاخص کل بورس تهران



اخبار,اخبار اقتصادی ,شاخص بورس تهران

 

اخبار اقتصادی - کاهش شدید شاخص کل بورس تهران

ارزش روز بازار امروز به 360 هزار میلیارد تومان رسید و تعداد معاملات انجام شده در روز جاری 47619 فقره و ارزش معاملات 156 میلیارد تومان و حجم معاملات 520 میلیون ورق سهام بوده است.

در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران، شاخص کل بازار با افت ۹۴۷ واحدی به کانال ۷۳ هزار واحدی سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بورس روند نزولی روزهای گذشته خود را ادامه داد و از کانال 74 هزار واحد به 73 هزار و 973 واحد سقوط کرد.

بنابراین گزارش، ارزش روز بازار امروز به 360 هزار میلیارد تومان رسید و تعداد معاملات انجام شده در روز جاری 47619 فقره و ارزش معاملات 156 میلیارد تومان و حجم معاملات 520 میلیون ورق سهام بوده است.

امروز اکثر نمادهای مهم با رنگ قرمز نشان ازافت ارزش داشتند و بیشترین تاثیر نمادها در افت شاخص شامل نماد تاپیکو با 89 واحد تاثیر ، پارسان با 87 واحد تاثیر، فولاد با 83 واحد، اخابر با 62 واحد، رمپنا با 58 واحد، نماد وصندوق با 41 واحد و نماد وپاسار با 41 واحد افت بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته‌اند.

قیمت هر سهم بانک صادرات ایران 1012 ریال، قیمت هر سهم تاپیکو 4374 ریال، نماد پاکشو 12301 ریال، نماد بانک ملت با قیمت 2303 ریال، قیمت سهام گروه مپنا 6896 ریال، قیمت پایانی سهام پالایش نفت بندرعباس 11566 ریال و قیمت پایانی سهام بانک تجارت 1246 ریال معامله شد.

به گزارش فارس، در پایان معاملات فرابورس ایران نیز شاخص کل با افت 12 واحدی به 706 واحد کاهش یافت و ارزش بازار اول و دوم 61 هزار میلیارد تومان بوده و تعداد معاملات انجام شده 33872 فقره و ارزش معاملات انجام شده 171 میلیارد تومان و حجم معاملات 95 میلیون ورقه بوده است.

در نماد فرابوس اکثرنمادها با افت ارزش روبرو بودند و بیشترین تاثیر کاهش ارزش نماد کی‌بی‌سی با 4.9 ، نماد غمینو با 4.9 ، نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران با 4.7 ، نماد تولید برق عسلویه مپنا با 4.2، نماد بانک دی 3.8، نماد کشتیرانی دریای خزر 3.3 واحد و نماد شرکت آهن و فولاد ارفع با 1.7 واحد افت بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشته‌اند.

اخبار اقتصادی - فارس