اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"جیغ" چوب حراج می‌خورد !


یكی از نسخه‌های نقاشی «جیغ» ـ شاهكار ادوارد مونش ـ به قیمت پیشنهادی هشت میلیون دلار به حراج می‌رود.

ایسنا:  یكی از نسخه‌های نقاشی «جیغ» ـ شاهكار ادوارد مونش ـ به قیمت پیشنهادی هشت میلیون دلار به حراج می‌رود.

نسخه‌ای از نقاشی معروف «جیغ» ـ شاهكار هنری ادوارد مونش نقاش سرشناس نروژی ـ قرار است در ماه می به قیمت تخمینی هشت میلیون دلار در «ساتبی» نیویورك به فروش برسد.

«جیغ» دوم ماه می در حراجی آثار هنری مدرن و امپرسیونیست «ساتبی» در معرض فروش قرار می‌گیرد. «پیتر اولسن» كه پدرش حامی و دوست مونش بوده است، این اثر هنری را به «ساتبی» ارائه كرده است.

به گفته اولسن درآمد حاصل از فروش این اثر صرف ساخت یک موزه، یک مرکز هنری و یک هتل در زادگاه مونش و پدرش در نروژ خواهد شد.

در حال حاضر سه نسخه از «جیغ» موجود است. دو نسخه از این تابلوی معروف از موزه‌های محل نگهداری به سرقت رفتند اما پس از مدتی به موزه بازگردانده شدند.



مونش نقاشی پاستلی كه «ساتبی» به حراج می‌گذارد را در سال 1895 خلق كرد.

ادوارد مونش هنرمندی است كه جهان او را با نقاشی «جیغ» می‌شناسد. او متولد 12 دسامبر 1863 میلادی است. تابلوی «جیغ» كه معروف‌ترین اثر این نقاش اکسپرسیونیست نروژی است در مجموعه‌ای به نام «کتیبه زندگی» قرار می‌گیرد.

 در این مجموعه، مونش موضوع‌های مختلف زندگی را مانند عشق، ترس، مرگ و دیوانگی بررسی كرده ‌است. كارهای مونش سمبلیك هستند و بیشتر از واقعیت‌های بیرونی، کیفیتی از ذهن را بیان می‌كنند.


این نقاش نروژی در 23 ژانویه 1944 میلادی درگذشت.   


ویدیو مرتبط :
چوب حراج ... !!! (گلشیفته فراهانی1)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لباس «شیر ترسو» چوب حراج خورد


لباسی که بازیگر نقش شیر ترسو در فیلم کلاسیک «جادوگر شهر اُز» بر تن می‌کرد در حراجی در نیویورک به مبلغ ۳ میلیون دلار فرخته شد.

خبرگزاری آنا: لباسی که بازیگر نقش شیر ترسو در فیلم کلاسیک «جادوگر شهر اُز» بر تن می‌کرد در حراجی در نیویورک به مبلغ ۳ میلیون دلار فرخته شد.

لباسی را که در فیلم سال 1939 «جادوگر شهر اُز» ، برت لاهر بازیگر نقش زیکی، شیر بزدل بر تن کرده بود، روز دوشنبه در حرج نیویورک به مبلغ 3 میلیون دلار به‌فروش رفت.

لباس «شیر ترسو» چوب حراج خورد

این فیلم را استودیو مترو گلدوین مایر تهیه کرد و ویکتور فلمینگ و جورج کیوکر کارگردانان آن بودند.

 این لباس در بُنهمز و در میان مجموعه آثار به‌یاد ماندنی هالیوود به حراج گذاشته شده بود. بنا به این گزارش، یکی دیگر از لباس‌های فیلم «جادوگر شهر اُز» اخیراً در حراجی  به مبلغ حدود 1 میلیون دلار فروخته شده است.

همچنین در روز دوشنبه پیش پیانویی که در فیلم «کازابلانکا» محصول 1942 استودیو برادران وارنر به کارگردانی مایکل کورتیز دیده شده و شخصیتی موسوم به سام در فیلم آهنگ «آن‌طور که زمان می‌گذرد» را با آن نواخته بود،  به مبلغ 3.4 میلیون دلار فروخته شد.