سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کهیر را جدی بگیرید


کهیر یک بیماری آلرژیک است که در صورت تماس فرد با مواد حساسیت زا سریع بروز می‌کند، البته تمام مواد ریز حساسیت زا هستند و از طریق پوست وارد بدن می‌شوند.


یک متخصص پوست و مو و زیبایی گفت:« کهیر به صورت دانه‌های ریز قرمز به تعداد زیاد در بدن پخش می‌شود که به دلیل برامدگی و خارش شدید فرد را از زندگی مستأصل می‌کند.»

دکتر حسن اعتمادزاده در گفتگو با خبرنگار سلامت نیوز، اظهار داشت:«کهیر یک بیماری آلرژیک است در صورت تماس فرد با مواد حساسیت زا سریع  بروز می‌کند البته تمام مواد ریز حساسیت زا هستند و از طریق پوست وارد بدن می‌شوند.»

وی افزود:«داروها، مواد شمیایی، گیاهان، خاک، پارچه های مختلف، رنگ، استرس، لباس تنگ، عرق کردن و حتی انگل های ریز روده ای از جمله مواد ریز حساسیت زا هستند که می تواند باعث کهیر شوند.»

این متخصص پوست و مو و زیبایی تصریح کرد:«ضایعه پس از چند ساعت ناپدیدشده ولی در محل دیگر و کنار عارضه قبلی بروز می‌کند که در صورت عدم درمان و استفاده از داروی مناسب می‌تواند باعث خارش شدید پوست به مدت طولانی شود.»

اعتمادزاده گفت:«همچنین در سیگار بیش از 400 نوع ماده حساسیت زا و کهیر زا وجود دارد که در دراز مدت و به طور ناگهانی زمینه ناراحتی های پوستی را فراهم می‌کند.»

وی ادامه داد:«تمام مواد غذایی حتی موز که ملایم است، انتقال خون، جابجایی فصول و حشرات خانگی حساسیت زا می‌باشد و می‌تواند باعث کهیر و حساسیت شوند.»

این متخصص پوست و مو زیبایی اظهار داشت:«کهیر به صورت دانه‌های ریز قرمز به تعداد زیاد در بدن پخش می‌شود که به دلیل برامدگی و خارش شدید فرد را از زندگی
مستأصل می‌کند.»

اعتمادزاده تصریح کرد:«در بعضی موارد کهیر به دلیل تورم پوست در ناحیه لب و دهان راه تنس را می‌بندد و فرد باید سریع تحت درمان قرار گیرد.»

وی افزود:«کهیر از طریق قرص و آمپولهای ضد حساسیت در کوتاه مدت قابل درمان است و با تماس مجدد با مواد حساسیت زا بروز می‌کند به همین دلیل باید مواد و عوامل محرک، شناسایی و در فرد در معرض تماس با این مواد قرار نگیرد.»

این متخصص پوست و مو زیبایی خاطر نشان کرد:«باپوشیدن لباس نخی و راحت، استفاده از لیف حمام نخی،نخوردن ادویه جات و نپوشیدن الیاف پلاستیکی می‌توان حساسیت را کنترل و از بروز کهیر جلوگیری کرد.»

منبع : Salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
کنکور رو جدی نگیر ، هدفت رو جدی بگیرید تا پیروز باشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دکوراسیون سرویس بهداشتی را جدی تر بگیرید


اگر به نظرتان دكوراسیون سرویس بهداشتی خانه، كسل كننده و فاقد جذابیت شده است، این متن را بخوانید تا با ایده‌های آسان و موثری در مورد تغییر جلوه دكوراسیون و دوست‌داشتنی كردن آن آشنا شوید.