سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه پسردار یا دختردار شویم؟



 

چگونه پسردار یا دختردار شویم؟

 

یک متخصص زنان و فلوشیپ نازایی با بیان اینکه «ساده ترین روش تعیین جنسیت جنین پیروی از رژیم های غذایی خاص است.» گفت:« تاثیر رژیم‌های غذایی بر تعیین جنسیت جنین روش ثابت شده‌ای نیست و جنبه علمی ندارد.»

 

دکتر اظهار داشت:«با توجه به شرایط کنونی جامعه و اینکه هر خانواده ای 1 یا 2 فرزند می‌خواهد و علاقه دارند که تعادل جنس برقرار باشد استفاده از روش‌های تعیین جنسیت اشکالی ندارد و روش‌های مختلفی برای تعیین جنسیت فرزندان وجود دارد که ساده‌ترین این روش‌ها، توجه به تغذیه است.»

 

وی ادامه داد:«در این روش زن بایستی از 3 ماه قبل از یک رژیم غذایی خاصی پیروی کند و اگر دوست دارد که صاحب پسر شود بایستی مصرف سدیم و پتاسیم خود را افزایش دهد یعنی بیشتر غذاهایی مثل خرما، هل، زعفران، گوشت قرمز، اسفناج، هویج، پرتغال، ویتامین C مصرف کند و مصرف کلسیم و منیزیم را که شامل غذاهایی مثل شلغم، کلم، ترشی، شیر و ماست است را کاهش دهد.»

 

این متخصص زنان گفت:«اثر این رژیم های غذایی به این دلیل است که درPH واژن تاثیر داشته و محیط واژن را تغییر می دهد، یعنی غذاهایی که شامل سدیم و پتاسیم است باعث می‌شوند که واژن قلیایی شود و حرکت اسپرم Y در واژن تسریع شود ولی غذاهایی که دارای کلسیم و منیزیم باشند موجب اسیدی شدن PH واژن شده و اسپرم Y را از بین می برند.البته تاثیر رژیم‌های غذایی بر تعیین جنسیت جنین روش ثابت شده‌ای نیست و جنبه علمی ندارد.»

 

دکتر گفت:«روش دیگر تعیین زمان تخمک گذاری و لقاح است که توسط پزشک با سونوگرافی و تزریق آمپول hcg زمان تخمک گذاری و لقاح تعیین می‌شود و اگر در زمان تخمک گذاری نزدیکی صورت گیرد شانس پسر بودن جنین بیشتر می شود چرا که حرکت اسپرم Y سریع تر است ولی اگر زناشویی قبل از تخمک گذاری انجام شود ممکن است اسپرم‌های Y از بین رفته و اسپرم X زنده باشد و در نتیجه جنین دختر می شود که این روش هم یک روش تجربی است.»

 

این عضو انجمن نازایی ایران در ادامه گفت:«شرایط روحی مادر هم تاثیر بسزایی در تعیین جنسیت دارد و اگر مادر در شرایط روحی خوبی بسر برد شانس پسر بودن جنین بیشتر است.»

 

وی گفت:«اگر PH واژن مادر قلیایی باشد چنانچه با جوش شیرین شتسشو شود شانس پسر بودن جنین بیشتر و چنانچه با سرکه رقیق شده شتسشو شود ممکن است جنین دختر شود که البته این روش هم یک روش تجربی است و ثابت شده نیست.»

 

این عضو مرکز ناباروری اصفهان در ادامه اظهار داشت:«از جمله روش های علمی برای تعیین جنسیت جنین روش IUI است که این روش در آزمایشگاه های مراکز ناباروری انجام شده و روشی غیرتهاجمی و کم هزینه است و بدون عارضه ولی شانس رسیدن به جنس مورد نظر آن در حدود 80 درصد است.»

 

دکتر قدیری گفت:«روش فلوستیومتری یا نشان دار کردن اسپرم از دیگر روش های تعیین جنسیت جنین است که در این روش احتمال بروز عارضه برای جنین وجود دارد و تنها در حیوانات امتحان شده است.»

 

وی خاطر نشان کرد:«روش "آی وی اف" و روش "پی جی دی" از دیگر روش های تعیین جنسیت جنین بوده که در این روش برای زن تحریک تخمک گذاری صورت می گیرد و سپس "آی وی اف" انجام می شود و روشی پرهزینه بوده و شانس حاملگی در آن کم است و ممکن است زن حامله نشود اما در صورت حاملگی رسیدن به جنسیت جنین مورد نظر 100 درصد است و 3 روش اخیر ذکر شده روش‌های علمی هستند.»

 

منبع:.topforum.ir


ویدیو مرتبط :
افتخار اعراب به پسردار شدن چگونه فرو ریخت...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالاخره دختردار می شوید یا پسردار؟


همه زنان باردار این سوال را بارها شنیده اند که «بالاخره دختردار می شوید یا پسردار؟» اگر تصمیم داشته باشید جنسیت نوزاد را تا پیش از تولد او ندانید، مطمئنا حدس زدن آن جالب و سرگرم کننده بود.

نی نی سایت: همه زنان باردار این سوال را بارها شنیده اند که «بالاخره دختردار می شوید یا پسردار؟» اگر تصمیم داشته باشید جنسیت نوزاد را تا پیش از تولد او ندانید، مطمئنا حدس زدن آن جالب و سرگرم کننده بود. به همین دلیل، در این مطلب به برخی از روش های تشخیص جنیست قدیمی که سینه به سینه نقل شده اند، اشاره می کنیم. به یاد داشته باشید این روش ها از نظر علمی هیچ پایه و اساسی ندارند.

روش های تشخیص جنیست قدیمی

1. شیرینی و شوری: اگر هوس خوراکی های شیرین دارید، علامت این است که نوزاد شما دختر است. اگر بیشتر هوس خوراکی های شور و نمکی یا مواد غذایی سرشار از پروتئین دارید به این معنی است که نوزاد شما پسر است.

2. آزمون سیر: تشخیص جنسیت جنین با این روش می تواند برای شما و همسرتان کمی سخت باشد. اگر می توانید مقدار زیادی سیر بخورید، اگر بوی سیر نگرفتید به این معنی است که نوزاد شما دختر خواهد بود.

3. تهوع صبحگاهی: متاسفانه این عارضه در اوایل بارداری اجتناب ناپذیر است اما اگر دچار تهوع  می شوید، ممکن است جنین شما دختر باشد.

4. زیبایی بارداری: اگر رنگ چهره شما روشن شده است و موهایتان شبیه موهایی شده که در تبلیغ شامپو دیده اید، احتمالا پسر باردار هستید اما اگر صحبت کردن در این خصوص شما را عصبانی می کند، به احتمال زیاد دختر باردار هستید چون این باور وجود دارد که جنین دختر، زیبایی مادر را می دزدد.

5. افزایش وزن همسر: اگر همسرتان هم مانند شما در حال وزن گیری و چاق شدن است، این مسئله می تواند علامت این باشد که نوزاد شما دختر خواهد بود.

روش های تشخیص جنیست قدیمی

6. بدخلقی و خوش خلقی: اگر احساس می کنید بیشتر عصبانی هستید و نمی توانید آرام و خونسرد باشید، به احتمال زیاد دختر باردار هستید اما اگر احساس آرامش می کنید، پسردار خواهید شد.

7. آزمون چشم: به مدت یک دقیقه در آینه نگاه کنید، اگر مردمک چشمتان گشاد می شود به این معنی است که پسردار خواهید شد.

8. اضافه وزن بیشتر و کمتر: بر مبنای افسانه ها و روایات قومی اگر وزن بیشتری را در دوران بارداری تحمل می کنید، جنین شما دختر است، در حالی که اضافه وزن و حمل بار کمتر به معنای پسر بودن جنین است.

9. آزمون حلقه: یک حلقه را به نخ وصل کنید و آن را بالای شکم خودتان نگه دارید. اگر حلقه به صورت دورانی حرکت می کند، احتمالا دختر باردار هستید اما اگر حلقه از یک سمت به سمت دیگر می رود، شما پسردار خواهید شد.

ضربان قلب: در سونوگرافی بعدی به صدا و ضربان قلب جنین توجه کنید. اگر قلب جنین بیشتر از 140 بار در دقیقه می زند، خودتان را برای تولد نوزاد دختر آماده کنید.

بر اساس آنچه گفته شد، فکر می کنید نوزاد شما دختر است یا پسر؟!