سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چگونه به ذهن خودمان استراحت بدهیم؟


استراحت در یاد گرفتن بایدها به شما کمک می کند. بسیاری از ما مدام در حال کار کردن هستیم و کمتر می توانیم استراحت کنیم و همیشه بابت این که می توانیم کارهایمان را زودتر تمام کنیم خوشحالیم و خودمان را دلداری می دهیم.

وب‌سایت بدونیم: استراحت در یاد گرفتن بایدها به شما کمک می کند. بسیاری از ما مدام در حال کار کردن هستیم و کمتر می توانیم استراحت کنیم. و همیشه بابت این که می توانیم کارهایمان را زودتر تمام کنیم خوشحالیم و خودمان را دلداری می دهیم. گاهی اوقات زمانی که هیچ کاری انجام نمی دهید می توانید به راه حل هایی برای کارهایتان دست یابید. در این زمان کمی آهسته تر پیش بروید، متوقف شوید، پاها را دراز کنید و کمی استراحت کنید. وقتی استراحت نمی کنید خسته می شوید و از نفس می افتید و نه برای خودتان نه برای دیگران مفید واقع نمی شوید.

ذهن را تشویق به استراحت کنید

اما زمانی که استراحت می کنید انرژی و آمادگی ذهنی بیشتری خواهید داشت. درمقابل مشکلات انعطاف بیشتری پیدا می کنید. صبور می شوید و تمایل بیشتری به کمک به دیگران پیدا خواهید کرد.

و اما چگونه به خودمان استراحت بدهیم؟

حساب کنید که به غیر از زمان خواب زمان استراحتتان چقدر است. زمانی که به هیچ کاری مشغول نیستید، زمانی که بدون استرس و فشارهای فکری و در کمال آرامش بدون این که به کارهای ناتمام فکر کنید ریلکس هستید. شاید به اندازه کافی زمان استراحت ندارید.سپس ترس های بی دلیلی که از استراحت دارید شناسایی کنید. اگر به استراحت بپردازم مردم درباره من قضاوت می کنند، کارهایم عقب می مانند و دیگران را ناامید می کنم.

اکنون دوستی شجاع و مهربان را تصور کنید که نگران شماست و دلایل شما برای استراحت نکردن هایتان را می داند. پاسخ این دوست به شما چه خواهد بود؟ همچنین می توانید به ندای درونتان درباره شما و زمان استراحت شما گوش دهید.تصور کنید اگر به ندای درونتان گوش دهید چه فوایدی برای شماخواهد داشت. بنابراین استراحت های بیشتری را در برنامه های روزانه خود قرار دهید. پیش از اتمام یک وظیفه وظیفه جدیدی را متقبل نشوید. به خودتان فرجه بدهید و ذهنتان را از کشمکش های درونی و شکایات درباره خودتان و دیگران خالی کنید. از جمله کارهایی که برای این برنامه ریزی می توانید انجام دهید:

هنگامی که بیدار می شوید هدفی که در زندگی دارید به ذهن بیاورید. هر هدفی که می خواهد باشد فقط خودتان را در هدفتان تصور کنید گویی آن را بدست آورده اید.

هنگام غذا چند دقیقه قبل از غذاخوردن متوقف شوید و سکوت کنید.

به فاصله کمی که بین دم و بازدم هست دقت کنید و هنگام استراحت روی آن تمرکز کنید.

پس از این که یکی از کارهایتان را به اتمام رساندید کمی استراحت کنید سپس کار جدیدی را شروع کنید.

ذهن را تشویق به استراحت کنید

به خودتان قول دهید که هر روز چند دقیقه ای را در سکوت کامل در حالی که هیچ کاری انجام نمی دهید بمانید.گهگاهی ذهنتان را تشویق به استراحت کنید. به خودتان بگویید مشکلات همیشه هستند می توانم بعدا به آن ها بپردازم. مغز ما انسان ها درست مثل ماهیچه ها می ماند و گاهی اوقات برای بازسازی خود نیاز به استراحت و توقف دارد.زمانی که استراحت می کنید غرق در لذت استراحت شوید و بگذارید در شما نفوذ کند. درست مثل بارانی که بر زمینی تشنه می بارد.


ویدیو مرتبط :
‫اگر به مهمانی رفتیم ، فطریه‌مان را خودمان باید بدهیم یا صاحب‌خانه؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه به خودمان انگیزه بدهیم؟



ایجاد انگیزه ,بهترین مشوق و انگیزه دهنده

 

در این مطلب 10 راه موثر برای ایجاد انگیزه در خود را برایتان نام برده ایم تا کمک کند از استعدادها و توانایی های درونی خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

هیچ کس نمی تواند به فرد دیگری انگیزه بدهد. تنها کاری که دیگران می کنند تشویق ما برای انجام دادن کارهاست. این خود انسان است که بهترین مشوق و انگیزه دهنده برای خودش است.

 

1 - همیشه در آسایش و آرامش نباشید

از اینکه کمی به خود سختی دهید نهراسید. بزرگ ترین مانع برای رسیدن به استعدادهای درونی همین راحت طلبی است. اتفاق های مهم زمانی رخ می دهند که شما کمی هم تلاش و سختی را تحمل کنید.

 

2 - از اشتباه کردن نهراسید

عقل به ما کمک می کند تا اشتباه نکنیم و در نتیجه هزاران اشتباه به وجود می آید.

 

3 - فکر خود را به مسایل معمولی محدود نکنید

سعی کنید بزرگ و وسیع فکر کنید.

 

4 - شاد بودن را در زندگی خود انتخاب کنید

افراد شاد همیشه انگیزه بیشتری برای انجام امور دارند. شادی حق مسلم شماست و آن را با چیز دیگری عوض نکنید.

 

5 - حداقل یک ساعت در روز را به خودشناسی اختصاص دهید

کتاب های مفید مطالعه یا موسیقی الهام بخش گوش کنید. رانندگی بهترین فرصت برای گوش کردن به کتاب های صوتی در مورد پرورش روح و خودشناسی است.

 

6 - به خود یاد بدهید که کاری که آغاز کرده اید را باید تمام کنید

بسیاری از ما پیش از پایان یک کار یا انجام یک تصمیم، سراغ کار دیگری می رویم. این خوب نیست. همیشه کارهای خود را تمام کنید.

 

7 - در حال زندگی کنید

وقتی در گذشته ها گیر کرده اید یا در آینده ای که نیامده سیر می کنید، نمی توانید از لحظه های کنونی خود استفاده و تصمیمات درست اتخاذ کنید.

 

8 - خود را مجبور کنید تا از زندگی لذت ببرد

لذت بردن بهترین شغل بهشت است.

 

9 - وقتی درمانده می شوید یا شکست می خورید، هرگز عقب نشینی نکنید

شاید موفقیت در چند قدمی شما ایستاده باشد.

 

10 - همیشه آرزوهای بزرگ در سر بپرورانید

اگر چیزی فراتر از سطح انتظار باشد ما همه تلاش خود را می کنیم تا آن آرزو و خواسته را برآورده کنیم.

 

ناراحتی بزرگ زندگی در رنجی که می کشیم نیست در چیزهایی است که از دست می دهیم. بنابراین سعی کنید هیچ چیز را از دست ندهید. ما باید همیشه و در هر لحظه آماده باشیم تا بتوانیم کسی که هستیم را قربانی کسی کنیم که می خواهیم باشیم

منبع :banki.ir