سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

همه چیز درباره خرده خیانت های زن و شوهری !!



 

 

همه چیز درباره خرده خیانت های زن و شوهری

 

خیانتهای خانوادگی چیست؟ چقدر شایع است و چرا مردان و زنان، دست به خیانت می زنند؟ سهم زنان  از این خیانت ها چقدر است ؟

 

یک مشاور خانواده معتقد است سهم مردان در خیانتهای زناشویی 80 درصد است و 20 درصد دیگر خیانتکاری را زنان در ایران انجام می دهند.

 

اصغر کیهان نیا اعلام کرده: "به نظر می رسد قبح خیانت در زنان جامعه ما بیش از مردان است، این موضوع تا جایی است که مراجعات نشان می دهد خیانت در میان مردان 80 درصد و در زنان 20 درصد است ."

 

این مشاور خانواده، دلیل خیانتهای زن و شوهری را تنوع طلبی ، طراوت طلبی ، امیال سرکوفته کودکی و نوجوانی و احساس محق بودن در مردان می داند و در خیانتهای مربوط به زنان نیز از "مقابله به مثل" خبر می دهد.

 

وی به مردان توصیه می کند به 5 نیاز اساسی زنان در زندگی زناشویی توجه کنند تا احتمال خیانتهای زنان کمتر شود. نیازهایی که این مشاور خانواده بر می شمارد استفاده از روش مناسب حرف زدن ، ابراز عشق و محبت ، هدیه دادن در مناسبت ها ، تامین نیازهای مالی، روحی و امنیت روانی زن است.

 

خیانتهای زن و شوهری: از روابط غیر اخلاقی تا چتهای اینترنتی

 

برخی رفتارشناسان، تعریف خیانتهای زن و شوهری را بسیار فراتر از چیزی می برند که عرف و قانون آن را می شناسد. از جمله منصور بهرامی عضو ارشد انجمن بین المللی تحلیل رفتار معتقد است: خیانتهای زندگی مشترک شامل خیانت عشقی ، خیانتهای اینترنتی و خیانتهای جنسی می شود.

 

به گفته این رفتارشناس، خیانت عشقی به رابطه پنهانی توام با پیوند احساسی و صمیمانه یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نیست گفته می شود.

 

خیانت جنسی به رابطه نامشروع یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نیست، گفته می شود و خیانت اینترنتی نیز به گفتگو و تبادل تصاویر و مشخصات فردی متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نیست از طریق چت و اینترنت اطلاق می شود.

 

مطابق این تعاریف، پدیده چند همسری ، خیانت محسوب نمی شود، هر چند به اطلاع همسر اول، رسیده نباشد!

 

چرا خیانت می کنند؟ هزار و یک دلیل دارد

 

برای خیانت های زن و شوهری، هزار و یک دلیل گفته اند، ولی سرگرمی و ریسک لذت بخش و مفرح را از مهمترین عوامل بروز خیانت می دانند.

 

با این همه، دلایل دیگری نیز برای خیانتهای خانوادگی مطرح کرده اند. از جمله: درک شدن ، دوست داشته شدن ، احساس آزادی ، استقلال ، سرگرمی و برآورده کردن نیازهای جنسی مولفه های پدید آمدن شروع یک خیانت است. ضمن اینکه نمی توان از پارمترهایی مانند تقویت اعتماد بنفس ، سلطه جویی ، تجربه تازه ، ماجراجویی ، القاء داشتن استحقاق و شایستگی ، رقابت و تنوع طلبی گذشت.

 

رفتارشناسان می گویند افراد خیانتکار معمولا به شکل غیر منطقی و با اتکا به یک شهوت کورکورانه شیفته فردی می شوند. آنها احساس می کنند بیشترین درصد تفاهم را با یکدیگر دارند و به همین خاطر فرد خائن خود را به مخاطره انداخته و به آب و آتش می زند که به وصال برسد. این نوع رابطه می تواند از چند هفته تا چندین سال بطول انجامد. اما پس از گذشت زمان هر دو نفر پی می برند، آنطور که تصور می کردند یکدیگر را نمی شناسند. در این نوع روابط معمولا فرد از همسر و یا شریک پیشین خود جدا می شود.

منبع : khabaronline.ir


ویدیو مرتبط :
دعوای زن و شوهری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرده اختلاف‌های زن و شوهری


هیچ‌چیز نمی‌تواند آزاردهنده‌تر از یك رابطه شكست‌خورده باشد، اگر شما به‌دنبال چنین رابطه‌ای نیستید همین حالا برای ایجاد تغییر دست به كار شوید



این‌كه چطور یك‌رابطه آرام به یك زندگی شكست خورده و پر تنش تبدیل می‌شود، سوالی است كه بسیاری زن و شوهر‌ها با آن روبه‌رو هستند. اغلب آنها هنگام روبه‌رو شدن با این اتفاق، همسرشان را مقصر دانسته و حتی گاهی احساس می‌كنند اگر او در زندگی‌شان نبود، روزهای آرام‌تر و شادتری را می‌گذراندند. اغلب آن‌ها هرگز برای بازگرداندن روزهای گذشته به‌خود و رفتار‌های‌شان توجه نكرده و گمان نمی‌كنند كه ایجاد چند تغییر ساده، چطور می‌تواند آن رابطه سرد یا پرتنش را زیرورو كند و زندگی تازه‌ای را برای‌شان بسازد. دكتر فیل كه سال‌هاست برای ساختن زندگی بهتر به مراجعانش كمك می‌كند، معتقد است بازنگری در رفتار‌ها و عادت خودمان می‌تواند یكی از قدم‌های موثر برای برقرار ساختن آتش‌بس باشد. او پیشنهادهای زیر را برای كسانی كه دوست دارند آرامش را به زندگی مشترك‌شان برگردانند مطرح می‌كند.



  رابطه را قضاوت كنید

شما بیشتر از هر كس دیگری در برابر ازدواج‌تان مسئول هستید. اگر احساس نارضایتی می‌كنید یا اینكه گمان می‌كنید همه چیز جای خودش نیست، هرگز نقش یك قربانی معصوم را برای خودتان بازی نكنید. در چنین روابطی قربانی‌ای وجود ندارد. شما باید مسئولیت این ارتباط را بپذیرید و اگر نارضایتی‌ها را در خود می‌بینید برای تغییر دادن جریان یا اصلاح آن پیش‌قدم شوید. یادتان نرود، هیچ كس به اندازه خودتان نمی‌تواند شما را نجات بدهد و مسیری سالم را برای زندگی پیش روی‌تان بگذارد.



  ریسك‌پذیر باشید

نگذارید ترس از اشتباه‌كردن یا شكست خوردن مانعی برای تجربیات‌تان باشد. شما دو راه دارید؛ این‌كه زندگی‌تان را به آنچه خود می‌خواهید تبدیل كنید یا اینكه با گرفتن شانس تجربه و تغییر بر خودتان هرگز به آنچه می‌خواهید نزدیك نشوید. این شانس را جدی بگیرید و به جای گوشه‌نشینی سعی كنید به سمت زندگی‌ای كه دوست دارید و آرزویش را دارید حركت كنید. از روبه‌رو شدن با سختی‌ها و تجربیات تازه نترسید و سعی كنید بهترین بهره‌برداری را از این تجربه‌ها كرده و آن‌ها را به نفع خود تمام كنید.



  همسرتان را با خود شریك كنید

اینكه همسرتان بداند شریك زندگی، تصمیمات و تجربیات شماست، ارزشمند‌ترین موضوع از نظر او خواهد بود. به جای اینكه از آسیب دیدن ترس داشته باشید و مدام بخواهید محدوده‌ای امن را تنها برای خودتان طرح كنید، سعی كرده در كنار هم حركت كنید. سعی كنید، ریسك اتفاقات تازه و تصمیم‌های جدید را با هم تحمل كنید و هرگز خود را در مقابل یا دور از شریك زندگی‌تان قرار ندهید.



نکته :  اگر به جای این‌كه مدام بخواهید خودتان را حق به جانب جلوه دهید، به آرامش زندگی‌تان و شاد بودن‌تان فكر كنید، همسرتان احترام بیشتری به شما خواهد گذاشت و زندگی‌تان به سمت آرامشی پیش خواهد رفت كه هر دوی شما برای بیشتر كردنش تلاش می‌كنید



  علت سرخوردگی‌تان را پیدا كنید

اگر در رابطه‌تان با مشكلاتی روبه‌رو شده‌اید و احساس می‌كنید میلی به ادامه دادن آن زندگی ندارید، علل این سرخوردگی را برای خودتان فهرست كنید. چه مشكلاتی پیش آمده و چه رفتارهایی از همسرتان سرزده كه شما به این فكر رسیده‌اید؟ حالا وقت آن است كه كمی به‌خودتان فكر كنید. چقدر خود شما در به‌وجود آمدن آن مشكلات سهیم بوده‌اید و چقدر این رفتارهایی كه از همسرتان سر می‌زده را در میان رفتارهای خودتان هم می‌بینید. بی‌طرفانه در این مورد فكر كنید و خود و زندگی‌ای كه شما را آزار می‌دهد را قضاوت كنید. آیا هنوز هم نمی‌خواهید به این زندگی ادامه دهید؟



  روی احساسات‌ نقاب نزنید

هیچ‌چیز نمی‌تواند آزاردهنده‌تر از یك رابطه شكست‌خورده باشد كه در آن هركسی تنها به خواسته‌ها و افكار خودش بها می‌دهد. اگر شما به‌دنبال چنین رابطه‌ای نیستید باید با همسرتان صادق باشید و احساسات‌تان را بی‌پرده و بدون جهت به او ابراز كنید. سعی نكنید، هر حرف‌تان را به خاطر گرفتن یك امتیاز به زبان بیاورید بلكه تلاش كنید تا با صادق بودن در مورد احساسات‌تان، یك رابطه‌ بالغ و مسئولانه را شكل دهید. سعی كنید، بی‌محابا و بی‌حساب‌وكتاب پیش بروید و آرامش این صداقت را به رابطه‌تان منتقل كنید.



  به گذشته نگاه كنید

زمانی كه به یك مشكل در ارتباط‌تان بر می‌خورید، سعی كنید به یك قدم قبل برگردید. سعی كنید آنچه تا همین چند روز پیش به‌عنوان ویژگی‌های مثبت شریك زندگی‌تان در ذهن داشته‌اید را به یاد بیاورید و باور كنید كه او تنها این فرد منفی كه حالا به آن فكر می‌كنید، نیست. زمان را به عقب برگردانید و دلیل شكل گرفتن این رابطه را به یاد بیاورید. سعی كنید با دیدن تمام جنبه‌های شخصیتی او و تمام پستی و بلندی‌های زندگی‌تان، این ازدواج را به یك رابطه عاشقانه امن تبدیل كنید.



  از مشكلات فرار نكنید

بسیاری از آدم‌ها فكر می‌كنند وجود مشكلات در زندگی مشترك به معنای شكست آن زندگی است اما این‌طور نیست. دلیلی ندارد شما تمامی مشكلات زندگی‌تان را حل كنید و قطعا نمی‌توانید یك ارتباط افسانه‌ای را بسازید. تفاوت یك زندگی خوب و یك زندگی شكست خورده در وجود مشكلات نیست بلكه در توانایی طرفین برای مدیریت كردن آن مشكلات است. حتی اگر خودتان موضوعی برای اختلاف و تنش نداشته باشید، طبیعت زندگی مشكلات بسیاری را به رابطه شما تحمیل خواهد كرد، پس مهارت روبه‌رو شدن با آن‌ها را یاد بگیرید و جوری پیش بروید كه مشكلات به زندگی‌تان آسیب نزنند.



3 پیشنهاد ویژه

  •   بحران‌را پشت‌سر بگذارید
روزهای سخت و اتفاقات ناخوشایند، جزئی از زندگی هستند. بخواهید و نخواهید این روز‌ها در زندگی شما هم پیش می‌آیند اما مدیریت شرایط و برطرف كردن بحران‌ها مهارت شماست. هرگز سعی نكنید، از بحران‌های زندگی‌تان به‌عنوان ابزاری برای كنترل همسرتان و تهدید كردنش استفاده كنید. با گفت‌و‌گو و مطرح كردن نگرانی‌های‌تان می‌توانید مرحله بحران را سپری كنید و پس از آن به هر بهانه كوچكی آن مسائل را گوشزد نكنید.
  •   خودخواه نباشید
فراموش نكنید، زندگی مشترك تنها برای آرامش شما نیست بلكه شما وظیفه دارید این آرامش را به همسرتان هم منتقل كنید. اگر فكر می‌كنید، این زندگی نتوانسته شما را به آرزو‌های‌تان برساند، به این فكر كنید، چقدر شما همسرتان را به آرزو‌هایش رسانده‌اید. بخش دیگری از مسئولیت‌پذیری در زندگی مشترك، قبول مسئولیت ساختن زندگی آرام برای همسرتان است. هر دوی شما به چنین زندگی‌ای احتیاج دارید و تنها با همكاری هردو نفرتان است كه می‌توانید به آن دست پیدا كنید.
  •   احساس را به عمل تبدیل كنید
هیچ وقت تلاش كرده‌اید كه مفهوم عشق را به عمل تبدیل كنید. سعی كنید، احساسات مثبت‌تان را وارد زندگی‌تان كنید. قرار نیست این موضوع تنها در حرف‌ها و كلمات‌تان ظهور پیدا كند بلكه باید تمامی رفتار‌های‌تان را هم در بر بگیرد. یادتان نرود، عاشق بودن با غرق شدن در عشق تفاوت دارد و قرار نیست شما برای ساختن زندگی عاشقانه و آرام مانند روزهای اول آشنایی‌تان رفتار كنید. شما باید خودتان و زندگی‌تان را برای هرچه بهتر و موفق‌تر شدن آماده كنید. پس كمی بیشتر به حسی كه نسبت به زندگی مشترك و همسرتان دارید فكر كنید و رفتارهای خودتان را هم مورد بازنگری قرار دهید. چقدر رفتارهای شما و سبك زندگی‌تان این احساسات را نشان می‌دهند؟