سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نوشیدنی های گرم مضر و جایگزین آنها



 

 

نوشیدنی های گرم,تغذیه ی سالم

 

همه ما در مورد خواص چای سبز و قهوه ی سیاه به اندازه کافی شنیدیم. اما حقیقت آن است که این نوشیدنی های کم انرژی خواسته ما را نسبت به مواد مقوی ،خامه ای و راحت ارضا نمی کند..

در این فصل استفاده از قهوه لاته ،هات چاکلت و دیگر نوشیدنی های گرم ترویج پیدا می کند.این مایعات در روزهای سرد شما را وسوسه می کند و به رژیم غذایی شما آسیب می رساند.این نوشیدنیها دلچسب و گوارا هستند و تنها ضرر موجود در آنها قند است.وجود 4 تا 5 واحد شهد (شربت) درهر نوشیدنی حدود 150 تا 300 واحد انرژی مایع در بدن ذخیره می کند.پس قبل آن که نداسته از نوشیدنی هایی استفاده کنید که انرژی زیادی دارند. شش نوشیدنی گرم مضر و انواع کم ضررتر آنها را بررسی کنید.

 

هات چاکلت ناسالم :هات چاکلت سفید استارباکس

هنگامی که هات چاکلت سفارش می دهید تصور می کنید که یکی ازسبکترین نوع را انتخاب کرده اید.اما این معجون کف آلود سنگین تر از آن است که به نظر می رسد. با خوردن هات چاکلتی که روی آن را خامه چکیده متشکل از 2 درصد شیر پوشانده است حدود 490 واحد انرژی، یا 65 درصد چربی اشباع شده به صورت روزانه وارد بدن شما می شود.این ماده در مقایسه با دو تکه آبنبات چوبی مقدار بیشتری قند خواهد داشت.

از هات چاکلت استارباکس استفاده کنید

مقدار هات چالکلت را کاهش دهید ودر آن از شیربی چربی به جای خامه چکیده استفاده کنید.این امر کمتر از 200 واحد انرژی به بدن شما می بخشد با این روش نه تنها هات چاکلت مورد علاقه تان را نوشیده اید بلکه انرژی آن را به کمتر از نیم کاهش داده اید.

این قهوه طعم فوق العاده ای دارد اما بهتر است به جای نوشیدن این قهوه مضر تکه ای کیک بخورید. قهوه پامکین با خامه نه تنها حاوی مقدار زیادی انرژی است_ چیزی در حدود 330 واحد انرژی_بلکه شهد (شربت) موجود در آن شامل قند ،فرکتوز و شکرقهوه ایست که به شدت به دندان ها آسیب می رساند.

قهوه دارچینی دانکین دونات را به عنوان جایگزین استفاده کنید.

قهوه های طعم دار در کنترل انرژی بسیار موثر است برای بدست آوردن تنها 15 واحد انرژی می توانید از این قهوه های طعم دار استفاده کنید.اگر حدود 30 واحد انرژی احتیاج داشتید کافی است یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید.

 

اسپرسو مضر: موکای کلاسیک سیتل

افزودن مقدار کمی شکلات به قهوه به نظر بی خطر است اما ضرر فراوانی دارد.ک لاته معمولی چیزی درحدود 190 واحد انرژی دارد در حالی که یک موکا معمولی حدود دو برابر یعنی 420 واحد انرژی دارد که این مقدار معادل انرژی است که از 50 گرم شکر بدست می آید.

بهترین جایگزین برای این قهوه، لاتـه کلاسیک سیتل است

از لاته کم چرب که روی آن با پودر کاکائو پوشیده شده است استفاده کنید. این ماده تقریبا 100 واحد انرژی دارد.لاته ی کلاسیک سیتل به اندازه موکا مضر نیست.حد اقل در روز های بعد لباسهایتان تنگ نخواهد شد.

 

نوشیدنی کاراملی مضر: ماچیوتو کاراملی

این نوشیدنی به دلیل افزودن مقداری کارامل به یک دسر شباهت بیشتری دارد.یک نوشیدنی 60 گرمی حدود 430 واحد انرژی دارد و مقدار قند آن از یک تکه شکلات ماکادامیا بیشتر است.

از لاته آی بون پین بودن چربی با خامه کم چرب استفاده کنید

حتی با وجود خامه کم چرب که حدود 20 واحد، انرژی را افزایش می دهد این نوشیدنی از ماچیاتو بهتر است.

 

لاته ها مضر : لاته فندفی فاقد چربی ام سی دونالد

به طور کلی استفاده از لاته بدون چربی پیشنهاد میشود چرا که این ماده 100 واحد انرژی و 30 درصد کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین می کند.اما این قضایا در مورد لاته ام سی دونالد صدق نمی کند.یک لاته معمولی 220 واحد انرژی و 55 گرم قند دارد.

از کاپوچینو ام سی دونالد استفاده کنید

به گفته دکتر لیپرت کاپوچینو حاوی مقدار کمی شیر است پس اثری از شیر پر چرب دیده نمی شود.این نوشیدنی 120 واحد انرژی داشته و مضررات کمتری دارد.

 

نوشیدنی های طعم دار: قهوه کاریبو با عصاره سیب

اگرچه این قهوه نام میوه ای دارد اما نمی توان آن را نمونه ای از یک نوشیدنی سالم دانست.در شهد سیب آن ترکیبی از خامه ، دارچین و کارامل (شکر سرخ) است.درمقدار متوسط این ماده 400 واحد انرژی و 71 گرم قند وجود دارد.

از موکا لایتبری کریبو استفاده کنید.

این نوشیدنی با طعم راستبری نیاز شما به میوه جات و شکلات را بر آورده می کند.در صورت استفاده از شیرفاقد چربی و خامه چکیده بدون چربی در آن حدود 185 واحد انرژی خواهد داشت.

منبع:seemorgh.com


ویدیو مرتبط :
کاربردهای مختلف نوشابه این نوشیدنی مضر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدنی گرم برای افزایش یادگیری



 

نوشیدنی گرم برای افزایش یادگیری

 


گل تلفونی، گیاهی است با گل های بنفش که بومی آفریقای شمالی، اروپا و آسیای مرکزی است. فواید این گل در بسیاری از نقاط جهان مورد توجه فراوان قرار گرفته است بطوری که اروپایی ها آن را ضددیابت، چینی ها آن را داروی مهم ضدسرفه و در هاوایی به عنوان درمان کننده قطعی عفونت و خونریزی می شناسند.

 

چای گل تلفونی که از مخلوط یک قاشق غذاخوری گل خشک در یک فنجان آب جوش در مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تهیه می شود، خواص آنتی بیوتیک فراوانی داشته و علاوه بر آن که ضدباکتری قوی است، اسهال را بهبود بخشیده و برای درمان زخم دهان مفید است.ترکیبات مفید موجود در دم کرده گل تلفونی، بسیاری از انواع سردرد را بهبود می بخشد. این چای برای مشکلات حافظه از جمله کاهش میزان یادگیری و توان یادآوری مطالب مفید است.


تحقیقات بیانگر آن است چای گل تلفونی ضدسرطان بوده و از بدخیم شدن سلول های بدن پیشگیری می کند. مصرف منظم این نوشیدنی میزان قند خون را تنظیم کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.بسیاری از اختلالات گوارشی و مشکلات سوءهاضمه با استفاده از این نوشیدنی درمان شده و تأثیر زیادی در درمان سینوزیت، سرفه های خشک و التهاب ریه دارد. البته مصرف این دم کرده در دوران بارداری ممنوع است.


منبع:روزنامه ایران