سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

لوسیون گیاهی برای پوست‌های معمولی


اگر پوست شما در گروه پوست‌های معمولی قرار دارد می‌توانید با استفاده مستمر از لوسیون‌های گیاهی زیر، پوست خود را شفاف، روشن و لطیف كنید. این لوسیون‌ها با عصاره گیاهان دارویی ساخته می‌شوند و تهیه آن‌ها در منزل اصلا دشوار نیست.




اگر پوست شما در گروه پوست‌های معمولی قرار دارد می‌توانید با استفاده مستمر از لوسیون‌های گیاهی زیر، پوست خود را شفاف، روشن و لطیف كنید. این لوسیون‌ها با عصاره گیاهان دارویی ساخته می‌شوند و تهیه آن‌ها در منزل اصلا دشوار نیست.




1- پوست درخشان(لوسیون كلم): برای تهیه این لوسیون كافی است چند برگ كلم سفید را در 2 لیوان آب بریزید و اجازه دهید تا روی حرارت بجوشد تا یك لیوان آب كلم باقی بماند. سپس این عصاره را صاف كرده و پس از سرد شدن هر شب پیش از خواب با پنبه روی صورت خود بمالید این لوسیون پوست را درخشان و روشن می‌كند.



2- برطرف كردن جوش سرسیاه(لوسیون بابونه): برای تهیه این لوسیون كافی است 10 گرم بابونه را در 2 لیوان آب بجوشانید تا یك لیوان از آن باقی بماند. جوشانده بابونه را صاف كرده و به همان اندازه به آن آب جوشیده شده اضافه كنید. سپس 3 قاشق غذاخوری گلاب و یك قاشق غذاخوری عسل نیز به آن اضافه كرده و هرشب پیش از خواب با پنبه روی پوست تمیز صورت بمالید. این لوسیون علاوه بر ایجاد نشاط در پوست، مانع از بروز جوش به‌ویژه جوش‌های سرسیاه درصورت می‌شود.



3- شفاف شدن پوست (لوسیون ریشه گل ختمی): برای تهیه این لوسیون كه موجب از بین رفتن كدری پوست‌های خسته می‌شود كافی است 5 گرم ریشه گل ختمی را با 3 لیوان آب بجوشانید تا یك لیوان آب باقی بماند. این مخلوط را از صافی بگذرانید و پس از سرد شدن با پنبه روی پوست تمیز بمالید.



4 - برطرف شدن التهاب‌های پوستی(لوسیون بادرنجبویه): این لوسیون گیاهی علاوه‌بر آن‌كه التهاب‌های پوستی را كه به‌دلیل آلودگی در پوست ایجاد می‌شوند برطرف می‌كند، موجب آرامش سلول‌های پوستی نیز می‌شود. برای تهیه این لوسیون كافی است 5 گرم بادرنجبویه را در 2 لیوان آب جوش دم كرده و پس از 10‌دقیقه آن را صاف كنید.



ویدیو مرتبط :
درمان گیاهی پسوریازیس و خشکی پوست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماسك هندوانه برای پوست حساس و معمولی



 

 

ماسک هندوانه

 

این ماسك به علت داشتن هندوانه بسیار خنك است و اگر آن را روی پوست آفتاب زده و یا حساس بگذارید ، نتیجه خوبی می گیرید.

 

 

مواد لازم:

 

یك تكه هندوانه


یك تكه سیب زمینی


یك تكه خیار


3 قاشق غذاخوری نخود پخته( نخود آبگوشتی)


1 قاشق چای خوری روغن بادام شیرین

 

1 قاشق غذاخوری خامه

 

تمام مواد را در مخلوط كن ریخته تا خوب مخلوط شود. سپس ده دقیقه روی پوست بگذارید بماند. بعد با آب ولرم بشویید. این ماسك را می توانید در هفته 3 الی 4 بار استفاده كنید.

 

نكته:

 

نخود پخته در این ماسك به عنوان تغذیه كننده پوست است.

توجه داشته باشید پوست هندوانه را از قسمت گوشت آن بطور كامل پاك كنید و بشویید و چند تكه كنید. تكه ها را در یخچال بگذارید و در میان روز پوست را از داخل یخچال بردارید و روی صورت بگذارید. برای آرامش و شادابی پوست می توانید همین مرحله را بعد از ماسك تكرار كنید.