سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

كاهش بینایی به خاطر موبایل!


نزدیك‌تر كردن تلفن‌های همراه به چشم به علاوه اندازه كوچك متن پیام‌های كوتاه یا صفحات اینترنتی می‌تواند فشار بیشتری را به چشم افرادی وارد كند كه قبلا عینكی شده‌اند یا برای اصلاح بینایی خود از لنز استفاده می‌كنند.



افرادی كه به‌طور مرتب با تلفن‌های همراه خود پیام كوتاه می‌خوانند یا صفحات اینترنتی را مرور می‌كنند، مجبورند گوشی‌ را به چشمان خود نزدیك كنند. به این ترتیب چشمان آن‌ها باید بیشتر از حد معمول كار كند كه این عامل در دراز مدت باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شود.

نزدیك‌تر كردن تلفن‌های همراه به چشم به علاوه اندازه كوچك متن پیام‌های كوتاه یا صفحات اینترنتی می‌تواند فشار بیشتری را به چشم افرادی وارد كند كه قبلا عینكی شده‌اند یا برای اصلاح بینایی خود از لنز استفاده می‌كنند.

معمولا فاصله چشم از متن هنگام خواندن روزنامه یا كتاب بیشتر از زمانی است كه فرد با تلفن همراه خود مطلبی را می‌خواند. به همین دلیل استفاده طولانی مدت از تلفن همراه می‌تواند عوارضی مانند سردرد، چشم‌درد، خشك شدن چشم‌ها، تاری دید و حتی كاهش قدرت بینایی را به همراه داشته باشد. مطالعات اخیر نشان داده نزدیك به 90 درصد از افرادی كه از كامپیوتر استفاده می‌كنند مشكلات چشمی را تجربه خواهند كرد اما برای پیشگیری از این مشكلات راه حل ساده‌ای وجود دارد. كافی است شما فقط اندازه متن را روی این دستگاه‌ها افزایش دهید. این توصیه نه تنها در مورد تلفن‌های همراه بلكه در مورد دیگر وسایل الكترونیكی كه برای خواندن متن هم مورد استفاده قرار می‌گیرندكاربرد دارند.


ویدیو مرتبط :
كاهش تعرفه اینترنت موبایل از ابتدای دیماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

غرضی:به خاطر موبایل می خواستند اعدامم کنند/ واکنش جلیلی به ارتباط با جریان انحرافی/رضایی: هرمزگان را بهتر از شانگهای می‌کنم



انتخابات,اخبار انتخابات

خاطرات غرضی از حضورش در مخابراتپوستم کنده شد تا آخرین تکنولوژیها را آوردم/ به خاطر موبایل می خواستند اعدامم کنند

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه آخرین تکنولوژی ها را در زمان وزارتم در وزارتخانه پست و تلگراف و تلفن به کشور آوردم که با مخالفتهای بسیاری روبرو شد، گفت: پوستم کنده شد تا ارتباطات را در ایران توسعه دهم.

محمد غرضی در گفتگو با خبرنگار مهر، خاطرات خود را از زمان حضورش در وزارت پست تلگراف و تلفن به عنوان وزیر دولت سازندگی روایت کرد و اظهار داشت: من سیستم های ارتباطی را برای توسعه این بخش براساس آخرین تکنولوژیها در کشور آوردم که هم اکنون تا حدودی این توسعه متوقف شده است.

وی با بیان اینکه سیستم های دیجیتالی، فیبرنوری و ماهواره در زمان وزارت بنده وارد کشور شد، ادامه داد: آن زمان کسی موبایل نمی خرید؛ من هرکاری کردم که برای ورود 10 هزار شماره موبایل دلار بگیرم اما تنها به 5 هزار شماره ارز اختصاص داده شد.

وزیر پست و مخابرات دولت سازندگی ادامه داد: آن زمان این 5 هزار شماره را به مسئولان کشور می دادم اما آنها اصلا تشخیص نمی دادند که این تکنولوژی چیست!

غرضی با بیان اینکه از زمانی که موبایل وارد جامعه شد به یکباره قیمتش از 500 هزار تومان به 3 میلیون تومان رسید، گفت: آن زمان بود که رضایت مردم جلب شد و الان بچه های دبستانی هم موبایل دارند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه همیشه همراه با توسعه همراه گرفتاریهایی وجود دارد، ادامه داد: من هم پوستم کنده شد تا این تکنولوژیها را وارد کشور کنم؛ در این زمینه آنقدر مورد اذیت و آزار قرار گرفتم؛ حتی اجازه نمی دادند فکس بیاید؛ می گفتند تلفن لازم نیست و برای ورود موبایل که اصلا ریختند رو سرم که اعدامم کنند!

وی وضعیت ارتباطات و اینترنت را در شرایط فعلی از نظر کیفی مناسب ندانست و گفت: ارتباطات در حال حاضر فقط از نظر کمیتی خوب است؛ امیدوارم بتوانم مجموعه 4 هزار گانه خدمات الکترونیکی در کشور را راه اندازی کنم که اینترنت جزئی از آن است.

غرضی درباره سرعت اینترنت نیز گفت: الان برخی محتاج سرعت اینترنت هستند اما ملت نیاز به یک دولت الکترونیک دارند و این مهم تر از سرعت اینترنت است چرا که با ایجاد دولت الکترونیک مشکل سرعت اینترنت هم حل می‌شود.

محسن رضایی:هیچگاه دست خود را برای کسی رو نمی‌کنم

محسن رضایی گفت: جان ناقابلی دارم و یک آبرو و حیثیت که هر وقت برای ملتم احساس خطر کنم، در هدیه کردن آن کوتاهی نخواهم کرد.

محسن رضایی در اولین نشست خبری خود که در بازار تهران برگزار شد با اشاره به این‌که در بین 30 انتخاباتی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است تنها در دو انتخابات شرکت کرده است، گفت: من خود را اصولگرای انقلابی می‌دانم.

وی با اشاره به این‌که جناح‌های اصولگرایی و اصلاح‌طلبی ده ‌سال بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته‌اند، گفت:‌ من هشت سال قبل از انقلاب در جمعیت منصورون بوده‌ام و فعالیت سیاسی داشتم.

رضایی با بیان این‌که نفر آخر شدن من در انتخابات گذشته مهم نیست، گفت این که من در دفع خطر از ملت ایران نفر اول هستم و به خود افتخار می‌کنم.

وی اضافه کرد: ‌شک نکنید به لطف خدا هیچ چیز در این انتخابات جای پیروزی ملت ایران را نخواهد گرفت و صداقت در قدرت و ثروت در انتخابات غلبه می‌کند و فضای صداقت اخلاقی بار دیگر به جامعه ما بر می‌گردد.

رضایی همچنین علت برگزار شدن نشست خبری خود در بازار تهران را توضیح داد و گفت: شعار من این است که مردم باید به اداره کشور برگردند، بنابراین سعی کردیم کارهای انتخاباتی‌مان مردمی باشد.از طرف دیگر شعار دوم من اقتصاد است و بازار هم کانون و نماد اقتصاد است به همین خاطر نشست خبری خود را در این مکان برگزار کردم، اما از کسبه و مغازه‌داران که بخاطر این تجمع ممکن است در کار آنها خللی ایجاد شود، عذرخواهی و از آنها تشکر می‌کنم و امیدوارم نیت پاک ما برای اظهار همدلی‌مان را ببخشند.

رضایی با بیان این‌که من از خرمشهر سرزمین ایثار و فداکاری می‌آیم، گفت: به دنبال این هستم که در زندگی اقتصادی مردم تحول ایجاد کنیم، چون شاخص‌ها نشان می‌دهد در این زمینه تحول رخ نداده است و در 40 سال اخیر بیکاری و گرانی همیشه وجود داشته است همچنین شاخص محیط کسب و کار در ایران و شاخص رقابت پذیری کشورمان عقب است و حتی دولت‌های گذشته با وجود تفاوت‌های سیاسی و فرهنگی متاسفانه در اقتصاد مشابه عمل کرده‌اند و دولت‌های مصرف کننده ثروت بوده‌اند، نه تولید کننده ثروت.

وی با اشاره به این‌که طی 20 سال گذشته به عنوان سرباز ملت ایران دوران سختی را گذرانده است، گفت:‌ مشکلات را می‌دیدم و می‌دانستم می‌توان چه کارهایی انجام داد، اما اختیاری نداشتم و گرچه مشورت می‌دادم، اما اختیاری نداشتم کاری انجام دهم و البته حسن این تاخیر هم برای من این بوده است که طی این‌سال‌ها مطالعه کرده‌ام و امروز با مطالعه کامل به صحنه می‌آیم و به شرف رزمندگی خود قسم می‌خورم و به مردم قول می‌دهم با مطالعه و انرژی جوانان وضع را عوض می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم فشارها برمردم بیشتر شود.

این کاندیدا ی انتخابات ریاست جمهوری در جواب سوالی در مورد درب‌های بسته سیاست خارجی ورود کالاهای چینی در بازار و افزایش مالیات‌ها گفت: همانطور که گفتم از خرمشهر آمده‌ام و به فضل پرودگار مشکلات را با تدبیر و شجاعت برطرف می‌کنیم.

وی در جواب این سوال که چه مدت زمانی را برای حل مشکلات اقتصادی مردم پیش‌بینی می‌کنید گفت: هیج زمانی را تعیین نمی‌کنم چون این حرف‌ها پوپولیستی و تبلیغاتی است، اما قول می‌دهم در اولین فرصت گرانی‌ها را مهار کنم.

وی در پاسخ به این سوال که رییس ستاد انتخاباتی شما چه زمانی مشخص می‌شود ،تصریح کرد: ‌یک هیات رییسه برای ستاد انتخاباتی تعیین کردم، چون معتقد به کار تیمی و جمعی هستم و می‌خواهم سلسله مراتب کاذب در کشور را کنار بگذارم و این تیم هیات رییسه پنچ نفره به زودی معرفی می‌شود.

این کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری در جواب سوالی در مورد دیدار چهر‌ه‌هایی مثل علی مطهری و عماد افروغ گفت: ‌هنوز هیچ قولی به کسی نداده‌ام، اما چون دنبال دولت فراگیر هستم از تمام افراد توانمند که نظام را قبول داشته باشند بهره خواهم گرفت و با این آقایان صحبت‌هایی شده است و درصورتی که تصمیمی گرفته شود به طور رسمی اعلام می‌کنیم.

رضایی در رابطه با برنامه‌های خود برای دستیابی به اقتصاد بدون نفت و اقتصاد مقاومتی گفت: امروز از آنجا که اقتصاد ایران به دلارهای نفتی گره خورده است، شاهد ثبات پولی در کشور نیستم و اولین کار این است که وابستگی‌ کاری به ریال را به دلار نفتی تبدیل کنیم و اجازه نمی‌دهیم افسار پول ملی ما وابسته به آمریکا باشد .

وی در جواب سوالی در مورد رابطه با آمریکا گفت:‌رابطه ایران و آمریکا شاید یکی از پیچیده‌ترین مسائل دیپلماسی دنیا باشد پس باید مسئله را دقیق و جدی بگیریم حتما اقدامی می‌کنم که برای ما ضرر نداشته باشد، بلکه منافع ما را تامین کند.

وی در ادامه به خاطره‌ای از ریاست هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت:‌ در آن زمان در شورای امنیت ملی ایران بحث مذاکره با آمریکا مطرح شد و در دیداری که پس از آن با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان این سوال را مطرح کردند که چه کسانی می‌خواهند مذاکره کنند و فرمودند اگر افرادی مثل شهید باکری و خرازی باشند، خیال ملت و نظام راحت خواهد بود چون از حقوق مردم کوتاه نخواهند آمد.

رضایی با تاکید بر این‌که در مساله ایران و آمریکا معتقد به برخورد منطقی هستم، گفت: راهکاری برای حل مشکلات پیدا کرده‌ام که جزییات آن را به تصویب مقام معظم رهبری خواهم رساند وپس از آن بیان می‌کنم، البته خود آمریکایی‌ها هم باید اقداماتی انجام دهند.

وی در مورد عملکرد سیاست خارجی خود گفت: هیچگاه دست خود را برای کسی رو نمی‌کنم تا وقتی سر میز مذاکره می‌روم ابتکار عمل را به دست بگیرم.

رضایی در جواب سوالی مبنی بر این‌که ارزیابی شما از سیاست آقای احمدی‌نژاد با کشور چین چیست، گفت: این روند محاسن و معایبی دارد چون معقتدم چین کشور آسیایی بزرگی است و می‌تواند تعاملات بهتری با ما داشته باشد و از چین می‌خواهم در مذاکرات هسته‌یی بیشتر به ما کمک کند و با توجه به پول زیادی که ما در چین داریم به ما برای ساختن ایران اسلامی وام بدهد و البته در مقابل تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران ایستادگی کنند، پس من توقع بیشتری از چین دارم و در صورت موفقیت از این ظرفیت بزرگ استفاده خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شما در جایی گفته بودید در دوران آقای هاشمی به گرانی‌های اعتراض داشتید توضیحات بیشتری در این رابطه بدهید گفت‌: اعتراض من علنی نبود و در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفتم مردان بزرگ اشتباهات بزرگ می‌کنند و بهتر است شما اقتصاد را جدی‌تر بگیرید، البته الان نمی‌خواهم آقای هاشمی رفسنجانی را نقد کنم، اما اگر ایشان درصحنه می‌ماندند رقیب خوبی برای من بودند و دست من باز بود که تفاوت‌هایم را با ایشان نشان دهم، اما هاشمی رفسنجانی با صبر و بردباری مسله‌ای که به شکل قانونی شکل گرفت را به خوبی پشت سر گذاشت، امیدرام همه کسانی که به قانون تمکین می‌کنند مورد حمایت باشند و در کشور تخریب نشوند.

رضایی در رابطه با فرسایشی شدن مذاکرات هسته‌یی ایران گفت:‌الان مذاکرات تبدیل به ابزاری برای قانونی کردن اقدمات خلاف اوباما و بوش شده است و من به این وقت‌کشی‌ها پایان می‌دهم، چون آنقدر اهرم داریم که امریکا را پای میز مذاکره بکاشنیم و بگوییم ادامه این روند به نفع هیچ کس نیست.

وی در مورد یارانه 65 هزار تومان توضیح داد : این یارانه پول تورمی نیست، بلکه یارانه‌درآمدی است و یک ابتکار علمی و ضد تورم است .

رضایی در جواب این سوال که آمریکا خواسته است با ایران گفت‌وگوی مستقیمی داشته باشد، نظر شما در این رابطه چیست؟ و سیاست شما با کشورهای همسایه از جلمه سوریه چه خواهد بود گفت:‌الان در پرجالش‌ترین منطقه دنیا زندگی می‌کنیم چون همه دنیا را امن کرده‌اند و بمب‌ها و انفجارها را اینجام فرستاده‌اند و هر روز در افغانستان شاهد انفجار و در بحرین و سوریه و فلسطین شاهد درگیری هستیم. پس سیاست ما به جای تک‌روی همکاری دسته جمعی است و اتحادیه آسیای جنوب غربی را شکل خواهم داد چون حرکت‌های دوجانبه به تنهایی کافی نخواهد بود.

وی با بیان این‌که ظاهرا آمریکایی‌ها هم شعار دادن را یاد گرفته‌اند، گفت: آمریکا باید فهرست مذاکره و حرف اصلی خود را مشخص کند و اول بگوید آیا جمهوری اسلامی ایران را قبول دارد یا خیر.

وی افزود: در موضوع مذاکره با آمریکا از مساله هسته‌یی شروع می‌کنم چرا که رهبری فرمودند اگر مذاکره با آمریکا در مورد مسائل هسته‌یی باشد اشکال ندارد البته پس از آن در مورد موضوعات محیط زیست با توجه به این‌که 11 استان ما تحت غبار است و مساله خلیج فارس و دریاچه ارومیه و مبارزه با مواد مخدر بحث‌هایی دارم که اول خدمت مقام معظم رهبری آنها را نهایی خواهم کرد.

رضایی همچنین در جواب خواسته یکی از بازاریان مبنی بر استفاده کسبه و بازاریان توسط دولت‌ها گفت: بخشی برای اتحادیه‌های صنفی در نظر گرفته‌ایم و از فکر و تجربیات این دلسوزان استفاده خواهم کرد.

به گزارش ایسنا در پایان این مراسم نماینده‌ای از خانه مداحان اهل بیت کارت افتخاری مداخان اهل بیت را به وی تقدیم کرد و گفت: ‌مشی خانه مداحان اهل بیت مشی ولایت قفیه است و معتقدیم آقای محسن رضایی در فتنه 88 تنها کسی بود که نشان داد مطیع محض ولایت مطلقه فقیه است.

محسن رضایی همچنین در اولین کنفرانس خبری خود در بازار تهران با رمز یا ابوالفضل (ع) خلاصه کتاب برنامه‌های دولت فراگیر و جامعه امید و سایت ویکی رضایی را رونمایی کرد.

وی پس از رونمایی سایت و کتاب خود گفت: خلاصه کتاب برنامه‌های دولت فراگیر و جامعه‌ی امید با پشتوانه‌ی 14 جلد کتاب است.

وی افزود: سایت ویکی رضایی نیز برای مشارکت دادن همه آحاد مردم در برنامه‌ی آینده دولت راه اندازی شده است و تا امروز به 30 هزار صفحه رسیده است و تمام کارشناسان سراسر ایران و خارج از ایران از این طریق به من اطلاعات می‌دهند.

هرمزگان را بهتر از شانگهای می‌کنم

محسن رضایی شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد فاطمیه بندرعباس اظهار کرد: کل استان هرمزگان را به یک منطقه نمونه ویژه در کل کشور تبدیل می کنم، چیزی شبیه منطقه آزاد و بهتر از شانگ های .

وی اظهارداشت: کل استان هرمزگان را به یک منطقه نمونه ویژه در کل کشور تبدیل می‌کنم، اما هدف گذاری آن خیلی بالاست و هرچند ما نمی خواهیم اسم شانگهای را بیاوریم، اما این استان را بهتر از شانگهای می‌کنم.

وی اضافه کرد: مردم این منطقه در بهره برداری از اقتصاد این استان بهره‌ای نمی برند، درحالی که کارنامه هرمزگانی‌ها در دفاع از مرزهای ایران در زمان پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها پرافتخار است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اگر غیرت و مردانگی شما نبود جنوب هم مثل شمال ایران شهرهایش را از دست می داد، از سرزمین های شمالی دیگر از باکو، بخارا و سمرقند و نخجوان خبری نیست، اما در جنوب به برکت فداکاری‌های مردم این منطقه سرزمین‌های مهم و از جمله تنب بزرگ و کوچک حفظ شد.

رضایی گفت: سوال من این است آیا امروز آن جوانان دیروز دفاع مقدس وجود ندارند که کار کشاورزی، صنعت و بیکاری را حل کنند یا مشکل در جای دیگری است؟

وی با بیان این‌که من برای جهاد با فقر و بیکاری آمده‌ام، ادامه داد: جوانان امروز چیزی کمتر از جوانان دیروز ندارند در واقع همان اسلام، قرآن، پرچم پرعظمت قرآن را دارند این توانایی تغییر و تحول وجود دارد کافی است فتح المبینی دیگر اتفاق بیفتد و با کمک همین جوانان فقر و بیکاری قابل رفع است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری سقوط پول ملی کشور را همتراز با سقوط خرمشهر دانست و افزود: سقوط پول ملی ما کمتر از سقوط خرمشهر نیست، ارزش پول ملی ما نباید سقوط کند وگرنه چه تفاوتی با سقوط شهرهای ما دارد.

رضایی به موضوع بیکاری جوانان اشاره و بیان کرد: جوانان فارغ التحصیل لیسانس و فوق لیسانس ما وقتی شب به منزل برمی گردند در مقابل زن و فرزند خود خجالت می کشند با این وضعیت ممکن است به سمت اعتیاد حرکت کنند.

وی ادامه داد: کاهش پول ملی قابل توجیه نیست همه اینها قابل حل است و این را من با مطالعه کارشناسی می گویم، من خودم اقتصاد خوانده‌ام با آگاهی می گویم فقر قابل حل کردن است، اما نباید موضوع را توجیح کنیم، زمانی آنقدر گفتند گرانی نیست، می گفتیم بیکاری؟ می گفتند کجا بیکاری هست؟!

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فشار بر مردم در برابر گرانی های اخیر گفت: چند سال دیگر باید بگذارد تا این وضعیت درست بشود این حرف ها فرصت ها را از ما می گیرد.

رضایی اضافه کرد: الان هم نباید شعار بدهیم با شعار دادن گرانی و بیکاری حل نمی شود این یک بیماری اقتصادی است که باید برای آن نسخه نوشت.

وی با اشاره به این‌که با توجه به تحریم نفتی ایران، می‌خواهیم با صادرات کالاهای دیگر، کسری بودجه را جبران کنیم، بیان کرد: ما برای همه اینها برنامه داریم هم برای رفع گرانی ها هم مقابله و هم حفظ ارزش پول ملی این برنامه ها تدوین شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: ما مردم عملیم من افتخار می کنم از عشایرم و افتخار می کنم یک جنوبی هستم و برای این آمده ام که فقر و محرومیت را از بین ببریم زیرا نمی خواهیم عزت جامعه شکسته شود تا مردم محتاج کمک دیگران باشند.

رضایی یکی دیگر از برنامه‌های خود را خارج کردن اختیار کشور از دست دولتی ها و واگذاری آن به خود مردم عنوان کرد و افزود: مردم در اجرای سیاست سهیم‌اند این خوب است، اما آیا مردم در اقتصاد هم سهم دارند به نظر من ندارند . 

سعید جلیلی در جمع نمایندگان مجلس:

از هر انحرافی به شدت پرهیز می‌کنیم/ باید سازوکار جلوگیری از مفاسد اقتصادی را فراهم کنیم

در ادامه این جلسه سعید جلیلی در پاسخ به نماینده دشتستان گفت: ما از هر انحرافی به شدت پرهیز می‌کنیم و نمی‌توانیم بپذیریم افرادی در حکومت از آنچه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، زاویه بگیرند.

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ظرفیت‌های انقلاب اسلامی منهای انفعال و انحراف، کشور را در مسیر پیشرفت جلو می‌برد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری امروز با حضور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در سخنانی در جمع بیش از 80 نفر از نمایندگان اظهار داشت: اگر ما تاکنون در کشور پیشرفتی داشتیم، مرهون گفتمان انقلاب اسلامی است و باید این گفتمان باز هم گفتمان غالب در کشور باشد و ادامه یابد.

وی افزود: تمام ادعای من این است که ما امروز در کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و اگر این ظرفیت‌ها بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی آزاد شود و انفعال و انحراف از آن گرفته شود، در مسیر پیشرفت جلو می‌رود.

جلیلی ادامه داد: کسی که رئیس قوه مجریه می‌شود مثل راننده یک ماشین بزرگ است و باید کشور را در مسیر قانون هدایت کند.

جلیلی گفت: بنده نمی‌خواهم بی‌انصافی کنم و بگویم که این ماشین امروز متوقف است اما حرکتش خیلی کند است و حرکت ضعیفی دارد.

وی اظهار داشت: اگر ما شعاری می‌دهیم و می‌گوییم که می‌خواهیم ظرفیت‌های کشور را آزاد کنیم، باید به این شعار عمل کنیم.

جلیلی اضافه کرد: باید با برطرف کردن ایرادات به سرعت حرکت این ماشین شتاب دهیم. همچنین ما باید از اسناد بالادستی مانند برنامه و بودجه و سند چشم‌انداز و سایر قوانین از جمله هدفمندی و اصل 44 به خوبی بهره بگیریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در این سالها مصوباتی را در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی می‌گذراندیم که رهبر انقلاب در رابطه با آن فرمودند این مصوبات خوب است ولی روی کاغذ است و باید اجرا شود و به نتیجه برسد.

جلیلی گفت: اگر به قوانین عمل شود، ادعای ما مبنی بر آزاد شدن ظرفیت‌ها هم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: در اول انقلاب دشمنان طمع کردند و به ایران حمله کردند و دلیل حمله آنها این بود که فکر می‌کردند ساختار کشور قدرت دفاع ندارد؛ وقتی سازوکار متناسب با آن دفاع را مهیا کردیم، موفق شدیم.

جلیلی افزود: امروز ما نه تنها ایرادات دستگاه‌های اجرایی را باید برطرف کنیم بلکه باید کاری کنیم که حرکت آنها شتاب بگیرد.

وی با اشاره به موضوع فساد 3هزار میلیاردی اظهار داشت: ما 6 ماه جلسات متعددی در این رابطه داشته‌ایم؛ یک دلیل در این رابطه این بود که سازوکارهای اقتصادی ما دچار مشکل بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: ما نباید برای مبارزه با فساد اقتصادی، اول به دنبال بحث‌های امنیتی و پلیسی برویم بلکه باید اول سازوکارهای جلوگیری از آن را فراهم کنیم.

جلیلی با تأکید بر تعامل دولت، مجلس و قوه قضاییه گفت: این سه قوه با هم می‌توانند کشور را در مسیرش جلو ببرند و اگر در روابط آنها اخلال ایجاد شود، دچار مشکل می‌شویم.

در این جلسه، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده دشتستان در سخنانی خطاب به جلیلی گفت: شکی در اینکه شما کاندیدای اصلح داوطلبان موجود هستید نیست.

وی افزود: تمام جریان زر و زور و ثروت همواره در مقابل جریان و گفتمان انقلاب اسلامی ایستادند و خواهند ایستاد؛ رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌هایشان فرموده‌اند که «من دیپلمات نیستم، انقلابی‌ام»‌، رئیس‌جمهور رهبر معظم انقلاب هم باید انقلابی باشد و فکر می‌کنم این ویژگی در شما وجود دارد که حاکی از صداقت شماست.

موسوی‌نژاد ادامه داد: شما برای احیای گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری حضور یافتید و به نظرم باید موضع شفاف و روشنی در برابر جریان انحرافی بیان کنید، چرا که عده‌ای این خط تخریب را پیش گرفتند که جریان انحرافی در حال حمایت از شماست، لذا به نظر می‌رسد باید این موضوع را به درستی تبیین کنید که به طور شفاف مقابل جراین انحرافی ایستاده‌اید.

در ادامه این جلسه سعید جلیلی در پاسخ به نماینده دشتستان گفت: ما از هر انحرافی به شدت پرهیز می‌کنیم و نمی‌توانیم بپذیریم افرادی در حکومت از آنچه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، زاویه بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه کارشناس‌ترین فرد در حوزه‌های مختلف رهبر معظم انقلاب است، گفت: پیشرفت‌های ما در همه عرصه‌ها زمانی که التزام بیشتری به رهبر معظم انقلاب داشته‌ایم، همواره بیشتر و بهتر بوده است.

مهر/ایسنا/فارس