سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

عینك‌ آفتابی ارزان، گران تمام می‌شود!


خریدن عینك‌های آفتابی ارزان قیمت نه تنها ممكن است باعث ضعیف شدن چشم‌ها شود بلكه مشكلات دیگری مانند سردرد یا دوبینی را هم در استفاده‌كنندگان از این محصولات به‌وجود می‌آورد.





خریدن عینك‌های آفتابی ارزان قیمت نه تنها ممكن است باعث ضعیف شدن چشم‌ها شود بلكه مشكلات دیگری مانند سردرد یا دوبینی را هم در استفاده‌كنندگان از این محصولات به‌وجود می‌آورد.

 محققان با انجام بررسی‌های آزمایشگاهی روی این عینك‌ها متوجه شدند بیش از 75 درصد از آن‌ها در همان مراحل اولیه آزمایش از نظر رعایت استانداردها رد می‌شوند. یكی دیگر از مشكلات این عینك‌ها این است كه لنزهای چپ و راست مقدار متفاوتی از نور را از خود عبور می‌دهند كه باعث می‌شود ما اشیا را نزدیك‌تر از آنچه هستند ببینیم. در درازمدت این موضوع باعث ایجاد سردردهای شدید و دوبینی می‌شود. این حالت حتی می‌تواند بیماری آستیگمات را در بعضی از افراد بدتر كند. این در حالی است كه بعضی از این عینك‌های آفتابی از برندهای معروف خریداری شده بودند كه این موضوع نشان می‌دهد نباید فقط با توجه به برند یك عینك در مورد استاندارد بودن آن قضاوت كرد. همچنین عینك‌های آفتابی و رنگی ارزان قیمت باعث می‌شوند مردمك چشم بازتر شود و چشم‌ها در برابر اشعه ماورای بنفش آسیب بیشتری ببینند. استفاده درازمدت از این عینك‌ها ممكن است باعث ابتلای به بیماری آب مروارید شود.



ویدیو مرتبط :
خودرو گران می شود یا ارزان؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گران ترین و ارزان ترین شهرهای جهان


“اکونومیست اینتلیجنس یونیت” فهرست گران ترین و ارزان ترین شهرها برای زندگی را منتشر کرده است.