سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

در وجودمان چه می کاریم؟



 

 

 

در وجودمان چه می کاریم

 

 

زمینی را تصور کنید که تا به حال هیچ کِشتی در آن انجام نشده است؛ تازه است و آماده کاشت و درو. همیشه اولین محصول اهمیت ویژه ای برای چنین زمینی دارد. باید حواس زارع جمع باشد و بداند چه در زمین بکارد که نتیجه بهتری بگیرد، چطور کود و آب دهد و در برابر باد و باران و تابش آفتاب از آن محافظت کند که بهترین کشت و بهترین محصول را دهد و حواسش باشد که در مجاورت زمین چیست و موانع رشد و بالندگی اش کدامند.

 

ابتدا زمین اختیاری ندارد و نمی تواند بگوید در من چه بکارید و چه نکارید! اما وقتی چند سال یک محصول کاشتی بعد برای عوض کردن آن باید دردسر بکشی. حالا زمین صاحب اختیار شده و می گوید باید چه کشت شود و چه نشود! می گویند اگر قرار باشد کشت زمینی را عوض کنند و مثلا به جای گندم در آن جو بکارند باید زمین کشاورزی یک بار آتش زده و تمامی بقایای محصول قبلی از وجود آن ریشه کن شود. بعد از آن شاید تا چند سال نتوان روی حاصل خیزی این زمین حساب کرد. بعد از گذشت زمان می توانیم با حاصل خیزی کمتر محصول تازه ای در زمین بکاریم و دعا کنیم به موفقیت برسیم.

 

ما همیشه در حال کاشت و داشت و برداشت هستیم. حالا چه روی زمین آباء و اجدادی مان و چه روی ذهن و دلمان. این یکی آشکار و زمانبندی شده و آن یکی پنهان و بدون زمان و مکان و مرز. حالا فکر کن بذری که کاشتی به کارت نیاید. فکر کن می توانستی گندم و برنج بکاری اما سال ها یونجه و شبدر کاشتی. فکر کن بخواهی محصول را عوض کنی و آتش بزنی به زمین قبلی. می توانی؟ تابش را داری؟ یا تا آخرش یونجه می کاری!

منبع:سایت پنج روز


ویدیو مرتبط :
حاج همت:باید شبانه روز دل و وجودمان برای خدا باشد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نجفی: از تصمیم رئیس جمهور بی‌خبرم/ اولویت کاریم در وزارت علوم شفاف‌سازی است



اخبار,اخبار دانشگاه,وزارت علوم

 

اخبار دانشگاه - نجفی در جمع خبرنگاران:
از تصمیم رئیس جمهور بی‌خبرم/ اولویت کاریم در وزارت علوم شفاف‌سازی است

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شفاف‌سازی از ویژگی‌های سرپرستی‌ام در وزارت علوم است گفت: از تصمیم رئیس جمهور در معرفی وزیر جدید وزارت علوم بی‌خبرم.

به گزارش مهر، محمدعلی نجفی در حاشیه مراسم ختم پدر اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شما به عنوان وزیر علوم انتخاب شوید؟ اظهار داشت: هر چیزی احتمال دارد، اما از تصمیم رئیس جمهور بی‌خبرم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به سرپرستی وزارت علوم آیا می‌توانید به مسئولیت خود به عنوان دبیر کمیته هماهنگی اقتصادی برسید؟ بیان کرد: خیر، دیگر نمی‌توانم در این کمیته باشم.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از ویژگی‌های سرپرستی من بر وزارت علوم این است که شفاف‌سازی را در دستور کار قرار می دهم و اگر تغییراتی لازم باشد، آن را اعمال خواهم کرد.

نجفی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در جلسه تودیع و معارفه خود گفته‌اید «اگر من به جای فرجی‌دانا بودم، از کوره در می‌رفتم»، یادآور شد: من اینگونه نگفتم و صحبتم در راستای شخصیت فرجی‌دانا بود.

وی ادامه داد: من گفتم اگر شاید جای فرجی‌دانا بودم، از کوره در می‌رفتم؛ نگفتم که حتما از کوره در می‌روم و این بیان من در راستای شخصیت و سجایای اخلاقی فرجی‌دانا بود که در برابر بعضی انتقادهای بعضا نادرست، صبر کرد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در مورد تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های قانونی در دولت گذشته خاطر نشان کرد: گزارشی تاکنون از این کمیته ارائه نشده و اگر گزارشی ارائه دهند، آن را اعلام می‌کنیم.
اخبار دانشگاه - مهر