سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جنگ رو در رو با آكنه!


بروز آكنه به عواملی مانند ژنتیك پوست شما و البته نوع مراقبت پوستی‌تان بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر همچنان آكنه یكی از دغدغه‌های زندگی شماست،پس بهتر است با بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست خود در این زمینه آشنا شوید.

مجله زندگی ایده آل: اگر در بین كسانی هستید كه از آكنه رنج می‌برند، پس كاملا طبیعی است كه با این مشكل از دوران نوجوانی در جنگ بوده باشید. آكنه معمولا از دوران نوجوانی آغاز می‌شود و گاهی تا بزرگسالی هم به طول می‌انجامد. بروز آكنه به عواملی مانند ژنتیك پوست شما و البته نوع مراقبت پوستی‌تان بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر همچنان آكنه یكی از دغدغه‌های زندگی شماست،پس بهتر است با بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست خود در این زمینه آشنا شوید.

باید دستان‌تان دور از صورت‌تان باشد!

آیا می‌دانید دست‌های‌تان كجا هستند؟ اگر جزو آدم‌هایی هستید كه عادت دارند مرتب دست خود را به صورت بزنند باید تلاش كنید این عادت را ترك كنید. دستان‌تان را از صورت خود دور نگه دارید و برای این‌كار تمرین كنید. یادتان باشد شما در طول روز به وسایل متعددی دست می‌زنید كه هر كدام می‌توانند منبعی از جرم و باكتری باشند. دقیقا به همین دلیل است كه باید دستان‌تان را از صورت خود دور نگه دارید؛ مگر اینكه مرتب آنها را با صابون بشویید.

جنگ رو در رو با آكنه!

نكته: اگر عادت دارید هنگام خواب روی دست‌های خود بخوابید؛ یعنی دست‌تان زیر سرتان باشد و بعد دقیقا همان نقاطی از پوست كه با دست شما در تماس بوده پر از آكنه شده است باید تلاش كنید تا به هر ترتیبی این عادت را ترك كنید.

نباید: از پارچه‌های زبر استفاده كنید

وقتی صورت‌تان پر از آكنه است، بعد از شست‌وشوی صورت ترجیحا برای خشك كردن پوست از دستمال كاغذی استفاده كنید. از حوله‌های زبر بپرهیزید و سراغ حوله‌هایی نرم و لطیف بروید و در ضمن حوله دست و صورت خود را از بقیه جدا كنید.

باید: از ژل‌های پاك‌كننده استفاده كنید

ژل‌های پاك‌كننده معمولا برای پوست‌های چرب مناسب‌تر هستند چه اینكه كرم‌های پاك‌كننده عموما برای پوست‌های معمولی یا خشك مورد استفاده قرار می‌گیرند. یادتان باشد كه باید این ژل‌ها را ابتدا روی نوك انگشتان خود بزنید و سپس خیلی آرام روی صورت بمالید. بهتر است ژل‌ها را دایره مانند روی نقاطی كه آكنه قرار دارد، بمالید.

نباید: ضد آفتاب را نادیده بگیرید

آفتاب واقعا می‌تواند به پوست شما صدمه بزند. اگر پوست پر آكنه‌ای دارید در هیچ فصلی از سال ضد آفتاب را فراموش نكنید. شما باید از ضد آفتابی با SPF مناسب پوست‌تان استفاده كنید. SPF 15 یا 30 می‌تواند از مناسب‌ترین گزینه‌ها باشد؛ البته به شرط اینكه هر دو ساعت این ضد آفتاب را تجدید كنید. اگر نمی‌خواهید ضد آفتاب استفاده كنید، می‌توانید سراغ كلاه‌های لبه‌دار بزرگ بروید، عینك آفتابی بزرگ بزنید یا اینكه از چترهای مخصوص آفتاب استفاده كنید.

باید: موهای‌تان را هر روز بشویید

اگر شما پوستی چرب و به تبع آن پرآكنه دارید، قاعدتا باید موهای چربی هم داشته باشید. در این صورت باید مراقبت از پوست‌تان را با شست‌وشوی روزانه موهای‌تان آغاز كنید. اگر غیر از این باشد، همواره این امكان وجود دارد كه هر محصولی به موهای‌تان می‌زنید همراه چربی مو به سمت پوست صورت‌تان سرازیر شود و آكنه‌ها را بیشتر كند.

نباید: جوش‌ها را دستكاری كنید

چه جوش سر سفید و چه سر سیاه، هر چه كه هست شما نباید آنها را دستكاری كنید. اجازه بدهید جوش‌ها در طول زمان خودشان خوب و درمان شوند. در این صورت است كه آكنه‌های شما هم با سرعت بیشتری درمان می‌شوند.

جنگ رو در رو با آكنه!

باید: اسیدسالیسیلیك یا بنزویل پروكسید

شاید به بعضی محصولات پوستی با خاصیت درمانی احتیاج داشته باشید. درمان موضعی یا مرطوب‌كننده‌ها می‌توانند از جمله روش‌های جنگ با آكنه باشند. اسیدسالیسیلیك یا بنزویل پروكسید معمول‌ترین مواد ضروری برای مبارزه با آكنه هستند؛ بنابراین دنبال محصولاتی باشید كه دست كم یكی از این دو ماده را در خود داشته باشند. بنابر نوع خاص پوست شما، شاید یكی از این دو بهتر از دیگری روی پوست شما جواب بدهد.

نكته: جدا از اینكه چه محصولی برای رفع آكنه‌های پوست خود استفاده می‌كنید، اگر به آكنه‌های كیستیك دچار شده‌اید حتما به یك متخصص پوست مراجعه كنید. تخصص آنها بهترین كمك برای شماست.

نباید: آكنه‌ها را بخراشید

شاید تصمیم گرفته باشید از اسكراپ‌های لایه‌بردار برای بالا بردن كیفیت پوست استفاده كنید، با این حال اگر صورتی مملو از آكنه دارید، فعلا قید استفاده از این نوع محصولات را بزنید و اول با یك متخصص پوست مشورت كنید. البته كه لایه‌برداری از جمله مراقبت‌های مفید پوستی است اما لایه‌برداری با صورتی پر از آكنه ممكن است باعث بروز التهاب در صورت یا قرمزی در جای آكنه‌ها شود. پس حتما با متخصص پوست مشورت كنید.


ویدیو مرتبط :
ایستادی به جنگ رو در رو، خنجر از پشت می زند دشمن...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چه آرایشی ما رو زیبا تر میکنه؟



 

آرایش زیبا

 

آرایشی که با اصول صحیح صورت بگیرد و نه تنها شخص را زیبا و خوش سیرت نشان دهد بلکه طوری باشد که باعث جوان تر و شاداب تر ماندن پوست و موی او نیز می شود، از چین و چروک هایی که در سنین بالاتر و به مرور در انسان پدید می آید جلوگیری کند، در سلامتی جسم و روان او نیز اثر مستقیمی بگذارد و باعث شود تا فرد از دیدن خود نیز لذت ببرد.

 

همچنین دوستان و آشنایان در ارتباط با او و از وجود او لذت بیشتری ببرند. ولی برعکس، اگر ما به استفاده بی رویه از لوازم آرایشی شیمیایی که امروزه زیبایی موقتی و ناپایداری استفاده کرده بلکه زیبایی و شادابی پوست و موی خود را نیز به خطر انداخته و پوست را زودتر دچار پیری می نماییم انواع چین و چروک ها و لکه ها و جوش ها در آن پدیدار می گردد و مو نیز دارای ریزش ها و انواع ضربات فیزیکی و شیمیایی مثل موخوره و... می گردد و بدین ترتیب وسیله بیمار شدن و فرسوده شدن پوست و موی خود را با دستان خود آماده می کنیم.

 

آرایش زیبا

 

بنابراین اگر می خواهید چهره شما همیشه جوان و عاری از سلول های مرده باشد، اگر دوست دارید زود شکسته و فرسوده نشوید و اگر دوست دارید به انواع بیماری های پوستی مبتلا نشوید یادتان باشد که بدون آگاهی از هر ماده ای برای آرایش این اعضا استفاده نکنید و از هر نوع پیشنهادی استقبال نکنید و بدانید که خود شما به تنهایی ضامن سلامتی پوست و موی خود هستید.

 

هنوز هم بعضی از افراد هستند که دوست دارند از مواد آرایشی استفاده کنند که دارای مارک های خارجی با قیمت های سرسام آوری باشند، شاید فکر می کنند استعمال آنها بهتر و مفید تر خواهد بود.

 

ولی باید دانست که اولا این کرم ها و پودرها و همچنین انواع لوازم آرایشی که توسط کارخانجات کشورهای خارجی ساخته می شود هر کدام دارای فرمولی خاص و جداگانه از دیگر مناطق می باشند چرا که آزمایشگاه های داروسازی هر منطقه بر اساس آب و هوا و نوع پوست و مو مردمانشان ، داروهای مورد نیاز را می سازند بنابراین هر کدام دارای فرمول مخصوص به خود بوده ، ثانیا چون این مواد از انواع چربی ها، هیدرات های کربن و ... ساخته می شوند، دوره مصرف کوتاهی دارند که تا این مواد وارد کشور ما شوند و توزیع گردد یا از خواص دارویی آنها کاسته شده و یا کاملا از بین می رود و تتی در مواردی از تجزیه آنها مواد سمی بوجود می آیند که برای پوست و موی شما خطرآفرین نیز میگردد.

 

آرایش زیبا

 

بنابراین این فکر که مواد آرایشی خارجی بهتر و مفیدتر خواهد بود فکری بسیار اشتباه و غلط می باشد و مطمئنا داروها و کرم هایی که در داخل کشور و بر اساس آب و هوای همین منطقه و همین مردم ساخته می شود خیلی بهتر ازمواد آرایشی خارجی خواهد بود .

 

اگر خوب در اطرافتان دقت کنید خواهید فهمید، آنانی که دارای پوست و موی خوبی می باشند و به دوام زیبایی خود نیز علاقمند می باشند، پوست و موی خود را پرورش داده و از آنها به خوبی مراقبت می کنند(چگونه؟) به شما خواهیم گفت که آنان پوست و موی خود را با کرم ها ، ماسک ها و پودرهای خانگی و دست ساز خودشان ، با دیگران و بر اساس تجربه ای که در مورد پوست خود پیدا کرده اند، آرایش و تغذیه می نمایند. کرم ها و ماسک ها و پودرهایی که از انواع گیاهان (میوه ها و سبزیجات) درست شده است اجازه می دهند تا پوست و موی بدنشان از ویتامین ها و املات و هورمون های موجود در گیاهان استفاده کرده و به نفع سوخت و ساز و ترمیم خود، از آنها سود برده و همیشه جوان و زیبا بمانند.