سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

بهترین غذاهای مناسب بعد از تمرینات ورزشی


سوخت گیری درست پس از ورزش، بهبودی بدن شما را تسریع می بخشد و اجازه می دهد شما برنامه تمرینات را به هم نزدیک و عملکرد خود را به سطح بعدی بالا ببرید.

وب سایت رژیم سلامتی - دکتر فتحی: در حالی که ما به آنچه که قبل از تمرین (انرژی بدون ناراحتی معده) و در طول تمرین (سوخت برای نگهداری) می خوریم تمرکز داریم غذا خوردن بعد از تمرین (هر چیزی در آبدارخانه که گرسنگی ما را برآورده کند) اغلب برای همه آزاد است. سوخت گیری درست پس از ورزش، بهبودی بدن شما را تسریع می بخشد و اجازه می دهد شما برنامه تمرینات را به هم نزدیک و عملکرد خود را به سطح بعدی بالا ببرید. در این مقاله پنج غذای مورد علاقه برای بازیابی تمرین آورده می شود.

1. مواد غذایی با نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین

همانطور که شما تمرین ورزشی دارید بدن شما شروع به خالی کردن سطح گلوکز در خون شما کرده و باید به گلیکوژن تبدیل شود. کربوهیدرات ها در کبد و بافت عضلات شما برای سوخت ذخیره می شود.

5 تا از بهترین غذاها برای بازیابی پس از تمرین ورزشی

جایگزینی گلیکوژن عضله با یک غذای سبک با نسبت 4 به 1 کربوهیدرات به پروتئین به شما در فشار سخت تر فردای تمرین کمک خواهد کرد به مواد غذایی که عمدتاً کربوهیدرات و یک کمی پروتئین دارند توجه داشته باشید معمولاً یک مشت بادام و میوه های خشک و یا وگا ورزشی (Vega Sport) برای بهبود شتاب دهنده برای دوباره پر کردن گلیکوژن عضله بلافاصله پس از تمرین مصرف می شود. پس از آن حداقل 20 دقیقه قبل از مصرف وعده غذایی با پروتئین بالا صبر کنید.

2. آب غنی شده با الکترولیت

همیشه بلافاصله بعد از ورزش، آب غنی از الکترولیت بنوشید. این ترکیب را می توانید با آب لیمو، نمک دریا، یک خرما و یک مقدار کمی از تکه های (جلبک دریایی)، یا یک پودر الکترولیت که بدون رنگ های مصنوعی، طعم دهنده و یا شیرین کننده ساخته شده باشد انتخاب کنید.

3. تخم شاه دانه

دانه شاهدانه از غذاهای فوق العاده است. آنها نه تنها یک منبع بزرگ از پروتئین گیاهی هستند بلکه آنها نیز در امگا 3 اسیدهای چرب ضروری غنی هستند. بدن شما نمی تواند امگا 3S را بسازد لذا آنها باید مصرف شود و از این رو "ضروری" هستند.

امگا 3S به ویژه برای ورزشکاران مهم است زیرا به کاهش التهاب کمک می کند. در طول تمرین، در حال شکستن عضلات و ایجاد پارگی میکرو درعضله و التهاب هستید. که ممکن است ترسناک به نظر برسد اما امگا 3S برای بازسازی ماهیچه ها و قوی تر شدن عضله ضروری هستند. امگا 3S به کاهش التهاب ایجاد شده در طی ورزش کمک می کند.

4. سبزی های برگ دار تیره

آنتی اکسیدان ها همچنین به مدیریت التهاب بعد از تمرین کمک می کند. بهترین منابع آنتی اکسیدان میوه ها و سبزیجات ( به ویژه سبزیجات دارای رنگ تیره ) هستند. سبزیجات برگ دار تیره، مانند کلم، برگ چغندر سوئیسی از غذاهای مهم بعد از تمرین برای ورزشکاران از همه نوع می باشد حتی آنها که روی تمرینات قدرت یا استقامت متمرکز هستند.

ترکیب سالاد که سرشار از آنتی اکسیدان ها و هر دو امگا 3S باشد در وعده غذایی پس از تمرین به شما در مدیریت التهاب ایجاد شده در طول تمرین کمک خواهد.

5 تا از بهترین غذاها برای بازیابی پس از تمرین ورزشی

5. پودر پروتئین گیاهی

برای رسیدن به پروتئین جهت ترمیم و بازسازی عضلات پس از ورزش، همیشه خوردن یک منبع گیاهی مهم است دلیل این است بیشتر اشکال قلیایی از گوشت، لبنیات و یا تخم مرغ هستند چربی اشباع پایین تر، بدون کلسترول و یک رد پای کوچکتر کربن دارد.

در هنگام انتخاب یک مکمل پروتئین، مطمئن شوید که آن با چند منبع (شامل بیش از یک منبع پروتئین گیاهی) و عاری از سویا، طعم دهنده های مصنوعی، رنگ و یا شیرین کننده باشد.


ویدیو مرتبط :
‫13 بهترین غذاهای مناسب برای فشار خون بالا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمرینات ورزشی برای مبتلایان به آسم



 

تمرینات ورزشی برای مبتلایان به آسم

 

اگر شما مبتلا به آسم هستید ، توصیه های ورزشی مفیدی برای شما ارائه می دهیم .

 

 

بهبود در کنترل آسم

 

9 توصیه برای جلوگیری از بروز مشکلات آسم

جیلن مارشال، رئیس مرکز آلرژی و ایمنی شناسی دانشگاه تگزاس می گوید اگر آسم دارید، توجه داشته باشید که ورزش، زحمت شما را برای نفس کشیدن کم می کند، استرس را کاهش می دهد، و روی هم رفته ، خطر حمله را کاهش داده و ایمنی بدن تان را در مقابل حملات احتمالی بالا می برد.

اما خس خس کردن سینه، تنگی یا گرفتگی قفسه سینه، یا نفس کم آوردن، ورزش کردن شما را سخت می کند. برای اینکه بتوانید با خیال راحت و بدون هیچ مشکلی ورزش کنید نکات زیر را امتحان کنید:

 

- راحت تر ورزش کنید:

از آنجا که تغییرات ناگهانی در فعالیتهایتان باعث بروز علائم آسم می شود، ورزشتان را با اختصاص دادن 10 دقیقه به گرم کردن اولیه ، توقف و استراحت انجام دهید.

 

- هیچ وقت بدنتان را کم آب نگه ندارید:

کم آبی بدن باعث بروز مشکلاتی در نفس کشیدن می شود. بنابراین، قبل از ورزش، در حین ورزش و بعد از آن مقدار زیادی آب بنوشید.

 

- مصرف نمک را کاهش دهید:

در مطالعات اخیر، رابرت گاتشل، استاد دانشگاه کلورادو به این نتیجه رسید که یک رژیم کم سدیم، قدرت تنفس را بهبود بخشیده و علائم آسم ناشی از ورزش را نیز کاهش داده است. منظور مصرف روزانه کمتر از 2000 میلی گرم است.

 

- ویتامین سی بیشتری مصرف کنید:

محققان دریافتند که 80 درصد از مبتلایان به آسم ناشی از ورزش که مقدار زیادی (2000 میلی گرم) ویتامین سی قبل از ورزش مصرف می کنند، هیچ علائمی از آسم در آنها دیده نمی شود.البته فراموش نکنید که برای پیشگیری از ابتلا به این نوع آسم، روزانه بیشتر از 2000 میلی گرم ویتامین سی، در غذا یا به صورت مکمل استفاده کنید.

 

- خودتان را بپوشانید:

در هوای سرد، پیچاندن یک شال گردن دور دهان و بینی، رطوبت همراه هوای تنفسی را افزایش داده، و نفس کشیدن را راحت تر می کند.

 

- به ورزشهای آبی روی بیاورید:

شنا و ورزشهای آبی بهترین انتخاب های ورزشی هستند چرا که هوای گرم بالای سطح آب، تنفس را افزایش داده و به شما این اجازه را می دهد که بیشتر فعالیت بکنید.

 

- وضعیت هوا را در نظر بگیرید:

در فصل های تحریک کننده آلرژی، هوای بسیار گرم یا سرد، یا و قتی که وضعیت هوا مساعد نیست، در محیط های سر بسته ورزش کنید.


- از اسپری های مخصوص آسم استفاده کنید:

به محض بروز اولین نشانه آسم، از اسپری مخصوص تان استفاده کنید.


- دو نفری ورزش کنید:

بهتر است که با یک نفردیگر ورزش کنید تا به موقع بروز حمله به شما کمک کند.