سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با این فرمول جوان بمانید


یكی از ساده‌ترین راهكارها برای پیشگیری از افتادگی و شلی عضلات صورت، بهره‌گیری از تكنیك‌های ماساژ است.

مجله سیب سبز: بعضی از افرادی كه تصمیم به كاهش وزن می‌گیرند پس از شروع برنامه رژیم غذایی یا شیوه درمانی خاصی كه پیش گرفته‌اند به مرور با شلی و افتادگی عضلات صورت مواجه می‌شوند. این افتادگی با پیشرفت روند درمان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و ممكن است در زیبایی صورت تاثیر زیادی داشته باشد. به‌طور كلی افرادی كه بالغ بر 5 كیلو وزن از دست می‌دهند عموما با این مشكل روبه‌رو می‌شوند.

با این فرمول جوان بمانید

یكی از ساده‌ترین راهكارها برای پیشگیری از افتادگی و شلی عضلات صورت، بهره‌گیری از تكنیك‌های ماساژ است. با یادگیری تكنیك‌های ارائه شده در این شماره علاوه‌بر آن‌كه در طول اجرای رژیم غذایی و كاهش وزن مانع از افتادگی عضلات و به‌هم ریختگی چهره خود می‌شوید، می‌توانید با تكرار روزانه آن به جوان‌سازی‌ و نشاط پوست‌تان نیز كمك كنید.

مرحله اول

بهترین روغن را تجربه کنید

با این فرمول جوان بمانید

برای شروع ماساژ باید دقت داشته باشید كه صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاك كنید. برای این كار بهتر است از لوسیون‌ها و پاك كننده‌ها استفاده كنید. پس از آن پوست صورت را به‌طور كامل خشك كرده و آماده دریافت ماساژ شوید. برای دریافت و ارائه این ماساژ حتما نیاز به یكی از روغن‌های بابونه یا زیتون دارید. این ماساژ را می‌توانید خودتان روی صورت خود پیاده كنید یا از یكی از اعضای خانواده برای دریافت ماساژ كمك بگیرید. بنابراین فراموش نكنید كه پیش از ماساژ حتما با مقدار اندكی از روغن سرانگشتان و كف هر دو دست را آغشته كنید.



مرحله دوم

از گردن شروع كنید

با این فرمول جوان بمانید

پس از آن‌كه دست‌ها را به روغن آغشته كردید از عضلات زیر چانه و گردن شروع كنید. در این مرحله با آرامش و ملایمت كف دست راست را از بخش پایینی فك و كنار گوش به سمت پایین گردن بكشید و در ادامه آن، این حركت را با دست چپ دوباره تكرار كنید. این كار را به‌مدت 3 دقیقه روی تمامی عضلات گردن پیاده كنید. این ماساژ باعث می‌شود كه عضلات و پوست گردن به مرور تقویت شده و بر اثر از بین رفتن چربی‌ها دچار افتادگی و شلی نشود.



مرحله سوم

تقویت ماهیچه‌های فك پایین

با این فرمول جوان بمانید

 در این مرحله به سراغ عضلات فك پایینی بروید. پیش از هر چیز دقت داشته باشید كه دستان‌تان به اندازه كافی آغشته به روغن باشد. در این صورت با آرامی و با كمك 2انگشت سبابه و میانه به‌صورت قیچی‌وار عضلات فك پایینی را از چانه به سمت گوش میان 2 انگشت خود بگیرید.

 برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید با دست راست عضلات سمت راست صورت و با دست چپ عضلات سمت چپ صورت را ماساژ دهید. در ضمن توصیه شده تعداد ماساژهای ارائه شده به عضلات صورت در هر دو سوی صورت برابر و مساوی باشد.



مرحله چهارم

به گونه‌ها فرم دهید


با این فرمول جوان بمانید

برای جلوگیری از افتادگی عضلات گونه، سرانگشتان هر 2 دست را به روغن زیتون یا روغن بابونه آغشته كنید و با كمك 2 انگشت سبابه و میانه با ضربی آرام از زیر گونه به سمت بالا حركات سریع و ضربه مانند بزنید.

 فشار وارد شده از انگشتان روی گونه‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد كه موجب تغییر رنگ پوست یا بروز درد در این ناحیه شود بلكه تنها باید عضلات گونه را در‌گیر كرده و آن را به سمت بالا هدایت كند. بهتر است این ماساژ را به‌صورت مساوی و در مدت زمان 3 دقیقه برای هر 2 گونه راست و چپ تكرار كرده تا پس از 2 هفته نتایج درخشان آن را روی صورت خود احساس كنید.
 


مرحله پنجم

خط لبخند را مهار کنید


با این فرمول جوان بمانید

بسیاری از افرادی كه لاغر ‌شده با تغییراتی در ظاهر خود روبه‌رو می‌شوند. به‌عنوان مثال عضلات گونه آن‌ها شل می‌شود یا خط لبخندشان عمیق و افتاده شده یا دچار غبغب آویزان می‌شوند. برای پیشگیری از ابتلا به این مشكلات كافی است همزمان با دریافت تكنیك‌های درمان چاقی از تكنیك‌های ماساژ‌درمانی استفاده كرد.

بنابراین بهترین شیوه برای پیشگیری از عمیق شدن خط لبخند آن است كه آن را با كمك ماساژهای دورانی تقویت كرد. برای این كار لازم است انگشت دست چپ را روی لب‌های خود قرار داده و سپس با كمك سرانگشتان دست راست به‌صورت دایره‌وار به ماساژ خط لبخند و عقب راندن آن به سمت گونه‌ها كمك كرد.



مرحله ششم

افزایش آرامش با ماساژ پیشانی


با این فرمول جوان بمانید

 در این مرحله برای كسب آرامش بیشتر به ماساژ پیشانی بپردازید. سرانگشتان دست را به روغن آغشته كرده و به‌صورت رفت و برگشت از سرانگشتان هر 2 دست برای ماساژ پیشانی كمك بگیرید. این ماساژ علاوه‌بر‌ آن‌كه موجب افزایش آرامش بدن و پیشگیری از چروك شدن و افتادگی عضلات می‌شود به تقویت عضلات پیشانی و پیشگیری از پیری زودرس پوست كمك می‌كند.

نکته

سروصدا، استرس یا محیط‌های پرتنش موجب بروز حملات عصبی شده و در نهایت به انقباض عضلات صورت منتهی می‌شود بنابراین سعی كنید این تمرینات را در فضایی آرام و مناسب انجام دهید و آن‌ها را هر روز روی عضلات صورت خود تكرار كنید. تكرار این تكنیك‌های ساده روی عضلات صورت  از پیری زودرس پیشگیری می‌كند.


ویدیو مرتبط :
جوان بمانید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با درمان دراکولایی جوان بمانید!



 

 

 

با درمان دراکولایی جوان بمانید!

 

محققان با استفاده از علم "دراکولا تراپی"به مبارزه با پیری پرداخته اند. این عنوان از نام دراکولا شخصیت رمانی که ویژگی خون آشامی داشته گرفته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این درمان که نیازمند به خون خود فرد است، ۱۵-۲۰ میلیلیتر از خون فرد استخراج و پس از پردازش با هورمونهای رشد در لابراتوار، به صورت فرد تزرریق می شود.

در واقع در این روش درمانی، پلاسمای بسیار غنی پلاکتی، از خون استخراج می شود و بعد از پردازش با هورمون رشد، به داخل صورت فرد که توسط پزشک بیهوش شده، تزریق می شود.

طبق درمان دراکولایی، پزشکان با استفاده از خون خودتان به انضمام هورمون رشد کمک به تحریک رشدسلولهای جدید و تعمیر دی ان ای، بهبود جای زخمها و رفع چین و چروکهای صورت می کنند.

در این درمان به دلیل استفاده از خون خود فرد، کمترین واکنشهای آلرژیک مشاهد شده است.../عصرایران