سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

با این خوراکی ها سحرخیز شوید


برای خیلی از افراد پیش آمده که با وجود استراحت کامل شبانه، باز هم در هنگام صبح هنگام دچار احساس خواب آلودگی می شوند و نوشیدن قهوه را برای رفع این حالت انتخاب می کنند و این در حالی است که نمی دانند قهوه شاید این وضعیت را بدتر کند بخصوص اگر همراه با شیرین کننده های مصنوعی استفاده شود.

وب‌سایت آوای سلامت: برای خیلی از افراد پیش آمده که با وجود استراحت کامل شبانه، باز هم در هنگام صبح هنگام دچار احساس خواب آلودگی می شوند و نوشیدن قهوه را برای رفع این حالت انتخاب می کنند و این در حالی است که نمی دانند قهوه شاید این وضعیت را بدتر کند بخصوص اگر همراه با شیرین کننده های مصنوعی استفاده شود.

 به نقل ازpreventionدر واقع انتخاب مواد غذایی نادرست مانند قهوه شیرین فرد را در تمام طول روز بی انرژی خواهد کرد. در عوض برخی از مواد غذایی وجود دارند که خاصیت آنها در شاداب ماندن روزانه بیشتر از قهوه است.

7 ماده غذایی موثرتر از قهوه برای کمک شدن به بیدارشدن صبحگاهی

بلغور جو: یک خوراکی مناسب برای مبارزه با خستگی بلغور جو دوسر است. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و با کیفیت است که در بدن به عنوان گلیکوژن ذخیره شده و به عنوان سوخت برای مغز و ماهیچه ها در طول روز استفاده می شود.به علاوه، بلغور جو شامل مواد مغذی مهم مانند پروتئین، منیزیم، فسفر و ویتامین ب 1 است که به تقویت سطوح انرژی کمک می کند.

سرکه سیب:
مخلوط سرکه سیب همراه با آب و عسل نه تنها یک درمان سنتی محسوب می شود و برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است، بلکه اسیدآمینه ها و پتاسیم موجود در این سرکه منجر به رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام صبح می گردد.

تخم چیا: حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای تقویت مغز است که می تواند به افزایش هوشیاری هنگام صبح و رفع خستگی شبانه کمک کند. البته مزایای تخم چیا به همینجا محدود نمی شود و مصرف آن منجر به هیدراته ماندن و جذب و هضم سریع تر مواد غذایی و تبدیل غذا به انرژی می گردد.

آب: مصرف آب ساده ترین راه برای کمک به بیدار شدن بهتر هنگام صبح است. حتی کم آبی خفیف در بدن می تواند احساس ناهوشیاری را بیشتر کند. در واقع بسیاری از ما هنگام بیدار شدن از صبح دچار درجاتی از کم آبی بدن هستیم. اگر می‌خواهید از آبی که می ‌نوشید، بیشتر بهره ببرید، کمی لیمو به آب اضافه کنید. این کار به دستگاه گوارش کمک می ‌کند و برخورداری از دستگاه گوارشی قوی، مهم ‌ترین نکته در بالا نگه داشتن سطح انرژی محسوب می‌ شود.

نعناع: سبزی ‌های دارای برگ ‌های سبز تیره از جمله مواد غذایی انرژی ‌بخش محسوب می ‌شوند و در دسترس قرار دارند. این سبزی ‌ها سرشار از ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان‌ ها هستند. اگر زمانی برای تهیه یک ظرف بزرگ سالاد ندارید، چند سبزی را با مخلوط ‌کن هم بزنید یا آب بگیرید و آن را بنوشید.

7 ماده غذایی موثرتر از قهوه برای کمک شدن به بیدارشدن صبحگاهی

تخم مرغ: شما می ‌توانید انرژی مورد نیاز برای بدن و مغز را از طریق یک صبحانه کامل به دست آورید؛ صبحانه ‌ای که در آن پروتئین و چربی وجود داشته باشد؛ زیرا پروتئین و چربی برای تامین انرژی بدن ضروری هستند. تخم مرغ در این میان گزینه مناسبی است و اگر می ‌خواهید مدت طولانی ‌تری انرژی داشته باشید، کمی هم کربوهیدرات به صبحانه خود اضافه کنید و از مصرف مواد غذایی شیرین و فرآوری شده در وعده صبحانه بپرهیزید.


ویدیو مرتبط :
با بزرگترین ماهی خوراکی جهان آشنا شوید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 خوراکی بهاری که کمک می‌کنند لاغر شوید!



 

 

 خوراکی بهاری که کمک می‌کنند لاغر شوید

 

روزهای زیبا با طعم بهاری‌شان فرامی‌رسند! بعد از فصلی سرد که انواع تارتیفلت‌ها (نوعی غذا تهیه شده از سیب زمینی) و راکلت‌هایش (نوعی پنیر) تعادل وزنی تان را برهم زده‌اند، حالا وقتش رسیده که فواید محصولات تازه و کم کالری بهار را کشف کنید و ازشان بهره ببرید! ترب، توت فرنگی یا حتی میگو به منوی غذایی تان تنوع می‌دهند و به شما در کم کردن وزن کم می‌کنند.

 

گوجه فرنگی، یک عصارۀ سبک

 

برای حفظ تناسب اندام، به گوجه فرنگی فکر کنید! گوجه فرنگی کالری بسیار اندکی دارد و از بین برندۀ سموم است. ویتامین‌ها زیادی نیز در این صیفی تازۀ بهاری یافت می‌شود: ویتامین C، ویتامین E و پروویتامین. به طور خلاصه، گوجه فرنگی مجموعه‌ای از طعم‌ها و سبکی است... دستور غذاهایی که بر پایۀ گوجه فرنگی اند، متعدد و خوشمزه هستند. پس دیگر در مصرف گوجه فرنگی شک نکنید!

 

میگو، بدون افراط

 

افراد بسیاری هستند که تمایل به میگوهای کوچک نیم پز در منوی بهاری‌شان دارند. با این حال، باید خود را از وسوسه و اغوا شدن محافظت کنند، چون کسی که می‌گوید میگو، حتماً از مایونز، کره و نان و... هم یاد می‌کند. بهتر است که میگو را با کمی آبلیمو و سالاد سبزیجات خام بخورید. زمانی که دریا همه چیز را برایتان مهیا می‌کند، شما هم از آنها لذت ببرید. پیش به سوی میگو!

 

هویج، سرشار از ویتامین

 

هویج کمکی واقعی برای لاغری است؛ این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری بدن مانند پروویتامین، ویتامین A و ویتامین C است. هویج کالری بسیار کمی دارد و سرشار از فیبر است، بنابراین به هضم غذا کمک می‌کند.  این ماده غذایی دوستداران طراوت و شادابی را مجذوب خود کرده است. برای بهره بردن از تمام فواید هویج، توصیه می‌شود که آن را خام یا بخارپز به همراه سس سالاد رژیمی مصرف کنید.

 

فواید هویج چیست؟ کاروتن‌های (آنتی اکسیدان‌ها) موجود در این گیاه از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد حمایت کرده و رنگ گونه‌تان را درخشان می‌سازند.  پس زنده باد هویج!

 

توت فرنگیِ کم کالری

 

توت فرنگی مثال نقضی است برای این فکر که همیشه خوردن یک چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی که به طور طبیعی شیرین است، کالری اندکی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند؛ خوردن یک واحد از این میوه در روز، نیاز روزانۀ بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند. برای یک دسر سالم و سبک، توت فرنگی طبیعی پیشنهاد می‌شود!

 

جوجه، سبک و خوشمزه

 

در این فصل، برای لذت بردن از یک غذای سبک و نداشتن هیچ گونه نگرانی، کافیست از جوجه‌ای که کباب شده استفاده کنید. جوجه را بدون مواد چرب کباب کنید، مزۀ فوق العاده‌ای خواهد داشت، خصوصاً اگر کمی نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید. پرندگان چربی کمی دارند و اگر به میزان متعادل مصرف شوند، تأثیر سویی بر تناسب اندام نخواهند داشت. در خوردن جوجۀ کبابی همراه با یک سالاد تازه شک نکنید، نوش جان!

 

ترب، با لذت بجوید

 

برای جذب اولین اشعه‌های آفتاب، فوراً ترب را انتخاب کنید! ترب سرشار از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی است، و به خاطر کالری کمش معروف است. این سبزیِ ریشه‌ای بهترین دوست برای داشتن تغذیه‌ای سبک است! ترب را خام (بدون کره) بخورید که به هضم غذا کمک می‌کند، ضمناً این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری (A، C و P) برای بدن است. ترب را به همراه سبزیجات خام دیگر بخورید و لذت ببرید! اومممممم!

 

مارچوبه، ترکیب آب و فیبر

 

92% مارچوبه متشکل از آب و یکی از سبزیجات کم کالری بهار است! حواستان باشد که در سس پرچرب خیسش نکنید. فیبرهایش جریان هضم را آسان کرده و به دفع کمک می‌کنند.

این سبزی سفید یا سبز می‌تواند با سبزی‌های خام دیگر به عنوان پیش غذا یا به عنوان سالاد و همراه غذا خورده شود. در بهار، از مارچوبه با تمام فوایدش لذت ببرید!

 

کابیلو، ماهی کم چرب

 

کابیلو، پادشاه ماهی‌های کم چرب است! گوشتش، ترد و خوشمزه است و همه به سبک بودنش باور دارند ! برای اینکه از مزۀ خوش آن لذت ببرید و نگران اضافه شدن وزن هم نباشید، بهتر است که این ماهی را در کاغذ زرورق پیچیده و در فر قرار دهید و با چند برش لیمو ترش میل کنید.

علاوه بر این، در طول جریان هضم، این ماهی به راحتی توسط بدن جذب می‌شود. همه چیز کابیلو خوب است!

 

کدو مسمایی، در خوردنش میانه روی نکنید!

 

95% کدو مسمایی متشکل از آب است، بنابراین برای تناسب اندام بسیار ارزشمند خواهد بود. کالری اش کم و طعمش عالی است، و یک تغذیۀ متعادل را کامل می‌کند. سس بشامل و دیگر گراورهای همراه (نوعی پنیر)  را حذف کنید: کدو را به طور طبیعی و بخارپز میل کنید!

کدومسمایی، منبع فیبر و سرشار از ویتامین‌های C، B3 و پروویتامین A است. چه لذتی دارد، خوردن این خوراکی بدون نگرانی از افزایش وزن!

 

کنگر فرنگی، قلب لاغری

 

سبزیجات اغلب به خاطر طعم‌شان تحسین می‌شوند، کنگر فرنگی علاوه بر طعمش ویتامین و موادمعدنی فراوانی نیز در خود دارد. کنگر فرنگی را می‌توانید با یک سس سالاد رژیمی به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی (مثلاً در املت) نوش جان کنید. اگر برگ‌هایش را دوست ندارید، مغز این سبزی با کمی نمک خوشمزه خواهد بود.

به این ترتیب، با استفاده از محصولات لذیذ و تازۀ این فصل می‌توانید تناسب اندامتان را هم حفظ کنید!

منبع:seemorgh.com