سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

انرژی تان این طوری از دست می رود


اگر به طور مداوم احساس می کنید که انرژی تان تحلیل می رود، زمان آن فرا رسیده که دلیل آن را بفهمید. در اینجا چیزهایی را بیان می کنیم که می تواند منجر به تحلیل انرژی تان شود، حتی بدون این که متوجه آنها شوید.

ماهنامه انرژی مثبت: اگر به طور مداوم احساس می کنید که انرژی تان تحلیل می رود، زمان آن فرا رسیده که دلیل آن را بفهمید. در اینجا چیزهایی را بیان می کنیم که می تواند منجر به تحلیل انرژی تان شود، حتی بدون این که متوجه آنها شوید.

کم آبی

ممکن است به نظر ساده بیاید، اما نوشیدن آب به میزان کم، یکی از دلایل اصلی تحلیل منابع انرژی بدن شما است. از آنجایی که 85 درصد از مغز را آب تشکیل می دهد، پس لازم است برای انجام عملکردی بهتر، به میزان فراوان آب دریافت کند. کم آبی بدن باعث می شود سلول ها انرژی تولید نکنند و در نتیجه شما احساس کسالت و خمودی کنید.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: روزانه 2 تا 3 لیتر آب مصرف کنید.



ورزش نکردن به میزان کافی

هرگاه احساس خستگی می کنید هیچ چیز بهتر از یک مبل راحتی به نظر نمی رسد، اما انجام حرکات ورزشی، به شما انرژی بیشتری می دهد.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: یک پیاده روی کوتاه، 20 دقیقه یوگا یا شرکت در یکی از جلسات باشگاهی باعث می شود هم به لحاظ ذهنی و هم فیزیکی در شما انرژی ایجاد شود. زیرا انجام حرکات ورزشی، میزان اندورفین را به سطح خوبی می رساند، و شما آنقدر احساس خرسندی می کنید که هیچ وقت دوست ندارید آن را رها کنید.



غذاهای پرچرب

همیشه از این تعجب می کردید که چرا بعد از خوردن سیب زمینی سرخ کرده احساس سستی و رخوت به شما دست می داد؟ لقب «غذاهای کسل کننده» برای غذاهای چربی است که دیرهضم هستند و لازم است که بیشتر خون بدن تان به مدت 6 تا 8 ساعت در اطراف دستگاه گوارش جریان داشته باشد.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: شیوه تغذیه تان را تغییر دهید و به جای غذاهای پرچرب، غذاهای سالم تری مثل سبزیجات آب پز یا کباب شده را انتخاب کنید.



مصرف زیاد قند

شاید خوردن یک تکه شیرینی به عنوان صبحانه ایده خوبی به نظر برسد، اما این کار درست مثل این است که موقع تصادف کمربند ایمنی نبسته باشید. افزایش قند خون باعث کاهش مواد شیمیایی در مغز می شود، موادی که شما را هوشیار نگه می دارند و ناخواسته به سمت چیزی می روید که می خواستید از آن فرار کنید.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل:
برای صبحانه مواد سرشار از پروتئین مثل تخم مرغ همراه با نان و غلات و چند عدد میوه انتخاب کنید.



کمبود آهن

احساس خستگی مفرط و ضعف، دو نشانه مهم کمبود آهن هستند، اما لازم نیست که حتما زیاد گوشت بخورید تا آهن دریافت کنید.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: سبزیجات دارای برگ سبز، تخم مرغ و سویا از منابع مهم غذایی اند که کم خونی را برطرف می کنند و به بهبود تبادل اکسیژن در عضله ها و سلول های بدن کمک می کنند.



کار زیاد


داشتن مسئولیت های زیاد در محیط کار می تواند سلامتی تان را به مخاطره بیندازد. نگرانی از این که نتوانید این مسئولیت ها را انجام دهید می تواند باعث کم خوابی و وابستگی شما به کافئین شود.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل:
در زندگی کاری تان تعادل ایجاد کنید. حواستان باشید که شما کار می کنید تا زندگی کنید.



کمبود خواب

حتی اگر فکر می کنید به اندازه کافی خوابیده اید، اگر فرصت دارید، باز هم بخوابید. برطبق بررسی های جدید معلوم شد که کیفیت خواب به اندازه کمیت آن مهم است.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: برای خواب تان یک ساعت منظم داشته باشید و قبل از خواب تمام چیزهایی که ممکن است آرامش تان را بر هم زند، از خود دور کنید.



اشخاص

به همان اندازه که عاشق وقت گذرانی با خانواده و دوستان مان هستیم- همان کسانی که از آنها انرژی مثبت می گیریم- یک فکر منفی، می تواند به شکل یک بیماری واگیردار به ما سرایت کند. بنابراین باید هر فکر و ایده و منفی در زندگی مان را با چیزهایی که ما را خوشحال می کند، عوض کنیم.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: اگر برنامه دارید که با دوست تان به هم بزنید. این کار را به بعد از یک ماساژ آرام بخش یا کلاس یوگا که کمک می کند دوباره به تعادل برسید، موکول کنید.



به هم ریختگی

باور داشته باشید یا نه، به هم ریختگی میز کار یا خانه تان می تواند به شکل یک مانع فیزیکی انرژی زیادی از شما بگیرد. همیشه دنبال چیزهایی باشید که بتوان ذهن تان را تخلیه کرده و استرس و خستگی را از شما دور کند.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: بهترین کار این است که هر چیزی را سر جای خودش بگذارید. کارکردن در یک محیط جذاب و مرتب نسبت به یک مکان نامرتب، به شما دید بصری بهتری می دهد.



استرس

همان قدر که سعی می کنیم یک وضعیت آرام بخش را حفظ کنیم، دور نگه داشتن استرس هم کار دشواری است. هنگامی که سعی می کنیم با استرس مقابله کنیم، هورمون کورتیزول برای کمک به ما در بدن ترشح می شود، اما می تواند باعث خستگی و عدم توانایی ما برای استراحت شود.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: ده دقیقه تنفس عمیق به ما کمک می کند تا به اندازه کافی هورمون ترشح شود و بتوانیم راحت تر فکر کنیم.



تکنولوژی

به همان اندازه که مفید است، می تواند مضر هم باشد. تلفن های هوشمند، تبلت، کامپیوتر و تلویزیون چیزهایی هستند که شما را از زندگی دور می کنند، حتی زمانی که فکر می کنید با آنها آرام می گیرید. مغز شما طوری طراحی نشده که بتواند به طور دائم فعال باشد و به روی صفحات نورانی تمرکز کند و تصاویر در حال حرکت را ببیند یا مطالب مختلف را بخواند؛ این بدین معنی است که شما به طور ذهنی خسته می شوید.

چه چیز انرژی تان را تحلیل می دهد؟

راه حل: داشتن یک روز در هفته بدون تجهیزات دیجیتالی مثل این است که خیال تان راحت باشد که آنها را در حمام نگذاشته اید.


ویدیو مرتبط :
هیروبراین چه طوری چشماشو از دست داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنان منتشر نشده احمدی نژاد؛ با بزرگتره دست به یقه شده ایم/ پورمحمدی راه می رود به دولت فحش میدهد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

شوخی تازه رییس جمهور با مجلس: نفری 450 میلیون تومان! خدا بده برکت!

سخنان منتشر نشده احمدی نژاد؛ با بزرگتره دست به یقه شده ایم/ پورمحمدی راه می رود به دولت فحش میدهد

وقتی این افراد آمدند در مسئولیت، دو زار نداشتند که برای زندگی اشان خرج کنند، ولی بعد بشوند میلیاردر و صاحب کارخانه و تجارت! برای این انقلاب شد که برای گرفتن پست ها بزنند توی سر و کله هم و دین و خدا و پیغمبر و همه مقدسات را خرج کنیم؟

انتخاب : سایت روزنامه ایران مشروح منتشر نشده سخنان احمدی نژاد در دیدار با برخی نمایندگان مجلس نهم را چنین منتشر کرد:

رئیس جمهور در دیدار با جمعی از نمایندگان راه یافته به مجلس نهم سخنان بسیار مهمی در زمینه های گوناگون، بیان داشته که در ادامه می آید.

دکتر احمدی نژاد در ابتدای صحبتهای خود با تبریک به نمایندگانی که مورد اعتماد حوزه انتخاباتی خود قرار گرفته اند، اظهار داشت: شما امروز وارد مرکزی بسیار مهم و حساس، برای خدمتی بالاتر و والاتر شده اید. رئیس جمهور با اشاره به این جلسه، گفت: در این جلسات موضوعات فراوانی مطرح می شود؛کارهایی که باید در کشور انجام شود، شرایط منطقه، تعامل مجلس و دولت،اقتصاد، سیاست، فرهنگ و ...

 

ایران میتواند بر قله عالم بنشیند

وی ادامه داد: من در این جلسه میخواهم باورهایم را بیان کنم. اول اینکه اگر دست به دست هم بدهیم، می توانیم کارهای بسیار بزرگ انجام دهیم، زیرا ایران می تواند بر قله عالم بنشیند. همه امکانات در ایران جمع است. می توان تصمیمات بزرگ و شجاعاته گرفت و با اقتدار اجرا کرد، زیرا ملت ایران ظرفیت آن را دارد. حیف است که ما با این همه امکانات طبیعی، استعدادها و فرهنگ، با آرمان های بلند، در مقایسه ها رتبه ما، رتبه اول و دوم دنیا نباشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه می توان ظرف یک یا دو سال ریشه بیکاری را از این کشور کند، گفت: این را کسی به شما می گوید که سی سال در کار اجرایی بوده است؛ کار اجرایی که هر سال سه الی چهار برابر سال قبل کار کرده است. این را کسی نمی گوید که از دور دستی بر آتش داشته است و بگوید یک گزارشی بخوانیم و برویم.

رئیس جمهور افزود: می شود همه جای ایران را آباد کرد و تک تک روستاها و شهرها بهترین محل برای زندگی شود. نه در یک بازهی 50 ساله؛ بلکه در یک بازه چند ساله کوتاه.

احمدی نژاد در ادامه به پیش نویس برنامه چند ساله اشاره کرد و اظهار داشت: آن کسانی که این پیش نویس را نوشتند و خدمت مقام معظم رهبری بردند، به ظرفیت های ملت ایران اشراف نداشتند. وی ادامه داد: مگر قرار نبود ما در سال 1404 از نظر علمی در منطقه اول بشویم؟ اما در حالی که 14 سال به آن زمان باقی مانده، الان در مقام نخست قرار داریم و این معنایش این است که می توانیم در بقیه بخشها نیز بشویم.

 

ما با آن بزرگتره دست به یقه شده ایم!

اصلا برای من مقایسه ایران با برخی کشورها، حتی اروپایی، تقریبا عار است. آن زمان که ایران با آن همه عظمت وجود داشت، این کشورها وجود نداشتند. حالا چرا ما باید بیاییم خودمان را با آنها مقایسه کنیم؟ ما با آن بزرگتره دست به یقه شده ایم!

رئیس جمهور، شرط رسیدن به قله را همدلی و کار و حرکت در مسیر آرمانها و باورها عنوان کرد و اظهار داشت: خدا از آن کسانی که در این کشور گروه بازی و باند بازی را راه انداختند، نگذرد؛ کسانی که قدرت را جای خدا، دین و مکتب نشاندند. وی افزود: شما از مردم رای گرفته اید و میخواهید کار انجام دهید؛ بدانید بالاترین پشتیبان شما دولت است. دولت با همه توان کارشناسانی، بدنه اجرایی، قدرت تصمیم گیری، پشتیبان شما است. دولتی که رئیس جمهورش در سطح یک ایرانی نامه اش را می بیند، گوش می دهد و می ایستند و روی نامه دستور لازم را می دهد؛ یعنی یک نفر هم یک نفر است، مشکل یک نفر هم برای ما مشکل است؛ مشکلات تک تک مردم به همان اندازه مهم است که مسائل کلان اقتصاد و صنعت و سیاست، مهم است.

 

اول قانون گذاری صحیح بعد قضاوت درست، سپس اجرا

رئیس جمهور تصریح کرد: شبکه دولت، اطلاعات دولت، کارشناسی دولت، پشتیبان نظام است، زیرا از آن نظام است. پشتیبان نماینده مردم هم است؛ نماینده ای که میخواهد خدمتی به حوزه انتخابی اش بکند، می تواند از این ظرفیت استفاده کند که این بسیار عالی است، گرچه وظیفه اصلی نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت است و جا دارد در روز افتتاح مجلس بنده در این مورد صحبت کنم. احمدی نژاد در خصوص اهمیت قانون گذاری گفت: اگر بنا باشد عدالت برپا شود، نظام اسلامی شود و ارزش های الهی پیاده شود، اول قانون گذاری صحیح است، بعد قضاوت درست است و بعد اجرای درست.

رئیس جمهور با بیان اینکه، این حرف هایی که بنده می زنم همه از متون اسلامی است، نه حرف شخصی، تصریح کرد: قانون گذاری مسئله بسیار مهمی است؛ پایه و فونداسیون یک کشور و یک نظام است، به همین دلیل قانون اساسی تا این حد مهم است که امام فرمود، میثاق ملی ما و میراث گرانقدر انقلاب است، زیرا این چارچوب اصلی و بنیان کار است و البته نظارت درست، عالمانه، دلسوزانه و تکمیل کننده.

 

آن نگاهی که به دنبال لشگر کشی و صف بندی است،‌ نگاه ما نیست!

احمدی نژاد افزود: دولت به معنای دولت، هیچ گاه در کار مجلس دخالت نمی کند. شما فردا که وارد مجلس شدید، میخواهید بروید کمیسیون ها را انتخاب کنید؛ رئیس و نایب رئیس کمیسیون و سمت های دیگر که اینها همگی از اختیارات شماست. ما این ها را باور داریم. اما آن نگاه خودخواه سیاست بازی که به دنبال یارگیری و لشکرکشی و صف بندی است، نگاه ما نیست. ما هیچ وقت در دولت نهم و دهم در این زمینه دخالت نکرده ایم، زیرا قانون اساسی همه چیز را مشخص کرده است و این را دون شان مجلس و دولت می دانیم.

وی در ادامه بیان داشت: همه ما یک ماموریت داریم و همه این ها تقسیم کار است و جز این خبری نیست. آن ماموریت چیست؟ اصلا من و شما برای چی این مناصب را داریم؟ برای چی این آقا نماینده شده است؟ برای چی آن آقا نیز شده است وزیر؟ و برای چی بنده شده ام نوکر ملت؟

دو زار نداشتند که برای زندگی شان خرج کنند، ولی بعد بشوند میلیاردر و صاحب کارخانه و تجارت!

رئیس جمهور ادامه داد: این نکته بسیار مهمی است واگر این گم شود، همه چیز را از دست می دهیم. اصلا برای چی انقلاب شده؟ برای چی شما وارد انقلاب شده اید؟ آیا انقلاب شده که ما یک حکومتی درست کنیم و با هم دیگر حزب بازی در بیاریم و بجنگیم تا این، آن یکی را خراب کند و بیاید سر قدرت؟ هر کسی هم رسید سر قدرت، جیب خودش و فامیل هایش را پر کند و بعد هم هزار نوع مسائل فرعی درست کنیم تا کسی به این چیزها توجه نکند. آیا برای این انقلاب شد؟ آیا برای این انقلاب شد که بخش عمده ای از مدیران ارشد کشور از جنوب شهر، از روستاها، از جاهای دور بلند شوند و بیایند بروند بالا نشین شهر تهران شوند؟ وقتی این افراد آمدند در مسئولیت، دو زار نداشتند که برای زندگی اشان خرج کنند، ولی بعد بشوند میلیاردر و صاحب کارخانه و تجارت! برای این انقلاب شد که برای گرفتن پست ها بزنند توی سر و کله هم و دین و خدا و پیغمبر و همه مقدسات را خرج کنیم؟

احمدی نژاد گفت: انقلاب شده است برای انجام یک ماموریت الهی. انقلاب ما دنباله انقلاب پیامبر عزیز، حضرت محمد مصطفی (ص) است. این انقلاب درست شد تا ایران و بشریت را یک گام جلو ببرد به سمت نقطه موعود، یعنی به سمت هدف. این همه شهید و زحمت ها و هجران ها و تلاش های انبیاء در طول تاریخ نبوده که من حالا بیایم اینجا بنشینم و بگویم کسی هستم.

وی ادامه داد: جایگاه ها و روابط و اختیارات، همه اینها بهانه است، ظرف است، ابزار است، هیچ کدام اصالت ندارد، عناوین همه اش ابزار است و هیچ ارزشی ندارد. پس برای چه اینجا هستیم؟ برای پیگیری یک آرمان الهی بزرگ؛ ما باید زمینه ساز حکومت جهانی بشویم. اگر ما اینجا دنبال، عدالت، پاکی و محبت هستیم، برای این است که الگو بسازیم، برای اینکه نمونه بسازیم و دلها به این راه جلب شود و به دنیا بگوییم که جهان نیازمند یک اندیشه، نظم و راه جدید است و باید برگردد به راه انبیاء و خدا؛ ما برای همین داریم کار می کنیم.

 

امثال شهید آیت نشانه ماموریت بزرگ ما هستند

رئیس جمهور افزود: بهترین دوستان ما در این انقلاب تکه تکه شدند که از امثال بنده هزاران مرتبه بالاتر و شایسته تر بودند. در همین جلسه الان برادر سه شهید داریم. ما شهید آیت را داریم که چطور مظلومانه او را کشتند. بسیاری در انفجار حزب و بسیاری دیگر در جبهه ها شهید شدند. اینها نشانه این است که ما ماموریت بزرگی داریم و این همیشه باید جلوی چشممان باشد.

رئیس دولت دهم در ادامه با طرح این پرسش که رمز موفقیت در انجام این ماموریت کدام است، گفت: من میخواهم خطاب به خودم این مطالب را بگویم ولی شاید به درد دیگران هم بخورد. معیار اینکه ما داریم در مسیر حرکت می کنیم چیست؟ نمی خواهم پیچیده حرف بزنم، خیلی ساده می گویم؛ معیار در خودمان است.

 

می خواهیم اعتلای انسانی شکل بگیرد

وی ادامه داد: این انقلاب شده است که انسان ها به کمال برسند. چه کسی بیشتر از همه شایسته کمال و تعالی است؟ آن کسی که در راس مسئولیت سنگین قرار گرفته است. مگر می شود که کسی خودش را ساقط کند از معیارهای انسانی که دیگران به کمال برسند؟ یا خودش را از راه خدا دور کند که دیگران به راه خدا برسند؛ من گناه کنم تا دیگران هدایت شوند! این نشدنی است. همه چیز به خود انسان بر می گردد. من فکر می کنم که بزرگترین خسارت انسان این است که فرصت تعالی در اختیارش قرار گیرد و استفاده نکند. بنده در دولت، شما در مجلس و دیگران در قوه قضائیه میخواهیم دست در دست هم قرار دهیم که شرایط اعتلای انسان ها را فراهم کنیم، اما اگر خودمان حرکت رو به رشدی نداشته باشیم چطور می توانیم چنین کاری بکنیم؟ این محال است، اگر کسی هم بگوید دروغ گفته است؛

 

ذات نایافته از هستی بخش/ کی تواند که شود هستی بخش؟

احمدی نژاد افزود: ما حکومت هستیم و اگر خودمان دائما از نظر آرمانی و روحانی رشد نکنیم، چطور می توانیم فضای رشد در جامعه ایجاد کنیم؟ اصلا حکومت اسلامی آمده است که فضای رشد برای ملت ایجاد کند. اگر من و شما به هم دروغ بگوییم و پنهان کاری و فریب کاری را در دستور کار قرار بدهیم و بر سر رسیدن به قدرت کشمکش داشته باشیم، محال است که آرمان های ما محقق شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید در وجود خودمان یک خط کش داشته باشیم و دائما اندازه گیری کنیم، تصریح کرد: هر عمل، سخن و رفتاری که کمک کند به اعتلای "ما"، حتما به اعتلای جامعه کمک خواهد کرد.

 

به خدا ریشه حل مشکلات فرهنگی در برخورد نیست

رئیس جمهور به مشکلات فرهنگی اشاره کرد و افزود: الان بعضی جاها که میرویم می گویند ما مشکلات فرهنگی داریم. مشکلات فرهنگی در برخورد نیست؛ به خدا در برخورد نیست. امام با یک نگاهش ایران را متحول کرد و با سه جمله اش همه جوان ها و دل و اندیشه هایشان را زیر و رو کرد. ما یادمان است که قبل از انقلاب چه بود و بعد از انقلاب چه شد. در حقیقت آن دل الهی امام بود همه را متحول کرد؛ پیامبر نیز همینطور بود؛ یک کلمه می گفت، هم زیر و رو می شدند.ما چند بار شنیده ایم که پیامبر جایی نشسته باشند و با افراد جدل کرده باشند تا چیزی را به آنها بقبولانند؟ ایشان یک کلام، یا یک آیه می گفتند و یا یک نگاه یا یک لبخند، تا بر قلب طرف تاثیر بگذارد، زیرا پیامبر خودش را با سرعت نور بالا می کشید، همه رفتارش انسان را متحول می کرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه ما باید بیشتر از بقیه مراقب باشیم، گفت: ملت ها امید بسته اند؛ حتی اگر هم ملت ها امید نمی بستند، ما که خودمان میدانیم روی چه پایه ای ایستاده ایم. وی ادامه داد: چه سرمایه گذاری هنگفتی در طول تاریخ انجام شده است تا این بساط امروز در جمهوری اسلامی بوجود بیاید.اگر مراقب خودمان باشیم، سیاست و اقتصاد و عمران همگی درست خواهند شد، اگر خودمان آباد بشویم.

مبادا من احمدی نژاد بیایم در یک مسئولیت سنگین قرار بگیرم و از لحاظ کرامت انسانی و اعتقادات عقب تر از چهار سال قبل باشم و این یعنی سقوط، یعنی خسارت جبران ناپذیر، یک حسرت ابدی.

 

رئیس مجلس هم اگر بشویم باز به اندازه ریاست جمهوری نیستیم!

رئیس جمهور این عنوان ها و مقام ها را پوچ و بی ارزش دانست و اظهار داشت: هیچ چیز در این عنوان ها نیست. آیا برای من و شمایی که اینجا نشسته ایم بالاتر از ریاست جمهوری مقامی هم هست؟ رئیس مجلس هم اگر بشویم، باز به اندازه ریاست جمهوری نیستیم. زیرا رئیس جمهور بعد از مقام معظم رهبری بالاترین مقام رسمی کشور است و نماد یک ملت است و اگر این در جهت تعالی انسان، در جهت اجرای عدالت و پاکی و احقاق حقوق ملت نباشد، خسر دنیال و الآخرت.

احمدی نژاد ادامه داد: امام چقدر زیبا فرمود و بعد هم رهبری فرمودند که ما نوکر مردمیم. بخدا نوکری مردم بالاترین مقام در این عالم هستی است.امیرالمومنین تمام وجودش خدمت به ملت بود.

 

رئیس بازرسی کل کشور هم که هی راه میرود و به دولت فحش می دهد!

رئیس دولت دهم با تاکید مجدد بر این که این عنوان ها هیچ ارزشی ندارد، خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: این تذکر بخصوص برای مجلس است.چرا می گویم مجلس؟ بالاخره دولت، علاوه بر اینکه ملت بر آن نظارت می کند، بیش از ده سازمان نیز بر آن نظارت می کنند؛ بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، دیوان عدالت، دستگاه قضایی، هیئت رئیسه و الی ماشا الله. رئیس بازرسی کل کشور هم که هی راه میرود و به دولت فحش می دهد! اما کسی جز خدای متعال بر مجلس نظارت نمی کند. بهر حال در قانون اساسی ما آمده که کسی بر مجلس نظارت ندارد؛ شاید هم این نقص است.

 

ما می توانیم یک حرف بزنیم و بازار را بهم بریزیم

وی ادامه داد: هم من باید مراقب باشم و هم شما. ما در جایی آمده ایم که شیطان می آید خیمه می زند. زیرا این هم قدرت است و هم فرصت. ما می توانیم یک حرف بزنیم و بازار را بهم بریزیم و تصمیم بگیریم هر طرف که میخواهیم برود. به همین دلیل اینجا خطر خیلی زیاد است. احمدی نژاد با اشاره به اینکه همه ما مسئول هستیم، بیان داشت: خدا روزی را نیارد که مردمی که ما را انتخاب کدره اند بگویند، حیف، چی می خواستیم و چی شد!

 

ملت در راس امور هستند!

وی با بیان اینکه ملت در راس امور هستند، گفت: اینکه برخی می گویند ما نماینده ملت هستیم، باید گفت همه ما نماینده ملت هستیم. بالاخره نماینده ترین نماینده های ملت، رئیس جمهور است ولی من می گویم بنده نوکر ملت و کوچک همه شماها هم هستم.

وی ادامه داد: مسئله اصلی اینها نیست؛ ما باید بایستیم کنار هم و به هم کمک بدهیم. خدا نگذرد از آنهایی که باندبازی را وارد عرصه انقلاب کردند. یادمان رفته که یک روزی به افراد می آمدند و می گفتند بیا مسئولیت بپذیر و افراد نمی پذیرفتند و می گفتند فلانی بهتر از بنده است. به بسیاری از جمله همین آقای ثمره گفتند بیا فلان مسئولیت را بگیر، می گفتند فعلا باید برویم به جبهه، خدمت بسیجی ها. به بسیاری حقوق می دادند ولی نمی گرفتند، اما حالا ببینیم کجا ایستاده ایم؛ دولت بودجه تصویب می کند و مجلس هم برای خودش و در این وسط ملت هم بی خیال!

 

باید تعصب ولایت را داشته باشیم

رئیس جمهور انتظار ملت ایران از مسئولان را انجام عمل انقلابی عنوان کرد و افزود: نه من باید تعصب دولت داشته باشم و نه شما تعصب مجلس.باید تعصب حق را داشته باشم، باید تعصب انقلاب را داشته باشیم، تعصب خدا و پیغمبر را داشته باشیم، تعصب امام زمان را داشته باشیم، تعصب ولایت را باید داشته باشیم.

 

این بودجه پس فردا منتشر شود؛ والله من باید سرم را از خجالت باید بیارم پائین

احمدی نژاد در ادامه گفت: ملت از همه چیزش گذشته است و به خدا بد است این بودجه مصوب سال 1391 پس فردا منتشر شود؛ والله من باید سرم را از خجالت باید بیارم پائین. فلان نهاد 30 کارمند دارد، 30 میلیارد بودجه اش است و آن یکی 500 کارمند دارد، 500 میلیارد بودجه دارد، بدون اینکه خدماتی به مردم بدهند؛ نه می خواهد جاده ای بسازد و نه مدرسه ای و فقط همین طوری برای خودمان می نویسیم.بی خیال بیت المال؛امان از بین المالی که امیرالمومنین با برادرش اینگونه رفتار کرد. ولی ما همینطوری بی خیال می نویسیم و بعد هم توجیه داریم که تصویب شده است.

رئیس دولت با توصیه مجدد در مراقبت از اعمال و رفتارمان در این مسند گفت: همه اینها ثبت می شود و با ما تا ابدیت همراه خواهد بود.

 

بعضی مسائل را نمی توانیم بگوییم

احمدی نژاد با اشاره به اینکه باید امروز به دنیا یک الگو بدهیم، اظهار داشت: بیاییم خودمان به آن چیزی که در این 33 سال ساخته ایم نگاهی بیاندازیم و ببینیم که تا چه میزان برای دیگر ملت ها جاذبه دارد و یا اصلا برای خودمان هم جذاب است و یا میخواهیم اصلاحش کنیم؟ رئیس چمهور ادامه داد: بعضی مسائل را که هم شما می دانید و هم ما، نمی توانیم بگوییم که اگر بیان شود دنیا می ریزد بر سر ملت ما و البته تحملش نیز بسیار سخت است. در جمهوری اسلامی که باید مظهر عدالت، خدا و پیغمبر باشد انسان این گوشه و کنار چیزهایی می شوند که باور کردنش سخت است.به همین دلیل من و شما باید مراقب باشیم و اگر جایی بی عدالتی دیدیم، باید بایستیم، حتی اگر مخالف و دشمن ما دارد ادعای عدالت می کند، زیرا ما تعهد دادیم که اینگونه عمل کنیم.

 

سریع فریاد می آوردند نظام!

وی افرود: توجیهاتی از ابتدای دوره انقلاب درست که در مقاطعی نمی شد به یک بخش دار هم گفت بالای چشمت ابرو است! چه برسد به بالاتر از آن، زیرا سریع فریاد می آوردند نظام! اما نظام بر عدالت و ایمان ادامه پیدا می کند. والله نمی شود ظاهرش را درست کنیم ولی داخلش خراب باشد و اینجاست که من و شما ماموریم که داخلش را درست کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: حالا باز من و شما فردا می رویم سر کار و آنقدر در کار خبر، حدیث و جو و سر و صدا می شونیم که حد ندارد. رسانه ها هم ماشالله کم نداریم؛ هر کدام از رسانه ها در جمهوری اسلامی آزادتر از آزاد هستند. فکر نمی کنند برخی که سخن گفتن خودش عمل است ، تعهد آور است و نمی شود به هر کسی تهمت و افترا بزنی و دروغ بگوییم. یک خبری شنیده ایم و بررسی نکرده منتشرش می کنیم.

 

گزارش خلاف واقع دادند

رئیس جمهور در ادامه به بیان نمونه ای پرداخت و اظهار داشت: هفته قبل یکی از کمیسیون های مجلس گزارشی درباره پول بانک مرکزی و شب عید خواند واقعلا خلاف بود. هر سال دولت این مصوبه را دارد و قانون بودجه است و دولت به بانک مرکزی دستور می دهد که این مقداری را که تصویب کرده اند شما باید بدهید. این روال هر سال است. اما این را دولت سری تصویب می کند، زیرا دشمن با این استدلال که بانک مرکزی زیر نظر دولت است، به دنبال تحریم بانک مرکزی است و دولت هم تلاش دارد که هیچ سندی ندهد که بانک مرکزی زیر نظر من است. ولی یک برادر عزیزی حرف دو نفر مخالف را می شنود و یک سندی دستش می آید و بدون آنکه حرف ما را بشنود، آن را منتشر می کند و بعد آقای حسینی و بهمنی باید کلی سفر بروند واین و آن را ببینند که بگویند این نیست.

احمدی نژاد با بیان اینکه هیچ فاصله ای میان دولت و مجلس نیست، گفت:این دولت راه را باز کرد و نماینده ها را آورد در دولت.کاری که قبل از این هیچ کس انجام نداده بود؛ ما گفتیم بیایید در جلسه دولت بنشینیم و حرف بزنیم.در دولت های قبل یک نماینده اگر می خواست یک وزیر را ببیند باید می رفت پشت دفترش می نشست و منتظر می ماند.

رئیس جمهور با تبریک مجدد به نماینده های منتخب، گفت:تبریک می گویم به شما که خداوند متعال به واسطه مردم، یک فرصت بالتری در اختیار شما قرار داد که این خیلی شکر دارد، گرچه در جمهوری اسلامی انسان هر چایی باشد، فرصت خدمت دارد.ما نباید بگذاریم اخلاق سرمایه داری، اخلاق فاسد دموکراسی غرب که یک دروغ بزرگ است، خدایی نکرده بیایید در قالب انقلاب، در کشور انقلاب خود را نشان دهد.ما آمده ایم بساط دنیا را بهم بریزیم و بعد خودمان شکل آنها بشویم و حتی در بعضی جاها جلوتر از آنها؟!

 

نظام ولایت فقیه نظام دعوت به امام زمان‌ع است

احمدی نژاد گت: این کشور صاحب دارد.؛ این انقلاب صاحب دارد؛ این حرف های امام است که می گویم. بیش از 300 بار امام فرمودند این کشور صاحب دارد و هر اتفاقی افتاد امام گفتند از ناحیه کس دیگری است. ما ارباب داریم و ما را آورده سر کار با خدمت به مردم، اجرای عدالت و عشق به ارزش ها تا مقدمه آمدن او را فراهم کنیم.اصلا نظام ولایت فقیه دعوت به امام زمان است و اگر این را از نظام بگیری دیگر چیزی از آن باقی نمی ماند. عظمتن جمهوری اسلامی به آینده ای است که دارد در برابر بشریت ترسیم می کند.

احمدی نژاد در پایان با بیان اینکه می خواهم یک شوخی هم با شما بکنم، اظهار داشت:ای کاش مجلس همین جا می ماند. اینجا همه به هم نزدیک تر صمیمی تر بودند. حالا همه رفتند زیر آن هرم بزرگ! و 200 میلیارد تومان امسال بودجه گذاشته اند برای کار عمرانی مجلس،! خدا بده برکت! 135 میلیارد هم گذاشنه اند برای دفاتر نماینده ها! نفری 450 میلیون تومان! خدا به داد همه ما برسد!/انتخاب