سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آیا روغن های گیاهی لازم برای مراقبت از مو را می شناسید ؟


آیا می دانید با استعمال بعضی از روغن های گیاهی می توانید موهای خشک، چرب، شکننده، شوره یا ریزش مو را درمان کنید ؟ آیا می دانید با استعمال بعضی از روغن های گیاهی می توانید موهای خشک، چرب، شکننده، شوره یا ریزش مو  را درمان کنید ؟ اما چه روغن های گیاهی ضروری توصیه می شوند ؟

بسیاری از این روغن ها برای سلامت مو توصیه می شوند . اما هر روغنی برای یک موی خاص توصیه می شود.

روغن گیاهی  مناسب برای موهای خشک :
روغن گل مریم ، سنبل ، گل شمعدانی ، رزماری

روغن  گیاهی   مناسب برای موهای چرب :
اکلیل کوهی، سرو کوهی، مریم گلی، سدر ،، برگ درخت چای .

ریزش مو :
رزماری، لیمو، سرو کوهی، گل شمعدانی و نوشیدن دم کرده ی  زنجبیل.

موهای آسیب دیده و شکننده :
گل بابونه، لیمو، سنبل، گل شمعدانی یا رزماری

در زمان استفاده از این روغن های گیاهی  لازم است  از شامپو های (ملایم و خنثی)  برای شست و شوی موهایتان استفاده کنید.
هنگامی که می خواهید موهایتان را شامپو کنید اگه 20 قطره شامپو استفاده می کنید لازم است بین 5 تا 10 قطره نیز از روغن گیاهی  که برای موهای شما توصیه شده است اضافه کنید . ( البته مقدار های گفته شده بستگی به بلندی ، کوتاهی موی شما دارد )

قبل از شامپو کردن موهای خود را ماساژ دهید ، به آرامی منافذ پوست سر را در زیر آب گرم ماساژ دهید.

اگر  تمایل دارید می توانید قبل از حمام کردن موهای خود را با روغن گیاهی مخصوص موهایتان ماساژ دهید و اجازه دهید چند ساعتی بر روی موهای شما باشد و بعد به حمام بروید . زیرا در این صورت ریشه موهای شما با این مواد تقویتی بیشتر در ارتباط هستند و برای پوست سر و ریشه بسیار مفید تر می باشد.

حتی اگر می توانید اجازه دهید این روغن گیاهی از شب تا صبح بر روی موهای شما بماند.

منبع : Salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
مراقبت لازم از جوجه ها بعد از خروج از دستگاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند توصيه در راستاي مراقبت از مو



 

مراقبت ازموها

 

هر مويي به طور طبيعي سالم و زيبا ست ولي زندگي روزمره آلودگيها استرس ها و پرتو هاي ماورائ بنفش نور خورشيد موجب تخريب ساختمان وبخصوص ريشه موها مي شوند به اين ترتيب ظاهر موها آسيب ديده وشانه كردن آنها مشكل مي شود.براي بازگرداندن زيبائي طراوت و درخشش به موها بايد از فراوردها بهداشتي آرايشي مو استفاده نمود.

 

 

چند توصيه در راستاي مراقبت از مو


صابو نهاي دست و بدن براي شستشوي موي سرمناسب نيستند براي اين منظور فقط از شا مپو استفاده كنيد.در هنگام شستشوي سر از كشيدن موها و چنگ زدن آنها خوداري كنيد ماساژ ملايم با سر انگشتان براي تميز شدن موها كفايت مي كند.

 

مراقبت ازموها

 

براي اينكه كف شامپو بخوبي تاثير كند بايد حداقل 2تا3 دقيقه روي سر باقي بماند پس از شستشو آبكشيدن موها با آب سرد موجب شادابي و درخشان تر شدن رنگ موها مي شود.براي شانه كردن موها هرگز از برس هاي نوك تيز فلزي استفاده نكنيد.در صورت استقاده از سشوار فاصله آن از موها نبايد كمتر از 20 سانتي متر باشد.

 

در هنگام شستشوي موها ماساژ ملايم پوست سر ترجيحا در جهت رويش موها توسط نوك انگشتان و يا يك برس نرم پلاستيكي با نوك گرد موجب تحريك گردش خون مويرگي در پوست سر و اطراف ريشه موها شده و در نتيجه سبب تقويت موها مي گردد.

 

دكلره كردن موها و استفاده از اسپري ها و حالت دهنده هاي مو سبب ضعف خشكي و شكنندگي مو ها مي شود حتي الامكان از مصرف اينگونه مواد خودداري كنيد.