مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

دعاهای وقت بیرون آمدن از منزل



دعای بیرون رفتن از خانه

اسلام براى ورود به منزل و خروج از آن آداب مهمى دارد كه رعایت آن بر هر فردی لازم است

 

اسلام براى ورود به منزل و خروج از آن آداب مهمى دارد كه رعایت آن آداب بر هر فرد مسلمانى لازم است .

چند دعایی كه هنگام بیرون ‏آمدن از خانه خوانده می شود

 

اول: اسلام براى ورود به منزل و خروج از آن آداب مهمى دارد كه رعایت آن آداب بر هر فرد مسلمانى لازم است. امیرالمؤمنین علیه السلام مى ‏فرماید : هرگاه یكى از شما داخل در خانه خود شد، بر اهل خانه سلام كند، اگر نبودند ، بگوید : سلام بر ما از جانب پروردگار و نیز سوره اخلاص را بخواند كه زُداینده فقر است‏ . در روایت مهمى آمده : وقتى قصد خروج از منزل كردى بگو :

بِسْمِ اللّهِ وَلا حَوْلَ ولا قُوَّةَ إِلّا بِاللّهِ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللّهِ‏   به نام خداوند هیچ قدرت و قوتى نیست مگر با كمك خداوند ، واگذار مى‏ كنم كارهایم را بر خدا .

چون گفتى : «بسم اللّه»، ملكى مى ‏گوید : راهنمایى شدى ، چون گفتى : «لا حول و لا قوة الا باللّه»، مى ‏گوید : از هر شرى حفظ شدى ، چون گفتى : «توكلت على اللّه»، مى گوید. خداوند تو را كفایت كرد ؛ در این حال است كه شیطان مى ‏گوید : چه كنم با بنده ‏اى كه راهنمایى شده و حفظ گردیده و او را كفایت كرده ‏اند . سپس «قل هو اللّه» را از جانب راست و چپ و روبرو و پشت سر و بالاى سر و زیر پا بخوان كه در تمام روز در امان خدا باشى . و وقتى وارد منزل شدى ، بر اهل بیت خود سلام كن ، اگر نبودند بگو :

بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ وَالسَّلامُ عَلى‏ رَسُولِ اللّهِ وَالسَّلامُ عَلَیْنا وَعَلى‏ عِبادِ اللّهِ الصَّالِحینَ‏   به نام خداوند و سلام و درود بر فرستاده خداوند ، و سلام و درود بر ما و بر بندگان صالح خدا .

 

دوم: از حضرت امام صادق علیه السّلام‏ نقل شده است انسان زمانى كه خواست از خانه خارج شود، هنگام نیّت خروج سه مرتبه بگوید: اللّه اكبر و سه مرتبه


بِالِلَّهِ اَخْرُجُ وَ بِالِلَّهِ اَدْخُلُ وَ عَلَى الِلَّهِ اَتَوَكَّلُ
به كمك خدا بیرون میروم، و به كمك خدا وارد می شود، و بر خدا توكّل می كنم.


آنگاه بگوید:


اَللّهُمَّ افْتَحْ لى فى وَجْهى هذا بِخَیْرٍ وَ اخْتِمْ لى بِخَیْرٍ وَقِنى شَرَّ كُلِّ دآبَّةٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّى عَلى صِراطٍ مُسْتَقیمٍ
خدایا در این روز به رویم بگشا به خیر، و برایم پایان‏ بده به خیر، و از شرّ هر جنبنده ‏اى تو كه گیرنده مهارش هستى حفظم كن، به درستى كه پرودرگارم بر راهى مستقیم است‏.


پیوسته در پناه خداى عزّ و جلّ باشد، تا به همان مكانى كه در آن بود بازگردد.  

 

سوم: امام محمد باقر علیه السلام می فرمایند : هنگام خروج از منزل (برای رسیدن به مطلوب)
این دعا را بخوان.

بِسم الله الرحمن الرحیم حَسْبی اللهُ تَوَكَّلْتُ عَلَی اللهِ اللهمَّ إنّی أسئلُكَ خَیْرَ اُموُری كُلّها و اعوذُ بِكَ مِنْ خِزْی الدّنْیا و عَذابِ الاخِرَةِ

چهارم : از امام زین العابدین علیه السّلام روایت شده است‏ كه به هنگام بیرون رفتن از در خانه بگوید:


بِسْمِ اللَّهِ آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ
به نام خدا، ایمان آوردم به خدا، و بر خدا توكل كردم.

   دعای بیرون رفتن از خانه

دعاها یی كه هنگام بیرون ‏آمدن از خانه خوانده می شوند

 
پنجم: از امام باقر علیه السّلام نقل شده است كه هركس زمانى كه از منزلش بیرون می رود بگوید:
بِسْمِ اللَّهِ حَسْبِىَ اللَّهُ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ خَیْرَ اُمُورى كُلِّها وَ اَعُوذُبِكَ مِنْ خِزْىِ الدُّنْیا وَ عَذابِ الاْخِرَةِ


به نام خدا، خدا مرا بس است، بر خدا توكل كردم، خدایا خیر همه كارهایم را از تو می خواهم، و از خارى دنیا و عذاب آخرت به تو پناه می آورم.


خدا آنچه از امر دنیا و آخرت او را اندوهگین می سازد كفایت می فرماید.


ششم: از حضرت امام صادق علیه السّلام نقل شده است كه وقتى كه از منزل خود بیرون می روى بگو:


بِسْمِ اللَّهِ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ لا حَوْلَ وَلاقُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ خَیْرَ ما خَرَجْتُ لَهُ وَ اَعُوذُبِكَ مِنْ شَرِّ ما خَرَجْتُ لَهُ اَللّهُمَّ اَوْسِعْ عَلَىَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ اَتْمِمْ عَلَىَّ نِعْمَتَكَ وَاسْتَعْمِلْنى فى طاعَتِكَ وَاجْعَلْ رَغْبَتى فیما عِنْدَكَ وَ تَوَفَّنى عَلى مِلَّتِكَ وَ مِلَّةِ رَسُولِكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ
به نام خدا، توكّل كردم بر خدا، جنبش و نیرویى نیست مگر به خدا، خدایا، خیر آنچه به خاطرش از خانه بیرون شدم‏ از تو می خواهم، و از شرّ آنچه به خاطرش بیرون آمدم به تو پناه می آورم، خدایا از فضلت بر من وسعت بخش، و نعمتت‏ را بر من كامل كن، و مرا در طاعتت به كار گیر، و اشتیاقم را در آنچه نزد توست قرار ده، و مرا بر آیینت و آیین رسولت بمیران.


هفتم: از امام رضا علیه السّلام نقل شده است كه پدرم زمانى كه از منزل خارج‏ می شد، این كلمات را می گفت:


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ خَرَجْتُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ لابِحَوْلٍ مِنّى وَ لا قُوَّتى بَلْ بِحَوْلِكَ وَ قُوَّتِكَ یا رَبِّ مُتَعَرِّضاً لِرِزْقِكَ فَاْتِنى بِهِ فى عافِیَةٍ
به نام خدا كه رحمتش بسیار و مهربانیاش همیشگى است، خارج شدم به قوت و نیروى خدا، نه به قدرت و نیروی خویش، بلكه به قدرت و نیروى تو، اى پروردگارم روزیات را خواستارم، آن را در عین عافیت به من عنایت كن‏.


هشتم: از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده است كه هركه از منزلش بیرون می رود، ده مرتبه سوره قل هو اللّه احد بخواند، پیوسته‏ در حفظ خداى عزّ و جل باشد، و تا به منزلش بازگردد، خدا از او محافظت نماید.

 

نهم : امام باقر علیه السلام فرمود كسى كه این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند :
أَعُوذُ بِمَا عاذَتْ بِهِ مَلائِكَةُ اللّهِ وَرِسُولِهِ مِنْ شَرِّ هذَا الْیَوْمِ الْجَدیدِ الَّذی إذا غابَتْ شَمْسُهُ لَمْ تَعُدْ، مِنْ شَرِّ نَفْسی وَمِنْ شَرِّ غَیْری وَمِنْ شَرِّ الشَّیاطینِ وَمِنْ شَرِّ مَنْ نَصَبَ لِأَوْلِیاءِ اللّهِ وَمِنْ شَرِّ الْجِنِّ وَالإِنْسِ وَمِنْ شَرِّ السَّباعِ وَالْهَوامِ وَمِنْ شَرِّ رُكُوبِ الْمَحارِمِ كُلِّها، أُجیرُ نَفْسی مِنَ اللّهِ مِنْ كُلِّ سُوءٍ . پناه مى ‏برم به آنچه ملائكه خدا و رسولش به آن پناه بردند از شرّ این روزى كه چون خورشید غروب كند برنمى ‏گردد و از شرّ نفس خودم و دیگران و شیاطین و دشمنان اولیاى الهى و جن و انس و حیوانات وحشى و حشرات و محرّمات الهى ! پناه مى‏ برم به خداوند از تمام بدى‏ ها .

خدا او را مى ‏آمرزد و به او توجه مى‏ كند و مهم او را كفایت كرده و از بدى و شر او را نگهدارى مى‏ كند.


دهم : از امام هفتم علیه السّلام روایت شده است كه هرگاه‏ خواستی به سفر روى، بر در خانه‏ ات بایست، و سوره‏ هاى حمد و قل هو اللّه احد و قل اعو بربن النّاس و  قل اعوذ بربّ الفلق
را از پیش رو، و از طرف راست و چپ بخوان، آنگاه بگو:


اَللّهُمَّ احْفَظْنى وَاحْفَظْ ما مَعِىَ وَ سَلِّمْنى وَ سَلِّمْ ما مَعِىَ وَ بَلِّغْنى وَ بَلِّغْ ما مَعِىَ بَلاغاً حَسَناً
خدایا مرا و آنچه با من است حفظ كن، و مرا و آنچه با من است به سلامت دار، و مرا و آنچه با من است به نیكى برسان‏.


یازدهم: و نیز از آن حضرت روایت شده است كه هرگاه در سفر یا حضر [حضر یعنى ماندن در وطن، در مقابل سفر] از منزلت بیرون رفتى بگو:


بِسْمِ اللَّهِ آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ تَوَكَّلْتُ عَلَى اللَّهِ ما شاءَ اللَّهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ
به نام خدا، به خدا ایمان آوردم، و بر خدا توكل كردم، آنچه خدا خواست، جنبش و نیرویى نیست مگر به خدا.

 

گردآوری:بخش مذهبی صبح بخیر

 

منبع:erfan.ir


ویدیو مرتبط :
خوش آمدن یا بد آمدن از فردی بدون دلیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظافت وسایل منزل



 

 

پاک کردن سفره

 

 

یک نکته در مورد پاک کردن سفره :


زمانی که می خواهید سفره پاک کنید، از تاهای بزرگ استفاده کنید زیرا اگر سفره را تای کوچک بزنید، باعث چروک شدن سفره می شود.

 

 

تمیز کردن کاشی شومینه

 

تمیز کردن کاشی اطراف شومینه :


اگر آجر کاشی اطراف شومینه کثیف شد از سرکه استفاده کنید قلم مو را داخل سرکه ی سفید زده و روی آجرها بکشید. وبا دستمال خشک آجرها را کاملاُ تمیز کنید.

 

 

تمیز کردن پله های سنگی

 

تمیز کردن پله های سنگی :


همانطور که می دانید وقتی که پله های سیاه خانه تان را تمیز کردید، بعد از خشک شدن لکه های سفید روی پله نمایان می شود. برای جلوگیری از این کار پارچه ای را آغشته به مقداری گازوئیل کنید و به پله ها بکشید می بینید که پله ها براق می مانند.

 

 

تمیز کردن مخلوط کن

 

تمیز کردن مخلوط کن :


برای اینکه مخلوط کن را به راحتی تمیز کنید، کمی آب داخل مخلوط کن بریزید. سپس چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید پس از چند ثانیه مخلوط کن را روشن کنید، تمام مواد چسبیده به مخلوط کن از دیواره ی مخلوط کن جدا می شوند.

 

 

تمیز کردن پشت تلویزیون

 

تمیز کردن پشت تلویزیون یا وسایل برقی دیگر :


همانطور که می دانید وسایل برقی مانند یخچال و تلویزیون هر چه خاک بیشتر بگیرند زودتر خراب می شوند برای دوام وسایل برقی از هوای جارو برقی استفاده کنید. هر دو هفته یکبار هوای جارو برقی را روی سوراخ های تلویزیون بگیرید، تا  خاکهای داخل آن خارج شود. اگر جاروی شما هوا ندارد از همان قسمت مکش می توانید استفاده کنید. با این روش، جاروبرقی خاک ها را به داخل خود می کشد.

 

 

تمیز کردن دیوار های نقاشی شده

 

تمیز کردن دیوارهای نقاشی شده :


اگر دیوارهای شما دارای رنگ روغن می باشد، به هیچ عنوان از پاک کننده برای تمیز کردن آن استفاده نکنید، زیراباعث می شود که رنگ دیوار بر اثر مواد پاک کننده از بین برود و حالت زیبایی خودش را از دست بدهد. بلکه فقط از یک دستمال و آب سرد استفاده کنید.

 

 

تمیز کردن اجاق گاز

 

تمیز کردن اجاق گاز :


اگر غذا یا شیر سر رفته و اجاق گازتان را کثیف کرده و تمیز کردن آن برایتان مشکل است، کافی است تا مقداری رب گوجه فرنگی را روی لکه ها مالیده و شب تا صبح بگذارید، بماند. صبح با استفاده از یک اسفنج یا ابر نرم و مقداری آب گرم و صابون لکه ها را پاک کنید. ملاحظه خواهید کرد چقدر تمیز کردن اجاق گازتان به این صورت راحت می شود.

 

 

آباژور کاغذی

 

تمیز کردن آباژور های کاغذی :


برای تمیز کردن این نوع آباژورها هرگز از اسفنج مرطوب یا پارچه نمدار استفاده نکنید،بلکه کافی است هر روز سطح داخلی وبیرونی آباژور را با یک پارچه نرم پاک کنید ودر مواردی که خیلی کثیف شده آنرا از روی لامپ بردارید وبا یک مداد پاک کن سفید وتمیز به آرامی آن را پاک کنید.

 

 

آباژورهای پلاستیکی

 

تمیز کردن آباژورهای پلاستیکی :


برای تمیز کردن این نوع آباژورها می توان از آب نیم گرم و صابون استفاده کرد کافی است پارچه ی سفیدی را در این محلول خیس کنید و روی آباژور بکشید، سپس با یک پارچه خیس دیگر آن را تمیز کرده و بلا فاصله خشک کنید.

 

 

آباژورهای کاغذ مخملی

 

تمیز کردن آباژورهای کاغذ مخملی :


این نوع آباژورها را با یک برس معمولی یا جارو برقی پاک کنید.

 

نکته:


اگر با گرد گیری اولیه چرم تمیز نشد، مقداری کف صابون درست کنید وبا فرچه، کف صابون را روی وسیله ی چرمی بمالید وبا پارچه خشک کنید. حالا صبر کنید تا چرم خوب خشک شود بعد آن را چرب کنید وواکس بزنید.

 

 

تمیز کردن اتو

 

تمیز کردن اتو :


1- اتو را به شدت گرم کنید و سپس روی پارچه ی خشن و بی مصرف بکشید تا تمیز شود.

 

2- می توانید با کشیدن یک تکه سمباده به کف اتو آن را تمیز کنید.

 

 

برای بر طرف کردن بر چسب بر روی شیشه اتومبیل :


برای کندن بر چسب از شیشه اتومبیل می توانید از این روش استفاده کنید مقداری سرکه یا آبلیمورا روی اجاق گذاشته تا جوش آید سپس اسفنج را داخل سرکه یا آبلیمو زده و روی بر چسب ها بکشید، اگر چند بار این کار را تکرار کنید تمام بر چسب ها کنده می شوند.

 

 

شستن پنجره اتومبیل :


برای شستن پنجره ها و چراغ جلو وسپر اتومبیل از جوش شیرین استفاده کنید، تا براحتی بتوانید تمام کثافات و گرد و غبار را از روی ماشین پاک کنید. به این صورت که کمی جوش شیرین بر روی اسفنج نرم بریزید و عمل شستشوی شیشه ها و قسمت های دیگر اتومبیل را آغاز کنید.

 

 

تمیز کردن سپر اتومبیل :


اگر سپر اتومبیل شما به هر دلیل کثیف شده و مواد چسبنده ای روی آن چسبیده است، همانطور که می دانید با آب پاک نمی شود. برای از بین بردن مواد چسبنده از روی سپراتومبیل از استون استفاده کنید به این صورت که کمی استون بر روی سپراتومبیل بمالید و بعد از چند دقیقه با تیغ یا نوک چاقو به آرامی روی آن بکشید تا تمیز شود.

 

 

شستشوی اتومبیل :


برای شستن اتومبیل از آب فراوان یا پودر استفاده نکنید، بلکه از یک سطل آب ویک فنجان کوچک نفت استفاده کنید. وبا یک دستمال نرم اتومبیل تان را تمیز کنید، با اینکار نیاز به خیس کردن اتومبیل ویا آب کشیدن بعدی ندارید.

 

 

تمیز کردن عینک

 

تمیز کردن عینک :


برای تمیز کردن شیشه عینک از چند قطره سرکه و یا الکل استفاده کنید، چند قطره از الکل یا سرکه را روی شیشه بچکانید و با دستمال کاغذی تمیز کنید.

 

 

تمیز کردن طلا

 

تمیز کردن (طلا) :


تمام جواهرات خود را داخل ظرفی ریخته مقداری آب و پودر لباسشویی یا مایع ظرف شویی را داخل آن ریخته به مدت چند دقیقه روی اجاق گذاشته تا بجوشد جواهرات شما مانند روز اول می شود.

 

 

تمیز کردن نقره

 

تمیز کردن نقره :


اگر انگشتر نقره شما به هر دلیلی مثلاّ مجاورت با مایع سفید کننده (وایتکس) سیاه شد ناراحت نباشید آنرا مدتی داخل آب نمک غلیظ بیندازید سپس چند دقیقه آن راروی فرشی که پرزدار است محکم بکشید می بینید که مثل اول سفید می شود.

 

 

تمیزکردن کفش

 

تمیز کردن کفش :


علاوه بر واکس از دو راه برای تمیزو براق کردن کفش می توانید استفاده کنید :

 

1- سفیده تخم مرغ را خوب بزنید. سپس با یک دستمال سفیده را بر روی کفش های چرمی خود بمالید می بینید که چقدر کفش هایتان تمیز وبراق شده اند.

 

2- از روغن پارافین و یا روغن مایع استفاده کنید، کفش های شما براق می شوند.