مذهبی


2 دقیقه پیش

دعای مشلول همراه ترجمه

دعای مشلول همراه ترجمه   موسوم به دعاى «الشاب المأخوذ بذنبه» [یعنى: جوانى كه به سبب گناهش گرفتار عذاب حق شده] این دعا از كتابهاى كفعمى و«مهج الدعوات» نقل شده، و دعایى ...
2 دقیقه پیش

رمزی برای استجابت دعا

یکی از این دعاهای ارزشمند، مناجات شریف شعبانیه است   بر اساس منابع روایی برترین و محبوب ترین کارها نزد خداوند متعال در بین بندگان خویش، دعا کردن معرفی شده است، از طرفی ...

دعاهایی برای پرداخت قرض و بدهکاری



ادای قرض,قرض و بدهکاری

دعاهایی برای رفع بدهکاری و قرض

 

دعای پرداخت قرض:

در هر روز ۴۱ مرتبه تا ۴۱ روز بعد از نماز صبح بگوید :

و َمَنْ یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا یُضاعَفْ لَهُ
 برای پرداخت قرض ها فوق العاده موثر و مجرب است
کشکول شمس ص ۷۰۱

برای رهایی از قرض ها :
على بن ابى طالب (ع) فرمود برسول خدا از وامى شكایت كردم فرمود بگو

اللَّهُمَّ أَغْنِنِی بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ


اگر باندازه كوه صبیر قرض داشته باشى خدا ادا كند و صبیر بزرگترین كوه یمن است.
امالی شیخ صدوق ترجمه کمره ای ص 388

 برای دریافت مال قرض داده شده به دیگران :
 از داود رقّى‏ روایت شده است كه گفت: به محضر امام صادق علیه السّلام داخل شدم در حالى كه مالى بر ذمّه مردى داشتم كه از تباه شدن آن بیمناك بودم، پس از آن وضع شكایت به آن حضرت بردم، امام مرا فرمود:

چون بمكّه رفتى طوافى از جانب عبد المطّلب انجام ده، و دو ركعت نماز از سوى او بگزار، و طوافى از جانب ابو طالب انجام ده، و دو ركعت نماز از سوى او بگزار، و طوافى از جانب عبد اللّه انجام ده، و دو ركعت نماز از سوى او بگزار، و طوافى از جانب آمنه [مادر محمّد صلّى اللَّه علیه و آله‏] انجام ده، و دو ركعت نماز از سوى او بگزار، و طوافى از جانب فاطمه بنت اسد انجام ده، و دو ركعت نماز از سوى او بگزار، پس آنگاه خداى عزّ و جلّ را بخوان كه مالت را بتو برگرداند. گفت: من چنین كردم و آنگاه از باب الصفا خارج شدم، و ناگهان بدهكار خود را دیدم كه در آنجا ایستاده است، و میگوید: اى داود مرا متوقّف‏ ساختى، بیا و مال خود را دریافت كن‏.
من لا یحضره الفقیه / ترجمه غفارى، على اكبر ومحمد جواد و بلاغى، صدر ج 3 ص 408

دعای رفع بدهکاری :
اسماعیل بن سهل می گوید به امام باقر علیه السلام نامه ای نوشتم و در آن گفتم قرض های بسیاری دارم .

حضرتش در جواب نامه نوشتند استغفار بسیار کن و زبانت را با قرائت سوره انا انزلنا مرطوب ( و شیرین ) گردان.
اصول کافی ج ۵ ص ۳۱۶ - بحارالانوار ج ۹۵ ص ۳۰۳


ذکرشفای مریضان،دعای رفع بدهی و قرض
جهت دفع دشمن و اداء کردن قرض ها و شفای بیماران و رسیدن به حاجات شرعی در یک مجلس 3333 مرتبه.

بگوید :  فَاللّهُ خَیْرٌ حَافِظًا وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ  مجرب است
 گلهای ارغوان ج 3 ص 42

 دعای پرداخت قرض، ذکر دریافت طلب از مردم
 حسین بن خالد می گوید : من از مردم 300000 درهم طلبکار بودم و عده ای نیز 400000 درهم از من طلب داشتند بدهکاران پولهایم را نمی دادند و طلبکاران نیز بر گرفتن پولهایشان اصرار داشتند تا آنکه در موسم حج مخفیانه به حج رفتم تا به خدمت امام رضا علیه السلام عرض حاجت کنم در حج نتوانستم خود را به امام برسانم اما از طریق نامه ای احوالات خویش را بیان کردم حضرتش در حاشیه نامه نوشتند بعد از هر نماز واجب این دعا  را سه مرتبه بخوان.
 
اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ یَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَرْحَمَنِی بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ یَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَرْضَى‏ عَنِّی‏ بِلَا إِلَهَ‏ إِلَّا أَنْتَ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُكَ یَا لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْ تَغْفِرَ لِی بِلَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ
 
بدرستیکه حاجت تو برآورده خواهد شد . حسین بن خالد می گوید : من بر این دعا مداومت کردم به خدا قسم که چهار ماه نگذاشته بود که پولهایی که در دست مردم داشتم گرفتم و قرض های خود را نیز اداء کرده و 100000 درهم  نیز به دست آوردم . این دعا نیز به تجربه ثابت شده است .

 مکارم الاخلاق ص 347

 

گردآوری:بخش مذهبی صبح بخیر


ویدیو مرتبط :
گلستان رسالت - پرداخت بدهکاری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان



اخبار ,اخبار اقتصادی ,پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان

 

اخبار اقتصادی - پرداخت وام قرض الحسنه به بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: ۵۰ هزار فقره وام ۲ میلیون تومانی قرض‌الحسنه به بازشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، علی اصغر بیات رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی در خبر 20:30 اعلام کرد: برای بازنشستگانی که از بانک رفاه کارگران مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند، 50 هزار فقره وام 2 میلیون تومانی قرض الحسنه با کسر از حقوق خود بازنشستگان و بدون ضامن پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین وام تعمیرات 80 میلیون تومانی منزل برای بازنشستگان و همچنین وام جعاله 5 تا 15 میلیون تومانی برای بازنشستگان پرداخت می‌شود.

بیات رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی  گفت: همچنین 10 هزار فقره وام 20 میلیون تومانی با 2 میلیون تومان وام بلاعوض برای جایگزینی خودروهای فرسوده بازنشستگان تأمین اجتماعی با بازپرداخت 48 ماهه پرداخت می‌شود.
اخبار اقتصادی - فارس