سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

کبد چرب در کمین شکم گنده ها



عوارض کبد چرب, عامل بروز کبد چرب

چربی های دور شکم باعث بروز بیماری کبد چرب می شود

 

چربی های دور شکم در مقایسه با چاقی بدن بیشترین تاثیر را در بروز بیماری «کبد چرب غیرالکلی» و عوارض ناشی از آن دارد، یعنی اینکه حتی اگر چاق نباشید اما شکم بزرگی داشته باشید، باید بیشتر حواستان به سلامتی کبدتان باشد.

 

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که تجمع چربی در ناحیه ی شکم می تواند عامل بروز کبد چرب غیر الکلی باشد.
چربی هایی که کبد را احاطه می کنند باعث بروز التهابی می شوند که به سلول های کبدی آسیب زده و رفته رفته باعث فیبروز بافت کبدی شده و در نهایت به سیروز کبدی منجر می شود.
به عقیده محققان، افراد لاغری که دچار چربی اضافی در ناحیه ی شکم هستند بیشتر از افراد چاق در معرض عوارض ناشی از بیماری کبدچرب غیرالکلی قرار دارند

 

اگر چه چربی های شکم و به اصطلاح شکم بزرگ در بین 80 درصد بیماران دچار چاقی مفرط دیده می شود، اما با این حال در افرادی که از چاقی مفرط رنج نمی برند نیز چربی شکمی وجود دارد.
با وجود اینکه بیماری کبد چرب غیرالکلی را به چاقی ارتباط می دهند، اما محققان خاطرنشان می کنند که درصدی از افراد غیر چاق نیز در معرض این بیماری قرار دارند.

 

به عقیده ی این محققان، افراد لاغری که دچار چربی اضافی در ناحیه ی شکم هستند بیشتر از افراد چاق در معرض عوارض ناشی از بیماری کبد چرب غیرالکلی قرار دارند که این مسئله باید جدی گرفته شود.


اندازه ی دور کمر: خانم ها 90 سانتی متر، آقایان 1 متر
محققان ایتالیایی 323 بیمار مبتلا به  کبد چرب را تحت نظر گرفته و به این نتیجه رسیدند اندازه ی دور کمر بیش از 90 سانتی متر در خانم ها و بیش از یک متر در آقایان با ابتلا به مشکلاتی مانند سندرم متابولیک (کبد چرب، چربی خون بالا، چاقی شکمی و دیابت)، آتریوپاتی (رسوب کلسترول در شریان کاروتید) و فیبروز در ارتباط است.

به گفته ی این محققان به نظر می رسد شاخص توده ی بدنی و اندازه ی دور کمر جزو بهترین شاخص های نشان دهنده ی خطر ابتلا به کبد چرب غیرالکلی باشند.

این محققان اعلام کردند در حال انجام پژوهش ها و بررسی های تکمیلی هستند تا مشخص شود اندازه ی دور کمر افراد (نه وزن آنها) چگونه خطر بروز عوارض ناشی از این بیماری را افزایش می دهد.


توصیه می کنیم...
توصیه می کنیم به کوچک کردن شکم صرفا به دیده ی زیبایی اندام نگاه نکنید. همانطور که می بینید داشتن شکم بزرگ می تواند شما را در معرض مشکلات جدی تری قرار دهد. بنابراین توصیه می شود برنامه غذایی خود را اصلاح کنید و از ورزش روزانه و منظم غافل نباشید.
منبع:tebyan.net


ویدیو مرتبط :
قرص کبد چرب روناکارا 5040 برای درمان گیاهی کبد چرب و سیروز کبدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسنک کبد را چرب و شکم را بزرگ می کند


کاهش کربوهیدرات و ارتباط آن با کاهش التهاب در بیماران دیابتی و مصرف اسنک و ارتباط آن با کبد چرب، عناوین مهمترین اخبار پزشکی هستند.

 خبرگزاری ایرنا: تحقیقات اخیر محققان دانشگاه لینشوپینگ سوئد نشان می دهد که کاهش کربوهیدرات در رژیم غذایی باعث کاهش التهاب در بدن بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 می شود.

میزان التهاب در بدن بیماران مبتلا به دیابت نسبت به افراد عادی بسیار بالاتر است و این عامل می تواند احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی را در این افراد افزایش دهد. یک آزمایش بالینی نشان می دهد که کاهش کربوهیدرات، مارکر های التهاب در خون را کاهش می دهد و علاوه بر آن باعث کاهش وزن بیماران می شود.

کاهش کربوهیدرات در کاهش چربی خون نیز موثر است.

نتایج کامل این تحقیقات در نشریه Diabetologia 2012 منتشر شده است.

• مصرف اسنک باعث بروز کبد چرب و چربی ناحیه شکم می شود

تحقیقات محققان دانشگاه هلند نشان می دهد که اسنک باعث بروز کبد چرب و چربی ناحیه شکمی می شود. منظور از اسنک، غذاهای آماده ای است که اغلب نوجوانان علاوه بر وعده های غذایی، به عنوان میان وعده مصرف می کنند. این غذاهای آماده حاوی مقادیر زیادی چربی و قند هستند و باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

نمک موجود در این غذاها علاوه بر افزایش فشار خون، از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می کنند و باعث مرگ زودرس می شود.

چاقی مهمترین چالش بهداشت جهانی است؛ طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، در سال 2008 ، بیش از 200 میلیون مرد و نزدیک به 300 میلیون زن چاق در سراسر دنیا وجود داشتند.