سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

چرا چشم‌هايم سياهي مي‌رود؟



 

 

 

چرا چشم‌هايم سياهي مي‌رود؟

 

سياهي رفتن چشم‌ها (يا سرگيجه) معمولا يک مشکل جدي به حساب نمي‌آيد،اما در صورتي که در اغلب اوقاتسياهي ‌رفتن چشم‌ها به خودي خود بهبود پيدا مي‌کند،يا علت زمينه‌ساز آن را مي‌توان به سادگي درمان کرد.

 


از جمله دلايل شايع سياهي رفتن چشم‌ها (dizziness) مي‌توان به اينها اشاره کرد:

* بلند شدن بيش از حد سريع.

* آنفلوآنزا.

* سرماخوردگي.

* آلرژي‌ها.

* افت قند خون.

* سرگيجه واقعي (vertigo).

* مشکلات گوش داخلي مانند بيماري مني‌ير و التهاب لابيرنت (گوش‌داخلي)

* ضربان نامنظم قلب،سکته مغزي،تومور مغزي،اسکلروز متعدد،افت شديد در فشار خون. اين‌ها عوامل کمتر شايع اما وخيم‌تر سرگيجه هستند که نياز به ارزيابي و درمان دارند.

 


ویدیو مرتبط :
وقتی دود دخانیات به چشم ایرانی ها می رود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شکایت تجار دبی از تحریم های ایران: دودش می رود به چشم خودمان



 

 

 شکایت تجار دبی از تحریم های ایران: دودش می رود به چشم خودمان

 

شکایت تجار دبی از تحریم های ایران: دودش می رود به چشم خودمان

تجار و بازرگانان دبی از مقامات این امیر نشین امارات متحده عربی درخواست کردند که محدودیت های تجاری و بازرگانی با ایران را بردارند.

به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه " گلف نیوز " امارات ، تجار دبی که به نظر می رسد از تحریم های اعمالی کشورشان بر ضد ایران متضرر شده اند ، در دیدار روز دوشنبه خود با شیخ "مکتوم بن محمد بن راشد المکتوم" فرزند و معاون حاکم دبی این درخواست را مطرح کرده اند.

شیخ نشین دبی که  بزرگ ترین  شریک  تجاری ایران در منطقه خلیج فارس است ، در ماه های گذشته برای اعمال تحریم های شورای امنیت و ایالات متحده علیه ایران ، محدودیت های جدیدی علیه موسسات مالی و شرکت های تجاری ایران و دبی وضع کرده است.

این تجار دبی که در بخش صادرات و واردات کالا به ایران مشغول هستند می گویند که تحریم های اعمال شده بر موسسات مالی و بانکی و شرکت های ایرانی کار آنها را برای تجارت با این کشور سخت تر از گذشته کرده است.

این تجار اعلام کرده اند که آنها حتی در صادرات مجدد کالاهایی چون مواد غذایی و مصرفی به ایران که مشمول تحریم های سازمان ملل نیستند ، نیز با مشکل مواجه شده اند.

در جلسه معاون حاکم دبی با بازرگانان دبی ، شیخ احمد بن سعید ال مکتوم رییس شرکت هواپیمایی دبی و نیز محمد ابراهیم شیبانی رییس دفتر حاکم دبی نیز شرکت داشتند.

ایران و دبی بزرگ ترین شریک تجاری یکدیگر در منطقه محسوب می شوند که حجم تجارت سالانه دو طرف در سال 2008 بالغ بر 12 میلیارد دلار و در سال 2009 بیش از 8 میلیارد دلار بوده است.

پیش بینی می شود تجارت دوجانبه دو طرف در سال جاری به دلیل ایجاد محدودیت های جدید دبی برای  تجارت با ایران به حدود 6 میلیارد دلار کاهش یابد.

آمار دولت دبی حاکی است که بیش از 400 هزار ایرانی در این منطقه ساکن بوده و نیز قریب به 8 هزار شرکت ایرانی در دبی فعالیت دارند.

در ماه های گذشته دولت دبی حساب های  41 شرکت و موسسه مالی و بانکی ایران را به دلیل تحریم ها و تحت فشارهای آمریکا مسدود کرده است.

تجار دبی می گویند که پس از اعمال محدودیت های جدید این شیخ نشین امارات   ، تجارت آنها با ایران حدود 40 درصد کاهش یافته است.

شیخ نشین دبی همچنین تا کنون مجوز فعالیت 40 شرکت و موسسه را به دلیل همکاری با ایران و ارسال قطعات و تجهیزات دارای کاربرد دوگانه در بخش نظامی ایران ، لغو کرده است.