سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

پاپ کورن و این همه خاصیت


آیا تصورش را هم می‌کردید که فرو بردن دستتان در کاسه‌ای پر از پاپ کورن ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد؟

تناسب اندام: آیا تصورش را هم می‌کردید که فرو بردن دستتان در کاسه‌ای پر از پاپ کورن ممکن است برای سلامتی شما مفید باشد؟ اخیراً دانشمندان و متخصصین پزشکی کشف کرده‌اند که پاپ کورن سرشار از مواد مغذی است!

پس دفعه‌ی بعد که گشنه شدید، با چیزبرگرها خداحافظی کنید و آغوشتان را برای پاپ‌کورن باز کنید! در این مطلب چندین مزیت خوردن پاپ‌کورن که باید از آن مطلع باشید را نوشته‌ایم.

5 مزیت پنهان پاپ کورن

۱. پاپ‌کورن پر از آنتی اکسیدان است


پوست ذرت بوداده، سرشار از آنتی اکسیدان است. منظور از پوست، همان‌هایی است که معمولاً بین دندان‌هایمان گیر می‌کند و جویدنشان هم سخت است! آنتی اکسیدان موجود در پاپ‌کورن، اسمش پلی فنول است

پلی فنول‌ها با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه کرده و در نتیجه برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی، آسیب‌های سلولی و فرایند پیری، مفید است. همچنین یک برنامه‌ی غذایی سرشار از آنتی اکسیدان، به بازدارنده‌ی سرطان هم شناخته شده است.

تنها دلیلی که پاپ کورن بیشتر از میوه‌ها آنتی اکسیدان دارد بدین خاطر است که درون خود آبی ندارد تا آنتی اکسیدان‌ها رقیق شوند. پاپ کورن همچنین دارای آنتی اکسیدان دیگری بنام فرولیک اسید است که در غذاهایی همچون برنج، جو، لوبیا و دیگر دانه‌های کامل یافت می‌شود.

۲. پاپ کورن به نسبت دیگر میان وعده‌ها، چربی کمتری دارد


از آنجایی که پاپ کورن یکی از خوراکی‌هاییست که می‌توان آنرا بدون افزودنی‌های دیگر خورد، در نهایت کالُری کمتری خواهد داشت. همچنین در مقایسه با میان وعده‌های دیگر که پر از پنیر و چربی‌های دیگرند، چربی کمتری دارد.

اما اگر پاپ کورنی بخورید که در کره غلطانده و از طعم دهنده‌های مصنوعی در آن استفاده شده است، شاید این مزایایی که از آن صحبت می‌کنیم را دریافت نکنید. پاپ کورنی که با حداقل ادویه درست شده باشد، برای همیشه یک میان وعده‌ی خوشمزه و سالم خواهد بود.

۳. پاپ کورن تمام خوبی‌های غلات سبوس‌دار را دارد


از آنجایی که پوست پاپ کورن اصالتاً جزو دانه‌های کامل است، تمام خوبی‌هایی که در جوانه، سبوس و اندوسپرم یک دانه‌ی کامل یافت می‌شود در پاپ کورن هم وجود دارد.

متخصصان دریافته‌اند که پاپ کورن حاوی ویتامین E،B، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌های سالم، نشاسته و فیبر است. پس زمانی که پاپ کورن می‌خورید، در‌واقع در حال خوردن دانه‌های کامل هستید که بخش مهمی از برنامه‌ی غذایی شما هستند.

۴. پاپ کورن حاوی فیبر زیادی است


یکی دیگر از مزایای پاپ کورن این است که حاوی مقدار زیادی فیبر است، چرا که جزو غلات کامل بحساب می‌آید. و همانطور که می‌دانید فیبر برای دستگاه گوارش شما خیلی مفید است.

مصرف مقدار مناسبی فیبر، می‌تواند کلسترول شما را تحت کنترل در بیاورد و قند خونتان را تنظیم کند. می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و در کل بدنتان را به سمت تناسب اندام سوق دهد.

۵. پاپ کورن به حداقل زمان برای هضم نیاز دارد


یکی از مزایای پنهان ذرت بوداده، این است که این خوراکی، به حداقل زمان برای هضم نیاز دارد. اگر خودتان در خانه پاپ کورن درست می‌کنید، می‌توانید بدون افزودن ادویه‌های زیاد، از تمام فواید آن بهره ببرید.

میان وعده‌های دیگر همچون شکلات‌هایی که سرشار از فیبر و غلات کامل هستند، ممکن است با شکر شیرین شده باشند تا مزه‌ای بگیرند، اما یک‌کاسه پاپ کورن ساده، هم طبیعی است و هم سالم و مغذی.


ویدیو مرتبط :
پاپ کورن رنگین کمان را امتحان کنید/آموزش یک پاپ کورن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی برای تهیه انواع پاپ کورن های طعم دار



فکر کنم طرز تهیه پاپ کورن ساده را همه بلدند. فقط کافی است مقداری روغن و نمک در یک قابلمه در دار بریزید و وقتی داغ شد ذرت را به آن اضافه کنید و هر از گاهی قابلمه را تکان بدهید تا شروع به پف کردن کند همین ، ولی شاید خیلی از افراد طرز تهیه پاپ کورن های طعم دار را بلد نباشند در ادامه طرز تهیه پاپ کورن های طعم دار را هم آموزش می دهیم.

درست کردن انواع پاپ کورن,طرز درست کردن انواع پاپ کورن

با پخت انواع پاپ کورن های طعم دار آشنا شوید


پاپ کورن کره ای:
برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. بعد مقداری کره را روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

طرز تهیه انواع پاپ کورن,طرز تهیه پاپ کورن های طعم دار

برای تهیه پاپ کورن کره ای به جای روغن، کره بریزید و در آخر مقداری کره رنده کنید و داخل فر قرار بدهید


پاپ کورن لیمویی:
بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

نکاتی برای تهیه پاپ کورن, طرز تهیه پفیلا طعم دار

برای پاپ کورن لیمویی مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید


پاپ کورن پنیری:
برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان را ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورن هایتان آماده شد آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و پنیر را به همراه مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بگذارید داخل فر داغ! همین!

درست کردن پفیلا با انواع طعم,نکته هایی برای درست کردن پفیلا

برای تهیه پاپ کورن پنیری از پنیر پارمزان به همراه پودر سیر و موسیر استفاده کنید


پاپ کورن سرکه ای:
بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

طرز درست کردن انواع پاپ کورن, نحوه پخت پاپ کورن

برای تهیه پاپ کورن سرکه ای، مقداری سرکه را با کره و نمک مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید


پاپ کورن گوجه ای:
برای تهیه این پاپ کورن یا می توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود (در هوای آزاد هم با درپوش می شود آن را خشک کرد) بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی ها داخل آن شکلات میریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

طرز تهیه پاپ کورن های طعم دار,درست کردن انواع پاپ کورن

برای تهیه پاپ کورن گوجه ای، از پودر گوجه خشک شده استفاده کنید


پاپ کورن شکلاتی:
مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

درست کردن پاپ کورن با طعم های متفاوت, نکاتی برای تهیه پاپ کورن

برای پاپ کورن شکلاتی، مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید و داخل کیسه کاغذی تکان بدهید


نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن:
برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید وگرنه پف نمی کند.
ذرتتان نباید نم دار باشد ، بهتر است ذرت را در جای خشک نگهدارید.

همینطور ذرت نباید خیلی کهنه باشد.
اصلا ذرت های بسته بندی را پیشنهاد نمی کنم و به نظرم بهتر است از عطاریهای آشنا ذرت را بخرید.

حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می شود و پاپ کورن ها خوب پف نمی کند و خیس می شود.

می توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیاید بیرون ولی من این کار را نمی کنم.

 

منبع : sooran.com