سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

نوجوان قربانی مد



 

 

نوجوان قربانی مد

 

همواره عده ای اسیر «مد» و یا بهتر بگوییم «قربانی» آن می شوند، به راستی قربانی مد چه شخصیتی داشته و از تیپ زدن چه نیتی دارد؟ «کارین الدور» که خبرنگار بخش مد است می گوید:قربانی مد به فردی اتلاق می شود که در یک زمان معین تمام لباس های جدید و مارک دار را به تن می کند و خود را مانند مانکن های ویترین ها و مغازه ها می کند. این فرد بیشتر مانند یک دلقک است تا یک شیک پوش مد روز!

 

یکی از طراحان لباس از قربانی لباس این گونه یاد می کند: کسی که لباس های مارک دار به تن کند، هنگام خرید بیش از اندازه وسواس به خرج می دهد و از آن جا که فقط درپی پوشیدن «آخرین مد» است فراموش می کند که لباس مناسب او هست یا خیر. عده ای هم معتقدند قربانی و اسیر مد صرفا لباس های روز و پشت ویترین را می پوشد و بسیاری مواقع هم قیافه مسخره ای پیدا می کند.

 

گروهی پا را از این حد فراتر گذاشته و در ذم تیپ روز می گویند اسیر مد تمام لباس هایی را که از سوی طراحان مطرح پیشنهاد می شود خریده و آن ها را ناشیانه باهم ادغام می کند و همین موضوع سبب می شود که گاه تیپ وحشتناکی پیدا کند نه ظاهری زیبا! یک قربانی مد می کوشد که زیبا به نظر بیاید و برای او فرقی نمی کند که لباس های ۵۰ هزار تومانی بپوشد یا ۵۰۰ هزار تومانی.

 

خوش تیپ به نظر رسیدن به معنای هر لباسی را به تن کردن نیست و حتی به نوع لباس هایی که می پوشید هم بستگی ندارد بلکه باید شیوه درست لباس پوشیدن را آموخت. چنان چه بخواهیم شرایط کسی را که اسیر مد شده بدتر کنیم می توانیم به راحتی بگوییم که او زیر فشارهای دیگران از پا درخواهد آمد.

 

برای نمونه فردی را در یک برنامه تلویزیونی می بیند و شیفته لباس های او می شود و در همان لحظه احساس می کند که باید برود و همان شلوار جین، ژاکت خلبانی و کفش های نوک تیز پوست ماری را بخرد، چرا؟ فقط به این دلیل که آن ها بر تن آن فرد واقعا جذاب به نظر می رسند و یا حتی هنگام خرید ممکن است فروشنده به او بگوید که «تن خوری» این لباس عالی است و این آخرین مد کت و شلوار است.

 


● بکوشیم خودمان باشیم


تن آدمی شریف است به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت این را سعدی شاعر می گوید بنابراین لباسی را به تن کنیم که فکر می کنیم برازنده مااست، نه لباسی که سایرین تصور می کنند، مد است. ما همواره در ذهنمان نوع پوشش مان را با دیگران مقایسه می کنیم اما بهتر است حین تصمیم گیری بیشتر به سلیقه خودمان احترام بگذاریم. طراحان با انصاف می گویند بهتر است با شروع هر فصل چند دست لباس جدید بخرید و آن ها را با لباس های دیگری که در کمد آویزان کرده اید ادغام کنید. در این صورت لباس هایتان نه صرفا مارک دار است و نه از مد افتاده!

 

 

● مطیع مدل های مجلات نباشیم


بهتر است ظاهرتان را براساس آنچه در تلویزیون یا مجلات می بینید تغییر ندهید. افراد معروف فقط برای جلب توجه لباس های عجیب و زرق و برق دار به تن می کنند و نحوه لباس پوشیدنشان مناسب زندگی روزمره نیست. به گفته یک طراح گاهی می توان پشت به آینه کرد و راحت تر زندگی کرد

 

 


ویدیو مرتبط :
مداحی نوجوان مهدی قربانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل گروگان گیریهای سریالی/ 3 پسر نوجوان قربانی مرد تبهکار



اخبار ,اخبار حوادث ,دستگیری عامل گروگان گیریهای سریالی

اخبار حوادث - دستگیری عامل گروگان گیریهای سریالی/ 3 پسر نوجوان قربانی مرد تبهکار

مرد گروگان گیر که پس از ربودن 3 پسر نوجوان در خرمشهر در اجرای سناریوی اخاذی خود ناکام مانده بود قربانیان خود را در بیابان رها کرد.

به گزارش مهر چندی قبل مردی هراسان با مراجعه به ماموران پلیس شهرستان خرمشهر از ربوده شدن پسرش خبر داد.

 

این مرد در شکایت خود به ماموران گفت: پسر 17 ساله ام امروز برای انجام کاری از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. ساعتی بعد مرد ناشناسی با من تماس گرفت و مدعی شد پسرم را ربوده و برای آزادی او باید پول پرداخت کنم.

 

وی ادامه داد: وقتی به مرد آدم ربا گفتم این پول را ندارم او با عصبانیت تلفن را قطع کرد و احتمال می دهم بلایی سر پسرم آورده باشد.

 

پس از این شکایت و با توجه به حساسیت موضوع، دادستان خرمشهر به تیمی از ماموران ماموریت داد تحقیقات در این زمینه را آغاز کنند.

 

بررسی ماموران نشان داد متهم وقتی نتوانسته شاکی را راضی به پرداخت پول کند پسر 17 ساله را در بیابان های اطراف خرمشهر رها و متواری شده بود.

 

گروگان نوجوان در جریان تحقیقات گفت: متهم به بهانه حمل بشکه های آب مرا صدا زد و سپس با تهدید چاقو به بیابان های اطراف شهر برد.

 

درحالیکه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، کارآگاهان پلیس آگاهی در جریان دو فقره آدم ربایی دیگر قرار گرفتند. در این پرونده ها نیز مرد گروگان گیر پس از ناکامی در اخاذی از طعمه خود، وی را در محلی خلوت رها کرده بود.

 

علیرضا باوی دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر در این باره به خبرنگار مهر گفت: با توجه به طرح سه شکایت از مرد گروگان گیر، تحقیقات گسترده ای در این زمینه آغاز و با کمک قربانیان از متهم چهره نگاری شد.

 

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته، مرد گروگان گیر شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد. متهم در بازجویی ها انگیزه خود از این کار را اخاذی اعلام کرد.

اخبار حوادث - مهر