سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مرگ بیش از 70 هزار نفر در سال بر اثر هاری


ویروس بر سیستم مرکزی عصبی بدن تاثیر می‌گذارد و باعث تورم مغز می‌شود و اگر پیش از رسیدن به اعصاب درمان نشود، غیرقابل معالجه خواهد بود.

اشگاه خبرنگاران: کمبود بودجه برای واکسینه کردن سگ‌ها همچنان هر ساله جان ده‌ها هزار کودک را در اطراف جهان می‌گیرد.
 
رئیس سازمان جهانی بهداشت حیوانات گفت: که این درحالی است که این «قاتل نامرئی» را می‌توان فقط با یک دهم هزینه درمان بیماران هاری ریشه کن کرد.
 
تازه‌ترین ارقام حاکیست که حدود ۵۵ هزار نفر هر سال در اثر هاری می‌میرند که از این تعداد حدود ۴۰ درصد آن‌ها زیر سن پانزده سالگی دچار گازگرفتگی می‌شوند.
 
هاری که یکی از قدیمی‌ترین بیماری هاست، نتیجه قرار گرفتن در معرض یک ویروس است که معمولا از طریق بزاق دهان سگ یا خفاش آلوده منتقل می‌شود.
 
ویروس بر سیستم مرکزی عصبی بدن تاثیر می‌گذارد و باعث تورم مغز می‌شود و اگر پیش از رسیدن به اعصاب درمان نشود غیرقابل معالجه خواهد بود.
 
لوئی پاستور و امیلی رو در سال ۱۸۸۵ واکسنی ساختند که جان میلیون‌ها نفر را از این بیماری نجات داده است.

از آن واکسن برای ریشه کنی بیماری در بسیاری بخش‌های جهان با تزریق آن به سگ‌ها و سایر گونه‌ها از جمله روباه که ناقل هستند استفاده شد.

پزشکان می‌گویند، حتی وقتی نشان می‌دهیم که هزینه واکسینه کردن سگ‌ها ۱۰ درصد هزینه معالجه افراد گاز گرفته شده توسط سگ‌ها در جهان است، نمی‌توانیم همه اهداکنندگان را با این پیام قانع کنیم.
 
به گفتهٔ کار‌شناسان ۷۰ هزار کودک هستند که هر سال به طور دردناکی می‌میرند و رسانه‌ها آن را پوشش نمی‌دهند اما وقتی بیماری مرس ۲۰۰ آدم پیر را می‌کشد به آن توجه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
مرگ بیش از 100 هزار نفر در سال با نیش مار! | سم قوی برای نابود کردن مارهای سمی د

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف



 

مرگ ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بر اثر تصادف

معاون ستاد دیه کشور گفت: ۳۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر براثر تصادفات در کشور کشته می شوند.

به گزارش مهر، محمدعلی ساری پیش از ظهر دوشنبه در جمع مسئولان ستاد دیه گلستان افزود: این آمار در حالیست که در نیوزلند ۹ نفر، سوئد شش نفر، سوریه ۱۰ نفر، چین هشت نفر، ایتالیا ۱۰ نفر، آلمان شش نفر و ترکیه نیز شش نفر بر اثر تصادف از هر ۱۰۰ هزار نفر کشته می شوند.

وی اظهار داشت: عامل ۷۰ درصد از تصادفات جاده ای کشور ما خطای انسانی و ۳۰ درصد دیگر را عواملی چون جاده و ماشین تشکیل می دهد لذا در صورت فرهنگ سازی مناسب در خصوص رانندگی بر طبق اصول و رعایت قوانین می توان شاهد کاهش نسبتا زیادی از امار کشته های تصادفات کشور بود.

ساری عنوان کرد: امروزه یکی از مهمترین نیازهای بشری حس نوع دوستی و انسان دوستی است که اگر این حس در انسان ها تقویت شود خیلی از مشکلات و گرفتاری های جامعه و جهان حل خواهد شد.

معاون ستاد دیه کشور گفت: استان گلستان در زمینه جذب اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی ریاست محترم جمهور برای زندانیان دیه و جرائم غیر عمد خیلی موفق عمل کرده است و جزو هفت استان برتر کشور است که جا دارد از مسئولان ستاد دیه استان تقدیر می شود.

ساری یادآور شد: اما چیزی که در استان مایه نگرانی است میزان تصادفات سطح استان است علی الخصوص تصادفات موتورسوارانی که بعضا بیمه نامه و حتی گواهینامه نیز ندارند.... / خبرگزارى مهر