سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

مراقبت از پوشش حساس ترین نقطه بدن !


اگر عادت به لنز گذاشتن دارید تا به حال زیاد خارش و سوزش و قرمزی چشم‌ها را تجربه كرده‌اید اما به راحتی می‌توانید از این عارضه در امان باشید؛ با شست‌وشوی صحیح لنز، گذاشتن درست آن و... همه می‌توانند مانع پیش آمدن چنین عارضه‌هایی شوند.



اگر عادت به لنز گذاشتن دارید تا به حال زیاد خارش و سوزش و قرمزی چشم‌ها را تجربه كرده‌اید اما به راحتی می‌توانید از این عارضه در امان باشید؛ با شست‌وشوی صحیح لنز، گذاشتن درست آن و... همه می‌توانند مانع پیش آمدن چنین عارضه‌هایی شوند.

  تكنیك های شست‌وشوی صحیح لنز نرم

دست‌های‌تان را كاملا بشویید تا كثیفی و جرم‌های آلوده را به چشمان‌تان وارد نكنید. از صابون‌های مرطوب‌كننده استفاده نكنید چون برای لنز شما خوب نیستند. دست‌های‌تان را با حوله‌ای خشك كنید كه پرز نداشته باشد.ابتدا لنز یك چشم را خارج كنید و با محلول مخصوص تمیز كنید تا مواد آرایشی شسته شود. بعضی محلول‌ها نیاز به سائیدن لنز دارند ولی بعضی دیگر فقط با ریختن محلول روی لنز تمام رسوبات را پاك می‌كنند. دوباره لنز را بشوئید. حالا لنزها را در جا لنزی تمیز بگذارید و آن را با محلول مناسب و محلول ضدعفونی‌كننده پر كنید. تمام این مراحل را برای لنز چشم مقابل  هم انجام دهید.



برای این‌كه لنز را كاملا روی قرنیه قرار دهید باید اول از همه پلك‌های‌تان را ببندید و خیلی آرام روی پلك را ماساژ داده و لنز را از روی پلك به سمت جای اصلی خود هدایت كنید.



   محلول لنز بیرون مانده را دور بریزید

باكتری‌ها، قارچ‌ها و سایر مواد آلوده‌كننده به راحتی در یك محلول لنز قدیمی رشد می‌كنند و می‌توانند عامل ایجاد عفونت‌های چشمی شوند، هیچگاه نباید از محلول مانده در ظرف لنز‌تان دوباره استفاده كنید چون محلول تمام كارایی خود را برای از بین بردن عفونت‌ها بعد از استفاده اولیه از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند مانع رشد باكتری و مواد آلوده‌كننده در لنز شود و در نتیجه آلودگی‌ها افزایش نیز می‌یابند.



  محفظه نگهداری لنز را ضدعفونی كنید

محفظه پلاستیكی مخصوص لنزها باید هرچند وقت یك‌بار ضدعفونی شود در غیر این صورت باكتری‌ها به مرور زمان در آن جمع شده و می‌توانند موجب عفونت چشم‌ها شوند، بسیار مهم است هر سال 2 تا 3 بار محفظه نگهداری لنز را عوض كنید و حداقل ماهی یك‌بار نیز آن را ضدعفونی كنید علاوه‌بر این‌ها باید بعد از هر بار استفاده نیز محفظه لنز را به‌خوبی بشویید.ضدعفونی كردن محفظه لنز كار چندان سختی نیست، اول از همه باید دست‌های‌تان را به خوبی شسته و بعد آن‌ها را خشك كنید، ‌حالا محفظه را با آب ولرم و مایع ظرف‌شویی بشویید تا تمام كثیفی‌ها و آلودگی‌ها از روی آن پاك شود، حالا محفظه لنزها را در یك قابلمه آب در حال جوش بیندازید و اجازه دهید حدود 5 تا 10 دقیقه بجوشد. اگر مایكروفر دارید محفظه لنزها را در یك ظرف تمیز و ایمن قرار دهید و حدود 3 تا 5 دقیقه در مایكروفر بگذارید تا محفظه كاملا استریلیزه و ضدعفونی شود.





ویدیو مرتبط :
نقطه حساس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراقبت از حساس ترین نقطه بدن


وقتی قرار است وسیله‌ای با حساس‌ترین جای بدن شما تماس داشته باشد باید از آن اطلاعات كافی داشته باشید تا بتوانید به‌بهترین صورت از آن نگهداری كنید و هیچ‌وقت دچار مشكلی نشوید. هر آنچه نیاز دارید كه درباره لنز بدانید را به شما می‌گوییم.