سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

فرمول ساخت شیرپاک‌کن طبیعی و ارزان در خانه


اگر پاك‌كننده پوست صورت‌تان را در خانه بسازید هم خیلی ملایم‌تر است هم ارزان‌تر می‌شود. پاك‌كننده طبیعی هیچ‌گونه ماده نگهدارنده یا شیمیایی ندارد و شما می‌توانید یك پاك‌كننده تازه و طبیعی مناسب پوست صورت‌تان بسازید.

مجله سیب سبز: اگر پاك‌كننده پوست صورت‌تان را در خانه بسازید هم خیلی ملایم‌تر است هم ارزان‌تر می‌شود. پاك‌كننده طبیعی هیچ‌گونه ماده نگهدارنده یا شیمیایی ندارد و شما می‌توانید یك پاك‌كننده تازه و طبیعی مناسب پوست صورت‌تان بسازید.

پوست‌تان خشک است یا چرب؟

اگر پوست چرب دارید باید از موادطبیعی استفاده كنید كه پایه اسیدی دارند، این مواد غذایی می‌تواند،‌چربی پوست شما را کم کند. تا می‌توانید از مواد غذایی مثل انواع مركبات استفاده کنید.

فرمولی برای شیرپاک کن خانگی

اگر پوست حساسی دارید از مواد دارای خاصیت التیامی مثل آلوورا یا چای سبز استفاده كنید.

 وقتی پاك‌كننده صورت شما كاملا از مواد طبیعی باشد می‌توانید مطمئن باشید، پوست‌تان خشك نمی‌شود و هیچ عوارضی برای پوست شما پیش نمی‌آید،  برای این‌كه بهترین نتیجه را از پاك‌كننده طبیعی خود بگیرید، بهتر است قبل از استفاده از پاك‌كننده، صورت‌تان را با آب گرم مرطوب كنید و بعد از مالیدن پاك‌كننده روی صورت با حركات دورانی پوست صورت‌تان را ماساژ دهید سپس صورت را آب بكشید.

 با این استراتژی می‌توانید مطمئن باشید تمام منافذ پوستی شما باز می‌شود. بعد از آب كشیدن صورت نیز آرام حوله را روی صورت بگذارید و به هیچ‌وجه حوله را روی صورت نكشید، چون كشیدن حوله روی صورت می‌تواند به بافت‌های پوستی شما آسیب بزند و درنتیجه باعث چروك زودرس می‌شود.

پاك‌كننده انرژی‌بخش

از خواص این میوه چهارفصل بهره‌مند شوید. یك برش سیب پوست‌كنده را با2 قاشق غذاخوری ماست و یك قاشق چای‌خوری آب مركبات (لیمو یا پرتقال) به‌خوبی با هم مخلوط كنید تا كاملا به شكل خمیر شود. شما می‌توانید این مخلوط را تا 3روز در یخچال نگهداری كنید و از خواص فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید،‌این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

فرمولی برای شیرپاک کن خانگی

می‌خواهید پوست‌تان مرطوب باشد؟

پوست‌های خشك به مرطوب كننده‌ای احتیاج دارند كه چربی‌های طبیعی پوست را از بین نبرد و به پوست رطوبت نیز برساند. یك‌چهارم خیار بدون پوست را له كنید و آب آن را بگیرید،‌ سپس با 2 قاشق غذاخوری ماست و2 قاشق غذاخوری جو پخته به‌خوبی با هم مخلوط كنید بعد از آن با یك پنبه این مخلوط را به‌صورت‌تان بمالید.

پوست‌تان آسیب دیده‌است؟

یك برگ بزرگ آلوورا پوست‌كنده را با یك برش كوچك انبه پوست‌كنده و یك قاشق غذاخوری عسل و یك قاشق چای‌خوری ماست را به‌خوبی با هم مخلوط كنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس روی صورت و به‌خصوص جاهای آسیب‌دیده بمالید. بااین کار می‌توانید،‌ پوست‌تا ن را ترمیم کنید و دوباره جوان به نظر برسید.

پاك‌كننده‌های مناسب پوست چرب را بشناسید

اگر از شست‌وشوی پوست‌تان خسته شده‌اید و مدام باید برای درمان جوش صورت‌تان نزد پزشک بروید و با استفاده از انواع کرم‌ها  چربی‌های پوست خودتان را متعال کنید،‌تنها کافی است،‌ دست به کار شوید و ماسک طبیعی زیر را در خانه‌تان بسازید.

1- با یك دستمال نخی كمی شیر روی صورت‌تان بمالید، سپس چند دقیقه صبر كنید تا روی پوست خشك شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

فرمولی برای شیرپاک کن خانگی

2- مقدار مساوی شیر، عسل و دانه‌های كنجد را با هم مخلوط كنید تا شكل خمیری پیدا كند، این مخلوط می‌تواند برای تمام بدن شما مفید باشد.

3- مقداری آب‌‌لیمو، عسل و سفیده تخم‌مرغ را با هم مخلوط كنید، سپس آن را روی صورت‌تان بگذارید تا روی صورت‌تان خشك شود و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت کوادکوپتر ساده و ارزان در خانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانه‌های زیبا با ساخت ارزان+تصاویر



اخبار گوناگون - خانه‌های زیبا با ساخت ارزان+تصاویر

به راحتی می‌توان با مبلغ کمی، خانه‌های زیست محیطی و ارزان ساخت که در مقابل هر اتفاقی، مقاوم باشند.

به راحتی می‌توان با مبلغ کمی، خانه‌های زیست محیطی و ارزان ساخت؛ این خانه‌ها می‌توانند در مقابل هر اتفاقی، مقاوم باشند.

این خانه‌ها از خاک رس، مواد بازیافتی مانند لاستیک خودرو، بطری و قوطی و هرچیزی که در زباله‌ها یافت می‌شوند و می‌توانند در یک خانه زیست محیطی استفاده شوند، ساخته شده‌اند و در هر شرایطی قابل استفاده هستند.

بسیاری از سازمان‌ها در جهان، خانه‌هایی این گونه ساخته‌اند اما افرادی هم بوده‌اند که به دلیل گرانی خانه با این وسایل خانه‌های زیست محیطی و ارزان ساخته‌اند.

 

اخبار,اخبار گوناگون,خانه‌های زیبا با ساخت ارزان


خانه‌ای از سنگ و تکه‌های چوب
یکی از خانه‌های معروف زیست محیطی همین خانه است که در ولز با 3 هزار یورو و به مدت 4 ماه ساخته شده است.

اطراف این خانه از سنگ و تکه‌های چوب ساخته شده است؛ دیوارهای آن با بسته‌های کاه با گچ پوشش داده شده است و سقف آن با ورق‌های پلاستیکی و خاک رس پوشیده شده است.

این خانه‌ها معمولاً در طبیعت و تپه‌ها ساخته می‌شوند. 

اخبار,اخبار گوناگون,خانه‌های زیبا با ساخت ارزان

خانه‌ای از چوب بلال
این خانه از چوب و چوب بلال ساخته شده است و به نظر می‌رسد 500 سال عمر کند؛ این ساختمان ترکیبی از شن و ماسه، خاک رس و نی است؛ این سه عنصر وقتی با هم ترکیب شوند به آن چوب بلال می‌گویند.

این خانه هنگامی که خشک است، دوام زیادی در برابر آتش و شرایط نامساعد آب و هوایی دارد؛ مردی در میسوری خانه خود را تنها با قیمت 3 هزار دلار از چوب بلال ساخته است؛ طراحی داخل آن به شکل نیم دایره است و سقف آن به سبک مارپیچی «فیبوناچی» است.

این خانه واقعاً قابل سکونت است.

اخبار,اخبار گوناگون,خانه‌های زیبا با ساخت ارزان

خانه‌ای از کیسه‌های شن
این خانه از کیسه‌های پلی پروپیلن بافته شده که داخل آن با خاک رس مرطوب و فشرده شده پر شده است؛ اسکلت این خانه از آهن است که می‌تواند به راحتی بر روی زمین قرار گیرد.

  اخبار,اخبار گوناگون,خانه‌های زیبا با ساخت ارزان

خانه‌های چوبی
این سازه از چوب و مقداری ملات ساخته شده است؛ تنه‌های درخت پوست کنده شده از 2.50 سانتی‌متر در 92 سانتی‌متر را می‌توان به صورتی مرتب برای ساخت یک دیوار، قاب در و پنجره استفاده کرد.

برای ساخت این خانه، از درخت‌های سرو و کاج می‌توان استفاده کرد زیرا با ثبات‌تر هستند و انبساط و انقباض کمتری دارند؛ این خانه در مقایسه با دیگر خانه‌های زیست محیطی گران قیمت‌تر است اما این خانه نیز در مدت کمی ساخته شده است و قیمت آن نسبت به خانه‌های گران قیمت، ارزان است.

اخبار گوناگون - فارس