سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

سرماخوردگی را با این نوشیدنی ها بدتر کنید



 بیماریهای فصل پاییز, مواد کافئین دار

فصل پاییز است و احتمال بروز سرما خوردگی بسیار بالا رفته است. در این فصل شما باید بیشتر مراقب خودتان باشید تا دچار بیماری نشوید ولی اگر از روی بی احتیاطی سرما خوردید باید با کمک پزشکان آن را را درمان کنید. در کنار داروهای شیمیایی که در طول دوره درمان استفاده می کنید باید از برخی نوشیدنی ها نیز پرهیزد کنید.

 

** اولین و مهمترین نکته ای که باید دقت داشته باشید استفاده از آب با دمای اتاق است. دوره ای که سرما خورده ای یک ظرف اب را تهیه کنید و آن را در فضای اتاق قرار دهید تا با دمای اتاق یکسان شود. از نوشیدن آب یخ و بسیار سرد در این دوره خودداری کنید.

 

** در طول دوره سرما خوردگی از نوشیدن مواد کافئین دار تا حد امکان اجتناب کنید. بدترین نوشیدنی های این دوره قهوه و مشتقات آن است که باعث افزایش طول دوره درمان شما می شود. همچنینی کافئین درد گلو را تشدید می کند.

 

** بهتر است از نوشیدن چای سیاه نیز تا حد امکان دوری کنید. برای فصل سرما چای سبز می تواند گزینه ای طبیعی و بسیار مقوی برای بدن باشد. چای سبز همچنین به میزان بسیار کمتری کافئین دارد.

 

** در هنگام سرما خوردگی از نوشیدن نوشابه ها و نوشیدنی های گازدار به شدت دوری کنید. این نوشیدنی ها می توانند آب بدن شما به جای تجدید بیشتر تقلیل بدهند و البته جبران آن ها نیز بسیار سخت است.

 

** مهمترین دشمن بدن شما در این دوران شکر است و باید از آن دوری کنید. یکی از راه های پنهان ورود شکر به بدن نوشیدن مواد غذایی شیرین است. از این رو از نوشیدن موادی مانند آب میوه های غیرطبیعی جدا خودداری کنید.
منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
علت سرماخوردگی در فصل پاییز و زمستان و درمان سرماخوردگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوشیدنی داغ زمستانی، دارویی برای سرماخوردگی


مصرف این نوشیدنی به صورت داغ در روزهای سرد زمستان فوق العاده است و اگر با عسل هم ترکیب شود تبدیل به دارویی مقوی برای سرماخوردگی خواهد شد.

وب سایت آکا ایران: مصرف این نوشیدنی به صورت داغ در روزهای سرد زمستان فوق العاده است و اگر با عسل هم ترکیب شود تبدیل به دارویی مقوی برای سرماخوردگی خواهد شد.

مواد لازم:

  • آب سیب 8 فنجان
  • پرتقال 1 عدد
  • جوز هندی 1 ق چ
  • فلفل شیرین 1 ق غ
  • عصاره وانیل 1 ق چ
  • سیب قرمز بزرگ 1 عدد
  • میخک 8 عدد
  • شکر قهوه ای 2 ق غ
  • دارچین 3 ساق
    
نوشیدنی داغ فوق العاده خوشمزه زمستانی سیب و پرتقال

طرز تهیه:


1- پرتقال را تمیز بشویید و خشک کنید و همانطور با پوست به صورت حلقه هایی نازک برش بزنید.

2- میخک ها را در سیب فرو کرده سپس تمام مواد را در قابلمه ریخته روی حرارت متوسط بگذارید تا شروع به جوشیدن کند.

3- نوشیدنی سیب,نوشیدنی سیب و دارچین,نوشیدنی سیب و پرتقال

4- بعد از 10 دقیقه که جوشید ساق های دارچین را اضافه نمایید.

5- این نوشیدنی را میتوانید بالافاصله بعد از برداشتن از روی حرارت به صورت گرم سرو کنید.

6- یا در صورت تمایل در یخچال برای روزهای بعد نگهداری کنید.

7- میزان شیرینی این نوشیدنی بسته به ذائقه ی خودتان قابل افزایش است حتی میتوانید با اضافه کردن عسل این نوشیدنی فوق العاده زمستانی را میل نمایید.

8- حتی میتوانید میزان شکر استفاده شده را افزایش داده و این نوشیدنی را تبدیل به شربت نموده کاملا غلیظ کنید و بعدا با اضافه کردن آب مصرف نمایید.