سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

زبان بدن انرژی مثبت ها:آدم هایی که وقتی نیستند هم هستند!



انرژی مثبت, آدم‌های انرژی مثبت,انرژی مثبت‌ها

آدم‌های اطراف‌تان را به خاطر بیاورید. غیر از این است که می‌توانید آنها را به 3 گروه تقسیم کنید؟! اول؛ کسانی که وقتی هستند، هستند و وقتی نیستند هم که نیستند. دوم؛ آدم‌هایی که وقتی هستند هم نیستند و سوم؛ آدم‌هایی که وقتی نیستند هم هستند! یک‌بار دیگر این گروه‌ها را از اول بخوانید و روی هر کدام جداگانه چند دقیقه‌ای فکر کنید، البته زیاد درباره دو گروه اول به ذهن‌تان فشار نیاورید چون فعلا با آنها کاری نداریم و بحث‌مان درباره آن آدم‌های فوق‌العاده‌ای است که وقتی نیستند هم هستند! انرژی مثبت‌ها! آدم‌هایی که آنقدر انرژی - آن هم از نوع مثبت - دارند که حتی اگر آنها را نبینیم، انرژی‌شان را حس می‌کنیم.
 
انرژی مثبت‌ها چه شکلی هستند
دنبال تصویر مشخصی از آدم‌های انرژی مثبت می‌گردید؟ اشتباه می‌کنید! درست مثل انرژی که از شکلی به شکل دیگر درمی‌آید، انرژی مثبت‌ها هم قیافه و شکل خاصی ندارند. در واقع این رفتار و نگاه آنها به زندگی و مسائل است که آنها را متمایز می‌کند. این آدم‌های انرژی مثبت همیشه آرامش خاصی دارند که این آرامش به طرز عجیبی روی دیگران تاثیرگذار است. آنها حتی در شلوغ‌ترین و پرتنش‌ترین جمع‌ها هم با روشی خاص موفق به مدیریت خود و دیگران می‌شوند. آنها بهترین مصداق برای مثال «نیمه پر لیوان را دیدن» هستند. آنها همیشه تلاش می‌کنند خوبی‌ها و مسائل خوب یک ماجرا را ببینند و آن را به دیگران نشان دهند. انرژی مثبت‌ها گاهی فقط با گفتن یک کلمه چنان آرامشی به طرف مقابل می‌دهند که شاید روزها صحبت کردن نتواند آن شخص را این گونه آرام کند. وقتی کسی که روبه‌روی‌تان نشسته با گفتن تنها یک کلمه، حسی مثل ریختن آب روی آتش را در شما ایجاد کرد ... تردید نکنید با یکی از آن انرژی مثبت‌ها رودررو شده‌اید و قدر موقعیت را بدانید!

انرژی مثبت, آدم‌های انرژی مثبت,انرژی مثبت‌ها

من از تو بدبخت‌تر نیستم
هیچ دقت کرده‌اید؟! آدم‌های معمولی وقتی با شما وارد گفت وگو می‌شوند، همین که از مشکلات خود بگویید... آنها حرف‌تان را قطع می‌کنند تا به شما ثابت نکنند که از شما بدبخت‌تر هستند (!) بی‌خیال ماجرا نمی‌شوند! انرژی مثبت‌ها اما اینگونه نیستند. آنها سعی می‌کنند با گفتن جمله‌های آرام کننده، اول طرف مقابل را به سمت آرامش پیش ببرند. از این عجیب‌تر! گاهی حتی اصلا لازم نیست با این افراد وارد گفت وگو شوید! فقط با دیدن این افراد و روند زندگی و آرامش آنها در تمام لحظه‌هایی که کنارتان هستند، حتی با سکوت‌شان! می‌توانند آبی بر آتش سوزان غصه‌های شما بریزند. حضور آدم‌های انرژی مثبت کنارمان، در لحظه‌های بحرانی، باعث می‌شود باور کنیم، هنوز به آخر خط نرسیده‌ایم؛ راهی باید باشد! این را آنها در وجودمان جاری می‌کنند!

 

جمله‌هایی مثبت از آدم‌هایی مثبت!


ماهاتما گاندی (رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها) :
خشم اسیدی است که به طرف خود بیشتر از سمتی که به آن پاشیده می‌شود ضرر می‌زند.
محبت نیرومندترین قدرتی است که جهان در اختیار خود دارد و در عین حال ساده‌ترین نیرویی است که بتوان تصور کرد.  وظیفه ما نیست که خطای دیگران را جست‌وجو کنیم و به قضاوت درباره دیگران بنشینیم.ما باید تمام نیروی خویش را برای قضاوت در کار خودمان صرف کنیم و تا وقتی که حتی یک خطا در خود می‌بینیم حق نداریم که در کار مردم دیگر دخالت کنیم.

نلسون ماندلا (مخالف آپارتاید و اولین رئیس جمهور آفریقای جنوبی) :
ما هم به ذهن سلیم و هم قلب نیازمندیم. شکوه زندگی این نیست که هرگز به زانو در نیاییم، در این است که هر بار افتادیم دوباره برخیزیم .
زندگی شگفت‌انگیز است فقط اگر بدانید چطور زندگی کنید.
شك‌هایت را باور نكن و هیچ‌گاه به باورهایت شك نكن.

اپرا وینفری (تهیه کننده و مجری معروف تلویزیون):
شما به آن چیزی می‌رسید که به آن باور دارید. جایگاهی که امروز دارید، ریشه در باوری دارد که داشته‌اید.  اگر احساس می‌کنید که شغل شما مثل یک گودال گرد و شما شبیه به یک میله چوبی مربع شکل هستید، وقت آن است که تغییری در زندگی خود بدهید. به جای اینکه منتظر بمانید تا شانس در خانه شما را بزند، به فرصت‌هایی فکر کنید که ممکن است برای شما پیش بیاید. آیا آماده هستید که با آنها روبه‌رو شوید؟

انرژی مثبت, آدم‌های انرژی مثبت,انرژی مثبت‌ها

چطور انرژی مثبت‌ها را دور خود جمع کنیم؟
برای اینکه اطراف‌مان پر باشد از آدم‌هایی با انرژی مثبت باید ما هم کمی مثبت نگر باشیم، افراد انرژی مثبت ناخودآگاه به سمت افراد مثبت کشیده می‌شوند و سعی می‌کنند از افراد با انرژی منفی دوری کنند. پس اولین راه برای جذب افراد مثبت، مثبت‌اندیشی است. آنها نگاه‌هایی نافذ و تاثیرگذار دارند. معمولا لبخند می‌زنند و آرام و شمرده صحبت می‌کنند. معمولا در کارها عجله ندارند و هر کاری را در بهترین فرصت انجام می‌دهند، صبور هستند و افراد با همنشینی با آنها آرام می‌شوند. آنها بلدند چگونه و چه وقت کلمات را ادا کنند؛ در بهترین زمان ممکن بهترین حرف را می‌گویند. وقتی با کسی صحبت می‌کنند تماس چشمی برقرار كرده و سعی می‌کنند بیش از صحبت کردن، با نگاه خود روی دیگران تاثیر بگذارند. ارتباط با این افراد اصلا سخت نیست فقط کافی​ است ما هم بتوانیم آنها را از دیگر افراد تشخیص دهیم و انرژی‌های نجات‌دهنده‌شان را هدر ندهیم! افراد انرژی مثبت همیشه حضور دارند، حتی وقتی نیستند!این ما هستیم که بعد از گرفتن انرژی مثبت از آنها همیشه این افراد را در زندگی خود حس می‌کنیم. اصلا لازم نیست آنها حرف خاصی بزنند یا کار خارق‌العاده‌ای انجام دهند آنها فقط انرژی مثبت دارند و این انرژی را هر جا که باشند پخش می‌کنند و این فقط هنر ماست که چگونه این انرژی را از آنها بگیریم و بعد از آن این انرژی همیشه و همه جا همراه ما خواهد بود. بودن آنها در کنار ما تا حدی تاثیرگذار است که حتی اگر تا ابد آن شخص را دیگر نبینیم همیشه او در ذهن ما خواهد ماند و فقط با فکر کردن به آن شخص برای مدت‌ها حال​مان خوب است. آنها مثل یک خاطره خوب در ذهن ما می‌مانند.

منبع:مجله زندگی ایده آل

 


ویدیو مرتبط :
زبان بدن چگونه بر مرد یا زن مخاطب تاثیر مثبت بگذاریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زبان بدن آدم​های دورو چه می​گوید؟!



آدم​های دورو,افراد دورو

شاید بسیاری از ما صبح که بیدار می‌شویم یک نقاب بر چهره می‌زنیم و از خانه بیرون می‌رویم؛ یکی نقاب یک آدم مهربان، یکی نقاب آدم منصف، یکی نقاب آدم مرفه و یکی نقاب آدم راستگو.به راستی شما چه نقابی به صورت می‌زنید و چقدر آن نقاب به چهره واقعی شما نزدیک است؟و گاه صد نقاب برای یک چهره. انسان‌ها برحسب انسان بودن دارای دو رو هستند؛ یک رو ظاهر افراد و روی دیگر باطن انسان‌هاست. دورویی بیانگر این نکته است که ارتباطات در جامعه به شکل موثر صورت نمی‌پذیرد. وقتی ظاهر و باطن افراد با یکدیگر همخوانی نداشته باشد و هر کدام به شیوه خودشان عمل کنند، دورویی به وجود می‌آید. در این شماره به کمک سیدعلی دربانی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده  به زبان بدن  افراد دورو می‌پردازیم.

ریا نوعی حیله است
دورویی تظاهر فرد به داشتن  ارزش‌هایی است  که به آنها باور ندارد و در رفتارهایش انعکاس نمی‌یابد. ریا نوعی حیله است و ما با حیله از خود شکلی غیر از آنچه هستیم نشان می‌دهیم. فرد ریاکار معمولا دارای یک ترس درونی نیز هست که خود را به شکل و صورتی نمایان می‌کند که آنچه در حقیقت است پنهان بماند. مثلا وقتی ما از امری احساس خطر می‌کنیم خود را پنهان می‌کنیم، می‌توانیم بگوییم ریا و دورویی هم نوعی پنهان شدن هست یا پنهان کردن حقیقت به‌دلیل ترس و وحشت، البته همیشه هم به‌دلیل ترس نیست، گاهی هم برای فریفتن دیگران برای سودجویی نیز هست، پس می‌بینیم که ریا ریشه در عواملی چون سودجویی، ترس و خلاصه عدم ایمان و اعتماد دارد.

دورویی از والدین به کودکان به صورت ناخودآگاه آموزش داده می‌شود
حسد، به عنوان یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار بر دورویی است، حسد یکی از ریشه‌های دورویی است که باعث می‌شود ارتباطات به شکل مفید و مؤثری صورت نپذیرد. کسانی که دو روی متفاوت دارند و صادق نیستند به جای عقل ارتباطی، عقل ابزاری دارند. شخصی که دارای عقلانیت ابزاری است،‌ کنش‌های عقلانی او معطوف به هدف بوده و این بدان معناست که فرد دورو، رفتارهایی انجام می‌دهد که نیت او متوجه هدف‌های سودجویانه اوست و باتوجه به اینکه  هدف، وسیله را توجیه می‌کند و برای رسیدن به هدف می‌توان از هر ابزار و وسیله‌ای استفاده کرد، این نوع رفتار مخصوص افراد دورو است. دوگانگی رفتار و گفتار، ناهماهنگی شناختی را ایجاد می‌کند که همان دورویی است. دورویی اثرات سوئی بر خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماع و به تبع آن کل جامعه دارد. دورویی بر بی‌اعتمادی دامن می‌زند و این مسئله در خانواده بلای خانمان‌سوزی است که باعث جدایی می‌شود. در چنین خانواده‌هایی دروغگویی و نفاق ایجاد می‌شود و سپس به والدین، به فرزندان و به تبع آن به جامعه تسری می‌یابد و در عاقبت پایه بسیاری از بحران‌ها و ناملایمات اجتماعی می‌شود. آبراهام لینکلن، در بخشی از گفته‌های خود می‌گوید: من برای اینکه دشمنم را نابود کنم با دورویی از راه دوستی به او نزدیک می‌شوم!

دوروها خطرناکند
فرد ریاکاری که دستش برای همگان رو شده می‌تواند، آدم خطرناکی باشد. او ممکن است برای بازسازی روابط از دست رفته‌اش دوباره به رفتارهای ریاکارانه رو بیاورد اما دیگر نباید گول حرف‌ها و رفتارهای او را خورد چون یک فرد ریاکار همیشه ریاکار است.حضرت علی (ع) در روایتی می‌فرماید: با آدم‌های دورو، حریص و بخیل مشورت نکنید؛ این افراد نه تنها راه صحیح را به شما نشان نمی‌دهند بلکه شما را نیز از مسیر درست گمراه می‌کنند. کسانی که از دورویی برای پیمودن پله‌های ترقی استفاده می‌کنند موجب می‌شوند کارایی و بهره‌وری پایین آمده و در جامعه کارشکنی زیاد شود که این مسئله مانعی برای رسیدن به اهداف است.

آدم​های دورو,افراد دورو

انواع دوروها
 علم روانشناسی ریاکارها را به چهار دسته تقسیم می‌کند که وضعیت‌شان آنقدر پیچیده است که گنجاندن مصداق‌ها در این چهار قالب تمرکز زیادی می‌خواهد.

دسته اول آنهایی هستند که نام‌شان  را کنار گذاشته‌اند؛ «دوروهای صادق ظاهری»، همان آدم‌هایی که ادعاهای‌شان با رفتار و اعمال‌شان در تضاد است یعنی وقتی در میان مردم هستند یک چیز می‌گویند و در عمل بر خلاف آن  رفتار می‌کنند  اما اینها در عین حال صادق نیز هستند چون اگرچه عمل‌شان با آنچه می‌گویند در تضاد است   اما به آنچه انجام می‌دهند ایمان دارند. دسته دوم «دوروهای صادق باطنی» هستند که مثل گروه قبل باورهای‌شان با رفتارشان در تضاد است با این تفاوت که این گروه با خود صادق هستند و می‌دانند در باطن چه جور آدمی‌ هستند.

دسته سوم و چهارم ریاکارها البته پیچیده‌تر از دو گروه دیگرند و روانشناسان آنها را دو روی متقلب می‌دانند  که حتما کنار آمدن با آنها سخت‌تر از دو دسته قبل است؛ «دوروهای متقلب ظاهری» نه فقط ادعای‌شان با رفتارشان متضاد است بلکه ادعای این افراد  نیز با باورهای‌شان یکی نیست.درواقع این گروه از آدم‌ها  ادعا می‌کنند به مسائلی باور دارند در حالی که در درون  هیچ اعتقادی به آن مسائل ندارند مثلا اینها نه‌تنها راستگو نیستند و دروغ می‌گویند  بلکه اساسا به راستگویی نیز باور ندارند. ریاکارانی که لقب «صادق ظاهری» می‌گیرند اگر به رفتارهای ریاکارانه خود ادامه دهند تبدیل به ریاکاران متقلب ظاهری می‌شوند یعنی کسانی که رفتارشان با گفتارشان هماهنگ نیست و در باطن به آنچه در میان مردم می‌گویند نیز اعتقاد ندارند.

اما پیچیده‌ترین گروه ریاکاران دسته چهارم هستند که به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند اما به آنچه می‌گویند  باور ندارند، این گروه  ریاکاران این چنین عمل می‌کنند  چون سعی دارند همیشه دیگران را از خود راضی نگه دارند، حتی اگر قرار باشد دست به کارهایی بزنند  که به آن اعتقاد ندارند.

 زبان بدن افراد دورو
از طریق ارتباطات غیرکلامی‌می‌توان افراد دورو را شناسایی کرد. ارتباطات غیرکلامی، دنیایی از کلام را به مخاطب می‌رساند. «بن‌بست دو سویه» مبحثی در علم ارتباطات است که به خوبی روشن‌کننده این مسئله است. نظریه بن‌بست دوسویه می‌گوید: اگر کسی در کلام مطلبی را عنوان می‌کند ولی رفتار و سکناتش چیز دیگری می‌گوید، شما به رفتار و سکناتش توجه داشته باشید. نکته جالب آن است که اگر در جایی ارتباطات کلامی ‌و غیرکلامی‌گرد هم آیند، شما با 90 درصد اطمینان به ارتباطات غیرکلامی ‌توجه کنید. در مورد افراد دورو مشخصات رفتارهای غیرکلامی‌ این چنین است که مردمک چشم‌های افراد دورو باز است و رنگ صورت آنها از حالت عادی تغییر می‌کند یا به سفیدی می‌گراید یا قرمز و گلگون می‌شوند.

روباه خطرناک‌تر است یا گرگ؟
افراد دورو در برخی اوقات نیز دارای تزلزل گفتاری هستند، آنان ثبات رأی و شخصیت نیز ندارند و گاهی چنان صحنه‌پردازی می‌کنند که مخاطب می‌انگارد که حقیقت محض است. به راستی روباه خطرناک‌تر است یا گرگ؟ گرگی که مستقیم به چشم‌های‌مان نگاه می‌کند و بی‌درنگ حمله می‌کند یا روباهی که لبخند می‌زند و با ظاهری دلفریبانه فریب‌مان می‌دهد.

حرکات دست
معمولا افراد دورو شدت صدای بلندتری دارند و با حرکات دست بیشتری صحبت می‌کنند. گاهی نیز هنگام صحبت دست‌ها را پشت کمر مخفی می‌کنند. شخصی که به این افراد دورو از همان ابتدا اعتماد ندارد اغلب هنگام دست دادن، بسیار محافظه‌کارانه، فقط نوک انگشتان او را می‌گیرد. افراد دورو هنگام نشستن روی صندلی کمی‌ به راست یا چپ متمایل می‌شوند و گاه کمی ‌به جلو برای ارتباطی صمیمانه خم می‌شوند و غالبا لبخند بر لب دارند. افراد دورو علاوه بر این رفتارها مهارت خاصی در دروغگویی نیز دارند و به دلیل همین خصلت فراموشکارند.
منبع:مجله زندگی ایده آل