سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

ریزش مو بعد از زایمان



ریزش مو,درمان ریزش مو

 

 


تمام مادران پس از زایمان ریزش مو را تجربه می كنند اما شدت و ضعف آن در افراد مختلف متفاوت است.در طول بارداری تغییرات هورمونی در بدن مادر موجب می شود فاز استراحت موها طولانی تر شود و بنابراین ریزش مو از حالت عادی كمتر می شود. حتی ممكن است موها به طور محسوس ضخیم تر هم شوند. حدود دو هفته بعد از زایمان سطح هور مون ها در بدن به وضعیت ثابت بر می گردد و بنابر این موها شروع به ریزش می كنند.

 

در حالت عادی حدود 100 تا 120 تار مو در هر روز از دست می رود اما بعد از زایمان این مقدار به روزانه 500 تار مو هم می رسد. در مقابل این ریزش ها فقط باید صبور بود چون روشی برای پیشگیری وجود ندارد اما كمتر كردن تعداد دفعات شامپو كردن موها یا  كمتر سشوار كشیدن آنها ممكن است كمی سرعت ریزش را كم كند.

 

در طول شش ماه دوم بعد از زایمان معمولا ضخامت موها به انداره قبل از زایمان بر می گردد اما فرم و بافت آنها ممكن است هیچوقت دقیقا مانند قبل نشود یعنی ممكن است موجی تر یا صاف تر،خشك تر یا چرب تر شوند كه همگی احتمالا مربوط به تغغیرات هورمونی است كه در بدن مادر رخ داده است.

 

چنانچه بعد از این مدت هنوز ریزش موهایتان كم نشد با متخصص پوست و مو مشورت كنید زیرا ممكن است نشانه ای از فقر آهن باشد كه اتفاقا بعد از زایمان چندان نا شایع هم نیست.

 

منبع:ninisite.com


ویدیو مرتبط :
کسی که بر اثر زایمان ریزش مو دارد،کاندید کاشت مو هست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریزش مو پس از زایمان طبیعی است



 

 

یك متخصص پوست و مو اظهار كرد: بسیاری از زنان تصور می‌كنند شیردهی موجب تشدید ریز مو می‌شود در حالی كه شیردادن به نوزاد هیچ تاثیری در ریزش موی افراد ندارد.

دكتر رقیه شمس‌الدینی در گفت وگو با ایسنا، افزود: تراكم و رشد بیشتر موهای زائد كه در ناحیه صورت هم نمایان‌تر می‌شود از جمله تغییرات پوست و مو در دوران بارداری است.

وی ادامه داد: البته این تراكم در ناحیه بازو و پاها هم ممكن است رخ بدهد كه علت عمده آن هم تغییرات هورمونی دوران بارداری است. معمولا این پرمویی 6 ماه پس از زایمان به حالت طبیعی و اولیه خود برمی‌گردد.

شمس‌الدینی با بیان این مطلب كه به این خاطر با افزایش موهای سر روبه‌رو هستیم كه نسبت موهای در حال رشد در دوران بارداری افزایش می‌یابد و موها پرپشت‌تر می‌شود، گفت: ولی پس از زایمان به این علت كه منبع هورمونی پس از وضع حمل از بین می‌رود ریزش مو را 3 تا 6 ماه خواهیم داشت. حتی ریزش مو در دوران بارداری كاهش می‌یابد.

وی افزود: به طور طبیعی در افرادی كه باردار نیستند ریزش 50 تا 70 تار مو به صورت روزانه را داریم. كه در بازه زمانی 3 تا 6 ماه پس از زایمان به بیش از 100 تار مو می‌رسد كه طبیعی است.

شمس‌الدینی با بیان این مطلب كه این ریزش مو می‌تواند در برخی موارد شدید و نگران كننده باشد، بویژه اگر زایمان مادر سخت و طولانی و با خونریزی شدید همراه باشد اظهار كرد: البته اگر نگرانی زیاد باشد، ما مداخله درمانی دارویی می‌كنیم.

این متخصص پوست و مو اضافه كرد: ریزش مو پس از زایمان نیاز به درمان خاصی ندارد و بهبود می‌یابد.... / تحلیل :عصر ایران