سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راه های فرار از بی حوصلگی



 

 

راه های فرار از بی حوصلگی

 

از قدیم گفته اند عجله کار شیطان است. نمی دانم شما هم این حرفها را شنیده اید یا اینکه با افراد عجول برخورد داشته اید یا نه. با این حال فکر می کنم خواندن این مطلب برایتان خالی از فایده نباشد.

 

شاید برایتان جای سوال باشد که چه چیزی باعث عجله می شود. پاسخ ساده است. معمولا وقتی مسئولیتمان زیاد است شکیبایی خود را از دست می دهیم. در چنین شرایطی بهتر است وظایف را تا آنجا که ممکن است تقسیم کنیم و تنها یک کار را در یک زمان انجام دهیم.

 


چرا بی حوصله؟

 

بی صبری و کم حوصلگی اصولا به طور پنهانی در آدمی رخنه می کند. در صورتی که شما احساس نگرانی، اضطراب و ناراحتی می کنید، مطمئن باشید علت زیر بنایی این احساسات منفی بی‌صبری است. به منظور تقویت صبر و حوصله در وجود خود لازم است آگاه باشید چه حوادثی باعث می شوند آرامش خود را از دست بدهید؟ لیستی از انها تهیه کنید.آن وقت خواهید فهمید که در اکثر مسائل سخت و دشوار لحظه ای برای تحمل کردن وجود دارد.

 

 

غلبه بر بی حوصلگی

 

برای ایجاد و تقویت صبر و شکیبایی باید نگرش خود درباره زندگی را به کلی تغییر دهید. هر گاه احساس بی صبری برشما غلبه کرد، چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید ذهنتان را ارام کنید. اگر می بینید که راهی برای غلبه بر بی صبریتان ندارید آن را رها کنید. ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد اما به تدریج این مهارت در شما تقویت می شود. برای این کار سعی کنید سر خود را با مسائلی که دوست دارید گرم کنید تا کمتر به موضوعی که باعث بی صبریتان شده فکر کنید.

 

 

زمان حلال مشکلات است

 

افرادی که عجول هستند برای به دست آوردن فوری و سریع هر چیزی پافشاری می کنند. گذشت زمان بسیار دردناک است اما به هر حال برای رسیدن به هر هدفی باید قبول کرد لازم است تا زمانی بگذرد. به خاطر داشته باشید رسیدن به هر چیز خوبی به گذر زمان نیاز دارد.

 

 

منتظر غیرمنتظره باشید

 

همیشه کارها آن طور که ما برنامه ریزی کرده ایم پیش نمی رود و باید با کمال آرامش، تغییر و تحولات را در زندگی پذیرفت. اگر آدمی هستید که بر اثر ریختن اتفاقی نوشابه روی روزنامه تان عصبانی می شوید و طاقت خود را از دست می دهید، بدانید که نمی توان در مقابل اتفاقات ناخواسته ایستادگی کرد و با بی‌صبری هم کاری درست نخواهد شد.

 

 

وقت چیه ؟ زنگ تفریح زنگ تفریح

 

چند دقیقه ای آرام بنشینید و هیچ کاری انجام ندهید، تلویزیون تماشا نکنید. حتی کتاب یا روزنامه ای نخوانید در ابتدا شاید برایتان کمی سخت باشد و احساس بی صبری و کلافگی کنید اما کمی بعد حس خواهید کرد ضرباهنگ زندگی شما کمی آهسته تر شده و این کاری مهم است که کمک می‌کند میزان صبر خود را بالا ببرید. دیگر اینکه فکر کردن به خودتان و دنیای پیرامون را متوقف کنید مطمئنا شما صبورتر خواهید بود اگر کودکی گریه نکند، ظرفی نشکند، کامپیوتری هنگ نکند، کسی اشتباه نکند و .... اما این آرمان هرگز به طور کامل تحقق نمی یابد.

 

 

از غیر مهم بپرهیز

 

هرگز روی انچه برایتان ارزشمند نیست تمرکز نکنید. دنیا به سمت آرامش، مهربانی، بخشنده بودن ، سپاسگزاری و ... در حال حرکت است و چیزهای کم اهمیت و ناراحت کننده فقط کم صبری و کم حوصلگی را تشدید می کند. پس زمانی را به چیزها و کارهایی اختصاص دهید که می تواند شما را از آنچه انگیزه های تلاش را در شما کاهش می دهد، رها کند.

 

 

خسته نباشید

 

خستگی علت مهمی برای کم حوصلگی است. زمانی که شما درمطب دکتر انتظار می کشید، می توانید کتاب و مجله بخوانید یا جدول حل کنید و مطمئن باشید در این صورت زمان به سرعت سپری خواهد شد. درصورتی که هیچ کاری برای انجام دادن در آن لحظات ندارید، بسیار سپاسگزار باشید. چون در دنیای پرسرعت امروز داشتن فرصت و نداشتن کار، امری است که به ندرت اتفاق می افتد.

 

بسیاری از مردم دریافته اند وابستگی دینی و مذهبی به آنان کمک می کند تا تحمل و صبر انها زیاد شود. از آنجا که مذهب مردم را به صبر داشتن فرا می خواند پناه بردن به آغوش معنویت می تواند به آدمی کمک کند تا به راحتی از خیلی چیزها بگذرد و خود را آرام کند. وقتی که شما منتظر کسی یا چیزی هستید، با گفتن جملات مثبت، می توانید به شکیبایی و بردباری برسید. چون این فعالیت شما را از دنیای پرتکاپو و پر استرس رها می کند. صبور بودن با دیگران شکلی از ادب و احترام است. درصورتی که شما می خواهید همسر، رئیس ، همکار ، کارمند، شریک یا دوستی خوب باشید، مهم است که یادبگیرید چطور صبور باشید. صبر می تواند سطح فشارهای روانی را کاهش دهد و سلامتی را بهبود بخشد. صبر می تواند شما را شادتر و راضی تر کند. صبور باشید و شاد زندگی کنید.

salamatnews.com


ویدیو مرتبط :
بی حوصلگی زیاد از کجا می آید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح فرار سارق ۱۵ كیلو طلا ناكام ماند



 

 

 

۲ شرور كه با یك دستگاه خودروی پراید قصد فراری دادن سارق ۱۵ كیلوگرم طلا را از دادسرای جنایی تهران داشتند، روز گذشته دستگیر شدند.

 

صبح دیروز بازپرس ویژه قتل تهران از پنجره اتاق خود كه مشرف به خیابان ۱۲ فروردین است، با مشاهده یك دستگاه خودروی پراید فاقد پلاك كه با ۲ سرنشین مقابل ساختمان دادسرای جنایی متوقف شده بود، دستور توقیف آن را صادر كرد و ماموران پلیس آگاهی با سد كردن راه این خودرو، ۲ سرنشین آن را دستگیر و از داخل خودرو یك قبضه چاقو، زنجیر و یك گرز كشف كردند.



● اعتراف


صفرخاكی، دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی در این باره گفت: پس از دستگیری این دو متهم به دستور بازپرس حسین اصغرزاده، در تحقیقات مقدماتی مشخص شد آنها از بستگان متهمی هستند كه به اتهام سرقت ۱۵ كیلو طلا از یك دختر فراری دستگیر شده است.

 

وی افزود: این دو متهم با طراحی نقشه و حتی تهیه لباس با اطلاع از این كه متهم پرونده به دادسرا منتقل شده است، با حضور در محل قصد داشتند از طریق حمله به ماموران پلیس، او را فراری دهند اما ناكام ماندند.

 

● سرقت ۱۵ كیلو طلا از سوی دختر فراری


دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی در ارتباط با پرونده سرقت ۱۵ كیلو طلا گفت: چندی پیش والدین یك دختر ۱۷ ساله به نام الهام با حضور در دادسرای جنایی عنوان كردند، فرزند آنها به دلایل نامعلومی از منزل متواری و پس از چند روز كه در منزل خواهرش پنهان شده، ۱۵كیلو طلا از خانه آنها سرقت كرده است.

 

در پی این شكایت، دستور قضایی برای پیگیری و تحقیقات در این زمینه صادر شد و ۲۴ روز پس از زمان فرار دختر یاد شده، وی در یكی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی و دستگیر شد.

 

با انتقال دختر جوان به دادسرای جنایی، وی در تحقیقات گفت: مدتی پیش به دلیل اختلاف میان والدینم از خانه فرار كردم و چند روز در منزل خواهرم كه همسر وی مغازه طلافروشی دارد بودم تا این‌كه یك شب با سرقت ۱۵ كیلو طلای موجود در خانه، از آنجا فرار كردم.



● دختر فراری در دام


دختر جوان افزود: پس از سرقت طلاجات و تماس با یكی از دوستانم، عازم محل سكونت او در كرج شدم و در آنجا با اغفال از سوی برادر دوستم، او همه طلاها را به سرقت برد.

 

دختر ۱۷ ساله ادامه داد: دوستم و برادرش پس از سرقت طلاها، مرا از خانه خود بیرون كردند و من نیز در حالی كه سرگردان بودم، از سوی پلیس دستگیر شدم.

 

به گفته قاضی جنایی، در پی این اعترافات، دستور قضایی برای دستگیری خواهر و برادر متهم كه ۱۵ كیلو طلای مسروقه را از دختر فراری سرقت كرده بودند صادر شد و ماموران هر دو نفر را در محل سكونت‌شان دستگیر كردند.

 

دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی خاطرنشان كرد: در حالی كه تحقیقات از ۲ متهم پرونده برای كشف ۱۵ كیلو طلای سرقتی ادامه داشت، ۲ متهم شرور كه برای فراری دادن جوان متهم مقابل دادسرا منتظر فرصت بودند، دستگیر شدند كه در حال حاضر پرونده با دستگیری این دو متهم ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.