سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راه هایی ساده برای افزایش کارایی



به انجام رساندن کارها,افزایش کارایی

 

به انجام رساندن کارها:تقریبا برای همه ما اتفاق افتاده است هنگام صبح برای همه روز خود برنامه ریزی می کنیم اما در انتهای روز نیمی از آنها را انجام نداده ایم. اگر انرژی زیاد داشته باشیم شاید بتوانیم آنها را به انجام برسانیم. به همین دلیل، روش هایی برای افزایش انرژی و کارایی ذکر کرده ایم که شاید تاکنون به گوشتان نخورده باشد.

 

اجتناب از انجام چند کار همزمان

اینکه بتوانید در آن واحد کارهای بیشتر انجام دهیم خوب است اما انجام چند کار همزمان خوب نیست. هنگامی که چند کار را همزمان انجام می دهیم، یک کار را متوقف و کار دیگر را شروع می کنیم. این باعث گیج شدن مغز می شود. انجام چند کار همزمان استرس را افزایش می دهد و باعث ترشح هورمون کورتیزول و منجر به از بین رفتن سلول های مغز می شود. برای جلوگیری از این کار، روی یک کار متمرکز شوید و پس از اتمام آن سراغ کار بعدی بروید. تفاوت زمانی آنها شاید فقط چند دقیقه باشد پس به خود آسیب نرسانید.

 

کاهش ساعات کاری

پس انداز زمان نیز همچون پس انداز پول است، باعث می شود تا مفیدتر باشید. اگر یکبار در هفته سعی کنید نیم ساعت زودتر به خانه بروید تاثیر بسیاری در کارایی بیشتر شما خواهد داشت. اگر نمی توانید زودتر بروید، یک روز نیم ساعت دیرتر سرکار حاضر شوید. همان تاثیر را دارد.

 

مسابقه با ساعت

رقابت، همیشه محرک بسیار خوبی است. بنابراین، ساعت را – حتی برای ده دقیقه – تنظیم کنید تا کارکرد خود را افزایش دهید. سعی کنید کارهای خو را پیش از موعد مقرر انجام دهید. این کار باعث می شود تا فشار کمتری روی خود احساس کنید و کاراییتان بالا می رود. بین انجام کارهای متفاوت سعی کنید وقفه ای چند دقیقه ای ایجاد کنید تا مغز کمی رفرش شود.

 

انجام کارها در کافی شاپ

نه فقط به دلیل اینکه عطر قهوه همه فضار را پر کرده است: یافته های جدید نشان داده اند، سروصدای آرامی که در نتیجه صحبت افراد در محیط کافی شاپ وجود دارد بسیار بهتر از صداهای بلند محیط های شلوغ است و در کافی شاپ بهتر از مکان های دیگر می توان کار کرد. بعلاوه، بودن در کنار افراد دیگر باعث افزایش ترشح هورمون اکسی توسی می شود که باعث کاهش ترشح هورمون های استرس‌زا است که منجر به مسدود شدن مغز می شوند.

 

همراه داشتتن دفتریادداشت

اینکه همه چیز را در مغز خود ذخیره کنید باعث کاهش کارایی مغز می شود. بنابراین بهتر است کارهای خود را در دفتری یادداشت کنید و ذهن خود از کشیدن بار سنگین انواع مسایل راحت کنید. رها کردن حافظه از انواع مسایل باعث افزایش قدرت تمرکز شما می شود. دفترچه یادداشت کاغذی این مزیت را به انواع الکترونیک دارد که هرگز ناخواسته پاک نمی شود.

به انجام رساندن کارها,افزایش کارایی

کمتر خبر بخوانید

جز در مواردی که شغل شما ایجاب می کند، سعی کنید کمتر پیگیر اخبار روز باشید . این خبرها اصولا منفی هستند و می توانند به افسردگی و استرس شما منجر شوند. مغز نیز همچون دیگر اعضای بدن خسته می شود. بنابراین انرژی آن را برای انجام کارهای مهم خود نگه دارید. اگر صبح خود را با استرس آغاز کنید، نمی توانید تا آخر روز پر انرژی و مفید باشید. در عوض، شب ها در خانه فقط سرتیتر اخبار را مطالعه کنید.

 

خوردن انواع توت ها

انواع توت ها به خصوص بلوبری (که البته در ایران نیست)، چون آنتی اکسیدان بالایی دارد باعث افزایش حافظه و جلوگیری از آسیب سلول ها و کاهش استرس می شود. نه فقط توت، بلکه انواع میان وعده های کوچک که سرشار از پروتئین هستند نیز در کارایی بیشتر مغز تاثیر مستقیم دارند.

 

پیش از کار ورزش کنید

دو ساعت پس از ایروبیک و ورزش، کارایی بهتری خواهید داشت زیرا اکسیژن و گلوکوز به مغز می رسد. بنابراین، ورزش کردن پیش از حضور در محل کار باعث افزایش انرژی و کارایی است. پیش از انجام کنفرانس های مهم نیز سعی کنید چندین بار در جا بالا و پایین بپرید. مغز از این کار خوشش می آید و بهتر کار می کند.

 

انجام بازی های فکری

مغز نیز همچون دیگر اندام بدن به ورزش نیاز دارد. برای افزایش انرژی و کارایی مغز می توانید بازی های فکری که به تمرکز و دقت بالایی نیاز دارند، انجام دهید. به طور مثال، می توانید روز خود را با حل جدول یا سودوکو آغاز کنید. البته خیلی زیاد هم از مغز خود کار نکشید تا انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه را نیز داشته باشد.

 

استفاده از رنگ زرد

برای افزایش دقت و توجه بهتر است رنگ زرد را وارد دکور محیط اطراف خود کنید. این رنگ باعث کاهش ملاتونین – هورمونی که باعث خواب آلودگی شما در صبح می شود – و افزایش انرژی برای انجام کارها می شود. برای این منظور می توانید از نورهای زرد، تابلو یا گل های زرد در محیط کار استفاده کنید. اگر نمی توانید در دکور محیط کار خود نظر دهید، حداقل پرده ها را کنار بزنید و اجازه دهید نور زرد آفتاب باعث گرما بخشیدن به محیط شود.

منبع:برترین ها


ویدیو مرتبط :
شیوه ای برای افزایش کارایی ماشین های صنعتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یك ترفند ساده برای افزایش طول عمر



 

 

 

طول عمر

 

 

پزشكان در یك مطالعه جدید تاكید كردند كه گنجاندن مقدار كافی فیبر خوراكی در رژیم غذایی روزانه می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، پزشكان انستیتو ملی سرطان در آمریكا می‌گویند رژیم غذایی سرشار از فیبر خوراكی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تنفسی و سایر بیماری‌ها را تا 22 درصد كاهش می‌دهد.

روزنامه بلومبرگ در این باره منتشر كرد: مصرف فیبر خوراكی به مقدار كافی همچنین خطر ابتلا به چاقی، دیابت و برخی از انواع سرطان‌ها را كاهش می‌دهد. این تركیب مهم در مواد غذایی در عین حال به حركات بهتر روده و پایین آمدن میزان كلسترول خون كمك می‌كند.

به گزارش ایسنا، فیبر خوراكی به عنوان یك بخش مهم از یك رژیم غذایی سالم در بسیاری از انواع مواد غذایی یافت می‌شود و در شكل مكمل‌های غذایی نیز موجود است. برای دریافت مقدار كافی فیبر به طور روزانه متخصصان توصیه می‌كنند كه حداقل ‌4/5 فنجان میوه و سبزیجات در روز مصرف كنید. برخی از سبزی‌ها و میوه‌هایی كه حاوی مقادیر بیشتری فیبر خوراكی هستند شامل سیب، پرتقال، توت‌ها و گلابی، كلم بروكلی، هویج، لوبیا و نخود سبز هستند.

هم چنین می‌توانید از غلات سبوس دار مانند نان جو سبوس‌دار و یا گندم سبوس‌دار به جای نوع تهیه شده از آرد سفید و بدون سبوس و نیز از برنج قهوه‌ای سبوس‌دار به جای برنج سفید استفاده كنید. گندم یا جو سبوس‌دار منبع مناسبی از فیبر خوراكی هستند. علاوه بر این لوبیای پخته نیز منبع مناسبی از فیبر خوراكی است.

بر اساس این گزارش، فیبر خوراکی اعم از محلول یا نامحلول، شامل پلی ساکاریدهای غیر نشاسته‌ای و اجزای گیاهی دیگر نظیر دکسترین، لیگنین، واکس، کیتین پکتین، بتاگلوکان و الیگوساکاریدها هستند.

فیبر محلول نیز قابل هضم نیست اما در حین عبور از سیستم هاضمه با تبدیل یا تخمیر به وسیله باکتری‌ها دستخوش تغییرات می‌شود. همچنین با جذب آب تبدیل به ماده ژلاتینی می‌شود که از مجاری گوارشی بدن عبور می‌کند. اما فیبر نامحلول طی عبور از سیستم گوارشی بدون تغییر باقی می‌ماند.

مهم ترین منابع فیبر محلول شامل باقلاها از جمله نخود فرنگی، لوبیای سویا و جوی دوسر هستند.

همچنین در میوه‌ها و سبزی‌هایی نظیر کلم بروکلی، کاهو و ریشه‌ها و ساقه‌های زیرزمینی نظیر سیب زمینی و پیاز فیبر به مقدار زیاد موجود است. از منابع مهم فیبر نامحلول غلات سبوس دار، پوسته ذرت، پوست سیب زمینی، لوبیا سبز، پوسته گوجه فرنگی و مغز دانه های گیاهی هستند.

عملكرد مهم فیبر در هنگام عبور از روده، تکمیل فرایند هضم یا خارج سازی آب اضافه از پسماندهای غذایی است. اگر آب کافی از پسماندهای غذا در روده جذب نشود، مشکل اسهال پیش می‌آید و اگر آب بیش از حد جذب شود، منجر به یبوست و خشكی روده‌ها خواهد شد. نقش فیبر به عنوان یک اسفنج این است که میزان جذب آب را در پسماند غذای درون روده تعدیل نموده و مانع یبوست می‌شود.

شرح این بررسی در هفته نامه «بیزینس ویك» منتشر شده است..../تحلیل:عصرایران