سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

راهی آسان برای پیشگیری از سرماخوردگی



سرماخوردگی,پیشگیری از سرماخوردگی,جلوگیری از سرماخوردگی

استفاده از میوه ها برای پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مفید است

 

میوه ها، مناسب ترین سد ایمنی در مقابل سرماخوردگی!

اگر دوست ندارید در فصل پاییز دچار آلرژی و سرماخوردگی شوید بهتر است از این پیشگیری کننده های طبیعی بهره ببرید و اجازه ندهید آلرژی پاییزی سلامتی تان را مختل کند این میوه ها مناسب ترین سد ایمنی در مقابل سرماخوردگی هستند!

 

سیب‌ها برای فصل پاییز و پیشگیری از سرماخوردگی فوق‌العاده هستند چون کمک می‌کنند تا در این فصل پُر فراز و نشیب سالم بمانید. سیب‌ها در مقایسه با میوه‌های دیگر پاییز، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، و منبع غنی مواد مغذی به شمار می‌روند. در واقع سیب حاوی فیبر زیاد و مواد مغذی گیاهی خاصی است که سطح قند خون را تنظیم می‌کنند. می‌توانید از انواع سیب‌ها به‌عنوان میان‌وعده یا به‌ عنوان دسر بعد از وعده‌های غذایی استفاده کنید.

 

کدو تنبل از گیاهانی است که باید در فصل پاییز از آن‌ها استفاده کنید تا دچار سرماخوردگی نشوید. این کدوها سرشار از بتاکاروتن هستند که به ویتامین A تبدیل می‌شود، و ویتامین K و پتاسیم زیادی هم دارند. جالب است بدانید با این‌که دانه‌های کدو تنبل خیلی ریز و کوچک هستند، اما در واقع منبع غنی‌ای از مواد مغذی مختلف به شمار می‌روند که حاوی منیزیم، روی، آهن، تریپتوفان، امگا ۳ و ویتامین E است.

 

خوردن دانه‌های کدو تنبل می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون کمک کند، و حتی باعث ترشح سروتونین در مغز شود که احساس خوبی در انسان‌ها ایجاد می‌کند و مانع از میل خوردن شدید می‌شود. پس اگر دفعه بعدی احساس کردید شدیدا هوس غذاهای شور کرده‌اید، مقداری دانه کدو تنبل بخورید.

منبع : iran.pezeshk.us


ویدیو مرتبط :
‫برای پیشگیری از سرماخوردگی چه باید کرد؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۴ خطر خانگی ۴ پیشگیری آسان



 

 

۴ خطر خانگی ۴ پیشگیری آسان

 

 

▪ خطر ۱ سقوط: سقوط به علت قرار گرفتن روی صندلی نامناسب، نردبان نامطمئن، چهارپایه معیوب و قرار گرفتن موانعی در سر راه اتفاق می‌افتد.

 

 

▪ خطر ۲ لیز خوردن: لغزنده یا خیس بودن سطحی که روی آن قرار داریم؛ مانند خیس شدن کف آشپزخانه هنگام تعمیر شیرهای آب یا خیس شدن کف اتاق‌ها و پذیرایی هنگام تعمیر شوفاژها.

 


▪ خطر۳ برق گرفتگی: تماس بدن با جریان الکتریکی در هنگام تعمیر لوازمی که با جریان برق کار می‌کنند.

 


▪ خطر ۴ سوختگی: در سوختگی ناشی از برق گرفتگی تماس بدن با جریان برق هنگام کار با لوازم برقی، سیم کشی برق و نصب روشنایی و در سوختگی ناشی از حرارت و آتش تماس بدن با حرارت و آتش هنگام تعمیر اجاق گاز، آبگرمکن، شوفاژ از علل حادثه هستند....

 

 

 

و اما پیشگیری‌های ۴گانه:

 


▪ پیشگیری۱سقوط: روی نردبان استاندارد بایستید. اگر نردبان تاشونده دارید، حتما زنجیر آن را کنترل کنید که پایه‌ها را محکم نگه دارد. پله‌های نردبان را از نظر استحکام و ثبات کنترل کنید. از صندلی‌ و مبلمان و جعبه به عنوان زیرپایی استفاده نکنید. مسیر رفت و آمد را خلوت کنید تا پای شما به مانعی‌ گیر نکند.

 


▪ پیشگیری۲ لیزخوردن: تا حد امکان زمین زیر پای خود را خشک نگه دارید و دمپایی مناسب بپوشید. می‌توانید موکت را به اندازه کف دمپایی‌تان ببرید و با چسب موکت به کف دمپایی بچسبانید.

 


▪ پیشگیری۳ برق گرفتگی:
اگر با جریان برق سر و کار دارید، حتماً یک جفت دمپایی پلاستیکی بپوشید و روی سطحی چوبی یا لاستیکی قرار بگیرید. روی نردبان‌های فلزی نایستید. دستکش عایق یا حداقل دستکش لاستیکی آشپزخانه را بپوشید. با فازمتر جریان‌های برق را کنترل کنید و قبل از کار، فیوز را قطع کنید.

 


▪ پیشگیری۴ سوختگی: موارد پیشگیری ۱ را رعایت کنید و ضمنا دستکش پارچه‌ای، پیراهن ضخیم و آستین بلند و دور نگه داشتن صورت از منطقه خطر را از یاد نبرید.