سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

خواص موم عسل



 

خواص موم عسل


عسل همراه با موم در مورد سینوزیت . زکام اسپاسمی. ناراحتی های تنفسی .ورم معده و ورم لثه موثر است . در رابطه با برفک دهان آن را باید جوید.


 

لازم به ذکر است که موم ماده ای است که دستگاه گوارش انسان و سایر جاندران قادر به تجزیه مولکولهای آن نیستند" یعنی پس از تغذیه جذب نمی شود و به همان صورت که تغذیه شده است از بدن دفع می گردد "

 


اما می تواند به سرعت به وسیله پوست جذب شود به همین دلیل امروزه آن در ساخت وسایل بهداشتی آرایشی نظیر کرم ها ، پما دها ، ماسک های زیبایی صورت و غیره از اهمیت بسزایی بر خوردار است.

 

 

جان ویس پزوهشگر آمریکایی جویدن فرآورده ای از موم و عسل را برای پاک کردن راه های بینی و حلق توصیه می کند و در مورد سینوزیت ، تنگی نفس و زکام آن را دارویی بی نظیر می شناسد. برای این کار بیماران باید هر نصف قاشق مربا خوری عسل با موم مصرف نموده و موم آن را یک ربع بجوند.

 

 

جویدن موم عسل زنگ دندانها را می زداید و لثه ها را محکم می کند . جویدن نقل های تهیه شده با عسل و موم باعث ازدیاد ترشح بزاق جهت فعالیت ترشحی و حر کتی معده و سوخت و ساز بدن شده و اثر قابل توجهی روی گردش خون و ظرفیت کار ماهیچه ها دارد.

 

این نقل ها به افراد سیگاری که تمایل به ترک آن دارند می تواند کمک بسیار مهمی نماید.

 

 


 

 

 


ویدیو مرتبط :
نحوه موم دوزی طبیعی زنبور عسل بدون برگه موم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از خواص عسل چه می دانید؟



 

از خواص عسل چه می دانید؟

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا منطقه خراسان، نباید از قند و شیرینی عسل طبیعی ترسید و آن را به خاطر شیرین بودن مصرف نكرد.

عسل خاصیت آنتی بیوتیكی دارد و محتوی آنتی میكروبیال است. سرشار از مواد معدنی از قبیل كلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم و منیزیم است وحاوی ویتامین هایA، B۱، B۲، B۳، B۵و C می باشد.

عسل یكی از بهترین مكمل های غذایی محسوب می شود كه خواص دارویی زیادی دارد.

در حقیقت، عسل خواص شگفت انگیزی برای سلامتی اعضای بدن دارد از جمله پیشگیری از حملات قلبی، التیام زخم ها، و افزایش انرژی بدن.

۱) افزایش انرژی طبیعی بدن

بسیاری از ورزشكاران برای افزایش انرژی خود از عسل در رژیم غذایی خود به مقدار زیاد مصرف می كنند. عسل برای تقویت ماهیچه ها بسیار مفید می باشد.

۲) پیشگیری از سرطان های خاص

بسیاری از افراد از ابتلا به سرطان هراس دارند اما با استفاده عسل در رژیم غذایی روزانه می توانند این ترس و هراس را از دل خود بیرون كنند.

نتایج تحقیقات حاكی از این است كه هر چه عسل تیره تر باشد خاصیت آنتی اكسیدانی آن بیشتر بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می كند.

۳) افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت ها

عسل در برابر عفونت های بدن مثل یك آنتی بیوتیك عمل كرده و نقش مهمی در سیستم دفاعی بدن ایفا می كند. به عنوان مثال اگر جایی از بدن عفونت داشته باشد می توان به جای استفاده از داروهای شیمیایی آنتی بیوتیك، از عسل استفاده كرد.

عسل محتوی آنتی میكروبیال است پس در مبارزه با باكتری ها نیز نقش مهمی به عهده دارد.

می توان عسل را به شیوه های مختلف استفاده كرد از جمله مخلوط با چای یا آب گرم یا شیر، استفاده در شیرینی ها و دسرها و ...

۴) التیام زخم ها و جای سوختگی

در مواردی كه جایی از اعضای بدن زخم می شود و یا می سوزد به جای استفاده از داروهای آرام بخش و شیمیایی و ... از عسل استفاده كنید.

عسل در بدن، رطوبت هوا را به طرف خود می كشد و با این خاصیت خود در درمان زخم و سوختگی اثر مثبتی دارد.

۵) غنی از ویتامین ها و مواد معدنی

عسل سرشار از ویتامین های A، B۱، B۲، B۳، B۵، C می باشد همچنین مواد معدنی مفیدی نیز در عسل از جمله كلسیم، سولفور، آهن، روی، پتاسیم، منیزیم و ... موجود می باشد..... / خبرگزارى ایسنا