سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

جایگزین‌های فوق‌العاده برای داروهای پرمصرف


داروها قطعا زندگی‌های بسیاری را نجات داده‌اند و می‌دهند، اما در برخی موارد هم آن‌ها به طور نابجا مصرف شده و خودشان هم باعث رقم خوردن مسائل زیادی می‌شوند.





صبح بخیر:  همچنین نیمی از مردم این كشور طی یك ماه، حداقل یك دارو مصرف می‌كنند. یك‌سوم از مردم این كشور هم به طور متوسط طی یك ماه 2 یا 3 دارو مصرف می‌كنند. آخرین نكته هم این‌كه در این كشور زنان تقریبا 2 برابر مردان دارو مصرف می‌كنند.

داروها قطعا زندگی‌های بسیاری را نجات  داده‌اند و می‌دهند، اما در برخی موارد  هم آن‌ها به طور نابجا مصرف شده و خودشان هم باعث رقم خوردن مسائل زیادی می‌شوند.





كایروپراكتیك به جای ایبو پروفن
  • داروهای مسكن پرمصرف‌ترین داروها در جهان هستند
درمان جایگزین: درد همیشه آزاردهنده است اما یادتان باشد، داروهای مسكن عوارض جانبی دارند و حتی‌ می‌توانند اعتیادآور باشند، برای مثال استامینوفن می‌تواند آسیب كبدی ایجاد كند و دارویی مثل ترامادول می‌تواند اعتیادآور باشد. گاهی می‌توان به جای داروهای شیمیایی توسط متخصصان طب سنتی و جایگزین از درمان‌های طبیعی استفاده كرد. دكتر سان وون دی‌یو، متخصص درمان‌شناسی مكاتب طب سنتی و استاد دانشگاه سن سیناتی می‌گوید: «مسكن‌ها هرگز علت بیماری را حل نمی‌كنند، فقط علائم را بهبود می‌بخشند. دردها ممكن است ناشی از اختلال در سیستم عصبی بدن باشد یا مثلا در مسیر پیام‌رسانی به مغز مشكل پیش آمده باشد، برای همین می‌توان از داروهای طبیعی استفاده كرد كه هم می‌توانند عملكرد بدن را تنظیم كنند و هم این‌كه عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارند.»

نكته: براساس تحقیقات دانشمندان افرادی كه دچار دردهای دیسكی در ناحیه كمر خود هستند، اگر 3 هفته و 3‌بار در هفته تحت درمان كایروپراتیك قرار بگیرند، بسیار وضعیت بهتری از آن‌هایی كه از انواع و اقسام داروهای مسكن استفاده می‌كنند، خواهند داشت.





شكلات بخورید، دارو نخورید
  • دومین داروی پرمصرف: استاتین
استاتین با بلوك كردن یك آنزیم ضروری برای متابولیسم كلسترول مانع از شكل‌گیری كلسترول در كبد می‌شود.

درمان جایگزین: رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید، بعضی از مواد غذایی مثل جودوسر، سیر و روغن زیتون می‌توانند میزان التهابات داخل بدن را كم كرده و كلسترول بد (LDL) را كاهش داده و كلسترول خوب (HDL) را افزایش دهند. اصلا رمز تاثیر معجزه‌آسای سیر روی سلامت قلب آمینواسیدی است به نام آلیسین كه زمان كه هضم‌شدن سیر در بدن آزاد می‌‌شود. این ماده باعث می‌‌شود، كلسترول به دیواره‌های عروق نچسبد در نتیجه باعث  حفاظت قلب و عروق می‌شود.

اما یك راه دیگر حمایت از قلب: یك تكه كوچك شكلات سیاه بخورید، 3  تا 4 بار در هفته خوردن یك قطعه كوچك شكلات می‌تواند معجزه‌آسا باشد. دكتر رزی كالمینز از دانشگاه آیوا می‌گوید: «مطالعات نشان داده خوردن قطعه‌ای كوچك از شكلات سیاه هر هفته 3 بار برای مدت یك‌سال می‌تواند 25بار مفیدتر از مصرف استاتین در این مدت باشد.»





موز و گوجه جان‌تان را نجات می‌‌دهند
  • سومین: داروهای كاهش‌دهنده فشار خون
نكته: در ایالات‌متحده سالانه‌150‌میلیون ورق داروی ضدفشار خون مصرف می‌شود. درمان جایگزین: داروها نقش بسیار مهمی در كاهش فشار خون دارند اما گاهی‌اوقات می‌توان از مواد طبیعی برای كاهش دادن فشار خون استفاده كرد. دكتر یاكوب  تیتل‌بام‌ می‌گوید: «من تجارب شخصی در این مورد داشته‌‌ام. به نظرم بهترین كار این است كه اگر افزایش فشار خون  دارید با تجویز پزشك و استفاده از داروهای مناسب، فشار خون خود را به حد طبیعی برسانید، سپس با استفاده از درمان‌های طبیعی مانع از افزایش مجدد فشار خون شوید.»افزایش دادن پتاسیم بدن‌تان ( در حد 500 میلی‌گرم در روز كه در یك موز یا یك فنجان آب گوجه‌فرنگی یا یك لیوان آب نارگیل یافت می‌شود) و نیز افزایش دادن منیزیم بدن به میزان 200 میلی‌گرم در روز می‌تواند در كاهش دادن فشار خون نقش داشته باشند. اگر پزشك معالج‌تان اجازه داد مكمل‌های حاوی منیزیم یا كوآنزیم 10Q ـ كه با باز كردن عروق بدن فشارخون را كاهش می‌دهد ـ مصرف كنید. دكتر كالمینز می‌گوید: «در بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون شاهد كمبود آنزیم 10Q هستیم در این مواقع مصرف مكمل‌های 10Q می‌تواند بسیار كمك‌كننده باشد. در ضمن خوردن مواد غذایی غنی از پتاسیم هم می‌تواند در این میان مفید باشد.»



مكمل‌هایی كه كار قرص‌ را می‌كنند
  • چهارمین: لوتیروكسین سدیم
نكته: كم‌كاری تیروئید در میان دختران و زنان جوان و میانسال شایع است. آمار نشان می‌دهد، 5درصد از زنان و دختران زیر 30‌سال و 10‌درصد از زنان بالای 50 سال از كم‌كاری تیروئید رنج می‌برند و سالانه بیش از 70 میلیون عدد قرص لوتیروكسین سدیم در ایالات متحده مصرف می‌شود.

درمان جایگزین: كم‌كاری تیروئید ممكن است ناشی از حمله به تیروئید توسط سیستم ایمنی خود بدن یا ناشی از كمبود مواد طبیعی مهمی مثل ید، آهن و سلنیوم باشد. می‌توانید با نظر پزشك خودتان آزمایش خون بدهید تا از كمبود این مواد در بدن‌تان مطلع شوید. دكتر تیتل‌بام‌ می‌گوید: «مصرف به اندازه مناسب ید و همچنین آهن و سلنیوم می‌تواند مشكل شما را حل كند یا كاهش دهد. البته باید این نكته را در ذهن داشته باشید، بدون مشورت پزشك نباید مصرف داروهای‌تان را قطع كنید. خوردن مكمل‌های حاوی این مواد معدنی هم باید زیر نظر پزشك باشد زیرا مصرف زیاد آن‌ها  خطرناك است.»



آلوورا، زرشك و كنجد
  • پنجمین داروی پرمصرف: داروهای ضدسوزش معده و ریفلاكس، به خصوص امپرازول
نكته: تنها در ایالات متحده طی یك سال، 10 میلیون نفر برای مشكلات معده و ترشح اسید و ریفلاكس اسید به مری به پزشك مراجعه كردند. طی یك سال هم 54 میلیون عدد قرص امپرازول در این كشور مصرف شده است.

درمان جایگزین: دكتر لیز لیپیسكی، فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و نویسنده كتاب «دستگاه گوارش مناسب» می‌گوید: «داروی امپرازول، اسید هیدروكلریك معده را بلوك می‌كند. كم شدن این اسید می‌تواند باعث افزایش تجمع باكتری‌ها در روده كوچك و نیز كاهش جذب مواد معدنی شود.» باید این نكته را در نظر داشته باشید مصرف امپرازول را در دوره‌های زمانی كوتاه داشته باشید، بهترین كار هم این است كه علت اصلی مشكلات گوارشی‌تان را كشف و آن را درمان كنید. دكتر لیپیسكی می‌گوید:« برخی داروهای گیاهی می‌تواند بسیار مفید باشد برای مثال روغن درخت نارون می‌تواند به عنوان یك محافظ روی دستگاه گوارش را بپوشاند و مانع از آسیب رساندن اسید به دستگاه گوارش ‌شود.» برخی تغییرات شیوه زندگی، مثل كم‌كردن میزان غذاهای محرك (غذاهای تند، نوشابه‌های گاز‌دار،‌ فلفل و...) هم می‌توان بسیار مفید باشند. از لحاظ طب سنتی هم دیده شده برخی مواد سنتی مثل كنجد و زرشك هم می‌توانند بسیار مفید باشند. از لحاظ طب سنتی هم دیده شده برخی مواد سنتی مثل كنجد و زرشك هم می‌توانند در كاهش میزان ترشح اسید معده مفید باشند، در ضمن شیره آلوورا هم در مطالعات تجربی برای درمان مشكلات گوارشی مفید تشخیص داده شده است.


ویدیو مرتبط :
یارانه تولید برای خودروهای پرمصرف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جایگزین های فوق‌العاده برای داروهای شیمیایی


اخیرا تعداد پزشکانی که داروهای گیاهی را به جای داروهای شیمایی به بیماران خود تحویز می کنند، افزایش یافته است. این مواد به آسانی یافته و مصرف می شوند بنابراین از پیشنهادهایی که در اینجا برایتان آورده ایم، استفاده کنید.





صبح بخیر: هنگامی که به دلیل بیماری به مطب پزشک مراجعه می کنید، پس از بازگشت دستان شما پر از شربت و دارو است که باید هر روز مصرف شان کنید.

اما اخیرا تعداد پزشکانی که داروهای گیاهی را به جای داروهای شیمایی به بیماران خود تحویز می کنند، افزایش یافته است. این مواد به آسانی یافته و مصرف می شوند بنابراین از پیشنهادهایی که در اینجا برایتان آورده ایم، استفاده کنید.

1. حتما در کابینت شما هم یک شیشه عسل یافت می شود. عسل بهتر از شربت سرفه عمل می کند و برای کودکانی که سرفه های شبانه دارند، توصیه می گردد.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


2. مواد غذایی تخمیری مانند ماست، کفیر یا سبزیجات ترش دارای باکتری های زنده ای هستند که می توانند اسهال، اگزما و آلرژی را درمان کنند. به علاوه این مواد چربی های اضافی بدن را نیز می سوزانند.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


3. مصرف پودر زنجبیل در 4 روز اول عادت ماهانه، گرفتگی عضلات را درمان می کند، شما می توانید 750 تا 2000 میلی گرم از این ماده را در طول این چند روز مصرف کنید و تاثیر آن را ببینید. علاوه بر آن، پودر زنجبیل در درمان تهوع و دردهای شکمی نیز موثر است.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


4. روغن نعنای فلفلی برای درمان گرفتگی های عضلات شکمی و سندرم روده تحریک‌پذیر تجویز می شود. 

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


5. تحقیقات نشان می دهد که فشار خون بالا را با چای ترش می توان پایین آورد. تاثیر این ماده حتی از بلوبری نیز بیشتر است.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


6. برای درمان بیماری های التهابی مانند آرتریت (التهاب مفصل)، زرچوبه مصرف کنید. این ماده خطر ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش می دهد. با اضافه کردن فلفل سیاه به آن خواص ضد بیماری آن را افزایش دهید. این روش باعث می شود که بدن شما کورکومین(ماده ای در زرچوبه که اثرات سلامتی مثبتی بر بدن دارد) بیشتری را جذب کند.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


7. دانه چیا می تواند سطح  بالای کلسترول ال‌دی‌ال(در زبان عامه چربی بد) را کاهش دهد.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


8. تحقیقی نشان می دهد که مصرف حداقل 3 گرم جو دو سر در روز سطح  بالای کلسترول ال‌دی‌ال (در زبان عامه چربی بد) را پایین می آورد.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


9. لوبیا در کاهش قند خون و تنظیم کلسترول بالا موثر است. این ماده به کاهش وزن نیز کمک می کند زیرا سرشار از فیبر است و با مصرف آن در دراز مدت احساس گرسنگی نخواهید کرد.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف


10. سالمون یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا 3 است. این چربی ضروری نقش مهمی در درمان  التهاب و سیستم خود ایمنی بدن دارد.

جایگزین های فوق العاده برای داروهای پرمصرف

شاید همچنان فکر کنید که تاثیر داروها بسیار بیشتر از مواد غذایی طبیعی است اما تجربه چیز دیگری را ثابت کرده است.