سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تست: احساس شما عشق است یا ترحم؟



بسیاری از ما دوست داریم دایه عزیز‌تر از مادر باشیم و به جای ساختن یک زندگی برابر و سرشار از آرامش، ناجی فرد دیگری شویم. ناجی‌ای که هرگز نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد.

گمان می‌کنید عشق است و فرد مقابل‌تان هم باور دارد که این احساس مقدس، تنها دلیلی است که شما را به هم نزدیک کرده است. اما اشتباه می‌کنید. «حس ترحم»، چهره عشق را به خود گرفته و شما را به رابطه‌ای وارد کرده که هیچ‌گاه به آرامش نمی‌رسد. گمان می‌کنید فرشته نجات هستید و می‌توانید یک‌تنه، تمام مشکلاتی که زمین و زمان به وجود آورده‌اند را از میان بردارید و تنها با یک «احساس گناه» به انتظار خوشبختی فردی نشسته‌اید که شادی و خوشبختی را به زندگی شما نمی‌آورد. ازدواج به پشتوانه این احساس، اتفاق عجیبی نیست. بسیاری از ما دوست داریم دایه عزیز‌تر از مادر باشیم و به جای ساختن یک زندگی برابر و سرشار از آرامش، ناجی فرد دیگری شویم. ناجی‌ای که هرگز نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد اما به امید اینکه فردا روز دیگری باشد، پایش را از یک رابطه نابرابر بیرون نمی‌کشد.

این تست مخصوص شماست؟

 

چهره عشق , شادی و خوشبختی ,مشکل روانی

 

آیا تا به حال، تنها به این دلیل که به احساسات کسی لطمه نزنید، به ازدواج با او فکر کرده‌اید؟

 آیا در رابطه‌ای هستید که بیشتر از آنکه دوست بدارید، دوست داشته می‌شوید؛ اما به خاطر صدمه نزدن به نامزدتان نمی‌خواهید ارتباط‌تان را قطع کنید؟

 آیا تا به‌حال به خاطر نجات دادن کسی از مشکلاتش یا تغییر دادن مسیر زندگی‌اش، به ازدواج با او فکر کرده‌اید؟

 اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها مثبت است، بهتر است به این تست پاسخ دهید. ممکن است شما درگیر احساس گناهی باشید که می‌تواند زندگی‌تان را به باد دهد.

پشت نقاب عشق شما، چهره احساس گناه است؟
نگاهی به پاسخ‌های خود بیندارید. طبیعی است که جواب شما هم مثل بیشتر آدم‌های احساساتی، به یکی، دو سؤال مثبت باشد اما مراقب باشید. اگر به بیشتر از 4 سؤال جواب «بله» داده‌اید، احتمالا احساس گناه در زندگی احساسی شما حکمرانی می‌کند و نمی‌گذارد که عشق به زندگی‌تان وارد شود. حالا وقت آن است که یک‌بار دیگر جملات را بخوانید. شاید تاکنون، خودتان هم نمی‌دانسته‌اید که به چه دلیل در یک رابطه مانده‌اید و ارتباط شما با اطرافیان‌تان، براساس چه اصولی پیش می‌رود.

 

چهره عشق , شادی و خوشبختی ,مشکل روانی

 

چند نصیحت دوستانه
یادتان نرود شما مسئول مشکلات دیگران نیستید. شما آنها را به وجود نیاورده‌اید و اگر عوامل دیگر مهیا نباشد، نمی‌توانید آنها را از بین ببرید.

ممکن است نامزد شما، از افسردگی یا مشکل روانی دیگری رنج ببرد. اگر می‌بینید که خودش در برطرف کردن مشکلاتی که دارد یا کنار آمدن با آنها ناتوان است، از او بخواهید که از یک متخصص کمک بگیرد.

 درست است که بعد از ازدواج، شما هم در شادی‌ها و هم در مشکلات، همراه فرد مقابل‌تان خواهید بود؛ اما همراهی در مشکلات نباید دلیل اصلی شما برای ادامه دادن این رابطه باشد.

زندگی با فردی که از عهده حل مشکلاتش برنمی‌آید و برای ایستادن، به یک تکیه‌گاه احتیاج دارد، خیلی زود شما را خسته و دلزده می‌کند. بعد از مدت کوتاهی، شما تبدیل به فردی خواهید شد که هیچ وقت، انرژی‌ای برای خودش ندارد و هرچه در وجودش هست را برای دیگران خرج می‌کند.

 ویژگی‌های فرد مقابل و دلایلتان برای ازدواج را بنویسید. حالا یک‌بار دیگر نوشته‌هایتان را مرور کنید. آیا واقعا پای عشق در میان است؟
 اگر نامزد شما می‌گوید بدون شما نمی‌تواند زندگی‌اش را ادامه دهد، شما مقصر نیستید. کسی که درگیر یک احساس طبیعی و سالم است، به ارتباط عاطفی تنها به عنوان یکی از جنبه‌های زندگی نگاه می‌کند و در صورت از دست دادن این رابطه، دلایل دیگری را برای ادامه و بازسازی زندگی‌اش دست و پا می‌کند.
شکست عاطفی برای همه آدم‌ها دشوار است اما یک فرد سالم می‌تواند ناراحتی‌ها و دلتنگی‌هایش را مدیریت کند و بعد از مدتی عزاداری برای این رابطه از دست رفته، توان ساختن یک زندگی موفق و شاد را پیدا می‌کند.


فردی که به این شکل به شما ابراز علاقه می‌کند، عاشق شما نشده‌است، بلکه برای پرکردن خلا‌های احساسی‌اش، تا این حد به شما احساس وابستگی و نیاز می‌کند.

 فردی که احساس خلاء روانی می‌کند، حتی با وجود یک فرشته نجات هم نمی‌تواند از این احساس نجات پیدا کند. احتمالا این شخص همیشه دلیلی برای ناراحتی و ناامیدی دارد و با حل یک مشکل، دلیل دیگری برای ابراز حس ناتوانی‌اش پیدا می‌کند.

 

چهره عشق , شادی و خوشبختی ,مشکل روانی

 

مسیر عشق از این طرف است
شاید تاکنون نمی‌دانسته‌اید که احساس گناه شما دلیل اصلی عشق‌های شکست خورده‌تان است. اما حالا که می‌دانید چه احساسی زندگی عاطفی شما را اداره می‌کند، بهتر است کمی فرمان را بچرخانید و مسیر اصلی عشق را پیدا کنید. برای وارد شدن به این مسیر، می‌توانید از این 2 راهنما کمک بگیرید:

سهامدار عشق شوید
برای آنکه بتوانید همسرتان را از دل مشکلات بیرون بیاورید، نیازی به این همه فداکاری نیست. کافی است با تمام وجود عشق را احساس کنید و همسرتان را در این عشق شریک کنید. فقط در صورتی که این احساس حقیقی به رابطه شما وارد شده باشد، می‌توانید اطمینان و احترام را به ارتباط‌تان بیاورید. اگر این حس متقابل باشد، هرگز از فداکاری‌ها و تلاش‌هایی که برای خوشبختی شریک زندگی‌تان می‌کنید، خسته نخواهید شد زیرا مثل بازی پینگ پنگ، همانقدر که انرژی می‌گذارید، انرژی دریافت می‌کنید.

شاگرد همسرتان شوید
اگر گمان می‌کنید قبل و بعد از ورود به این زندگی تغییری نخواهید کرد، اشتباه می‌کنید. شما در تمام 24 ساعت از همسرتان خواهید آموخت و خیلی زود، زندگی شما و او آنقدر با هم آمیخته می‌شود که دیگر نمی‌توانید خود قدیمی‌تان را بشناسید. یادتان نرود اگر با یک فرد همیشه خسته زیر یک سقف زندگی کنید، دیر یا زود خستگی در زندگی شما هم پیدا می‌شود و اگر با فردی خودخواه و مغرور ازدواج کنید، دیگر شما هم آدم آرام همیشگی باقی نخواهید ماند.
منبع:مجله سیب سبز

 


ویدیو مرتبط :
کسی که ترحم نکند، دیگران نسبت به او ترحم نخواهند داشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تست عشق و عاشقی



 

 

تست عشق و عاشقی

 

این آزمون را می توانید براساس رابطه ای که هم اکنون دارید یا روابط گذشته خود یا روابط تان با مردها به طور عموم پاسخ دهید اما همه این سوال ها را با صداقت پاسخ دهید گر چه ممکن است از این که پیش خودتان اعتراف می کنید، برای تان خوشایند نباشد اما روبه رو شدن با حقیقت نخستین قدم برای تغییر است .

 

به این سوالات با توجه به امتیازات زیر پاسخ دهید و در آخر امتیازات را با هم جمع کنید.

 

▪ بار ها و بارها: هیچ امتیاز

 

▪ اغلب: ۴ امتیاز

 

▪ گاه به گاه: ۸ امتیاز

 

▪ به ندرت: ۱۰ امتیاز

 

۱) احساس می کنید باید دور و بر نامزد یا همسرتان پاورچین پاورچین راه بروید، تا مبادا او را ناراحت کنید.

 

۲) احساس می کنید نامزد یا همسرتان با شما با احترام رفتار نمی کند.

 

۳) در محل کار یا هنگامی که با دوستان خود هستید با اعتماد به نفس و از موضع قدرت بیشتری برخورد می کنید.

 

۴) از این که انرژی منفی به نامزد یا همسرتان بدهید، احساس امنیت و راحتی نمی کنید.

 

۵) از این که نیاز ها و خواسته های تان را از نامزد یا همسرتان مطالبه کنید، مردد هستید و بعضی اوقات نگرانید که مبادا بیش از حد محتاج جلوه کنید.

 

۶) احساس می کنید رفتار نامزد یا همسرتان به مراتب بدتر از رفتار شما با اوست.

 

۷) هنگامی که نامزد یا همسرتان رفتار مهربانانه با شما ندارد، به امید جلب محبتش تلاش می کنید تا هر چه بیشتر با او مهربان باشید.

 

۸) احساس می کنید برای این که به نامزد یا همسرتان نشان دهید که از عشق، محبت ، آزادی و برابری سهمی دارید، باید برای این کار خیلی تلاش کرده تا او را متقاعد کنید.

 

۹) غالبا مجبورید در مورد رفتار همسرتان یا اوضاع و شرایط زندگی خود، برای دیگران عذر و بهانه بیاورید و از او دفاع کنید.

 

۱۰) به دلیل دست کم گرفتن و زیر پا گذاشتن عزت نفس خود در مقابل یک مرد، غالبا از دست خود عصبانی می شوید، گرچه به خودتان قول داده بودید هرگز دوباره چنین رفتاری نکنید، اما همچنان اجازه می دهید با عشق و محبت کمتر از آنچه به راستی استحقاقش را دارید با شما رفتار شود.

 

● نتیجه تست

 

▪ ۱۰۰ ۸۰ :موفق هستید

 

به شما تبریک می گویم. شما در رابطه خود موضعی برابر با همسرتان دارید و هرگز آنچه و آن که هستید را به خاطر عشق بیشتر فدا نکنید. به منظور جلوگیری از بروز مشکلات آتی در مواردی که امتیاز کمتری گرفته اید کار کنید.

 

▪ ۷۹ ۶۰: تلاش تان را بیشتر کنید

 

شما یک قربانی عشق هستید اما نه با مشکل جدی و حاد، اما در بسیاری از موارد در روابط خود از موضع ضعف برخورد می کنید. توجه کنید که ترس از دست دادن و تایید، شما را از درخواست آنچه استحقاقش را دارید، باز می دارد. سعی کنید، در راستای عشق ورزیدن با خودتان کار کنید و خود را کمتر زیر پا بگذارید.

 

▪ ۵۹ ۴۰: اخطار

 

چه بخواهید و چه نخواهید اعتراف کنید در روابط خود با مردها یک قربانی عشق هستید زیرا اجازه می دهید با شما بد رفتاری کنند. به منظور احقاق حق خود در مقابل همسرتان نمی ایستید. چنان در فدا کردن برای عشق بیشتر متخصص شده اید که دیگر از یاد برده اید راحت بودن کنار یک مرد به چه معناست و چگونه احساسی است.

 

▪ ۳۹ صفر:اورژانس

 

شما یک قربانی عشق حرفه ای هستید. احتمالا نسبت به خود از احترام شخصی بسیار ناچیزی برخوردار هستید یا اصلا ندارید. با توجه به رفتارهای بسیار بدی که توسط مردان زندگی تان با شما می شود، می توان گفت که اعتماد به نفس شما نیز بسیار پایین است. مادامی که خودتان را دوست ندارید، انتظار نداشته باشید به شما عشق بورزد وقت آن رسیده که برخیزید و مانند یک زن قوی باشید. باید همین الان اقدام کنید.

منبع:Bartarinha.ir