سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

تبدیل کردن اهداف به آرزو



 

 

تبدیل کردن اهداف به آرزو

 

آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که آرزوهای دور و دراز دارید اما در رسیدن به آن ها مسیری بس طولانی را تصور می کنید؟

 

انسان ها زندگی می کنند به امید رسیدن به آرزوهای خود. هیچ انسانی را نمی یابید که آرزوهایی را در دل نداشته باشد. شب با تصور خواسته ها و آرزوها به خواب می رویم و صبح به امید و اتکا تحقق آرزوها از جا برمی خیزیم.

 

آنقدر هدف و آرزو در زندگی برای آدمی اهمیت دارد که اگر روزی او را از رسیدن به آنها منع یا ناامید کنند شاید دیگر زنده نماند. در هیچ برهه از زمان هم آرزوهای بشر تمامی ندارد. بعضی از ما در زمان هایی چنین تصور می کنیم که اگر به فلان خواسته مان برسیم رضایت ما از زندگی دو چندان شده و دیگر تلاش می کنیم تا هیچ خواسته ای نداشته باشیم. اما بعد از تحقق این آرزو متوجه عدم سیرابی خود شده و می فهمیم که در دلمان هزاران آرزو نهفته است که ای کاش های فراوانی را برای آنها سر داده ایم.

 

در تعریف آرزو می توان چنین گفت، خواسته ای مبهم که برای رسیدن به آن هیچ گونه تفکر و تأملی صحیح و سازنده در کار نیست.

 

خوشبختی در این است که شخص بداند که چه می خواهد و آنچه آرزو دارد مشتاقانه بخواهد(کلیسین ماریسو)

 

در تعریف هدف چنین می توان گفت: یک نوع خواسته یا آرزوی واقعی که انسان برای نیل به آن با برنامه ریزی اصولی در حرکت است و البته تردیدی نیست که هر انسان هدفمندی باید برای رسیدن به هدف از پشتوانه محکم و کار آمد به نام تفکر بهره ببرد.

 

از تعاریف که بگذریم این مسئله قابل درک است که آرزوهایی مدنظر ماست که تلاش می کنیم تا با برنامه ریزی و هدف گذاری آن ها را روزی به هدف تبدیل کنیم و منظور از آنها تنها داشتن خواسته ها و تصورات دست نایافتنی نیست. در این مطلب می خواهیم شما را در مسیری هدایت کنیم که از تبدیل هدف به آرزو جلوگیری نموده و در حقیقت آرزو را به هدف مبدل کنید.

 

شما با داشتن چه مواردی در زندگی احساس خوشبختی می کنید؟ اصلاً خوشبختی را به چه معنا می دانید؟

 

واقعیت آن است که افراد معمولاً خوشبختی های خود را نمی شناسند و خوشبختی دیگران همیشه در دیدگانشان مجسم است. (پیردانی نوس) خوشبختی در این است که شخص بداند که چه می خواهد و آنچه آرزو دارد مشتاقانه بخواهد(کلیسین ماریسو) شخصی که با اشتیاق به سوی هدف و آرزوی شخصی خود گام بر می دارد از لذت خاصی بهره می برد. ما باید برای خوشبخت زیستن موقعیت های مناسب ایجاد کنیم ، نه اینکه در انتظار آن باشیم (کرانسیس بیکن) لذا شایسته است هرگز برای لذت بردن از خوشبختی امروز و فردا نکنیم (آندره ژیر)

 

فکر می کنیم با این اوصاف توانستید تا حدودی اهداف و به عبارتی آرزوهای مشخص و دور از ابهام خود را بشناسید. ما توصیه می کنیم برای تشخیص دقیق و راحت تر به مدت 4 شبانه روز مورد به لیست خواسته های قلبی و آنچه از آن احساس خوشبختی می کنید فکر کنید. و لیستی از آن تهیه کنید و حداکثر 4 مورد را با دید منطقی انتخاب نمایید.

 

نکته هایی برای هدف گذاری:

 

تذکر 1/ چنانچه در انتخاب یک هدف نسبت به هدف دیگر مردد بودید هدفی را انتخاب کنید که نسبت به آن اشتیاق بیشتری داشته و از اولویت زمانی بیشتری برخوردار است.

 

در طی زمان هدف گذاری جملات تأکیدی مثبت و انرژی آوری را یادداشت و هر روز با اعتقاد بر زبان آورید.

 

تذکر 2/ دلائل خود را در جهت مثبت بیاورید. ( اگر استقلال مالی پیدا کنیم بسیاری از نیازهایم راحت تر بر طرف شده و اعتماد به نفسم بالا می رود)

 

تذکر 3/ دلائل فوق را نوشته و تا 40 روز روزی یک بار پس از بیداری آن را بخوانید پیشنهاد می کنیم آن را بر دیوار اتاق در مقابل مکانی که در آن استراحت می کنید نصب کنید.

 

تذکر 4/ دلائل خود را با استفاده از ارزش ها تنظیم کنید و دست ارزش ها را در دست اهداف بگذارید.

 

تذکر 5/ تهیه دلایل موجود برای هدف منطق پذیری هدف را افزایش می دهد.

 

تذکر 6/ هدف خود را به صورت یک کلید واژه یا که در تقویم خود هر 15 بار یک بار یادداشت کنید.

 

تذکر 7/ برای هدف خود تاریخ و دامنه زمانی مشخص کنید.

 

در طی زمان هدف گذاری جملات تأکیدی مثبت و انرژی آوری را یادداشت و هر روز با اعتقاد بر زبان آورید.

و هر شب پیش از به خواب رفتن تمرین شل سازی عضلاتی خود را در حال تلاش برای رسیدن به هدف ، یا در حالی که به هدف رسیده اید و یا در زمانی که به هدف رسیده اید و از آن بهره می برید، تصور و تجسم کنید.

فراموش نکنید که هر هدف به تصویر و کلام نیاز دارد.


ویدیو مرتبط :
مستندحجامت(8)با موضوع:اهداف انتقال خون و اهداف حجامت کردن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چگونه اجاره مسکن در تهران تبدیل به آرزو شد/ 4 ماه حداقل دستمزد خرج اجاره یک ماه



اخبار اقتصادی,وضعیت اجاره مسکن در تهران

چگونه اجاره مسکن در تهران تبدیل به آرزو شد/ 4 ماه حداقل دستمزد خرج اجاره یک ماه

روند تغییرات قیمت مسکن طی سالهای اخیر به سمتی رفته که امروز اجاره مسکن مناسب در تهران به آرزو تبدیل شده است.

دوستی می گفت تا چند سال پیش دغدغه ما خرید مسکن مناسب بود امروز آرزوی اجاره آنرا داریم، آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران این گفته را تائید می کند. براساس تازه ترین گزارش منتشر شده از قیمت مسکن در شهر تهران، اجاره یک واحد مسکونی 100 متری در پاییز سال 91 به ماهانه یک میلیون و590 هزار تومان رسیده است.

با اجاره یک ماهه پرداختی در پاییز سال 91 برای یک ملک 100 متری در سال 88 می توانستیم یک متر مربع واحد مسکونی خرید و این اجاره بها در تابستان سال 89 معادل متوسط بهای یک متر مربع زمین در شهر تهران بوده است.

وضعیت اجاره مسکن در تهران

 

اندازه واقعی تصویر

متوسط اجاره بهای یک واحد یکصد متری در شهر تهران طی نه ماهه منتهی به پاییز سال 91 معادل یک میلیون و481 هزار تومان بوده است این رقم در مقایسه با مدت مشابه درسال 90 معادل 32 درصد رشد کرده است.

اما زمانی می توانیم درک بهتری از دلایل تبدیل شدن اجاره مسکن به آرزو داشته باشیم که مقایسه ای بکنیم بین حداقل حقوق و اطلاعاتی که مرکز آمار ایران از اجاره بهای یک واحد 100 متری در شهر تهران منتشر کرده است نشان میدهد طی سالهای اخیر به شدت قدرت اقتصادی مزدبگیران در مقایسه با اجاره بها تهدید شده است.

در سال 89 اجاره یک واحد مسکونی 100 متری در تهران معادل دستمزد سه ماه بوده، در سال 90 به 3.5 افزایش یافته و در پاییز سال 91 از مرز 4 ماه عبور کرده است یعنی با حداقل دستمزد یک ساله می توان تنها 3 ماه هزینه یک واحد مسکونی 100 متری را در تهران تقبل کرد.

وضعیت اجاره مسکن در تهران

 

اندازه واقعی تصویر

این وضعیت طی 20 سال گذشته بی سابقه است، از سوی دیگر نگاهی به سهم هزینه مسکن در سبد هزینه خانوارهای شهری نشان می دهد که طی سالهای 80 تا 89 متوسط سهم هزینه مسکن در سبد هزینه خانوار از 27 درصد به 30 درصد افزایش یافته است و با توجه به شدت افزایش این هزینه ها طی دو سال اخیر می توان پیش بینی کرد که سهم هزینه مسکن در سبد خانوار به شدت افزایش پیدا کرده است، این افزایش از نظر اقتصادی نشان از کاهش سطح رفاه اقتصادی دارد.

متاسفانه عملکرد دولتهای نهم و دهم کار را به جایی رسانده است که با هزینه که در سال 91 برای سه سال اجاره یک واحد مسکونی صد متری پرداخت می شود در سال 84 برای خرید یک واحد 100 متری پرداخت می شده است، این مصداق کامل این جمله است که در ابتدای کار دولت نهم خرید خانه دغدغه مردم بود امروز در پایان کار دولت دهم اجاره یک خانه آرزوست.

وضعیت اجاره مسکن در تهران

 

اندازه واقعی تصویر

/خبرآنلاین