سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

به دست خود درختي مي نشانم



 


به دست خود درختي مي نشانم به پايش جوي آبي مي كشانم

كمي تخم چمن بر روي خاكش براي يادگاري مي فشانم

 

 

درخت می کارم

 


درختم كم كم آرد بر گ و باري بسازد بر سر خود شاخساري

چمن رويد در آنجا سبز و خرم شود زير درختم سبزه زاري





به تابستان كه گرما رو نمايد درختم چتر خود را مي گشايد

خنك مي سازد آنجا را ز سايه دل هر رهگذر را مي ربايد

 

درخت می کارم

 

 

به پايش خسته اي بي حال و بي تاب ميان روز گرمي مي رود خواب

شود بيدار و گويد : اي كه اينجا درختي كاشتي روح تو شاداب

 

 


سروده آقاي عباس يميني شريف

 

 

 


ویدیو مرتبط :
استادشهریار "در راه درشکه چی نشانم ..."

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیداشدن دست بیگانگان در جنایات تروریستی



 

جنایت تروریست ها

 

زاهدان _ يک فرمانده سپاه پاسداران گفت: اگر با دقت به حوادث تروريستي سيستان و بلوچستان بنگريم، دستهاي بيگانگان به ويژه آمريکا، انگليس و موساد در اين جنايتها ديده مي شود زيرا نمي خواهند ملت ايران و نظام اسلامي از عزت و اقتدار در منطقه برخوردار باشد.

 

سردار غلامرضا باغباني روز پنجشنبه طي گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي در زاهدان افزود: موساد به پشتوانه برخي کشورهاي مي خواهد چهره انقلاب اسلامي ايران را در جهان کم رنگ نشان دهد.

 

وي اضافه کرد: به يقين در پشت حوادث تروريستي سيستان و بلوچستان دشمنان انقلاب و ايران اسلامي حضور دارند.

 

او بيان کرد: با مرور حوادث تروريستي سيستان و بلوچستان هدايت اين حوادث از بيرون مرزها رخ نمايي مي کند.

 

وي افزود: آمريکاييها، انگليسيها و سازمان جاسوسي رژيم اشغالگر قدس سعي دارند چهره اسلام و انقلاب اسلامي ايران را در دنيا مخدوش کنند.

 

او افزود: دشمنان انقلاب چشم ديدن اتحاد شيعه و سني و پيشرفت و توسعه سيستان و بلوچستان را ندارند لذا نمي خواهند مردم ايران با همدلي و اتحاد در راه اعتلاي انقلاب حرکت کنند.

 

اين فرمانده سپاه اظهار داشت: شهادت سرداران سپاه و سران طوايف، قبايل و مردم عادي نه تنها خللي در اتحاد مردم ايجاد نمي کند بلکه باعث وحدت و يکپارچگي بيشتر شيعه و سني مي شود.

 

وي تاکيد کرد: دشمنان اين مرز و بوم بدانند خون پاک شهدا، ريشه اين شرارتها را در منطقه خواهد خشکاند و جمهوري اسلامي با استفاده با همين مردم امنيت پايدار را در استان سيستان و بلوچستان برقرار مي کند.

 

او گفت: همرزمان شهيدان نيز با همان شيوه قبلي در راه امنيت پايدار منطقه قدم بر مي دارند و سپاه بطور قطع پاسخي کوبنده به جنايتکاران خواهد داد.

 

باغباني افزود: سپاه چشمه جوشان است، اگر سرداري شهيد شود سرداران ديگري پرچم و راه او را برافراشته، ادامه مي دهند و تا انقلاب امام زمان(عج) مبارزه حق عليه باطل ادامه خواهد داشت.