سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برگ تربچه برای درمان یرقان مفید است



 

 

برگ تربچه برای درمان یرقان مفید  است

 

 

تربچه گیاه ریشه ای بومی کشورهای آسیای جنوبی است که بیماری های متعددی را درمان می کند. تربچه هایی که در اشکال متفاوت و رنگ های قرمز، سفید، بنفش و سیاه یافت می شود، ارزش غذایی مساوی دارند. علاوه بر خود تربچه، برگ و دانه آن نیز استفاده دارویی دارد.

 

● خواص تربچه

 

به گزارش «Ask.com» ویتامین C موجود در برگ آن ۶ برابر ویتامینی است که در ریشه وجود دارد. این گیاه حاوی کلسیم، پتاسیم، مس، اسید فولیک و آنتوسیانین (Anthocyanin) نوعی آنتی اکسیدان قوی است. برگ های آن نیز در درمان یرقان موثر است. مصرف منظم آب این گیاه حرکت روده را آسان تر کرده و به تدریج اشتها را بهبود می بخشد.

 

تربچه که سرشار از فیبر است یبوست را درمان می کند و مصرف منظم آن برای رفع بواسیر مفید است. مصرف روزی ۲ و یا ۳ بار، یک قاشق مرباخوری آب تربچه همراه یک قاشق مرباخوری عسل، بیماری هایی مانند سرفه معمولی، سیاه سرفه، گلودرد و ناراحتی ریوی را رفع می کند. برای از بین بردن دانه های سرسیاه و لکه ها به طور روزانه جوشانده دانه تربچه را به ناحیه لکه دار بمالید.

 

برای تهیه این محلول یک مشت دانه تربچه را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در ۴ لیوان آب بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس پنبه آغشته به این محلول را به طور منظم روی دانه های سیاه و لکه ها بمالید. این محلول برای کاهش درد و التهاب بر اثر گزیدگی حشرات نیز مفید است. این گیاه برای رفع اختلالات ادراری مانند التهاب و آلودگی قارچی موثر است. این گیاه که ادرارآور است در دفع سموم از بدن مفید است.

 

خاصیت ضدسموم و ضدسرطانی آن برای درمان سرطان های مختلف مانند کلیه، روده، معده و ... موثر اشست. ویتامین c، فسفر، روی و ویتامین B کمپلکس موجود در این گیاه ریشه ای برای پوست مفید است. خاصیت ضدعفونی کننده آن، اختلالات پوستی مانند خشکی، ترک و جوش های قرمز را رفع می کند.

 

این گیاه که غنی از فیبر، آب و حاوی میزان پایین کربوهیدرات قابل هضم است، مصرف آن به افرادی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود. با تب ایجاد شده از عفونت مقابله می کند. علاوه بر خاصیت هایی که ذکر شد، تربچه سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و گردش خون را بهبود می بخشد.

 

منبع : روزنامه خراسان

 

 


ویدیو مرتبط :
راه درمان یرقان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برگ پیچک برای درمان آسم مفید است



پیچک,خواص پیچک,خاصیت پیچک,درمان آسم

 

پیچک، گیاه بالارونده است، این گیاه بومی اروپای غربی، مرکزی و جنوبی است و در طب سنتی از برگ های آن برای درمان بیماری های متعدد استفاده می شود.

 

مصرف عصاره برگ پیچک، با افزایش میزان دریافت اکسیژن در ریه، در برطرف کردن آسم موثر است.

 

خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان برونشیت مزمن مفید است.

 

سرفه را تسکین می بخشد.

 

چین و چروک صورت را از بین می برد.

 

درد روماتیسم و التهاب استخوان و مفصل را برطرف می کند.

 

برای از بین بردن زگیل به کار برده می شود.

 

تجمع خلط در سیستم تنفسی را کاهش می دهد.

 

تب را کاهش می دهد.

 

در کاهش وزن موثر است.

 

منبع: روزنامه خراسان