سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

برای خوشبختی تلاش کنید



 

 

برای خوشبختی,تلاش برای خوشبختی

 

دوران نامزدی، عقد و هفته های اولی که در خانه مشترک زندگی می کنید، روزهایی ارزشمند ، شیرین و هیجان انگیز هستند. اما اگر می خواهید این رابطه همیشگی و مداوم باشد باید راه های رسیدن به آن را بشناسید و برایش تلاش کنید.


وقتی وارد رابطه زناشویی می شوید بسیار مهم است که به این نکات اهمیت بدهید.

 

بسازید: چگونه بسازید؟ یک رابطه سرشار از احترام و تحسین بسازید. به رفتار و گفتار همسرتان اهمیت بدهید. زن و شوهرهایی که در یک رابطه سالم قرار می گیرند به جزیی ترین رفتار و عملکرد همسرشان اهمیت می دهند وبا گفتن «از تو ممنونم» احترام و شخصیتش را حفظ می کنند. پس گام اول را با این اصل شروع کنید که برای داشتن رابطه سالم بیشتر تحسین کنید و کمتر ایراد بگیرید.

 

جستجو کنید: چه چیزی را جستجو کنید؟ ساده است. به دنبال شناخت علایق همسرتان باشید و سعی کنید مشترکاتی بیابید که هر دو از ماندن در این رابطه لذت ببرید. به جستجوی تجربه های مشترک جدید بروید تا خاطرات لذت بخشی از زندگی زناشویی بسازید.

 

قوانین زناشویی داشته باشید: چه قوانینی؟ مثلا قانون عذرخواهی از یکدیگر. اگر اشتباهی از شما سر می زند صادقانه از همسرتان عذربخواهید. گفتن«متاسفم» شاید خیلی سخت به نظر بیاید اما این جمله بسیار شفابخش است. پایبند به این قوانین باشید و مطمئن باشید که در برابر چنین رفتاری همسرتان به شما اعتماد خواهد کرد.

 

از همسرتان نخواهید که دقیقا مثل شما فکر کند، اهداف شما را داشته باشد و فداکاری های شما رابکند. همه اینها جز توقعات نابه جای شما و حقوق فردی همسرتان است که ممکن است شما آنها را نادیده بگیرید

 

توقعات بی جا یا نیازهای ضروری یک رابطه...

 

حتما به عنوان زن یا مرد به دنبال یک رابطه عاشقانه هستید و حتما بارها یک همسر ایده آل و یک خانواده رویایی را تصور کرده اید که در آن رفاه، زیبایی، سلامت و تفاهم فراهم هستند. اما اگر انتظاراتتان را در این نوع فانتزی های ذهنی بنا کنید بدون شک با مشکلات زیادی در زندگی زناشویی مواجه خواهید شد. شاید لازم باشد برای رسیدن به یک رابطه درست زناشویی کمی بیشتر فکر کنید و تفاوت بین انتظارات و توقعات بی جا و نیازهای ضروری رابطه را بهتر بشناسید:

 

تغییرات را بپذیرید: آنچه که شما از رابطه زناشویی در آغاز آشنایی می خواهید با آنچه بعدها و درطول زندگی با آن مواجه می شوید بسیار متفاوت است. هردوی شما باتوجه به شرایط و موقعیتی که دارید تغییر می کنید. معنای عشق و وابستگی تغییر می کند و شما ارزش ها و معیارهای زندگی را چیزهایی دیگر خواهید دانست. همه این تغییرات در یک رابطه سالم، طبیعی و ضروری است و بلوغ فکری شما و همسرتان را نشان می دهد. پس زمانی که با این تغییرات مواجه می شوید آنها را جز نیازهای ضروری رابطه بدانید.


به حقوق شریک زندگی احترام بگذارید: کسانی که رابطه سالم دارند حقوق و ارزش های شریک زندگیشان را جدی می گیرند. تنها در رابطه بیمار است که می توان به راحتی از حقوق و نیازهای طرف مقابل چشم پوشید. از همسرتان نخواهید که دقیقا مثل شما فکر کند، اهداف شما را داشته باشد و فداکاری های شما رابکند. همه اینها جز توقعات نابه جای شما و حقوق فردی همسرتان است که ممکن است شما آنها را نادیده بگیرید.

 

6 نکته ضروری برای ماندن در یک رابطه سالم

 

1. مشخص کنید که از رابطه چه می خواهید. از خودتان چه می خواهید ودوست دارید، همسرتان چگونه رفتار کند؟

 

2. به شریک زندگی اجازه بدهید نیازهایتان را بشناسد.

 

3. بپذیرید که شاید همسرتان نتواند همه خواسته ها و نیازهایتان را برطرف کند و ممکن است درمواردی توقغ شما بی جا باشد.

 

4. در یک رابطه دوطرفه قرار بگیرید. هم گیرنده باشید و هم دهنده.

 

5. سعی کنید مسائل را از منظر همسرتان ببینید. این به این معنی نیست که در هر شرایطی به دنبال پذیرش و تایید همسرتان باشید بلکه نشانه درک، علاقه و احترام شما به کسی است که با او زندگی می کنید.

 

6. زمانی که نمی توانید اختلاف نظرها، تفاوت های فرهنگی و فکری را خودتان حل کنید باید از مشاوران و متخصصان حوزه روابط همسران و خانواده کمک بگیرید. هرگز خود را دانای کل ندانید. سعی نکنید همه چیز را به روش خودتان حل کنید.

منبع :اطلاعات


ویدیو مرتبط :
مسیر خوشبختی استاد سامانی - مراحل خوشبختی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش کمیته داوران درکاهش تنش های داوری



نشست اعضاي کميته داوران امروز صبح در دفتر رئيس فدراسيون فوتبال تشکيل و راهکارهاي کاهش تنش براي داوران با کمک صدا و سيما بررسي شد.به گزارش سايت ايرنا، در اين جلسه که با حضور علي کفاشيان ، مسعود عنايت، بهروان، آيت اللهي، خوشخوان، نظري و حسيني برگزار شد، نقطه نظرات اعضاي کميته داوران و رئيس فدراسيون فوتبال بيان شد تا دو طرف به جمع بندي هاي مناسبي برسند.

 

در اين نشست قرار شد کميته داوران به پنج زير کميته با نام هاي زيرکميته هاي چيدمان ،نظارت، آموزش ، توسعه و استعداديابي و انضباطي تقسيم و قرار شد هريک از اعضاي کميته داوران مسئوليت هر کدام از زيرشاخه ها را بر عهده بگيرند.در ادامه جلسه مقرر شد که اين زيرکميته ها جلسات هفتگي داشته باشند و به صورت سيستماتيک با آنها برخورد شود.

 

در جلسه امروز قرار شد تا تمهيداتي انديشيده شود که حملات لفظي و رواني روي داوران کاهش پيدا کند.يکي از اين تمهيدات که مي تواند منجر به کاهش تنش ها شود همکاري صدا و سيماست. اعضاي کميته داوران در جلسه امروز به اين نتيجه رسيدند که صدا وسيما هم مي تواند تدابيري بيانديشد که تنش ها کمتر شود.

 

به اين صورت که از مصاحبه بلافاصله پس از بازي و يا صحنه هاي اخراج و درگيري جلوگيري شود. ضمن اينکه گزارشگران تلويزيوني بازي در حين گزارش به مسايل داوري نپردازند تا با گمانه زني ها موجب افزايش التهاب در ميان افکار عمومي نشوند.

 

البته بحث هاي کارشناسي پس از بازي در رسانه ها هم مي تواند به التهاب بيفزايد.در پايان نيز مقرر شد علاوه بر اضافه شدن 50 درصد به دستمزد داوران ليگ برتري، 50 درصد هم به دستمزد داوران در ساير رده ها اضافه شود.