سلامت


2 دقیقه پیش

نشانه ها و عوارض کمبود ویتامین‌ها در بدن

ویتامین‌ها نقش مهمی‌ را در بدن انسان ایفا می‌کنند. به‌نحوی‌که کمبود ویتامین‌ (حتی یکی از آن‌ها) می‌تواند برای هر فردی مشکلات اساسی را به وجود آورد. گجت نیوز - معین ...
2 دقیقه پیش

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر نیش می‌زنند؟

فصل گرما و گزیده شدن توسط پشه ها فرا رسیده، دوست دارید بدانید پشه ها بیشتر چه کسانی را دوست دارند؟ بیشتر کجاها می پلکند؟ و از چه مواد دفع کننده ای نفرت دارند؟ وب سایت ...

آب‌میوه‌های ضدچاقی را بشناسید


بعضی از ما هنگامی كه رژیم می‌گیریم تمام توجه‌مان را به سمت غذاها معطوف می‌كنیم، اما مقدار قابل توجهی از كالری‌هایی كه روزانه به بدن ما اضافه می‌شود از طریق نوشیدنی‌هاست.





  بعضی از ما هنگامی كه رژیم می‌گیریم تمام توجه‌مان را به سمت غذاها معطوف می‌كنیم،  این‌كه چه غذاهایی را باید از برنامه غذایی‌مان حذف یا به آن اضافه كنیم. شاید اینطور به‌نظر نرسد اما مقدار قابل توجهی از كالری‌هایی كه روزانه به بدن ما اضافه می‌شود از طریق نوشیدنی‌هاست. انتخاب نوشیدنی درست می‌تواند متابولیسم بدن‌تان را افزایش دهد، اشتهای‌تان را كم كرده و به‌طور كلی میزان كالری دریافتی‌‌تان را كاهش دهد. با خواندن این مطلب بیشتر با نوشیدنی‌های مفید و مضر برای كاهش وزن آشنا شوید.





   نوشابه رژیمی ممنوع!

هر بار كه دست‌تان برای برداشتن یك نوشابه گازدار به سمت قفسه‌های فروشگاه می‌رود به این فكر كنید كه در حال برداشتن صدها كالری بی‌خاصیت هستید. ساده‌ترین راهی كه در این رابطه به ذهن می‌رسد این است كه از نوشابه‌های رژیمی استفاده شود اما اینطور كه تحقیقات نشان می‌دهد خیلی هم نمی‌توان روی این حساب كرد كه این نوشابه‌ها به افزایش وزن منجر نشوند. اگر میزان كالری‌ای كه به دست می‌آورید بیش از مقداری است كه می‌سوزانید، فقط پناه بردن به سمت نوشابه‌های رژیمی خیلی هم كارساز نیست.





  آبمیوه پاكتی، ممنوع!

با اینكه اغلب استفاده از آبمیوه به جای نوشابه توصیه می‌شود اما خوب است بدانید آبمیوه هم میزان كالری زیادی دارد. مسئله‌ای كه اینجا پیش می‌آید این است كه چطور می‌توان هم ویتامین‌ها و آنتی اكسیدان‌ها را از آبمیوه به دست آورد و هم از شكر موجود در آن و در نهایت اضافه وزن دور ماند؛ بهترین پیشنهاد در این زمینه این است كه با خواندن برچسب‌هایی كه روی بطری‌های آبمیوه زده شده، به‌دنبال آبمیوه‌های صددرصد طبیعی باشید و از هرگونه آبمیوه‌ای كه شیرین‌كننده مصنوعی داشته باشد، دوری كنید. راه حل دیگر این است كه اگر خواستید آبمیوه بنوشید، مقدار كمی آبمیوه را درون یك لیوان آب بریزید و سپس آن را بنوشید.



   آب را فراموش نكن

كاری كه می‌تواند روزانه شما را از شر صدها كالری اضافه خلاص كند، جایگزین كردن آب به جای نوشابه است. علاوه بر این، منافع دیگری نیز از نوشیدن آب به دست خواهید آورد. نوشیدن 2 لیوان آب قبل از وعده غذایی‌‌تان به این منجر می‌شود كه احساس سیری كنید و كمتر غذا بخورید. در كنار این‌ها، تحقیق جدیدی نشان داده است كه نوشیدن مقدار كافی آب می‌تواند تاثیر مثبتی روی متابولیسم بدن داشته باشد.





   یك آبمیوه كم كالری

آب سبزی‌ها از این‌رو توصیه می‌شود كه به همان اندازه آبمیوه ارزش غذایی دارد اما با نصف آن میزان كالری. یك فنجان آب گوجه فرنگی 41 كالری دارد این در حالی است كه آب پرتقال حاوی 122 كالری است. آبمیوه‌ای كه پالپ داشته باشد نیز توصیه می‌شود. فایده چنین نوع آبمیوه‌هایی این است كه به دلیل فیبر موجود در آن می‌تواند در كنترل گرسنگی موثر واقع شده و نیاز به غذا خوردن را به تعویق بیندازد.



   اسموتی خانگی بخور

 موز و توت فرنگی را در اسموتی‌‌تان مخلوط كنید و به این ترتیب به یك نوشیدنی خوشمزه و همچنین منبع بزرگی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضد‌بیماری دست خواهید یافت. نوع خانگی این نوشیدنی بیشتر توصیه می‌شود و دلیلش هم این است كه می‌توان میزان مواد تشكیل‌دهنده و در نهایت میزان كالری آن را بهتر كنترل كرد. اسموتی‌هایی كه در رستوران‌های بیرون می‌خورید شامل بستنی، عسل و سایر شیرین‌كننده‌هایی است كه میزان بسیار زیادی كالری دارند درحالی‌كه شما می‌توانید در خانه از شیر كم چرب و میوه‌های تازه یا منجمد شده استفاده كنید.



كاری كه می‌تواند روزانه شما را از شر صدها كالری اضافه خلاص كند، جایگزین كردن آب به جای نوشابه است. علاوه بر این، منافع دیگری نیز از نوشیدن آب به دست خواهید آورد



  شیربخوریم یا نه؟

همیشه خوردن موادی كه حاوی مقدار زیادی كلسیم باشد توصیه شده است. این احتمال كه كلسیم به كاهش وزن كمك می‌كند چندان تایید شده نیست و تحقیقات جدید اینطور نشان می‌دهد كه كلسیم خیلی هم نمی‌تواند در كاهش وزن كمك‌كننده باشد. برای اینكه از منافع كلسیم بهره‌مند شوید اما از چاقی هم به دور باشید، ماست، شیر و پنیر كم چرب مصرف كنید.





   نوشابه‌های انرژی زا بخوریم؟

نوشابه‌های انرژی زا كه امروزه به وفور در بازار پیدا می‌شوند، منبع بسیار زیادی از كالری هستند. درست است كه اینگونه كه گفته می‌شود، به این نوشیدنی‌ها مقدار زیادی مواد مغذی اضافه شده اما به سادگی می‌توانید همین ویتامین‌ها و مواد معدنی را از غذاهای كم كالری به دست بیاورید. اگر برای وزن كم كردن جدی هستید و تصمیم خود را در این رابطه گرفته‌اید، بهتر است هر چه سریع‌تر با این نوشیدنی‌ها خداحافظی كنید.



  چگونه خامه را حذف كنیم؟

هنگامی كه به قهوه‌‌تان خامه، مواد طعم‌دهنده و شیرین‌كننده اضافه كنید، یك لیوان قهوه مفید را به یك منبع مضر شكر و چربی تبدیل خواهید كرد. حتی این امكان وجود دارد كه با افزودن چنین موادی به یك فنجان قهوه، میزان كالری آن را تا 570 كالری افزایش دهید؛ یعنی چیزی بیشتر از یك وعده غذایی كامل. اگر طعم قهوه تلخ را دوست ندارید، می‌توانید به آن شیر كم چرب و مقدار بسیار كمی شیرین‌كننده اضافه كنید.





   چگونه قهوه بخوریم؟

اگر احساس كردید به كافئین احتیاج دارید، قهوه انتخاب بهتری نسبت به نوشابه‌های گازدار یا انرژی‌‌زاست. قهوه تلخ علاوه بر این‌كه كالری ندارد، سرشار از آنتی‌اكسیدان‌ها هم است. بررسی‌ها نشان داده است مصرف میزان مشخصی از قهوه (در حدود 3 تا 4 فنجان در روز) می‌تواند به تمركز و بهبود حالت روحی‌‌تان كمك كند و همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بسیاری از سرطان‌ها را كاهش دهد.





معجون لاغری را بشناسید

هنگام نیاز به كافئین، چای سبز نیز گزینه خوب دیگری است كه می‌توانید از آن استفاده كنید. چای سبز نه تنها كالری ندارد بلكه به گفته كارشناسان می‌تواند در كاهش وزن هم موثر باشد. اینكه چطور این نوشیدنی می‌تواند به كاهش وزن كمك كند به درستی مشخص نیست اما كافئین و تركیبات غذایی دیگر موجود در آن می‌تواند تاثیرگذار باشد. تاثیر این چای چند ساعت بیشتر باقی نمی‌ماند بنابر این نوشیدن این چای 2 بار در روز توصیه می‌شود.





یك شربت خنك و پركالری

بسیاری از نوشیدنی‌های خنك ممكن است سبك به‌نظر برسند و به‌ویژه در روزهای تابستان برای رفع عطش وسوسه‌كننده باشند اما مسئله اینجاست كه این نوشیدنی‌ها اغلب كالری بسیار زیادی دارند. نوشیدنی‌ها و شربت‌های خانگی یا كارخانه‌‌ای خنكی كه در فصل تابستان در مهمانی‌ها ارائه می‌شود حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد شیرین و پر كالری است و از این‌رو بهتر است در مصرف آنها زیاده روی نكنید.


ویدیو مرتبط :
‫بهترین میوه های جوان کننده و ضد سرطان را بشناسید / تضمینی از پیری دور شوید!‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آب این میوه = حافظه ای باور نکردنی



تقویت حافظه

پژوهشگران آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که آب انگور می تواند حافظه را تقویت کرده و کاهش قدرت حافظه را ترمیم کند.

محققان دانشگاه سینسیناتی که نتایج بررسی های خود را در «کنفرانس بین المللی پلی فنول و سلامت» در هاروگیت انگلیس ارائه کرده اند نشان دادند که آنتی اکسیدان های حاضر در پوست و آب انگور می توانند توانایی مغزی را تقویت کرده و اثرات کاهش حافظه را کم کنند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند:«ما اثرات آب انگور را روی گروهی متشکل از 12 بیمار بین 75 تا 80 سال بررسی کردیم. این افراد از کاهش حافظه کوتاه مدت رنج می بردند.

این شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند ، یکی از این گروهها به مدت 12 هفته آب انگور خالص 100 طبیعی می خورد و گروه دوم، گروه کنترل بود».

در پایان این دوره، دانشمندان با اندازه گیری توانایی حافظه دو گروه تائید کردند گروهی که آب انگور می خورد نتایج بهتری در حفظ حافظه فضایی نشان داد به طوری که قدرت حافظه این افراد حداکثر به میزان 75 درصد بهبود یافت.

براساس گزارش تلگراف ، این محققان توضیح دادند:«نتایج این تحقیق نشان می دهد که یک رژیم غذایی به خصوص رژیم غذایی غنی از میوه و سبزی تازه می تواند به حفظ حافظه خوب به ویژه در افراد با سن بالا کمک کند».