گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان


علی انصاریان سال ها به عنوان ستاره فوتبال درخشیده و این روزها دارد کم کم به ستاره دنیای سینما نزدیک می شود. او عاشق سفر کردن است و سفر به این مناطق زیبا را به شما توصیه می کند.

هفته نامه اوقات خوش - بابک نبی: علی انصاریان متولد تیرماه 1356 است. سال ها به عنوان ستاره فوتبال در تیم پرسپولیس و تیم ملی درخشیده و این روزها دارد کم کم به ستاره دنیای سینما نزدیک می شود. تاکنون در فیلم های سینمایی از جمله کلاف، سوختن، هدیه و... نقش آفرینی کرده است. انصاریان عاشق سفر کردن است و هیچ غذایی را به اندازه کباب و دیزی دوست ندارد. بهترین تفریحش، پیاده روی و فیلم دیدن است و آدمی است که با تلاش به تمام خواسته هایش می رسد و آرزوی هیچ چیزی برایش باقی نمی ماند.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

پیشنهاد گردشگری علی انصاریان

* کلاردشت

کلاردشت از توابع شهرستان چالوس در غرب استان مازندران به دلیل زیبایی های بی حدش از مکان های دیدنی و تفریحی ایران به شمار می رود و به بهشت ایران معروف است. کلاردشت از جنوب به قله تخت سلیمان تا حدود گردنه کندوان و از شمال به دریای خزر و شهر عباس آباد، از شرق به چالوس، نوشهر و کجور و از غرب به قزوین و الموت محدود است.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

کلاردشت دو جاده ارتباطی دارد؛ جاده نخست از مرزن آباد در فاصله 25 کیلومتری جنوب چالوس منشعب شده و به طول 20 کیلومتر از میان تپه هایی که در بر دامنه های شان گندم و جو کشت می شود، می گذرد و دومین جاده، از عباس آباد واقع در جاده کناره خزر، میان راه چالوس و تنکابن منشعب شده و به طول 25 کیلومتر پس از گذشتن از جنگل های متراکم و بسیار زیبا در ناحیه نگارود به غرب کلاردشت می رسد.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

کلاردشت دارای آب و هوایی معتدل است. بارش باران های فراوان، برف های نشسته بر ارتفاعات و کوهستانی بودن این منطقه هوای کلاردشت را در مقایسه با دیگر مناطق استان مازندارن بسیار خنک تر و مطبوع تر کرده است.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

از دیدنی های کلاردشت هر چه بگوییم کم است. در اینجا فقط به اختصار نام می برم:

دریاچه ولشت

علم کوه و کوه تخت سلیمان

رودبارک

جنگل ازو

مازیچال

تپه کلار

جاده کلاردشت به عباس آباد

هتل نیمه ساخته به جا مانده از زمان رضاخان

برخی از مراکز اقامتی کلاردشت:

متل باران سبز

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نوع: هتل سه ستاره

آدرس: مازندران، کلاردشت، کیلومتر 3 جاده عباس آباد

متل پارسیان

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نوع: هتل سه ستاره

آدرس: مازندران، کلاردشت، نرسیده به حسن کیف، جنوب شهرک نگین

هتل مارال

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نوع: هتل سه ستاره

آدرس: مازندران، کلاردشت، منطقه ولبال، بلوار پاسداران، مقابل دادگستری

مجتمع اقامتی باغ چمن

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نوع: هتل سه ستاره

آدرس: مازندران، کلاردشت، رودبارک، جنب پارک شهرداری

هتل پانیذ کلاردشت

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نوع هتل: دو ستاره

آدرس: استان مازندران، کلاردشت، بلوار پاسداران، خیابان اجابیت، هتل پانیذ کلاردشت

هتل توکل کلاردشت

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نوع هتل: سه ستاره

آدرس: کلاردشت، خیابان امام، جنب بیمارستان کلاردشت، طبقه فوقانی فروشگان لیواز

هتل آپارتمان تخت جمشید

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نوع: هتل یک ستاره گرید

آدرس: مازندران، کلاردشت، انتهای بلوار پاسداران، خیابان اجابیت، هتل تخت جمشید.



* مادرید

مادرید، پایتخت اسپانیا، شهر تاریخ، موسیقی، شور و هیجان و فوتبال است. مادرید را می توان نمونه کوچک کشور اسپانیا دانست: از تمام سنت ها و  جذابیت هایی که در این کشور وجود دارد، چیزی هم در مادرید پیدا می شود.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

مادرید را در دنیا با میراث فرهنگی و هنری یگانه و زیبایش و با شب های پرزرق و و برق و زنده اش می شناسند. موزه های بی پایانش، رستوران ها و کافه های همیشه بیدارش و هوای معتدل و مردم زنده و خوشحالش، مادرید را یکی از پرتوریست ترین شهرهای اروپا کرده است. تقریبا چهار فصل سال، شهر شلوغ و پر از مسافر است. با این حال، بهار و پاییز برای دیدن مادرید وقت مناسب تری است؛ هم هوا خوب است و هم فستیوال ها و جشن های زیادی در شهر برپاست.

مردم مادرید به شب زنده داری و خیابان گردی معروف شده اند. خیلی از کافه ها و مغازه ها تا ساعت پنج صبح نیز باز هستند. مردم محلی و توریست ها هم تا هر ساعت شب در رستوران ها و پلازاها در رفت و آمدند.

مادرید شهر هنر و شهر موزه ها و نمایشگاه های هنری است که اگر تمام وقت سفرتان را به گشتن موزه ها و گالری های مادرید اختصاص بدهید، باز هم ممکن است وقت کم بیاورید.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

هیچ جای مادرید، امکان ندارد فراموش کنید که در اسپانیا هستید. همه جا بساط هنر و آواز به راه است. در خیابان ها می توانید مجسمه گاوهایی را ببینید که روی تن شان به سبک های مختلف نقاشی شده. این گاوها نماد میدان های گاوبازی و ماتادورهای اسپانیا هستند.

شب ها پیاده رو ها را نوازنده ها و رقصنده های مادریدی اشغال می کنند: اجرایی زنده و باشکوه از هنر فلامنکو که در فهرست میراث معنوی یونسکو نیز به ثبت رسیده. برای دیدن تئاتر و اپرا بهتر است لیست برنامه های شان را در کافه ها و روزنامه فروشی ها پیدا کنید.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

یکی از جذابیت های مادرید برای گردشگرها، فوتبال است. باشگاه فوتبال رئال مادرید، یا همان استادیوم سانتیاگو برنابئو و باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید رو طول سال چند باری عاشقان فوتبال را از جاهای دیگر اسپانیا و اروپا به این شهر می کشاند.

در مادرید لازم نیست خیلی دنبال غذا بگردید. هر غذایی که چشم تان را گرفت، سفارش دهید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. غیر از رستوران های بین المللی، ایرانی، ترکی و عربی، چینی و هندی متعددی که در مادرید پیدا می شود، رستوران های این شهر تمام غذاهای اسپانیا را سرو می کنند. البته یک مدل کباب بره دارند که غذای سنتی مادرید به شمار می رود و معمولا با سس سیر سرو می شود.

مادرید هتل و مهمان خانه زیاد دارد. با توجه به سلیقه و پولی که می خواهید خرج کنید، از هتل های مرکز شهر گرفته تا دهکده های اطراف، میزبان خوبی برای توریست ها هستند. هتل های مرکز شهر نسبت به شهرهای دیگر اروپا خیلی گران نیستند، ولی هر چه به سکونت گاه های خلوت شهر نزدیک می شوید، قیمت هتل ها با توجه به امکانات شان کم تر می شود.

اگر در ماه مه یا ژوئن به مادرید سفر می کنید، یادتان باشد فصل مسابقات گاوبازی است. حواس تان باشد که مسابقات معروف گاوبازی اسپانیایی در ورزشگاه لاس ونتاس را از دست ندهید که از تجربه های بی نظیر سفر به اسپانیاست.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

مادرید شهری است که زیبایی اش در قالب تعریف در نمی آید و حتما باید این را تجربه کنید.

دیدنی های مادرید

- قصر سلطنتی

- میدان پورتو دل سول

- پلازا مایور

- گران ویا

- پلازا سیبلس

- موزه دل پرادو

- موزه رینا سوفیا

- موزه تیسن

- موزه باشگاه رئال مادرید

- موزه گویا

- کتابخانه ملی اسپانیا

- رویال تئاتر

- پارک ال تیرو

- کلیسای جامع مادرید

- معبد مصری دبود

- پلازای دولاویلا

- باغ وحش و آکواریوم مادرید



* رم، کولوسئوم

کولوسئوم (یا فلاویسوسی) نام آمفی تئاتر بزرگ بیضی شکلی است که در مرکز شهر روم واقع است و یکی از بزرگ ترین آثار مهندسی آن زمان به حساب می آید. کولوسئوم مظهر غرور افتخار رومیان بوده و هست. شروع ساخت این بنا توسط امپراتور «واسپاسیان» و بین سال های 70 تا 72 میلادی صورت گرفت و در سال 80 میلادی توسط امپراتور «تیتوس» به پایان رسید.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

در هنگام افتتاح، کولوسئوم  به مدت 100 روز میزبان مسابقات وحشیانه ای بود که در آن تقریبا 9000 حیوان نابود شدند. همچنین این بنا شامل سرداب های زیرزمینی ای بوده است که در آن حیوانات و برده ها نگهداری می شدند. ظرفیت کولوسئوم 50 هزار نفر بود که تماشاچیان طی اعصار مختلف شاهد نبرد گلادیاتورها، اجرای نمایشنامه ها، شکار حیوانات و اعدام بودند.

این مکان تا اوایل قرون وسطی بسته بود و پس از بازگشایی مجدد، از آن به عنوان مکانی برای کارگاه های آموزشی، تعلیم فرامین دینی و زیارتگاه مسیحیان استفاده می کردند. امروزه کولوسئوم به دلیل وقوع زلزله های شدید و همین طور به سرقت رفتن سنگ های خود رو به ویرانی رفته است.

 با این وجود یکی از پربیننده ترین مکان های توریستی جهان به حساب می آید و هنوز هم از آن به عنوان زیارتگاه کاتولیکی ها استفاده می شود که روزهای جمعه همراه با پاپ به آنجا می روند. مکان این بنا در محلی صاف در ته یک دره کم شیب بوده و از میان آن یک جریان آب عبور می کرده است به همین دلیل حدود دو قرن انبوه زیادی از جمعیت روم در آنجا ساکن بودند.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

طرح این استادیوم بزرگ روی نسخه ایتالیایی سکه های یوروی پنج سنتی حک شده است.

اگر دوست دارید در دل تاریخ نفس بکشید و حس گلادیاتوری به شما دست بدهد حتما به دین این بنای عظیم بروید.

ساعت کاری از 9 صبح تا 3 عصر

قیمت بلیت ورودی: 8 یورو



* آب پری

آبشار آب پری در جاده رویان یا علمده قدیم، در پانزده کیلومتری جنوب شرقی شهر نور، در استان مازندران واقع است. این آبشار در شیب 60 درجه کوه، چشم اندازی زیبا و کم نظیر پدید آورده است. آبشار آب پری در اثر رانش زمین و جمع شدن بخشی از سنگ های کوه در شیب تند کوه و جاری شدن آبی اندک در لا به لای این سنگ های شکل گرفته است.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

نام آبشار ریشه در افسانه هایی دارد که در آنها به پری زیبایی در بالا اشاره شده است. برای رسیدن به این آبشار باید فاصله پنج کیلومتری شهر نور تا رویان را طی کرد از رویان تا آبشار نیز هشت کیلومتر فاصله است. این جاده جنگلی- کوهستانی که به گلندرود و سوردار نیز معروف است، به کجور ختم می شود.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

در طول مسیر، پارک جنگلی رویان قرار دارد که فاصله زیادی از شهر رویان ندارد و این پارک تقریبا از تمامی امکانات بهداشتی اولیه از قبیل آب آشامیدنی و سرویس های بهداشتی برخوردار است و آلاچیق هایی برای استراحت تدارک دیده شده و وسایل بازی برای کودکان نیز وجود دارد.

امنیت پارک نیز توسط واحد نیروی انتظامی مستقر در پارک برقرار است و اگر بتوانید شب های سرد جنگل را تحمل کنید محل مناسبی برای اقامت چند روزه است و از امکانات مناسبی برای استراحت برخوردار است. آبشار آب پری حدود پنج کیلومتر بالاتر از پارک، در جاده قرار دارد.

پیشنهادهای گردشگری علی انصاریان

اختلاف درجه حرارت این منطقه با هوای شهر رویان تقریبا 10 درجه سانتیگراد است.

در فصل بهار، در نقاط مرتفع به دلیل برودت هوا، درختان نسبت به ابتدای جاده کمتر سبز شده اند، اما با این حال از زیبایی های جنگل در فصل بهار کم نشده است.


ویدیو مرتبط :
نظر جالب پژمان جمشیدی درباره علی پروین و علی انصاریان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علی انصاریان: سلام سینما...!


مردی که علاقه زیادی به دیالوگ های ماندگار تاریخ سینما دارد، دیالوگ ویژه و تکیه کلام تکرار شونده خودش این است: «مگه داریم اصلا؟»