گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین


فرزاد فرزین خواننده محبوب و پرطرفدار موسیقی پاپ ایران است. آیا می دانید فرزاد فرزین به کدام یک از مکان ها و جاذبه های گردشگری ایران بیشتر از همه علاقه مند است؟ برای یافتن جواب این پرسش با ما و پیشنهادهای او همراه شوید.

هفته نامه اوقات خوش - بابک نبی: فرزاد فرزین خواننده محبوب و پرطرفدار موسیقی پاپ ایران است. آیا می دانید فرزاد فرزین به کدام یک از مکان ها و جاذبه های گردشگری ایران بیشتر از همه علاقه مند است؟ برای یافتن جواب این پرسش با ما و پیشنهادهای او همراه شوید:

باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده یکی از عالی ترین و زیباترین باغ های سنتی ایران محسوب می شود. این باغ حدود 4 کیلومتری شهر ماهان و حوالی شهر کرمان در دامنه کوه های تیگران جلوه گری می کند و از یادگارهای عبدالحمید میرزا فرمانفرمای حاکم کرمان در اواخر دوره قاجاریه است.

این باغ دارای سردر ورودی بسیار زیبا عمارت شاه نشین و حمام است.

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

بناهای باغ عبارتند از کوشک اصلی یعنی سکونتگاه دائمی یا فصل مالک که در انتهای فوقانی باغ قرار دارد. سردر خانه در مدخل باغ به صورت بنایی خطی جبهه ورودی باغ را اشغال کرده و در دو طبقه بناشده است. از قسمت های ارزشمند باغ شبکه آبرسانی و حوض های آن است که در محور مرکزی باغ قرار دارد. در جلوی عمارت اصلی حوض بزرگی با پنج فواره مشاهده می شود و آب این حوض که سرچشمه آن قنات معروف تیگران است به پاشویه سنگی اطراف آن ریخته و از آنجا به طرف 10 شرشره آبشارگونه جاری می شود.

این شبکه آبرسانی از نظر طراحی شاهکار محاسبه و دقت به شمار می رود. بازسازی باغ شاهزاده بعد از پیروزی انقلاب در سال 70 همزمان با برگزاری کنگره خواجوی کرمانی انجام شده است. این باغ دارای درختان میوه بسیاری از جمله، انگور، آلو، آلوچه (گوجه سبز)، هلو، گردو و...است که در بین آنها درختان زینتی جای گرفته و خودنمایی می کنند. در حال حاضر قسمت شاه نشین به یک رستوران مبدل شده است.

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

اگر دل تان سفری دلپذیر می خواهد می توانید عازم ماهان شوید و در این باغ تاریخی و اقامتگاه آن مهمان شوید. اقامتگاهی با پذیرایی و سرویس عالی و کیفیت بالا در خدمت رسانی به مسافران. پارکینگ اقامتگاه باغ ماهان بیش از هزار ماشین را در دل خود جای می دهد، همچنین خیال تان از بابت مسائل درمانی جمع باشد چون این باغ به درمانگاه و کلینیکی مجهز هست. پس با خیال راحت می توانید برای یک سفر جذاب که حاصلش به غیر آرامش نیست راهی ماهان شوید.

حافظیه

حافظیه نام مجموعه آرامگاه شاعر برجسته ایرانی، حافظ شیرازی است که در شهر شیراز قرار دارد. حافظیه در شمال شهر شیراز و در جنوب دروازه قرآن قرار دارد. دلیل اینکه این مکان را حافظیه نامیده اند به خاطر این است که آرامگاه حافظ در این مکان است. مساحت حافظیه دو هکتار بوده و از دو صحن شمالی و جنوبی تشکیل شده که این صحن ها توسط تالاری از یکدیگر جدا شده اند.

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

در زمان شاه عباس، این آرامگاه مورد مرمت قرار گرفت. کریم خان زند نیز به علت خرابی های این بنا، ساختمان زیبایی به سبک بناهای آن دوره بر مدفن خواجه شیراز ساخت. بعد از عمارتی که کریم خان زند بر مقبره حافظ ساخت در طول 160 سال تعمیرات زیادی به وسیله اشخاص خیرخواه انجام گرفت تا آنکه در سال 1315 به کوشش شادروان علی اصغر حکمت بنای کنونی با بهره گیری از عناصر معماری روزگار کریم خان زند و یادمان های حافظیه توسط آندره گدار فرانسوی طراحی و اجرا شد.

بهترین زمان برای سفر به شیراز و رفتن به حافظیه فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه است.

هنگامی که وارد حافظیه می شوید می بینید عطر شعر تمام فضا را پر کرده و در دست همه دیوان اشعار حافظ  است و همه با نیت های مختلف مشغول تفأل زدن هستند.

در سفر به شیراز با یک بار به حافظیه رفتن آنقدر شیفته می شوید که دوست دارید در طول سفرتان هر روز به آنجا بروید و گشت و گذاری کنید و فالی بگیرید. به همین دلیل برای اینکه از نظر مسافت راحت باشید می توانید در یکی از هتل های خوب اطراف حافظیه اقامت کنید. برخی از این هتل ها عبارتند از:

- هتل پارک سعدی

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

نوع: هتل چهار ستاره گرید C

آدرس: شیراز، چهارراه حافظیه، خیابان حافظ، مقابل باغ جهان نما

فاصله تا حافظیه 505 متر (6 دقیقه پیاده)

- هتل پرسپولیس

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

نوع: هتل پنج ستاره گرید C

آدرس: شیراز، حد فاصل  چهارراه حافظ به میدان قائم

فاصله تا حافظیه 532 متر (6 دقیقه پیاده)

- هتل اطلس

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

نوع: هتل سه ستاره گرید C

آدرس: شیراز، میدان اطلس

فاصله تا حافظیه 823 متر (10 دقیقه پیاده)

- هتل ارگ

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

نوع: هتل سه ستاره گرید B

آدرس: شیراز، خیابان تختی، بالاتر از چهارراه راهنمایی

فاصله تا حافظیه 1.6 کیلومتر (19 دقیقه پیاده)

- هتل آپارتمان شمس

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

نوع: هتل آپارتمان درجه 2

آدرس: شیراز، دروازه اصفهان، ابتدای خیابان حافظ

فاصله تا حافظیه 1.6 کیلومتر (20 دقیقه پیاده)

تخت جمشید

بی شک بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران با سلسله هخامنشیان گره خورده است و تخت جمشید نماد ماندگار و عظیم این بخش مهم از فرهنگ ماست.

نمادی که هم معرف تاریخ و فرهنگ ما ایرانی به خود ما است و هم معرف برجسته فرهنگ و تاریخ ما به سایر کشورهای دنیا است.

حیف است که اهل ایران باشیم و لذت دیدن و سفر به تخت جمشید را از دست بدهیم، لذتی که غرورآفرین است و بهت و صلابت را دوباره به ما یادآوری می کند.

اگر تاکنون به دیدن این سرزمین نرفته اید این عید پیش رو می تواند زمان مناسبی برای سفرتان باشد.

تخت جمشید، مجموعه ای از کاخ های بسیار باشکوهی است که ساخت آنها در سال 512 قبل از میلاد آغاز شد و اتمام آن 150 سال به طول انجامید. تخت جمشید در محوطه وسیعی واقع شده که از یک طرف به کوه رحمت و از طرف دیگر به مرودشت محدود است. این کاخ های عظیم سلطنتی در کنار شهر پارسه که یونانیان آن را پرسپولیس خوانده اند ساخته شده است.

معماری هخامنشی، هنری است از نوع تلفیق و ابداع که از سبک معماری های بابل و آشور و مصر و شهرهای یونانی آسیای صغیر و قوم اورارتو اقتباس شده و با هنرنمایی و ابتکار روح ایرانی نوع مستقلی را از معماری پدید آورده است. هخامنشیان با ساختن این ابنیه عظیم می خواستند عظمت شاهنشاهی بزرگ خود را به جهانیان نشان دهند.

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

اسکندر مقدونی در یورش خود به ایران در سال 331 قبل از میلاد، تخت جمشید را به آتش کشید. تاریخ نگاران در مورد علت این آتش سوزی اتفاق رای ندارند. عده ای آن را ناشی از یک حادثه غیرعمدی می دانند ولی برخی کینه توزی و انتقام گیری اسکندر را تلافی ویرانی شهر آتن به دست خشایار شاه علت واقعی این آتش سوزی مهیب می دانند.

از آنچه امروز از تخت جمشید بر جای مانده تنها می توان تصویر بسیار مبهمی از شکوه و عظمت کاخ ها در ذهن مجسم کرد. با این همه می توان به مدد یک نقشه تاریخی که جزییات معماری ساختمان کاخ ها در آن آمده باشد و اندکی بهره از قوه تخیل، به اهمیت و بزرگی این کاخ ها پی برد.

نکته ای که سخت غیرقابل باور می نماید این واقعیت است که این مجموعه عظیم و ارزشمند هزاران سال زیر خاک مدفون بوده تا اینکه در اواخر دهه 1310 خورشیدی کشف شد.

چیزی که در نگاه اول در تخت جمشید نظر بیننده را به خود جلب می کند، کتیبه ها و سنگ نبشته های گذر خشایارشاه است که به زبان عیلامی و دیگر زبان های باستانی تحریر شده است. از این گذر به مجموعه کاخ های آپادانا می رسیم، جایی که در آن پادشاهان بار می دادند و مراسم و جشن های دولتی در آن برگزار می شد.

مقادیر عمده ای طلا و جواهرات در این کاخ ها وجود داشته که بدیهی است در جریان تهاجم اسکندر به غارت رفته باشد.

تعداد محدودی از این جواهرات در موزه ملی ایران نگهداری می شود. بزرگ ترین کاخ در مجموعه تخت جمشید کاخ مشهور به «صد ستون» است که احتمالا یکی از بزرگ ترین آثار معماری دوره هخامنشیان بوده و داریوش اول از آن به عنوان سالن بار عام خود استفاده می کرده است.

تخت جمشید در 57 کیلومتر شیراز در جاده اصفهان و شیراز واقع شده است.

اگر قصد سفر به شیراز و به خصوص تخت جمشید را داشتید می توانید از اقامتگاه های نزدیک به این منطقه استفاده کنید. اقامتگاه هایی همچون:

- مهمانسرای جهانگردی تخت جمشید

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

این مهمانسرا در فاصله یک کیلومتری آثار جهانی تخت جمشید با ویلاهای زیبا در باغی به مساحت 5 هکتار با فضای سبزی منحصر به فرد پذیرای مهمانان است.

آدرس هتل: استان فارس مرودشت- کیلومتر 2 جاده اختصاصی تخت جمشید

تلفن راهنمای رزرو هتل: 09124830968، 8- 44155227 (021)

- هتل آپادانای تخت جمشید

پیشنهادهای ایرانگردی فرزاد فرزین

هتل آپادانای شیراز هتلی سه ستاره است که در فاصله 100 متری تخت جمشید واقع شده است و اقامتی به یادماندنی را در کنار این بنای باشکوه برای مهمانانش رقم می زند. بنای خود هتل متعلق به دوران پهلوی دوم است و جزو آثار باستانی به حساب می آید. هتل از امکانات رفاهی بسیاری برخوردار است.

تلفن هتل آپادانا تخت جمشید شیراز: 07284432636


ویدیو مرتبط :
تیزر مصاحبه با فرزاد فرزین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ کنسرت جالب توجه فرزاد فرزین


کنسرت فرزاد فرزین مثل همیشه با سورپرایز های فراوان و اجرای صحنه ای جالب توجه در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار شد. با تماشای عکس ها شاید بتوان حال و هوای استیج را حس کرد.