گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

پاتوق‌های خوش گذرانی برای تهرانی‌های اهل دل!


شاید شما هم جزو آن دسته خانواده هایی باشید که تعداد محدودی از پاتوق های تهران را برای گشت و گذار آخر هفته تان می شناسید، اما این مطلب می خواهد تعدادی از این پاتوق ها را به شما معرفی کند که تا الان از آن ها غافل بوده اید.

وب‌سایت چیدانه: شاید شما هم جزو آن دسته خانواده هایی باشید که تعداد محدودی از پاتوق های تهران را برای گشت و گذار آخر هفته تان می شناسید، اما این مطلب می خواهد تعدادی از این پاتوق ها را به شما معرفی کند که تا الان از آن ها غافل بوده اید. با خواندن این مطلب قطعا آخر هفته ای متفاوت تر و تجربه هایی جدیدتر خواهید داشت پس تا انتهای این مطلب، ما را همراهی کنید.  

کافه چای بار انجمن خوشنویسان


آدرس: فرمانیه، خیابان سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان ایران

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

کافی شاپ چای بار در باغ زیبا و تاریخی انجمن خوشنویسان ایران قرار دارد. ساختمان این چایخانه درواقع عمارت کلاه فرنگی باغ می باشد که در دوران قاجار ساخته شده است. چای بار سبک های سنتی ایرانی و مدرن را در محیط فوق العاده باغ در هم آمیخته است. این کافه و چایخانه دارای فضای داخل بسیار دنج با دکوراسیون داخلی جذاب و فضای باز بسیار زیبا و دلباز می باشد. منوی منحصربه فرد چای بار شامل انواع چای و دمنوش، قهوه، نوشیدنی های سنتی و عرقیجات به همراه غذاها و میان وعده های سبک سنتی ایرانی و منوی صبحانه  می شود. مهمانان چای بار می توانند از فضای زیبای باغ لذت ببرند و از گالری آثار هنرهای تجسمی (آرت سنتر) دیدن نمایند.



کافه باغ کوهستان


آدرس: خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان شهید صادقی قمی، مجموعه کوهستان

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

کافه باغ، کافی شاپ و رستورانی مدرن می باشد که بر روی دامنه های کوه های البرز واقع شده و با طبیعتی زیبا احاطه گشته است. این کافی شاپ دارای فضای باز تابستانه بسیار جذاب و در دل طبیعت می باشد. این فضا در فصل زمستان توسط شیشه های متحرک و پانورامیک پوشیده می شود و فضایی گرم و آرام بخش با منظره ای زیبا به وجود می آورد.



کافه سبوس

آدرس: بزرگراه چمران، خیابان محمودیه، خیابان الف

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

کافی شاپ سبوس مکانی عالی برای همگان به خصوص آن دسته از افرادی که علاقه به خوردن صبحانه به همراه نان تازه پخت و قهوه می باشند، است. خوشمزه ترین انواع پن کیک، وافل، تست فرانسوی و کرپ به همراه قهوه تازه دم در کافه سبوس سرو می شوند. کافه سبوس همچنین ارائه کننده منوی ویژه شام و نهار شامل انواع ساندویچ، همبرگر، سالاد و سوپ های خانگی که همگی به صورت روزانه و با بهترین و تازه ترین مواد اولیه تهیه می شوند، می باشد. کیک و شیرینی ها در این کافه از یکی از بهترین شیرینی فروشی های تهران تهیه می شوند.



کافه طهرون


آدرس: میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع، باغ موزه نگارستان

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

کافه‌ تهرون یک کافه با حال و هوا و دیوارهای آجری قدیمی، در فضای باغ نگارستان و در حوالی میدان بهارستان است. این کافه دارای فضای بیرونی زیبا و با صفا و فضای داخلی با طراحی سنتی که یادآور تهران قدیم است، می باشد. در این کافه صبحانه اصیل ایرانی سرو می گردد. این کافه روزهای دوشنبه تعطیل می باشد. مهمانان می توانند از موسیقی سنتی لذت ببرند، از باغ موزه نگارستان دیدن نمایند و در فضای دل‌انگیز باغ کمی پیاده روی کنند.



کافه رستوران گالری


آدرس: الهیه، خیابان فرشته، خیابان بوسنی هرزگوین، چهارراه دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

کافه و رستوران گالری باغ موزه هنر ایرانی، در باغی زیبا به متراژ یک هکتار واقع شده و در مجاورت عمارت باغ که دارای معماری منحصر به فرد می باشد قرار دارد. این کافه و رستوران دارای فضای داخل و فضای باز زیبا با محیطی دنج و آرام است. کافه و رستوران گالری شامل منویی منتخب از غذاهای ایرانی و فرنگی و منوی کافی شاپ کامل که انواع قهوه، نوشیدنی و دسرها را در بر می گیرد، می شود.



کافه لانژزندگی زیبا


آدرس: شهرک غرب، ایران زمین، خیابان مهستان

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

کافه لانژ زندگی زیبا در سال ۱۳۹۴ با هدف معرفی سبکی نو از زندگی سالم افتتاح شد. این کافی شاپ با ارائه قهوه های خوش طعم تازه و همچنین انواع صبحانه و غذاهای سالم، بهترین کیفیت را برای مهمانان خود به ارمغان می آورد. کافه لانژ زندگی زیبا دارای فضای باز و نمایی زیبا از تهران و برج میلاد می باشد.



کافه ژ

آدرس: خیابان فرشته، خیابان آقا بزرگى، خیابان صحرا، خیابان پارسا، جنب برج افرا

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

منوی ژ کافه شامل انواع نوشیدنی های سرد و گرم متنوع، کیک و دسر میشود. ژ کافه همچنین ارائه کننده منوی صبحانه منحصر به فرد و خوشمزه است که نباید آن را از دست داد. علاوه بر این، این کافه و رستوران دارای منویی منتخب از غذاهای فرنگی خاص و خوش طعم است.



خانه هنرمندان

آدرس: خیابان انقلاب، میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی (فرصت)، پارک هنرمندان

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

خانه هنرمندان یکی از آن پاتوق های قدیمی است که طرفداران خاص خودش را دارد، در بالکن های این خانه قدیمی و اصیل، کافه ای قرار دارد که منظره اش روبه گیاهان زیبایی است که حتی در پاییز و زمستان هم دیدنی و زیبا هستند. اگر دوست دارید تا بیشتر با این خانه آشنا شوید، مطلب خانه هنرمندان ، پاتوق اهل هنر را حتما بخوانید.



باغ فردوس


آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، نبش کوچه طوس، پلاک ۳۰۵۱

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

این باغ موزه هم یکی دیگر از آن پاتوق هایی است که حسابی می شود در آن خوش گذراند، موزه سینما، کتابفروشی نقره، مغازه هایی که دست سازهای سنتی ایرانی می فروشند همه این ها شما را مجاب خواهد کرد که ساعت ها در این باغ موزه قدم بزنید و از طبیعت و کافه و همه چیزهایی که در آن جا هست استفاده کنید و لذت ببرید. می توانید مطلب گشتی در باغ فردوس، موزه سینمای ایران را هم بخوانید تا بیشتر با این باغ موزه آشنا شوید.



عمارت مسعودیه


آدرس: بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، خ امیر کبیر، خ ملت، بالاتر از ایستگاه مترو، عمارت مسعودیه

۱۰ پاتوق خوش گذرانی در تهران که از آن ها غافل مانده اید!

عمارت مسعودیه یکی از بناهای دوره قاجار است که حوادث زیادی را به چشم دیده و از سر گذرانده است. این عمارت که در یکی از محله های نزدیک به میدان بهارستان قرار دارد ، این روز ها تبدیل به یک پاتوق فرهنگی شده است که علاقه مندان زیادی دارد . این باغ موزه  جز یکی از ارزشمند ترین بناهایی است که از زمان قاجار به جا مانده است اما امروزه از این عمارت به عنوان گواهی بر تاریخ پر فراز و نشیب ایران استفاده می شود ، یکی از اتاق های مجموعه تبدیل به نمایشگاهی از عکس های قدیم تهران و حوادث زمان های دور ایران شده است ، اتاقی دیگر نیز تبدیل به فروشگاهی برای دست سازهای هنرمندان ایرانی و از دیگر اتاق ها برای پذیرایی از مهمان های کافه استفاده می شود.


ویدیو مرتبط :
وقتی عزرائیل رفته خوش گذرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!


همه ما به خوبی می دانیم که اصفهان پایتخت هنر ایران است، این شهر با آثار معماری ارزشمندش، مردم خوب و صمیمی اش و هنرهایی که در دل این شهر رخنه کرده و تار و پود این شهر را در بر گرفته است.

وب سایت چیدانه: همه ما به خوبی می دانیم که اصفهان پایتخت هنر ایران است، این شهر با آثار معماری ارزشمندش، مردم خوب و صمیمی اش و هنرهایی که در دل این شهر رخنه کرده و تار و پود این شهر را در بر گرفته است، مکانی بسسیار مناسب برای سفر است.

به سراغ اصفهان آمدیم تا با مکان هایی که اصفهانی ها در آن به خوش گذرانی می پردازند آشنا شویم و بدانیم علاوه بر آثار معماری که باید از آن ها دیدن کرد دیگر چه جاهایی در اصفهان را نباید از دست داد.

1-قهوه خونه حج میرزا

خیابان حاج میرزا، بازار آهنگرا

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

اینجا فقط یه قهوه خونه معمولی نیست، جایی هست که لقب قدیمی ترین قهوه خانه عهد صفویه در اصفهان رو به دوش می کشد و برای دیدن زیبایی هاش باید روزها وقت گذاشت و تاریخ چند صد ساله اش رو مرور کرد.

 روی در و دیوار این قهوه خانه پر از لوازم عتیقه و با ارزشه که همگی یادگار روزگاری هستند که تعزیه خوانی، شاهنامه خوانی و نقالی در این مکان برگزار می شد.

در اون زمان، خیلی از کسایی که خودشون رو علاقه مند به ابزارآلات تاریخی و سنتی معرفی می کردند، به مناسبت های مختلفی مثل محرم، وسایلی مثل نیزه، تخت بند (تخته های چوبی)، شمشیر، کلاه آهنی، سنگ های گرانقیمت، تابلوهای نقاشی یادگاری از مینیاتوریست های قدیمی اصفهان، زره های آهنی و غیره رو به این قهوه خانه اهدا می کردند؛ وسایلی که امروز هر کدوم از اونا در نوع خودشون بی نظیر و از در و دیوار قهوه خانه چاه حاج میرزا آویزونند.

در بین این اشیا همه چیز دیده می شود، از خنجر و نیزه و کاسه های کاهگلی گرفته تا کتاب های قدیمی که از جلدشون می توان فهمید که مربوط به چند صد سال پیش و مربوط به زمان قاجار و پادشاهی ناصرالدین شاه می شوند.


2-کافه لیمو

مرداویج، بلوار شیخ کلینی، جنب دسر سرای بهاری

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

یه کافه خیلی شاد با صندلی های رنگارنگ که خوراکی هاش به خصوص صبحانه گرمش خیلی لذیذ و خوشمزه هستند و باید حتما وقتی که به اصفهان سفر کردید به این کاف جذاب هم سری بزنید.


3-کافه بلانش

انتهای خیابان مرداویج، خیابان پرواز

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

اگر می خواهید که لذت خوردن یه غذای خوب توی یک کافه که به شکل هواپیما است رو از دست ندید کافی هست کخه به کافه بلانش اصفهان سری بزنید. یه کافه خیلی جالب و بامزه که تو یه هواپیما قدیمی درست شده. نوشیدنی های این کافه هم فوق العاده خوش طعم و خوش مزه اند.


4-کافه آنی

نبش تقاطع جلفا و کلیسای وانک

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

یه کافه خیلی دوست داشتنی که به خاطر موقعیت جغرافیایش خیلی طرفدار داره. خوردن کیک های خوشمزه در کنار زیبایی های خیابان جلفا و کلیسای وانک لذتی است که ناید از دست داد. این کافه فضای خیلی خوبی داره و خوراکیاش به خصوص کیکاش عالی هستند.


5-شربت سرای روزگار

میدان نقش جهان

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

اینجا یه کافه بی نظیرهست که انواع نوشیدنی های سالم و گیاهی رو می تونید توش نوش جان کنین. دکور سنتی و قشنگی داره که فضای آروم و دنجش با موزیک خوب و کتابای دوست داشتنی و طراحی دکوراسیون داخلی عالی، واقعا می چسبه برای خوردن یه نوشیدنی کاملا سالم و خوشمزه.


6-کافه رادیو

خیابان آمادگاه، طبقه فوقانی تالار سوره

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

یه کافه دنج و آروم که صبحانه های خوبی داره و باریستاهای خوش برخورد و صمیمی که گذروندن وقت رو توی این کافه به یاد موندنی می کند.


7-شربت خانه فیروز

محله ی جلفا، نزدیک کلیسا وانک

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

یه کافه نوستالژیک و آنتیک که دکوراسیون داخلی قدیمیش گرمی عجیبی به این مکان داده، علاوه بر طراحی دکوراسیون قدیمی، وجود منوهای قدیمی با خوراکی های خاص که اسماشون هم قدیمی و ناشناخته ست و گلدونایی که همیشه با گل طبیعی روی میز خودنمایی می کنن، جذابیت اینجا رو چندین برابر می کنه. بستنی های اینجا اونقدر خوشمزه هستند که پیشنهاد ویژه «شربت خانه فیروز» به حساب میان.


8-کافه دال

خیابان وحید

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

اولین چیزی که نظرتون رو در مورد این کافه جلب می کنه نمای خارجی چوبی هست که با گل های رنگارنگ تزئین شده، دکوراسیون د اخلی «کافه دال» هم مثل نمای بیرونیش خیلی قشنگ و جذابه، ترکیب چوب و آجر فضای آروم و دنجی رو برای خوردن یه فنجون قهوه و گپ و گفت دوستانه بوجود آورده.


9-رستوران خوان گستر (سیتی سنتر)

اتوبان شهید دستجردی، رو به روی ورودی جنوبی سپاهان شهر

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

نام رستوران خوان گستر نامی آشنا در اصفهان است. منوی متنوع از غذاهای ایرانی و بین المللی، محیطی آرام و دلنشین و طبخ غذا در بالاترین سطح کیفی مطابق با رعایت استاندارد های بهداشتی، این رستوران رو به یکی از محبوب ترین رستوران های اصفهان تبدیل کرده.


10-رستوران ملل زینو

خیابان حکیم نظامی - بالاتر از چهارراه شریعتی - مقابل کارواش

10 پاتوق برای خوش گذرانی در اصفهان!

این رستوران براتون غذای ۱۲ ملت رو ارائه داده که یکیش غذای ایرانیه یعنی هنوز ۱۱ ملت دیگه هستن که غذاهاشون رو اینجا می تونید امتحان کنید.