گردشگری


2 دقیقه پیش

مناظر بی نظیر زمین‌های گلف در آمریکا

در زندگی چیزهای کمی بهتر از بازی گلف در میان رشته کوه های باشکوه، بیابان های بی ثمر یا اقیانوس های خروشان وجود دارد. هر ایالت آمریکایی حداقل یک زمین گلف با مناظر بی نظیر ...
2 دقیقه پیش

باشکوه‌ترین مراکز خرید در جهان

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه ...

جاذبه‌های مشهد برای سفر خاطره انگیز در نوروز


وقتی کسی به مشهد سفر می کند، به غیر از پابوس امام رضا، نهایتا به شاندیز و طرقبه و مقبره فردوسی می رود، اما ما تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب شما را با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده مشهد آشنا کنیم.

وب سایت چیدانه: تعطیلات عید نوروز نزدیک است و مسافرت هایش، مسافرت هایی که اغلب یا به نقاط خوش آب و هوا مثل شیراز و شمال کشور است، یا به نقاطی که دارای جاذبه های گردشگری زیاد است مثل اصفهان و مشهد. اما به هر جایی هم که سفر کنید، مطمئن باشید جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که ما از آن ها بی اطلاع هستیم، مثل همین مشهد، وقتی کسی به آنجا سفر می کند، به غیر از پابوس امام رضا، نهایتا به شاندیز و طرقبه و مقبره فردوسی می رود، اما ما تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب شما را با جاذبه های گردشگری کمتر شناخته شده مشهد آشنا کنیم، پس این مطلب را از دست ندهید.  

روستای کنگ

جاذبه های گردشگری مشهد برای سفری خاطره انگیز در نوروز

قدمت کنگ که به ماسوله خراسان شهرت دارد به پیش از اسلام باز می گردد؛ این روستای تاریخی با معماری پلکانی و چهره‌ای شکست خورده و تکیده در آینه صاف و بی آلایش سرزمین آفتاب جلوه گری می کند. این روستا نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک است و می‌توان در کنار رودهای جاری آن چشم‌ها را شست و جور دیگری به زندگی نگاه کرد. هنوز هم ردپای تاریخ در دل این روستای کهنسال چشم‌ها را خیره می کند و باعث می شود تا روح خسته انساب بعد از یک سال کار و تلاش در کنار این طبیعت جانی دوباره بگیرد.



آرامگاه نادر شاه افشار

جاذبه های گردشگری مشهد برای سفری خاطره انگیز در نوروز

آرامگاه نادرشاه بنایی است در مجموعه باغ موزه نادری در شهر مشهد که به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ خورشیدی توسط هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده‌است. ساختمان آرامگاه نادر شاه از قسمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه می باشد و دو تالار موزه تشکیل شده است که یکی از آنها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش می دهد.



روستای کلات و مجموعه جاذبه های گردشگری اطراف آن

جاذبه های گردشگری مشهد برای سفری خاطره انگیز در نوروز

کلات دارای جاذبه‌های بیشمار گردشگری طبیعی همچون آبشار ارتکند، آبشار قره سو، آبشار آبگرم، سد زاوین، روستای سررود، روستای بابارمضان، جنگل ارس هزار مسجد و سیستان، جنگل پسته خواجه و چندین جنگل پسته دیگر و آثار تاریخی می‌باشد. تنها مجتمع گردشگری کلات، مجتمع تفریحی، اقامتی و گردشگری باغ بهشت در روستای سررود می باشد که به عنوان منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده است.



هتل درویشی

جاذبه های گردشگری مشهد برای سفری خاطره انگیز در نوروز

شاید حالا حالاها طول بکشه که دورهم یه صبحانه خوب بخوریم"، اگه خانواده یا دوستانتون ساکن مشهد هستن و یا حتی اگه برای چند روزی به مشهد مسافرت کردن،  میتونید اونها رو به یک صبحانه کامل با بهترین تشریفات دعوت کنید.ما قول میدیم از میهمان شما بهتر از خود شما پذیرایی کنیم. هتل مجلل درویشی با فضایی شیک و با بهترین خدمات آماده پذیرایی از عزیزان شماست.



پارک آبی مشهد

جاذبه های گردشگری مشهد برای سفری خاطره انگیز در نوروز

شهر مشهد در زمینه احداث پارک های آبی پیشرفته و با کیفیت موقعیت بی نظیری در ایران و خاور میانه داشته و مسافران و شهروندان می توانند اوقات بسیار خوشی را در این مجموعه ها که قصد معرفی آنها را در این صفحه داریم داشته باشند. از ویژگیهای مهم پارک های آبی مشهد سرپوشیده بودن آنهاست که باعث می شود علاقه مندان در تمامی فصول سال بتوانند از این مجموعه ها استفاده کنند.



آبشار روستای اخلمد

جاذبه های گردشگری مشهد برای سفری خاطره انگیز در نوروز

اخلمد که از گردشگاه‌های طبیعی اطراف مشهد می‌باشد و قدمتی چند هزار ساله دارد، در دره‌ای در میان کوه بینالود واقع شده است که در ابتدای دره، انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان میوه به چشم می‌خورد و پس از طی مسیری آبشار اول که دارای ۲۳ متر ارتفاع است مشاهده می‌شود و با گذر از میان این آبشار و در یک کیلومتری آن، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدوداً ۴۰ متری مشاهده می‌شود و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار دارد.



روستای زشک


جاذبه های گردشگری مشهد برای سفری خاطره انگیز در نوروز

روستای زشک به لحاظ چشمه های پر آب و خوبی آب و هوا دارای باغ های سرسبز میوه است که یکی از با صفا ترین مناطق ییلاقی اطراف مشهد است . رودخانه دائمی زشک از جنوب روستا می‌گذرد و همراه با باغ‌های زیبا و هوای مطبوع هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. کار اکثر مردم این روستا باغداری ،پرورش دام و طیور و شیلات و صنایع دستی است.

بهترین محصول باغ‌های این منطقه گیلاس و آلبالو است و محصولات چون سیب، گلابی، زردآلو، هلو و گردو نیز در آن تولید می شود. درختچه های کوتاه کوهی ،سماق ،شاهدانه ،کلپوره، اکلیل کوهی و تمشک پوشش زیبای گیاهی این منطقه را تشکیل می دهند. مسیر های خاص کوهنوردی این روستا، آن را به مکانی مناسب برای کوهنوردی تبدیل کرده است. تله کابین زشک از جمله طرح های گردشگری در حال اجرا است


ویدیو مرتبط :
خاطره ای زیبا از سفر رهبر انقلاب با پرواز عمومی مشهد...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نمایی خاطره‌انگیز از سفر رهبر انقلاب به‌ هند


در آستانه دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1359 مقام معظم رهبری به عنوان سفیر پیام صلح جمهوری اسلامی سفری به هند داشتند که در تصویر شما استقبال مردم بنگلور هندوستان را از ایشان مشاهده می‌فرمایید.

جهان نیوز: در آستانه دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1359 مقام معظم رهبری به عنوان سفیر پیام صلح جمهوری اسلامی سفری به هند داشتند که در تصویر شما استقبال مردم بنگلور هندوستان را از ایشان مشاهده می‌فرمایید.

نمایی خاطره‌انگیز از سفر رهبر انقلاب به‌ هند